Predlog Na podlagi 45. člena zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republi-ških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82 in 39/85) ter 82. in 140. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na ... seji zbora združenega dela dne ..., na ... seji zbora krajevnih skupnosti dne ... in na ... seji druž-benopolitičnega zbora dne ... sprejela ODLOK o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju upravnih organov in strokovnih služb občine Ljubljana-Šiška I. SKUPNE DOLOČBE Lčlen S tem odlokom se ustanovijo upravni organi in strokov-ne službe občine Ljubljana-Šiška (v nadaljnjem besedilu: občina) ter določi njihova organizacija in delovno pod-ročje. 2. člen Upravni organi občine opravljajo upravne naloge iz ob-činske pristojnosti, ki niso prenešene v pristojnost mesta Ljubljane ter pripravljajo gradiva, predpise in druge sploš-ne akte za skupščino občine in njen izvršni svet s svo-jega delovnega področja. Strokovne službe občine opravljajo strokovna in druga opravila za potrebe upravnih organov ter za potrebe skup-ščine občine in njenega izvršnega sveta. Strokovne službe občine lahko opravljajo posamezna strokovna in druga opravila tudi za družbenopolitične organizacije in krajev-ne skupnosti občine. 3. člen Upravni organi in strokovne službe občine izvajajo v me-jah svoje pristojnosti obrambne priprave in v ta namen zlasti skrbijo za izdelavo obrambnih načrtov, za delovanje organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti, samo-upravnih interesnih skupnosti in drugih v vojni in izrednih razmerah, skrbijo za uresničevanje sprejetih programov in opravljajo druge zadeve s področja splošne Ijudske ob-rambe, ki jim jih nalagajo zakoni in drugi predpisi in ob-rambni načrti občine. Upravni organi in strokovne službe občine skrbijo za uveljavljanje družbene samozaščite na svojem delovnem področju. 4. člen Upravni organi in strokovne službe so v zadevah, ki jih je občina s statutom mesta Ljubljane poverila mestu, dolž-ni sodelovati z ustreznimi mestnimi upravnimi organi, or-ganizacijami in službami ter jih o stanju in pojavih v za-devah iz njihove pristojnosti sproti obveščati, obravnavati njihove pobude, mnenja in predloge, usklajevati programe dela ter z drugimi oblikami sodelovanja in dogovarjanja zagotavjati dosledno, pravočasno in strokovno izvajanje na mesto prenešenih nalog na območju občine 5. člen Upravni organi in strokovne službe občine so dolžni or-ganizirati reševanje in sodelovati pri reševanju problemov in vprašanj, ki vplivajo na življenje in delo občanov v po-sameznih krajevnih skupnostih tudi v primeru, ko posamez- ne naloge in aktivnosti opravljajo organizacije in skupno-sti, ki imajo svoj sedež izven območja občine. 6. člen Upravni organi in strokovne službe občine v mejah svo-jih pravic in dolžnosti sodelujejo pri pripravljanju, spreje-manju in uresničevanju družbenega plana in drugih plan-skih dokumentov občine ter predlagajo ukrepe za njihovo uresničevanje. Upravni organi in strokovne službe občine so dolžni v mejah svojih pravic in dožnosti zagotavljati potrebno stro-kovno pomoč organom upravljanja krajevnih skupnosti pri uresničevanju skupnih interesov in potreb v krajevnih skupnostih. 7. člen Upravni organi in strokovne službe opravljajo zadeve iz svoje pristojnosti samostojno in so za svoje delo odgovor-ni občinski skupščini in njenemu izvršnemu svetu. Pri opravljanju zadev iz svoje pristojnosti se morajo upravni organi in strokovne službe ravnati po smernicah občinske skupščine ter po smernicah in načelnih stališčih izvršnega sveta občinske skupščine. 8. člen Sredstva za delo upravnih organov in strokovnih služb določi občinska skupščina na predlog izvršnega sveta v skladu z njihovimi letnimi programi dela, glede na pomen, obseg, vrsto in zahtevnost del in nalog ter glede na pogo-je in rezultate dela in v skladu z obsegom sredstev za splošno porabo občine. Sredstva za delo upravnih organov in strokovnih služb se zagotavljajo v proračunu občine. II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROCJE UPRAVNIH ORGANOV OBCINE 9. člen Upravni organi občine se ustanavljajo kot individualni in kot kolegijski upravni organi. Individualni upravni organi so: 1. Sekretariat za občo upravo 2. Sekretariat za Ijudsko obrambo 3. Uprava za družbene prihodke Kolegijski upravni organi so: 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Komite za urejanje prostora 3. Komite za družbene dejavnosti 10. člen Sekretariat za občo upravo opravlja zadeve, ki se na-našajo na: — nadzorstvo zakonitosti samoupravnih splošnih aktov in na uresničevanje samoupravnih odnosov v organizaci-jah združenega dela ter drugih samoupravnih organizaci-jah in skupnostih, — zagotavljanje zakonitosti in pravne pravilnosti odlo-kov, splošnih aktov in drugih predpisov, ki jih sprejema skupščina občine ali njen izvršni svet, — evidenco in nadzor nad izvajanjem predpisov, ki jih sprejema skupščina občine ali njen izvršni svet ter druž-benih dogovorov in samoupravnih sporazumov, katerih podpisnik je skupščina občine ali njen izvršni svet, — nadzorstvo nad uporabo predpisov o upravnem po-stopku in pisarniškem poslovanju v upravnih organih in pooblaščenih organizacijah, — družbeni sistem informiranja ter na informacijski si-stem in avtomatsko obdelavo podatkov za potrebe uprav-nega delovanja, — delovanje krajevnih skupnosti in delo njihovih orga-nov upravljanja, — matične in državljanske knjige za občane izvenmest-nih krajevnih skupnosti, — medsebojna razmerja delavcev v združenem delu, iz-dajo delovnih knjižic in na overovitve dokumentov, — sprejem, odpravo in arhiviranje pošte in drugih do-kumentov, na upravljanje telefonske centrale ter na raz-množevanje in fotokopiranje gradiv, — nabavo, evidenco in vzdrževanje osnovnih sredstev, na nabavo, evidenco, skladiščenje in izdajo drobnega in-ventarja, pisarniškega in drugega materiala ter na zago-tavljanje, varovanje in vzdrževanje poslovnih prostorov, — na upravne in druge naloge, ki ne spadajo v izrecno pristojnost drugih upravnih organov in služb. 11. člen Sekretariat za Ijudsko obrambo opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — obrambno razvojni načrt in zagotavljanje izvajanja nalog splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite v občini, — strokovni nadzor nad izvajanjem predpisov in nude-nje strokovne pomoči organizacijam združenega dela, dru-gim samoupravnim organizacijam in skupnostim, krajevnim skupnostim in državnim organom pri izdelavi obrambnih načrtov in načrtov družbene samozaščite ter na usktaje-vanje obrambnih priprav, — mobilizacijo vojaških obveznikov, obveznikov civilne zaščite in upravno vojnih zvez ter na prenos ukazov za pripravljenost, — organiziranje, opremljanje in delovanje štabov in enot civilne zaščite v krajevnih skupnostih, — usposabljanje pripadnikov civilne zaščite in upravno vojnih zvez, delovnih Ijudi in občanov za naloge splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite ter na usposab-Ijanje za opravljanje nalog narodne zaščite, — usmerjanje mladih v vojaško obrambne poklice in priprave za nabor. 12. člen Uprava za družbene prihodke opravlja zadeve, ki se na-našajo na: — ugotavljanje davčnih zavezancev ter na odmero, ob-računavanje, evidentiranje, pobiranje in prisilno izterjavo davkov, taks in drugih davščin, razen tistih, ki jih po pred-pisih ugotavlja in pobira služba družbenega knjigovodstva, — spremljanje pridobivanja in trošenja prihodkov de-lovnih Ijudi in občanov ter na ugotavljanje izvora premo-ženja, — izpolnjevanje obveznosti delovnih Ijudi in občanov za skupne potrebe in za nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, — izpolnjevanje drugih obveznosti občanov ter na izter-javo neplačanih davščin, kazni, carin in drugih družbenih prihodkov, če je tako določeno z zakonom, — inšpekcijsko nadzorstvo nad izpolnjevanjem davčnih obveznosti občanov in obveznosti občanov v zvezi z zago-tavljanjem sredstev za skupne potrebe. 13. člen Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — pripravo, sprejemanje in spremljanje uresničevanja dolgoročnega plana razvoja občin in mesta ter družbe-nega plana občine, — oblikovanje in sprejemanje uresničevanja tekoče po-litike razvoja v letnih planskih aktih za izvajanje družbe-nega plana občine, — spremljanje in analiziranje tekočih gibanj na področ-ju gospodarstva ter ustvarjanja dohodka in vseh oblik nje-gove porabe, — samoupravno organiziranost in integracijske procese v združenem delu, — sanacijske procese in odpravljanje motenj v organi-zacijah združenega dela, — samostojno osebno delo, — strokovna in druga tajniška opravila za sklad skup-nih rezerv občine, — zbiranje, urejanje in strokovna obdelavo statističnih informacij in vodenje statističnih akcij. 14. člen Komite za urejanje prostora opravlja zadeve, ki se na-našajo na: — varstvo celovitosti naravnega in preoblikovanega člo-vekovega okolja, — pripravo, sprejem, spremljanje in nadzor nad izvaja-njem prostorskih izvedbenih aktov, — spremljanje delovanja samoupravnih interesnih skup-nosti za stanovanjsko in komunalno gospodarstvo in dru-gih samoupravnih interesnih skupnosti materialne proiz-vodnje, — upravne naloge s področja urejanja prostora, ulic in naselij, stavbnih zemljišč, graditve objektov, stanovanjske- ga, vodnega in komunalnega gospodarstva, energetike, prometa in zvez, stanovanjskih razmerij ter vodnih in dru-gih naravnih virov, — upravne naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, lovstva in ribištva, — strokovna in druga tajniška opravila za kmetijsko zemljiško skupnost, — premoženjskopravna razmerja ter na zemljiško knji-go in evidenco družbene lastnine. 15. člen Komite za družbene dejavnosti opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — otroško varstvo, vzgojo in izobraževanje, kulturo in telesno kulturo, zdravstvo in raziskovalno dejavnost, soci-alno skrbstvo in socialno varstvo, na pokojninsko in inva-lidsko zavarovanje, za zaposlovanje ter na družbene orga-nizacije in društva, — spremljanje delovanja ter opravljanja strokovnih in drugih tajniških opravil za skupščine samoupravnih inte-resnih skupnosti družbenih dejavnosti, — varstvo borcev NOV, borcev španske narodnoosvo-bodilne in revolucionarne vojne, vojaških invalidov, civil-nih invalidov vojne, borcev za severno mejo, slovenskih vojnih dobrovoljcev, družinskih čianov oseb v obvezni vo-jaški službi ter družin padlih borcev, — varstvo, urejanje in vzdrževanje spomenikov in spo-minskih obeležij NOB in socialistične revolucije, — varstvo naravne in kulturne dediščine, — zgodovinopisje, proučevanje narodnoosvobodilnega gibanja in Ijudske revolucije ter delavskega gibanja. III. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE STROKOVNIH SLUŽB 16. člen Za opravljanje določenih strokovnih in drugih del in na-log za skupščino občine in njen izvršni svet ter za uprav-ne organe občine se ustanovijo kot strokovne službe: 1. Sekretariat izvršnega sveta 2. Kadrovska služba 3. Služba za proračun in finance 17. člen Sekretariat izvršnega sveta: — skrbi za pripravo in izvedbo sej izvršnega sveta in njegovih delovnih teles, — spremlja in skrbi za izvrševanje skiepov izvršnega sveta ter vodi dokumentacijo o delu izvršnega sveta, — pripravlja programe dela izvršnega sveta in spremlja njihovo uresničevanje, — skrbi za protokol izvršnega sveta, medsebojno infor-miranje članov izvršnega sveta, za sodelovanje z drugimi občinami ter za stike s sredstvi javnega obveščanja, — opravlja organizacijsko tehnična, strojepisna, admi-nistrativna in druga dela in naloge za potrebe predsed-nika in funkcionarjev izvršnega sveta, ki niso predstojniki upravnih organov ali vodje strokovnih služb. 18. člen Kadrovska služba: — povezuje in koordinira strokovne kadrovske dejavno-sti in akcije na območju občine ter pripravlja strokovne podlage za kadrovsko odločanje v pristojnosti organov ob-čine, — vzpodbuja in organizira družbeno dogovarjanje na področju kadrovske politike ter vzpodbuja, organizira in izvaja druge aktionosti v občini, ki se nanašajo na kadre in kadrovska vprašanja, — opravlja strokovna in druga tajniška opravila za ko-misijo za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike, komisijo za volitve, imenovanja in administrativna vprašanja in za ko-misijo za odlikovanja priznanja skupščine občine, — opravlja strokovna in druga tajniška opravila za ko-ordinacijski odbor za kadrovska vprašanja in za volilno kadrovsko komisijo občinske konference SZDL, — opravlja kadrovska in druga opravila v zvezi z delov-nimi razmerji, družbenim standardom in socialnimi pogoji dela delavcev upravnih organov in sekretariata skupščine občine, — vodi predpisane in dogovorjene kadrovske evidence in evidence s področja delovne sile. 19. člen Služba za proračun in finance opravlja dela in naloge v zvezi z: — bilanco sredstev splošne porabe in spremljanjem po-javov na področju javnih financ, — občinskim proračunom ter finančnimi načrti občin-skih upravnih organov, sekretariata skupščine in delovne skupnosti, — računovodstvom za izvrševanje proračuna in drugih računov občine, za upravne organe in sekretariat skupšči-ne in za delovno skupnost. 20. člen Sekretariat izvršnega sveta in kadrovska služba sta sa-mostojni službi, ki sta organizacijsko povezani v Sekreta-riat za občo upravo, služba za proračun in finance pa samostojnaslužba, ki je organizacijsko povezana v komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. IV. VODENJE UPRAVNIH ORGANOV IN STROKOVNIH SLUŽB 21. člen Upravne organe in strokovne službe vodijo funkcionarji. Funkcionar mora na podlagi in v mejah ustave, zakona in statuta, drugih predpisov in splošnih aktov, smernic skupščine občine ter načelnih stališč in smernic izvršnega sveta vestno opravljati funkcijo, ki mu je poverjena in je osebno odgovoren za njeno opravljanje kot tudi za delo organa oziroma strokovne službe, ki qa vodi ter za stanje na področju, za katero je ustanovljen organ oziroma stro-kovna služba. 22. člen Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, predstav-Ija individualni upravni organ, izdaja predpise in druge akte, za katere je pooblaščen, izvaja ukrepe iz pristojno-sti upravnega organa in opravlja druge zadeve, ki jih do-loča zakon ali drug predpis. Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, vodi in organizira delo delavcev upravnega organa ter odloča v skladu z zakonom o pravicah, obveznostih in odgovorno-stih delavcev. Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, je tudi odredbodajalec za sredstva upravnega organa. 23. člen Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ: — predstavlja upravni organ, skrbi za pripravo sej upravnega organa, jih sklicuje in vodi, — podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema upravni organ ter skrbi za njihovo izvrševanje, — izdaja odločbe v upravnem postopku, — izdaja predpise in druge akte ter ukrepa, kadar je za to pooblaščen z zakonom ali z drugim predpisom na podlagi zakona, —¦ izvršuje druge pravice in dolžnosti funkcionarja, ki vodi upravni organ, če zakon ne določa drugače. Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ, vodi in or-ganizira delo delavcev upravnega organa ter ima v zvezi z uresničevanjem samoupravnih pravic, obveznosti in od-govornosti delavcev pravice in dolžnosti funkcionarja, ki vodi upravni organ. Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ, je tudi od-redbodajalec za sredstva upravnega organa. 24. člen , Funkcionar, ki vodi strokovno službo, organizira in od-govarja za delo službe, neposredno komunicira z organi in organizacijami, za katere opravlja služba dela in naloge ter z drugimi organi in organizacijami, podpisuje gradiva in druge pismene odpravke, ki jih je pripravila služba, ter predstavlja službo. 25. člen Kolegijski upravni organ obravnava na sejah načelna vprašanja s svojega delovnega področja, izdaja predpise in druge splošne akte, izvaja ukrepe, za katere je poobla-ščen, predlaga predpise in druge splošne akte ter ukrepe s svojega delovnega področja, daje mnenja o vprašanjih s svojega delovnega področja ter opravlja druge naloge, ki so po zakonu, statutu občine ali drugem predpisu v nje-govi pristojnosti. 26. člen Funkcionarje, ki vodijo upravne organe, imenuje in raz-rešuje skupščina, funkcionarje, ki vodijo strokovne službe, pa izvršni svet skupščine občine na predlog predsednika izvršnega sveta. Funkcionar, ki vodi upravni organ, ima lahko namest-nika. Namestnika funkcionarja imenuje skupščina občine na predlog predsednika izvršnega sveta. 27. člen Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo sestav-Ijajo predsednik in 12 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — Organizacije združenega dela SOZD lskra, ki delu-jejo na območju občine, — DO Titovi zavodi Litostroj, — Kmetijska zadruga Medvode, — DO Donit Medvode, — Organizacije združenega dela živilske industrije, — Obrtno združenje občine, — Zavod za planiranje Ljubljana, — Organizacije združenega dela tekstilne industrije, — Pogodbene organizacije združenega dela, — Komite za urejanje prostora, — Komite za družbene dejavnosti. Enega člana imenuje izvršni svet skupščine občine. 28. člen Komite za urejanje prostora sestavljajo predsednik ko-miteja in 14 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo, — Vsakih osem krajevnih skupnosti po teritorialnem na-čelu, — Kmetijsko zemljiška skupnost, — Komunalna skupnost Ijubljanskih občin, — Samoupravna stanovanjska skupnost, — Zavod za izgradnjo Ljubljane, — Mestna uprava inšpekcijskih služb. Štiri člane komiteja imenuje izvršni svet skupščine ob-čine. 29. člen Komite za družbene dejavnosti sestavlja predsednik ko-miteja in 12 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — Vsaka samoupravna interesna skupnost družbenih dejavnosti, — Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. Dva člana komiteja imenuje izvršni svet skupščine ob- čine. 30. člen Organi, organizacije in skupnosti sporočijo izvršnemu svetu skupščine občine predstavnika, ki so ga v skladu s tem odlokom delegirali v posamezni komite. Izvršni svet skupščine občine ugotovi, koga so v komite delegirali posamezni organi, organizacije in skupnosti in imenuje v komite v skladu s tem odlokom določeno šte-vilo članov. 31.člen Sekretariat vodi sekretar, upravo direktor, komite pred-sednik, strokovno službo pa vodja. 32. člen Vodilni delavci so v skladu s splošnim aktom o organi-zaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa pomočniki funkcionarja, ki vodi upravni organ ter samostojni svetovalci in svetovalci predsednika izvršnega sveta ali funkcionarja, ki vodi upravni organ. Vodilne delavce imenuje in razrešuje izvršni svet skup-ščine občine na predlog funkcionarja, ki vodi upravni or-gan oziroma predsednika izvršnega sveta. Vodilni delavec pomaga funkcionarju oziroma predsed-niku izvršnega sveta voditi posamezna področja dela in opravlja druga dela in naloge, določene s splošnim aktom o organizaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. 33. člen Delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi ime-nuje in razrešuje funkcionar, ki vodi upravni organ, v so-glasju z izvršnim svetom skupščine občine. Dela in naloge delavcev s posebnimi pooblastili in od-govornostmi so določena s splošnim aktom o organizaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. 34. člen Funkcionarji, ki jih imenuje izvršni svet, ter vodilni de-lavci in delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi se imenujejo za štiri leta in so po preteku te dobe po-novno imenovani. 35. člen O izločitvi uradne osebe upravnega organa ter o izločit-vi funkcionarja, ki vodi strokovno službo, vodilnega delav-ca in delavca s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, odloča funkcionar, ki vodi upravni organ. O izločitvi funkcionarja, ki vodi upravni organ, odloča izvršni svet občinske skupščine. O izločitvi člana kolegijskega upravnega organa odloča kolegijski upravni organ. V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 36. člen Izvršni svet skupščine občine določi upravne organe in strokovne službe, ki so odgovorni za usklajevanje dela in sodelovanje s posameznimi mestnimi upravnimi organi, upravnimi organizacijami in strokovnimi službami za za-deve, ki so s statutom mesta prenešene v pristojnost me-sta Ljubljane. Odgovornost za načrtovanje in izvajanje obrambnih in varnostnih priprav, ki spadajo v delovno področje posa-meznih upravnih organov in strokovnih služb, določi izvrš-ni svet skupščine občine. 37. člen Splošna načela o notranji organizaciji in sistemizaciji del in nalog ter nomenklaturo enotnih nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, enotne zahteve strokovne izobraz-be in druge pogoje, potrebne za opravljanje del in nalog v upravnih organih in strokovnih službah občine predpiše izvršni svet občinske skupščine v 30 dneh po sprejemu tega odloka. 38. člen Upravni organi in strokovne službe morajo svojo orga-nizacijo in delo uskladiti s tem odlokom do 31. decembra 1986. 39. člen Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo z delom se-danji upravni organi in skupna strokovna služba in nada-Ijujejo z delom, imenom in delovnim področjem, določe-nim s tem odlokom. 40. člen Dela in naloge v zvezi z matičnimi in državljanskimi knjigami za izvenmestne krajevne skupnosti se opravljajo v sekretariatu za občo upravo ter dela in naloge v zvezi z inšpekcijskim nadzorstvom nad izpolnjevanjem davčnih obveznosti občanov in obveznosti občanov v zvezi z za-gotavljanjem sredstev za skupne potrebe se opravljajo v upravi za družbene prihodke do prenosa teh del in nalog v pristojne mestne upravne organe ali upravne organiza-cije. 41. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati od-lok o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju uprav-nih organov in skupne strokovne službe občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 31/81). 42. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Rado Roter Obrazložitev: 1. Osnutek odloka o ustanovitvi, organizaciji in delov-nem področju upravnih organov in strokovnih služb obči-ne Ljubljana-Siška, ki je bil objavljen v delegatski prilogi Tribune za mesec junij, je določila občinska skupščina na 4. seji zbora združenega dela, 3. seji zbora krajevnih skupnosti in na 3. seji družbenopolitičnega zbora dne 26. junija 1986. Ob tem je sprejela tudi sklep, da se pripombe, predlogi in stališča delegacij, konferenc delegacij, OK SZDL in statutarno pravne komisije posredujejo predlaga-telju, da jih upošteva pri pripravi predloga oziroma poda obrazložitev, zakaj jih ni mogel upoštevati. 2. Skupna strokovna služba je posredovala predlagate-Iju pripombe in stališča statutarno pravne komisije občin-ske skupščine, predsedstva OK SZDL ter delegacije KS Na jami, KS Medvode, KS Litostroj, KS Edvard Kardelj, KS Hinko Smrekar, KS Komandant Stane II in KS Preska. Pripombe je predlagatelju posredoval tudi komite za ure-janje prostora, komite za družbeno planiranje in gospo-darstvo in sekretariat za Ijudsko obrambo. Pri izdelavi te-ga predloga so bile praktično upoštevane vse pripombe. 3. Glede splošnih pripomb, ki so bile podane s strani delegacij KS Komandant Stane II, KS Preska in KS Lito-stroj, poudarjamo, da potrebo po sprejetju novega odlo-ka o ustanovitvi, organizaciji in delu upravnih organov in strokovnih služb narekuje sprejetje novega statuta občine. S sprejetjem novega statuta občine nimamo ustanovljenih upravnih organov in strokovnih služb občine, saj so bili sedanji upravni organi in skupna strokovna služba dolo-čeni v samem statutu občine. Novo sprejeti statut občine pa nima določil o ustanovitvi upravnih organo in strokov-nih služb občine, ampak prepušča njihovo ustanovitev ter opredelitev njihove organizacije in delovnega področja odloku občinske skupščine. Pri pripravi odloka smo upo-števali načela, da se opravijo le tiste spremembe in do-polnitve organiziranosti in delovnih področij posameznih upravnih organov in strokovnih služb, ki ji narekuje spre-jem novega statuta občine in mesta, na novo sprejeti pred-pisi in rezultati dosedanje prakse pri delu upravnih orga-nov in skupne strokovne službe občine. V maksimalni mož-ni meri je upoštevano načelo racionalnosti organizacije tako pri opredeljevanju delovnih področij posameznih upravnih organov in strokovnih služb kot pri zmanjšanju tistih administrativnih opravil, ki bi jih upravni organi in strokovne službe opravljali zaradi njih samih. Število siste-miziranih del in nalog ter potrebnih delavcev za njihovo opravljanje se s sprejetjem odloka ne bo povečalo za ob-činsko upravo kot celoto, prišlo pa bo do sprememb šte-vila zaposlenih po posameznih upravnih organih in stro-kovnih službah. 4. V predlogu odloka je oblikovan novi 6. člen, ki opre-deljuje obveznosti upravnih organov in strokovnih služb do opravljanja funkcije družbenega planiranja in do zago-tavljanja strokovne pomoči krajevnim skupnostim pri opravljanju njihove funkcije. S tem so vsebinsko upošte-vane pripombe predsedstva OK SZDL, komiteja za ureja-nje prostora in KS Na jami. Pri opravljanju funkcije druž-benega planiranja smo v celoti upoštevali določila 46. in 47. člena statuta, iz katerih jasno izhaja, da se mora usta-noviti upravni organ, ki je pristojen za družbeno planira-nje in opredeliti tudi obveznosti drugih upravnih organov in strokovnih služb pri pripravi, sprejemanju in uresniče-vanju družbenega plana in drugih planskih dokumentov občine. 5. Upoštevane so bile vse pripombe, ki so bile podane na opredelitev področij dela posameznih upravnih orga-nov in strokovnih služb. Tako je pri opredelitvi delovnega področja: a) Sekretariata za občo upravo ločeno besedilo o delo-vanju krajevnih skupnosti od besedila o matičnih in držav-Ijanskih knjigah in črtano besedilo o delu na področju pra-vosodnih organov, organov za notranje zadeve in na pod-ročju obrti; b) Sekretariata za Ijudsko obrambo črtano besedilo o izvajanju strokovnega nadzora nad stanjem varnostnih na-črtov; c) Komiteja za družbeno planiranje in gospodarstvo čr-tano opravljanje strokovnih in drugih tajniških opravil za kmetijsko zemljiško skupnost in prenesejo v delovno pod-ročje Komiteja za urejanje prostora, dodano pa opravlja-nje del in nalog v zvezi s samostojnim osebnim delom; d) Komiteja za urejanje prostora prenešeno besedilo o varstvu okolja iz zadnje v prvo alineo in namesto »ustvar-jenega« uporabljena beseda »preoblikovanega« človeko-vega okolja. e) Komiteja za družbene dejavnosti dopolnjeno z nalo-gami s področja zgodovine delavskega gibanja; f) Sekretariata izvršnega sveta črtano besedilo o vode-nju štaba civilne zaščite, obrambnih priprav krajevnih skupnosti in o prevozih s službenim avtomobilom. Ob tem je upoštevano v celoti tudi načelo, da pri posa-meznih upravnih organih ne opredeljujemo zadev, ki so opredeljene v skupnih določbah. 6. Pripombe, ki so bile podane na predvideno sestavo Komiteja za urejanje prostora, so bile upoštevane, v koli-kor si niso med seboj nasprotovale. Število članov komi-teja je povečano na 12 tako, da smo lahko povečali šte-vilo predstavnikov krajevnih skupnosti in vključili predstav-nika ZIL. Družbenopolitične organizacije ne morejo imeti svojih predstavnikov v komitejih, lahko pa se upošteva vključevanje družbenopolitičnih delavcev za člane komi-teja, ki jih imenuje izvršni svet občinske skupščine. 7. Vse pripombe statutarno pravne komisije skupščine so upoštevane. Pripombe na bivši 26., 27. in 28. člen smo upoštevali tako, da smo oblikovali novi 28. člen. 8. Besedilo predloga odloka je določil izvršni svet skup-ščine občine na svoji 16. seji dne 30. julija 1986. Vsem trem zborom skupščine občine Ljubijana-Šiška predlagamo, da sprejmejo Odlok o ustanovitvi, organiza-ciji in delovnem področju upravnih organov in strokovnih služb občine Ljubljana-šiška v predloženem besedilu. Izvršni svet