rfu^J- '-.^f ! i&. ; ^ r ■°^' r ' /Lt ^ ^ M * t, ~ ^>//w ^4/ ’ ^AAjT -vA' ;>? ‘ xAm-»*vv-^^O ■/&£*-•£ if \ rw\^. ./ ' v 5 - V/ =V '■ ■> -) .Pustite otročiče k meni priti, in nikar jim ne branite, kajti takih je Božje kraljestvo!' Mart. 10, 14. za nižje razrede ljudskih šol S 47 podobami Nemški spisal I> r. F r i d e r i k .1. K n e c h t. vnsso c. P • + Poslovenil Iv*llL Skllll«ll«l ? dekan v Ljutomeru. Z dovoljenjem knezo-škofijskega lavantinskega, ljubljanskega in krškega ordinarijata. Sedmi natis. Odobrilo visoko c. kr. ministerstvo za uk in bogočastje z odlokom z dne 17. junija 1895 št. 4751 za ljubljansko škofijo in z dne 11. junija 1896 št. 13 637 za lavan¬ tinsko škofijo. Dunaj I, AVollzeile 33: Ii. Herder, zaloga. Založna, cena vez. ^ v. /Mti 110 do o Vse pravice pridržane. Tiskarna Herderjeve založnice v Freiburgu. 1909. /-* s s •*/ * ZGODBE ST ARE ZAVEZE. 1. Vstvarjeiije sveta. V začetku je Bog vstvaril ,nebb in zemljo. Zemlja pa je- bila še pusta, prazn a imlemria. In Bog je rekel: „Bodi svetloba!“ In bilo je svetlo. To je bilo prvi dan. Drugi dan je Bog rekel: „Bodi obnebje!” In bilo je lepo, višnjevo obnebje, ki je nad nami. Knecht, Zgodbe sv. pisma. 1 2 Tretji dan je Bog rekel: „Vode, ki so pod nebom, naj se zbcro na enem kraju, in naj se prikaže suha zemlja!" In zgodilo se je tako. Suho je imenoval Bog zemljo, zbrano vodo pa morje. Dalje je Bog rekel: „Zemlja naj požene travo, zelišča in rodovitno drevje ! 11 Tudi to so je zgodilo. Zemlja je ozelenela, in rasla so zelišča in drevje. ^ , Četrti dan je Bog rekel: „Naj bodo luči na nebu!“ In postale so luči: solnce, mesec in zvezde, da razsvet¬ ljujejo zemljo. Peti dan je Bog rekel: „Naj bodo ribe v vodi in ptice pod nebom! In mrgolele so ribe v vodi m raz¬ novrstne ptice so letale po zraku. , Sesti dan je Bog rekel: „Zemlja naj rodi vsakovrstno živali /“ Tudi to se je precej zgodilo. hjapnsM je Bog vstvaril človeka. Sedmi dan je Bog počival in je ta dan blagoslovil, in k gvet iz nič vstvarila MK.33- - , T -Ut*, a« . ' z / „ . Nam J° Boz J a roka nala. - - tčjJJTiij ,V m • c^€n Ato. - jS JMuM«. 4 m 6, m^jUC t -.t -vW - 2 . Vstvarjenje in greli angel,je v. h -v (p? / - Y Bog jo vstvaril j tudi brezštevilna nevidna duhovna bitja, namreč angelje. Vsi angelji so bili dobri in srečni; toda niso vsi taki ostali. Mnogo angel je v se je prevzelo in niso hoteli več Bogu pokorni biti. iJadjangelj Mihael in drugi dobri angelji so sc vojskovali s hudobnimi angelji. Hudobni 3 angelji so bili premagani in iz nebes v pekel zavrženi. Najvišji hudobnih angeljev se imenuje satan ali hudič. Dobre angolje je Bog poplačal z večnim zveličanjem. Prevzetnost se povsod spotika. Sramota se za njo pomika. Ponižno vselej kdor živi, ukk.**«.* *, jfe milost zadobi - 3. Tstvarjenje prvega človeka in raj. Ko je Bog človeka vstvaril, naredil je iz zemlje človeško truplo in mu vdihnil neumrljivo dušo. Tako je človek postal živo" Nit je. Bog ga je imenoval Adama, to je moža iz prsti. ' ^' 1 ' Gospod Bog je za človeka zasadil prav lep vrt; imenujemo ga raj. V njem je bilo različno drevje z m tjslaja im sadjem. V ta vrt je Bog človeka postavil, da bi ga obdeloval. In rekel mu je: „0d vsega drevju v vrtu smeš-jesti; od drevesa v sredi vrta pa nikar ne jej; ce boš od tega drevesa jedel, boš umrl. 11 Adam je bil še edini človek na zemlji. Tedaj je Bog dal Adamu trdno spanje, in mu je vzel eno izmed njegovih reber in je iz rebra naredil ženo. Ko se je Adam zbudil, pripelje mu Bog ženo. Adam se je raz¬ veselil ter je ženo imenoval Evo, to je, mater vseh živili. Adam in Eva sta v raju pxav~_srečno živela. Bila • < ' . .1 '■ . . sta sveta in pravična in nista nič vedela o hudem. - Moja duša, hvali Gospoda, in ne pozabi njegovih dobrot. (Ps. 102.) MK.4C tU4CrA^i t ? M* «. 4&CA ji Č&VC-4* '-.-/j' : .',.. !' t y , ^2* JU VVvvv^ tp 'Iv. Kdor dobro stori, Se zrair veseli. Od tebe, Oče, vse imam, Zato ti čast in hvalo dam. 4. Greh prvih starišev. 1. Hudobni duh je Adamu in Evi zavi dal srečo.' Da bi ju zapeljal, p osTuž il se'je kače. Kača je Evi rekla: „Zakaj vama jo Bog zapovedal, da ne hL &mela jesti od vsakega drevesa v raju?“ Eva je odgovorila: „Saj jeva od drevja v raju; le od drevesa v sredi raja nama je Bog prepovedal jesti, da naJii umrla." Kača je rekla: „Nikakor ne bodeta umrla, ako jesta od toga drevesa: ampak oei se vama bodo odprle in^odeta Bogu enaka . “ Eva je videla, da je sad lep in dober; utrgala ga je torej in jedla. Potem ga je dala možu in tudi on je jedel. ’ •’ . I : jv« 2. Zdaj so se jima 6ci odprle in spoznala sta, da sta naga. Sama sebe se sramujeta, ter si iz srriakkinoga listj a krila naredita. In ko sta zaslišala glas Božji, sta se skrivala med drevjem v vrtu. Gospod Bog pa zakliče: „Adam, kje si?" Adam odgovori: „Bojim se to, ker sem nag, in zato sem se skril." Bog rpče: „Kdo pa. ti je povedal, da si nag? Ali si jedel od prepovedanega drevesa?" 5 Adam odgovori: „Eva mi je dala in sem jedel." Bog tedaj žepi reče: „Zakaj si to storila?" Eva odgovori: „Kača me je zapeljala, da sem jedla." MK A* ftv, Žit*. t*Al* At** •vvt <&v.+«4>og vse vidi m vse v6, * Greh se, delati ne jsme. &3.7Afya .A -pjjtAi* frM 3Urv, ? -.. (->({' -) 5. Kazen za prvi greh in obljuba odrešenika. Gospod Bog je rekel kači: „Ker si to storila, pre¬ kleta si med vsemi živalimi na zemlji. Sovraštvo bom naredil med teboj in ženo;' ona bo tebi glavo strla." 6 Ženi je rekel Bog: „Ti boš veliko trpela s svojimi otroci in boš pod moževo oblastjo. “ Adamu pa je rekel Gospod: „Zemlja bodi zavoljo tebe prekleta!\ . Trnje in 'osat ti bo rodila! V potu svojega obraza boš svoj kruli .jedel, dokler se ne povrneš v zemljo, iz ktere si vzet.' Kajti prali si in v prah se boš povrnil." In Bog je Adamu in njegovi ženi naredil oblačilo iz kož ter ju je oblekel. Potem pa ju je izgnal iz raja. Vse na svetu mora vmreti, Vse za prvi greh trpeti. MK« »X -t^vvvO }irvCw%A 4>&V.T_ SS. m. j*/«, A*' I 6 Hi -hh } Varuj, človek, greha se, cn ,, . • ... . .. Vir nesrečo vsake je. „ ..... *7-*V Č ^ (r* «. Ut iCjU ^4*/»ev «v«£ca& } (>. Kajn in Abel. Adamu in Evi je ljubi Bog dal dva sina. Prvi se je imenoval Kajn, drugi pa, Abel. Kajn je bil kmeto¬ valec, Abel. pa ovčar. Abel je bil pravičen, Kajn pa hudoben. Nekega dne sta oba Bogu darovala; Kajn je da¬ roval od prjdelkov zemlje, Abel pa najlepša jagnjeta izmed svoje črede. Gospodu je bil všeč Abel in njegov dar; Kajn in njegov dar pano. Zavoljo tega je postal Kajn tako jezen, da mu je obraz upadel. Gospod je rekel Kajnu: „Zakaj si jezen in zakaj ti je obraz tako upadel? Ako dobro delaš, bodeš pla¬ čilo dobil; ako pa hudobno delaš, ti bode kazen kmalu za petami. Premaguj poželenje do greha in se mu ne udaj Y 'čf e Kajn pa ni poslušal Gospoda. Nekega dne reče svojemu bratu: „Pojdi, greva malo na polje!" Ko sta bila na polji, vzdigne se Kajn zoper svojega brata Abela, ter ga ubije. In Gospod je rekel Kajnu: „Kje je tvoj brat Abel?" Kajn jo odgovoril: „No vem. Sem mar jaz varuh svojega brata?" ... ( ; In Bog mu je rekel: „Kaj si storil? Kri tvojega brata vpije z zemlje do mene. Zato bodi preklet na 8 zemlji! Kadar jo boš obdeloval, ne bo ti več dajala 1 sadu. Potikal se boš in begal po zemlji!" Kajn pobegne spred obličja Gospodovega in se je potikal po zemlji in ni nikjer pokoja našel. Bog je Adamu in Evi dal namesto umorjenega Abela drugega sina, pobožnega Seta. Bpg bo povrnil vsakemu po njegovih delih. (Rimlj. 2, 6.) Ne daj zavisti v srcu nič prostora; Glej, vzrok je bila prvega umora. 7. Pobožni Noe stavi barko. Adam in Eva sta dobila še mnogo sinov in hčer, in sčasoma je vedno več ljudi bilo na svetu. Pa tudi 9 hudobija ljudi _ j^ bila vedno hujša. Zavoljo tega je Bog rekel: „Potrebi! lmm človeka z zemlje." Med hudobneži pa je živel pobožen in pravičen mož, z imenom Noe. Temu je Bog rekel: - Naredi si bar- . ko iz obtesanega lesa in oinaži jo s smolo znotraj in zvnna j- Zgoraj naredi barki okno in ob strani vrata. Kajti, glej, povodenj bom poslal na zemljo in bom po¬ končal vse, kar je na zemlji. Ti pa in tvoja družina, pojdi v barko. Tudi od vseh živali vzemi -v barko po dvoje in zraven še živeža za se in živali." Noe je storil vse, kakor mu je Bog zapovedal. Mnogo let je delal barko in ljudi opominjal k pokori. Toda ljudje niso marali za njegovo svarjenje, jedli in pili so in svatovščine obhajali. Moj sin, ako te grešniki vabijo, no vdaj se jim. (Preg. 1, 10.) Bog pravičnega varuje, Grešnika pa on kaznuje. 8. Vesoljni potop. Zdaj je Gospod Noetu rekel: .. Pojdi v ba rko; zaka j, dal bom deževati štirideset dni in štirideset nori. Vse žive stvari bom z zemlje pijpSaf. Noe je šel v barko. Z njim so šli tudi njegova žena, trije sini in^žene njegovih sinov in živali, kakor je bil Gospod zapovedal. In Bog je od zvunaj za njimi barko zaprl. Tedaj se vse za tvor nice neba, odpro in deževalo je štirideset dni in štirideset noči. Vode so naraščale in vzdigovale barko nad zemljo. Zdaj so pač ljudje zdi- 10 kovali in jokali; vsi prestrašeni so klicali Boga in ple¬ zali na hiše, drevesa in gore. Toda bilo je prepozno in zastonj. Voda je stala petnajst komolce v nad naj- višimi hribi. Barka pa je pod Božjim varstvom mirno plavala nad vodo. Tedaj so bile pokončane vse stvari, ki so živelo na zemlji, od človeka do živali, od ptice v zraku do črva v zemlji. Ostal je le Noe in kar jih je bilo ž njim v barki. Blagor mu, kdor se Gospoda boji. (Ps. 111, 1.) Le en o ti potrebno je: Boga boj, dete, vedno se! 11 9. Noe pride iz barke in daruje. Sto in petdeset dni je voda stala na zemlji. Tedaj pošlje Bog gorek veter čez zemljo. Voda je začela upada ti in barka je obstala na neki gori. Ko se je bila zemlja že čisto osušila, je Bog Noetu rekel: „Pojdi..iz barke tj in vsi, ki so s teboj in vse živali." Noe je šel iz barke in ž njim vsi njegovi in vse živali. Da se zalivali Bogu, postavil je oltar in je Bo- 12 spodu daroval, Bogu jo bila ta daritev prijetna. Lepa mavrica se pokaže na nebu in Gospod je rekel: „Niltoli več ne bode povodenj pokončala vse zemlje." Rad hvaležnega so skazi; Nehvaležnost vse sovraži. 10. Bog pokliče Abrahama. Noetov zarod se je jako pomnožil, pa tudi hudobija je vedno naraščala. Ljudje niso več spoznali ljubega Boga. Mesto stvarnika so molili stvari ali celo mrtve podobe. V tistem času je živel v mestu Ur pobožni Abra¬ ham. Njemu je Bog rekel: „Idi iz svoje domovino in pojdi v deželo, ktero ti bom pokazal. Jaz te bom storit očeta velikemu narodu in te oblagodaril. “ Abraham je veroval Bogu ter šel v deželo Kanaan. Ondi se mu Gospod prikaže ter mu reče: „Glej, to deželo bom dal tebi in tvojemu zarodu . 11 Od tistega časa se je Kanaanska dežela imenovala obljubljena dežela, ker je Bog to deželo bil obljubil Abrahamu in njegovemu zarodu. Gez nekaj časa so je Gospod spet prikazal Abra¬ hamu, ter mu rekel: „Svojo zavezo storim s teboj. Jaz hočem biti s teboj in s tvojim zarodom; vi pa meni, svojemu Bogu, služite. V znamenje to zaveze se naj pri vas vsako dete možkega spola, kodah je .osem dni staro, obreže . 11 13 Abraham je bil že devet in devetdeset let star, pa še ni imel nobenega otroka. Tedaj je Bog Abrahamu rekel: „Cez leto dni bo Sara, tvoja žena, sina dobila." Kdor zaupaš na Boga, Nič ne boj se hudega. Od rojstva do smrti povsod Bom zvesto ti služil, Gospod! 11. Abraham hoče svojega sina Izaka darovati. Ko je bil Abraham sto let star, dobil je sina. Imenoval ga je Izaka, ter ga osmi dan obrezal. Ko je Izak odrastel, skušal je Bog Abrahama. Rekel mu je neko noč: „Abraham, vzemi svojega edinega sina Izaka, kterega ljubiš-, in pojdi na goro Morijo in tam mi ga daruj v žgavni dar." Na vse zgodaj vstane Abraham, nacepi drv za žgavni dar in je naloži sinu Izaku na rame. On sam pa nese v rokah ogenj in nož. Na potu reče Izak: „Moj oče!" Abraham odgovori: „Kaj hočeš, moj sin?" „Grloj,“ pravi Izak, »tukaj so drva- in ogenj; kje pa je jagnje za žgavno daritev?" Abraham je odgovoril: „Bog bode že skrbel za žgavno daritev, moj sin!" Tako sta šla na goro. Na gori postavi Abraham oltar, položi nanj drva, zveže svojega sina Izaka, ter ga posadi na drva. Potem stegne svojo roko in prime za nož, da bi zaklal svojega sina. Pa glej, angelj z 14 nebes zakliče in reče: „Stoj, Abraham, nič žalega ne stori mladenču! Zdaj spoznam, da se Boga bojiš in da bi zavoljo Boga ne bil prizanesel niti svojemu edi¬ nemu sinu. 0 Tedaj se Abraham ozre in zagleda ovna, ki je za roge med trnjem tičal. Abraham prime ovna ter ga daruje Bogu mesto svojega sina. In angelj Gospodov je spet z neba zaklical: „Tako govori Gospod: ker si to storil in nisi prizanesel svojemu edinemu sinu zavoljo mene, hočem te oblagodariti in tvoj zarod pomnožiti, 15 kakor zvezde na nebu. In v tvojem zarodu bodo obla- godarjeni vsi narodi zemlje . 11 Potem se je Abraham s svojim sinom vrnil domu. Tako je Bog svet ljubil, da je svojega edinorojenega sina dal. (Jan. 3, 16.) Dober otrok vse stori Hitro, ko se mu veli. 12. Jožefa bratje sovražijo. 2‘K Izaku je dal Bog dva sina; enemu je bilo ime Ezav, drugemu J akob.) Jakob je imel dvanajst sinov. Predzadnjemu je bilo ime Jožef. Ta je bil izmed vseh najbolj priden, zavoljo tega ga jo Jakob najbolj ljubil, ter mu dal napraviti -i . . . ’ V -) ' " 'S • 'fUL ~ lepo pisano suknio. Ko je bil Jožef šestnajst let star, pasel je s svojimi starejšimi brati črede svojega očeta. Tedaj je videl, da so njegovi bratje nekaj prav hudega storili; Jožef ... . v. - V' X , ' r/ • t* S ■JV. gre m jih zatozi pri očetu. Zavoljo /lega so ga bratje sovražili in mu nič več niso mogli dati lepe besede. Zgodilo se je nekikrat, daje Jožef imel čudne sanje/ Pravil je svojim bratom: „čujte, kaj se mi je sanjalo! Zdelo se mi je, da smo na njivi snope vezali. Moj snop se po koncu postavi, vaši snopi pa so se mojemu priklanjali." Na to so njegovi bratje rekli: „Ali hočeš mar biti naš kralj?" In od zdaj so ga še bolj zavidali in črtili. 16 ! Ce hudo vidiš, pa molčiš, Se greha krivega storiš. fkatjfi..vsi in sestre smo, Med._sd30j.jae _ljubimo! /' ■’ ' .' CA < 13. Jožef od svojih bratov prodan. Nekega dne so šli Jožefovi brati s čredami daleč od očetovega doma. Tedaj rečejo oče Jožefu: „Idi in poglej, kako je s tvojimi brati in s čredami.* Jožef bitro- vboga in gre. 17 Ko ga bratje od daleč zagledajo, pravijo med seboj: „Glejte, sanjavec gre! Ubijmo ga in recimo, da ga je divja zver požrla. “ Ko je Jožef k svojim bratom prišel, slečejo mu pi¬ sano suknjo iri ga vržejo v prazen vodnjak : Potem se vsedejo k jedi. Tisti čas pridejo tuji trgovci, ki so šli z vsakovrstnim blagom v Egipet. Zdaj Juda bratom reče: „Kaj nam pomaga, ako bi umorili svojega brata? Boljše je, da ga prodamo in ne omadežimo svojih rok; saj je vendar le naš brat.“ Bratje' mu 'pritrdijo, izvlečejo Jožefa iz vodnjaka, ter ga prodajo za dvajset srebrnik ov. Tujci pa od¬ peljejo Jožefa v Egipet. Jakob jii^vedel, kam da je Jožef zginil. Žalosten je djal: ‘„Divja zver je mojega Jožefa požrla!" In dolgo je žaloval po njem. Dobor otrok staršev jo radost, ,Zloben njih nevolja in bridkost. 14. Jožef v Putifarjevi hiši. %■ eJ ' { f Sr Trgovci so Jožefa pripeljali v Egipet in, ga godali Putifarju, imenitnemu gospodu. Bog pa j<‘ bil z Jo¬ žefom in zato mu je šlo vse po sreči, kar je počel. Njegov gospodar ga jo rad imel ter ga postavil čez vso svojo hišo. Putifar pa je imel jako hudobno ženo, ki je hotela Jožefa v greli zapeljati. Ali Jožef je rekel: „Kako Iv no c lit, Zgodbe a v. pisma. 2 — 18 — bi mogel tako hudobijo storiti in grešiti zoper svojega Boga?“ In ostal je stanoviten ter ni v greli privolil. Nekega dne zgrabi Putifarjeva žena Jožefa za plašč in ga hoče držati, Jožef pa pusti plašč v njeni roki in zbeži. To hudobno ženo raztogoti. Pokazala je plašč svojemu možu in rekla: „Jožef je prišel k meni in me hotel v greh zapeljati. Ko sem pa.zavpila, popustil je plašč in zbežal." Putifar je veroval svoji ženi: zato se je razjezil nad Jožefom in ga dal v ječo vreči. Strah Božji jo začetek modrosti. (Sir. 1, 10.) Kdor laže, ga hudoba vodi, . Oh, to storiti, sram te bodi! 15. Jožef v ječi. cne< Pa tudi v ječi je Bog z Jožefom in mu da milost najti pri velikem ječarju. Ta mu je izročil vse jetnike. Prigodi se pa, da sta veliki tocar in veliki pek kralja Faraona bila v isto ječo vržena. Nekega jutra opazi Jožef, da sta oba jako žalostna. Vpraša ju: „Zakaj sta pa tako žalostna P “ Odgovorita mu: „Imela sva nocoj sanje in nikogar ni tukaj, ki bi jih nama razložil. Jožef pravi: „Ali ne pride razlaganje od Boga? Povejta mi, kaj se vama je sanjalo!" Veliki točar prvi pripoveduje svoje sanje in pravi: „Videl som pred seboj vinsko trto, na kteri so bile tri mladike; rastla je, ozelenela, cvetela in grozdje rodila. Imel sem v roki Faraonovo kupico; vzamem grozdja, ožmem ga v kupico in jo podam kralju." Jožef odgovori: „Sanje 19 pomenijo to-le: „Tri mladike so trije dnevi. V troh dneh te bo kralj zopet postavil v poprejšnjo službo. Takrat so spomni tudi mene in prosi kralja, da me reši iz te ječe, kajti po nedolžnem sem semkaj prišel." Na to reče veliki pek: „Moje sanje so pa te: Imel sem na glavi tri jerbase moke. V jerbasu, ki je bil na vrhu, pa je bilo mnogotere pekarije. In priletele so ptice in jedle iz jerbasa." Jožef odgovori: „Trije jerbasi so trije dnevi. Po treh dnevih ti bode kralj dal glavo odsekati in te obesiti, da bodo ptice trgale tvoje meso.“ Tretji dan potem je bil kraljev rojstni dan. Kralj se spomni velikega točarja in peka. Točarja postavi spet v prejšnjo službo, peka pa ukaže obesiti na kol. Točar se veseli svoje sreče, ali na Jožefa več ne misli. Bog nad svojimi bedi! Bridka solza njega gane; Brez tolažbe no ostane, Kdor se njemu izroči! 'f/ ,/ i • f 16. Jožef povišan. 1. Dve. leti potem je. imel tudi kralj Faraon sanje. Sanjalo se mu je, da stoji. kraj -rel^e Nil. Kar pride iz vode sedem lepih in debelih krav, in se ob reki pasejo. Za njimi pride sodom grdih in suhih krav, ter so požrlo one lope in debele krave. V tem se je kralj prebudil. — Pa zopet je zaspal in imel druge sanje. Sedem polnih in lepih klasov jo pognalo iz enega slekla; 20 za njimi je prirastlo sedem praznih in .snetljivih klasov, ki so one polne požrli. Faraon se spet prebudi. Brž ko se je^zdhnilo, pokliče vse egiptovske modrijane, ter jim pripoveduje svoje sanje. Ni ga bilo, da bi mu jih bil razložil. Zdaj še le se spomni veliki točar Jožefa, ter reče: „V ječi je mladenke*, ki je nekdaj meni in velikemu peku sanje na-tanko razložil." Kralj pokliče Jožefa, ter mu svoje sanje pove. Na to mu Jožef odgovori: „Sedem debelih krav in sedem polnih klasov pomeni sedem rodov itnih let. Sedem 21 suhih krav in sedem praznih klasov pa pomeni sedem nerodovitnih let. Tedaj bode nastala velika lakota. Naj si.toraj kralj priskrbi modrega moža, ki bode od obilnosti sedmero rodovitnih let v žitnike spravil, ter imel zalogo/'za sedem let prihodnje lakote." 2. Ta svet je bil Faraonu všeč. Rekel je Jožefu: „Bi li mogel najti moža, ki bi bil tako moder, kakor ti ? Glej, postavim te čez vso egiptovsko deželo in tvojemu poVelju naj bo pokorno vse ljudstvo." Potem sname Faraon tprstan s svoje roke in ga Jožefu na prst natakne. Tudi zlato verižico mu obesi okoli vratu. Potem ga da na svoj drugi voz^jposaditi, ter ukaže ga okoli voziti in pred njim klicati: »Priklanjajte se temu, ker jo postavljen čez vso egiptovsko deželo." Kliči me ob dnevu stiske; otel te bom in me boš častil. (Ps. 49, 15.) Kaj' fing stori. .ysQ.prav.stori, Oj; tudi jiam .se prav ne zdi . 17. Jožefovi bratje gredo v Egipet. 1. Prišlo je sedem rodovitnih let, kakor je bil Jožef napovedal. Jožef je po vseh krajih obilno žita spravil v žitnice.- Nastopilo je pa tudi sedem nerodovitnih let in nastala je huda lakota. Jožef tedaj odpre žitnice in preskrbi jnj e s kruhom ves Egipet. Tudi v deželi Kanaanski jb tJiia 'lakota. Toraj reče Jakob svojim sinom: »Pojdite v Egipet in kupite, kolikor nam je treba, da lakote ne umrjemo." Tedaj 22 je deset Jožefovih bratov šlo v Egipet. Benjamina, najmlajšega sina, pa je Jakob doma obdržal. Bal se je namreč, da se mu ne bi na potu kaj žalega pripetilo. 2. Bratje pridejo srečno v Egipet, stopijo pred Jo¬ žefa in se mu fjioštljivo priklonijo. Niso ga spoznali. Jožef pa jih je brž^ spoznal ter se spomnil svojih nek¬ danjih sanj. Da'bi jih skušal/govori astro ž njimi in reče: „Vi ste ogleduhi in ste prišli deželo ogledovat." Odgovorili so mu: „Ne, gospod! Mi smo miro¬ ljubni ljudje in ne mislimo nič hudega. Prišli smo le nakupit živeža. Nas je dvanajst bratov; najrulajši je doma pri očetu, enega pa. ni več." Jožef jim odvrne: „To je, kar sem rekel: ogleduhi ste." Potem jih da v ječo vreči. - Tretji dan ja jih izpusti iz ječe in jim pravi: „Ho- čem se prepričati, ali ste resnico govorili. Eden izmed vas naj ostane tukaj v ječi, vi drugi pa idite in nesite domu svoje žito; potem pa spet pridite in pripeljite svojega najmlajšega brata." Tedaj so bratje med seboj govorili: »Zaslužili smo, kar trpimo; pregrešili smo še namreč nad svojim bratom. Videli smo Midkost njegove duše, ko nas je prosil^ pa ga nismo uslišali, zato je prišla nad nas ta nadloga.‘~ Bratje so mislili, da jih Jožef ne razume. jMzuinel pa je vse. Obrne se nekoliko od njih ter se razjoka. Potem ukaže Buncana v pričo njih zyezati. Svojim služabnikom pa zapove, naj onim vreče; z žitom na¬ polnijo in denar vsakemu skrivaj v vrečo nazaj denejo. 23 Tako se^ je zgodilo. Bratje naložijo žito svojini oslom ter odrinejo domu. 3. Doma očetu pripovedujejo vse, kar se jim je prigodilo. Ko potem izpraznujejo svoje vrepe,, najde vsaki svoj denar na vrhu v vreči. Vsi se prestrašijo, in Jakob pravi: „Qb„„ysa.„otroke me bote spravili. Jožefa ni več, Simeon je vjet in zdaj hočete še Benja¬ mina odpeljati. Ne pustim ga no z varili v Egipet. Ko bi se mu primerila kakšna nesreča, spravilo bi me to od žalosti pod zemljo." Kogac-Bog ■za-Jjabft.,ima > S-križi obiskuje, ga. 18. Jožefovi bratje gredo drugokrat v Egipet. 1. Žito, ki so ga bili iz Egipta prinesli, je pošlo in lakota je še stiskala deželo. Zato reče Jakob svojim sinom: ^Pojdite spet tje in kupite nam žita." Juda odgovori: „Mož, ki ondi zapoveduje, nam je rekel: Brez svojega najmlajšega brata ne smete priti pred moje obličje! Pusti torej mladeniča z nami iti, da ne umrjemo vsi. Jaz sem porok za mladeniča." Jakob se jim naposled uda in reče: „Ako že mora tako biti, storite, kar hočete. Vzemite s seboj darov za onega moža, in še enkrat toliko denarja, kakor prvo- krat, in zraven še denar , ki sto ga našli v svojih vrečah. Bog vsemogočni vam moža stori milostljivega, da z vami nazaj pošlje vjetega brata in tega mojega ljubega 24 Benjamina. Jaz pa bom tačas, kakor bi bil zgubil vse otroke!" 2. Jožefovi bratje pridejo z Benjaminom srečno v Egipet. Ko jih Jožef zagleda in svojega najmlajšega brata ž njimi, zapove hišniku: „Pelji te ljudi v hišo, da bodo z menoj obedovali." Hišnik stori, kakor mu je bilo ukazano. Potem Simeona pripelje k njim. Ne dolgo zatem pride Jožef k njim. Bratje se pred njim do tal priklonijo in mu izročijo svoje darove. Jožef jih prijazno pozdravi ter vpraša: „Ali še vaš stari oče živijo? So li zdravi?" Bratje odgovorijo: „Naš oče, tvoj služabnik, še živijo in so zdravi." Ko Jožef Benjamina ugleda, pravi: ,Je-li to vaš najmlajši brat? Bog te blagoslovi, moj sin!" In Jožef se urno obrhe, hiti iz hiše in se razjoče; zakaj milo se mu je storilo v srcu. Ko si je bil Jožef obraz umil, pride spet in reče: „Prinesite jedi!" Jožef brate po starosti posadi okoli mize. Temu so se jako čudili. Jedli so in pili in so bili dobre volje. Otroku, ki stari.šc ljubi, časti, Bog srečo obilno in blagor deli. 11). Jožef še enkrat skuša svoje brate in se jim da spoznati. 1. Jožef se je hotel prepričati, ali so se njegovi bratje popolnoma poboljšali. Zato po obedu reče hiš¬ niku: „Napolni jim vreče z žitom in deni vsakemu 25 denarje zraven v vrečo. V vročo najmlajšega pa deni še mojo srebrno kupo!“ Zgodilo se je tako, in bratje odidejo. Ko pa so bili nekoliko iz mesta, reče Jožef hišniku: »Hiti za možmi in reci jim: Zakaj ste kupo mojega gospoda ukradli? Veliko hudobijo ste storili!" Hišnik dojde brate ter jim reče, kakor mu je bil Jožef zapovedal. Oni pa odgovorijo: „Kaj, mi da smo ukradli srebro ali zlato iz hiše tvojega gospoda? Pri .kterem izmed nas se kupa najde, on naj umrje, in mi drugi bomo sužnji tvojega gospoda!" Hišnik preišče vreče in najde kupo v vreči Benjaminovi. Tedaj raztrgajo bratje svoja oblačila in se vrnejo v mesto. 2. Ko pridejo k Jožefu, vržejo se vsi na tla pred njega. Jožef jim reče: „Zakaj ste to storili?" Juda pa odgovori: „Bog je našel krivico nad nami, zato se nam je tako zgodilo. Glej , vsi smo tvoji sužnji!“ Jožef odgovori: „I\teri je kupo ukradel, tisti bodi moj suženj; vi drugi pa idite k svojemu očetu!" Zdaj Juda bliže stopi, ter reče: »Jaz sem za mla- denča porok. Ako brez njega domu pridemo, same žalosti bi očeta pod zemljo spravili. Naj tedaj jaz ostanem tvoj suženj namesto mladenča; mladenča pa pusti z brati domu!" 3. Zdaj se Jožef ni mogel več premagovati. Glasno se razjoče ter pravi: „Jaz sem Jožef! Ali še moj oče živijo?" — Bratje samega strahu kar besedice ne mo¬ rejo spregovoriti! 2G Jožef pa jim prijazno reče: »Stopite sem k meni. Jaz sem Jožef, vaš brat, kterega ste v Egipet prodali. Ne bojte se! Po Božji volji sem prišel semkaj in Bog me je postavil čez ves Egipet. Hitite k mojemu očetu in pripeljite ga sem k meni! Jaz ga bom živil teh pet hudih let, ki še pridejo, zakaj še pet let bo lakota/ Jožef na to objame Benjamina in se joka. Tudi vse druge brate je poljubil in se pri vsakem jokal. Zdaj še le so si upali bratje ž njim govoriti. 27 Jožef je dal svojim bratom vozov in živeža za pot ter jih je bogato obdaril. Pri odhodu pa jim je še rekel: »Nikar se ne kregajte po potu!" Če sovražniku storiš dobroto^ Kažeš srca milega lepoto. Kdor bratu iz srca odpusti, Pri Bogu milost zadobi. 20. Jakob gre v Egipet. Ko so Jožefovi bratje domu prišli, povedali so očetu: »Jožef, tvoj sin, še živi in je gospod čez ves Egipet." Jakob jim tega ne verjame. Oni pa mu pripovedujejo vse in pokažejo kraljeve vozove in pre¬ lepe darove. Tedaj je Jakob rekel: »Zadosti mi je, da še Jožef moj sin živi: šel bom tje, da ga vidim, preden umrjem." In Jakob se na pot napravi z vsem, kar je imel. Juda je šel naprej in naznanil Jožefu, da oče pridejo. Jožef ukaže zapreči svoj voz in se pelje nasproti svojemu očetu. Ko je Jožef očeta zagledal, skočil je z voza, oklenil se jim okoli vrata in se od veselja glasno jokal. Oče pa Jožefu rečejo: »Zdaj rad umrjem, ker sem še enkrat videl tvoje obličje." Jožef je dal svojemu očetu in bratom selišča v Ge- senski deželi. Ta dežela je imela kaj lepe pašnike. Jožef jih je tudi obilno preskrbel z vsem drugim, česar so potrebovali. 28 Ko je bil Jakob umrl, je Jožef dolgo časa za njim žaloval in jokal. Jožef pa je še mnogo let srečno živel v Egiptu, potem je tudi on umrl. Blagor mrtvim, ki v Gospodu umrjejo. (Skr. raz. 14, 13.) Truplo mora kmalu umreti Duši vedno je živeti: Oj skrbi sicer za telo, Pred vsem pa duši za nebo! 21. Mojzesovo rojstvo. 1. Jakobovi mlajši so postali v Egiptu velik narod. •Jakob je od Boga dobil priimek Izrael ; zato so se njegovi mlajši imenovali Izraelovi otroci ali Izraelci. Tudi Hebrejce so jih imenovali. Mod tem nastopi v Egiptu nov kralj. Ta je stiskal Izraelce in jih k težkemu delu priganjal. Naposled je kralj Faraon Egipčanom zapovedal: „Karkoli se narodi pri Izraelcih možkega spola, vrzite v reko!" 2. Bila je mati Izraelka, ki je imela jako lepo dete. Tri mesece ga je skrivala. Ker ga pa ni mogla več prikrivati, 'vzame jerbašček iz bičja, ga s smolo omaže, dene dete vanj ter ga položi v ločje kraj reko. Nje¬ gova sestra pa je od daleč gledala in pazila, kaj se bo zgodilo z otročičem. Po Božji previdnosti ravno Faraonova hči k reki pride. Ko jerbašček zagleda, pošlje jedno izmed svojili dekel ponj. Odpre ga in najde v njem dete, ki sd jo 29 jokalo. Faraonova liči se usmili deteta in reče: „0h, to je jeden izmed hebrejskih otrok!“ Sestra otrokova pristopi in reče: „Ali naj ktero hebrejsko mater pokličem, da bi redila otroka?" Kraljeva hči odgovoid: „Le pojdi!“ Deklica gre ve¬ sela domu in pokliče svojo mater. Faraonova hči jej reče: „Vzemi to dete in doji mi ga; plačala ti bom." Mati vzame dete in ga redi. Ko dete odraste, iz¬ roči ga Faraonovi hčeri. Ona ga vzame za sina in 30 pravi: »Naj mu bode ime Mojzes, ker sem ga iz vode otela.“ Kar sam moreš, stori v sili, Drugo storil Dog bo mili. 22. Mojzes pobegne ter postane rešitelj svojega ljudstva. 1. Mojzes jo bil pri Faraonovi hčeri izrejen. Ko pa je odrasel, videl je stisko Izraelcev, svojih bratov. To ga je v srce vžalilo in ni maral več biti v kraljevi hiši. Sel je med Izraelce, ter se močno za nje pote¬ goval. Ko Faraon to zve, hoče Mojzesa umoriti, ali Mojzes pobegne in pride v deželo Madijan k možu z imenom Jetro. Štirideset let je pasel Mojzes .Totrove ovce. Nekega dne je Mojzes gnal ovco daleč v puščavo. Tu se mu Bog prikaže v gorečem grmu. Mojzes vidi, da grm gori, pa vendar ne zgori, čudi se temu in gre bliže. Gospod pa ga pokliče: „Ne hodi bliže! Sezuj čevlje se svojih nog, kajti kraj, kjer stojiš, je sveta zemlja! Jaz sem Bog tvojih očetov, Bog Abrahamov, Izakov in Jakobov/ Mojzes zakrije svoj obraz in si ne upa v Boga pogledati. Gospod pa dalje govori: »Videl sem reve svojega ljudstva v Egiptu in slišal njegovo upitje. Rešil ga bom iz rok Egipčanov in ga peljal v deželo Kanaansko. In tebe bom poslal k Faraonu, da izpelješ moje ljudstvo iz Egipta. Jaz bom s teboj." BI 2. Mojzes se izgovarja: „Izraelci mi ne bodo verjeli. Rekli bodo: Gospod se ti ni prikazal.“ Na to Bog reče Mojzesu: ,,Vzemi svojo palico in vrzi jo na tla.“ Mojzes to stori. Palica se spremeni v kačo in Mojzes prestrašen zbeži. Gospod pa dalje pravi: „Stegni svojo roko in primi kačo.“ Mojzes to stori in kača se je spremenila v palico. Tedaj reče Gospod: „To znamenje stori pred Izraelci in verjeli ti bodo." Mojzes gre torej v Egipet. Na Božje povelje pride mu nasproti njegov brat Aron. Oba gresta skupaj in 32 zbereta Izraelsko ljudstvo. Aron ljudstvu vse razloži, kar je bil Bog Mojzesu govoril, Mojzes pa naredi čudež s palico. In ljudstvo je verjelo in Boga častilo. Kdor. ljubi resnično Boga in ljudi, Najlepše e-vetlice si v srce sadi. 23. Strašni čudeži v Egiptu. - Mojzes in Aron gresta k Faraonu in mu rečeta: „Tako govori Gospod, Izraelov Bog: Pusti moje ljudstvo, da gre iz te dežele/ Faraon odgovori: „Kdo je Go¬ spod, da bi poslušal njegov glas ? Jaz ljudstva ne spu¬ stim/ Aron vrže palico na tla in palica se je spre¬ menila v kačo. Ali Faraonovo srce ostane trdovratno. 33 r Zdaj pošlje Bog čez Faraona in njegovo deželo deset stisk, eno hujšo od druge. Voda v reki se je spremenila v kri. Prišle so žabe, za žabami komarji, za komarji muhe v toliki množini, da jih je bila polna vsa dežela in vsaka hiša. Grozna kuga je ukončala Egipčanom vso živino. Mozoli in gnojni mehurji so se naredili po ljudeh in po živini. Strašna toča je potolkla zelišča in drevje. Kobilic brez števila pride v deželo in pokonča vse, kar je toča še zelenega pustila. Potem je bila grozna tema tri dni po celi egiptovski deželi, da človek ni videl človeka in si ni upal nihče ganiti se z mesta. Kjer so pa Izraelci prebivali, je bilo svetlo. Faraonovo srce je ostalo trdovratno in ni hotel Božjemu povelju pokoren biti. Tedaj Mojzes reče Fa¬ raonu : „V eni noči bodo Egipčanom vsi prvorojencipomrli. “ Kdor ne uboga, Ga tepe nadloga. 24. Velikonočno jagnje In izhod iz Egipta. Mojzes in Aron zbereta ljudstvo in mu govorita: „Tako zapoveduje Gospod: Štirinajsti dan tega meseca na večer naj vsak hišni gospodar zakolje jagnje brez madeža, toda kosti naj mu nobene ne zlomi. S krvjo naj pomaže podboje hišnih vrat. Tisto noč jejte nje- K n e c h t, Zgodbe sv. pisma. 3 I 34 govo meso pečeno in zraven opresen kruh. Pa hitro jejte jagnje: tisto noč namreč bom pobil vse prvoro¬ jence v egiptovski deželi. Ko pa bom videl kri na vaših hišah, pojdem mimo vas/ Večer štirinajstega dneva se je približal, in Izraelci so storili, kakor jim je bil Gospod zapovedal. O pol¬ noči je Gospod pomoril vse prvorojence po Egiptu, od prvorojenega sina Faraonovega do prvorojenca zadnje sužnje, tudi vse prvorojene živali. Veliko upitje nastane po vsem Egiptu; kajti ni bilo hiše, v kteri ne bi imeli 35 mrliča. Še po noči pokliče Faraon Mojzesa in Arona, ter jima reče: „Pojdite izmed mojega ljudstva, vidva in Izraelovi otroci, in blagoslovite me!“ Tedaj so se Izraelci vzdignili z vsem svojim imetjem in so šli iz Egipta. In Mojzes jim je rekel: »Praznujte ta dan Gospodu v čast od roda do roda.“ Zivljc-nje, duša in telo Ljubezni Božjo dari so. 25. Izraelci gredo skoz rtideče morje. 1. Bog sam je kazal Izraelcem pot. Šel je pred njimi v oblačnem stebru, ki je bil po dnevu temen, po noči pa svetel kakor, ogenj. Tako so prišli Izraelci do rudečega morja. Faraon pa se začne kesati, da je spustil Izraelce. Udere jo za njimi z vozovi, s konjiki in z vso vojsko. Proti večeru jih dojde pri rudečem morju. Izraelci se silno prestrašijo ter upijejo k Gospodu. Mojzes pa jim pravi: „Ne bojte se, Gospod se bo bojeval za vas.“ — In glej! oblačni steber se vzdigne ter se ustavi med Izraelce in Egipčane. Egipčanom je bil tako temen, da celo noč niso mogli priti do Izraelcev, Izraelcem pa je razsvetljeval noč. — In'Mojzes stegne na Božje povelje svojo palico nad morje. Voda se razdeli na dve strani in je bila kakor zid na desni in levi. Gorek veter je posušil morska tla, in Izraelci so po suhem šli skoz morje. 2. Ko se zdani, planejo Egipčani za Izraelci v morje. Ali na enkrat se iz oblačnega stebra uderejo viharji, 3 * 36 blisk in grom, in Gospod reže Mojzesu: „Stegni svojo roko nad morje." Mojzes je storil tako. In morski valovi se spet združijo ter pokrijejo vozove, konjike in vso vojsko Faraonovo. Ni jeden ni ušel. Tako je Gospod čudovito otel Izraelce iz rok Egip¬ čanov. Ljudstvo se je balo Gospoda in vei’ovalo njemu in Mojzesu, njegovemu služabniku. Kedar je naj večja sila, Nam je Božja roka mila 37 26. Čudeži v puščavi. Od rodečega morja šli so Izraelci dalje, ter prišli v puščavo. Tam niso imeli nič več jesti, ne mesa ne kruha. Zato so bili nezadovoljni in so začeli godrnjati. Gospod pa jim je rekel: „ Zvečer bote meso jedli in zjutraj se bote s kruhom nasitili/ In glej! zvečer je priletelo toliko prepelic, da so pokrile vsa tla in so jih lehko polovili. — Zjutraj pa je bila puščava pokrita z drobnim zrnjem, kakor s slano. 38 Ta kruli so imenovali mano. Okus tega zrnja se jim je-zdel kakor medene povitice. S tem nebeškim kruhom je Bog Izraelce redil štirideset let, dokler niso prišli v deželo Kanaansko. Nekoliko potem so bili Izraelci v drugem kraju puščave. Ondi ni bilo vode. Zopet so godrnjali zoper Mojzesa. Gospod pa reče Mojzesu: „Vzemi palico, idi na goro Horeb in vdari po skali in bode voda pritekla iz nje.“ Mojzes je storil tako. In glej! priteklo je iz skale obilno vode, da so se napili ljudje in živina. Naj vse Bogu hvalo daja, Ki nas hrani in napaja. Srečno, zadovoljno tisti le živi, Kdor se premaguje in voljno trpi. 27. Bog da deset zapovedi na gori Sinaj. V začetku tretjega meseca so prišli Izraelci do gore Sinajske. Ondi so postavili svoje šotore. Mojzes pa je šel na goro in Gospod mu je govoril: „Pojdi in za¬ povej jim, naj se posvečujejo danes in jutri; naj ope¬ rejo svoja oblačila in se pripravijo na tretji dan. In kedar trobente zadonijo, naj gredo do gore.“ Mojzes je storil, kakor mu je bil Gospod zapovedal. Ko se zasvita v jutro tretjega dne, začelo je bliskati in grometi. Črn oblak je pokril vso goro; vsa se je kadila, žarila in tresla. Trobente donijo vedno močneje. Ljudstvo se boji in trepeče. 39 Tedaj pelje Mojzes ljudstvo pod goro. Bog pa začne govoriti iz sredine ognja: 1. Jaz sem Gospod, tvoj . Bog. Ne imej tujih bogov zraven mene. Ne delaj si izrezane podobe, da bi jo molil. 2. Ne imenuj po nevrednem imena Gospoda, svojega Boga. 3. Spomni se, da posvečuješ sobotni dan. 4. Spoštuj očeta in mater, da bos dolgo živel in ti bo dobro na zemlji. 40 5. Ne ubijaj. 6. Ne prešestuj. 7. Ne kradi. 8. Ne pričaj po krivem zoper svojega bližnjega. 9. Ne želi svojega bližnjega žene. 10. Ne želi svojega bližnjega hiše, njive, hlapca, dekle, vola, osla in ničesar, kar je njegovega. Trepetaje je ljudstvo govorilo: „Vse, kar je Bog zapovedal, hočemo spolnovati.“ Potem je Mojzes zopet šel na goro in je ondi ostal 40 dni in 40 noči brez jedi in pijače. Gospod mu je dal dve kameniti plošči, na kterih je bilo z Božjim prstom zapisanih deset zapovedi. Strah Božji naj navdaja ti srce; Spolnuj vse, kar Gospod ti zapovd. Deset zapoved’ Bog jo dal, Življenja svetega ravnilo; Če boš jih zvesto spolnoval, Prejel nebeško boš plačilo. 28. Izraelci v obljubljeni deželi. Ajdovska ljudstva. Ko je preteklo 40 let, so prišli Izraelci v obljubljeno deželo. V tej deželi so prebivali in si postavili mesta in vasi. Njih glavno mesto je bilo Jeruzalem. Ondi je kralj Salomon postavil krasen tempelj. V njem je bilo Svetišče in Prčsvetišče. V Presvetišču je prebival 41 Gospod, v Svetišču pa so duhovniki po redu daritve opravljali. Pozneje so se Izraelci tudi Judje imenovali. Bili so edino ljudstvo, ki je verovalo v pravega Boga. Vsi drugi narodi so bili ajdje ali malikovalci. Molili so krive bogove in so zelo spačeno in pregrešno živeli. Trle so jih neizmerne reve in nadloge. Judje so sicer verovali v pravega Boga, pa le malo jih je spolnovalo Božje zapovedi. Veči del se nič več niso bali Boga; grešili so zoper Boga in se niso hoteli poboljšati. Tako je bil celi svet poln pregrehe in nadlog. Ljudje si sami niso mogli pomagati. Tedaj se je usmilil Bog' ter poslal z nebes svojega edinorojenega Sina, da bi ljudi odrešil.- Presrečen, kdor Boga spozna. In kot Očeta ljubi ga. Vse ljudstvo željno čaka že, Daj Sina svojega, Gospod i Pošlji ga, ki obljubljen je. Da reši nas pregrešnih zmot.. ZGODBE NOVE ZAVEZE. * — - 2 **^ /«/, e )/-- c /f 1. Angelj Gabrijel naznani Janezovo rojstvo. V judejskih hribih je živel judovski duhoven, Caharija po imenu. Njegovi ženi je bilo ime Elizabeta. Oba sta bila pravična pred Bogom, in sta živela brez madeža 3 > 4B HiSL po Božjih zapovedih. Otrok pa nista imela in sta se bila že postarala. Prigodilo se je, da je Caharija prišel na vrsto du¬ hovno službo v tempeljnu opravljati. Sel je v svetišče pred oltar kadila zažigat. Ljudstvo pa je zvunaj v preddvoru molilo.--Tedaj se prikaže Cahariji angelj ob desni strani oltarja. Caharija se prestraši, ko angelja zagleda. Angelj pa mu reče: „Ne boj se, Caharija! tvoja prošnja je uslišana. Tvoja žena Elizabeta bo dobila sina in daj mu ime Janez. Veselje boš imel nad njim, kajti on bo velik pred Gospodom. Vina in močne pijače ne bo pil. Že pred svojim rojstvom bo napolnjen s svetim Duhom. Veliko Izraelovih otrok bo spreobrnil k Gospodu, njihovemu Bogu. Hodil bo pred Gospodom, da mu pripravi sveto ljudstvo.“ Na to angelj zgine in Caharija se vrne domu. Veliko premore stanovitna molitev. (Jak. 5, 16.) Tx 6 ja...pr 2 Š.nja. nič ne zda, Če no misliš na Boga! 2. Angelj Gabrijel naznani rojstvo Jezusovo. Šest lAesČscev potem je bil angelj .Gabrijel- poslan v Nazare{ k devici, kteri je bilo ime Marija. Zaročena je bila možu, Jožefu po imenu. Angelj pride k Mariji in jej reče: „Cescena si Marija! milosti 'polna, Gospod jeJjL-teboj, blazma si med ženami Ko je Marija to slišala, se prestraši. Angelj pa jej reče: „Ne boj se, Marija! ker milost si našla pri Bogu. 44 beta bode v svoji starosti sina dobila, ker pri Bogu ni nemogoča nobena reč/ Marija je rekla: „Glej, dekla sem Gospodova, zgodi se mi po tvoji besedi / In angelj je šel od nje. Glej, sina boš dobila in daj mu ime Jezus. Qn bo velik in Sin Najvišjega imenovan." Marija je rekla angelju: „Kako se bo to zgodilo?" Angelj odgovori: „Sveti Duh bo prišel v te, in moč Najvišjega te bo obsenčila. Glej, tudi tvoja teta Eliza- novomašnik. 45 v Pozneje se je angelj., prikazal Jožefu in mu rekel: „Jožef, vzemi Marij p-1v sebi. Z močjo svetega Duha je mati Sina Božjega. Daj mu ime Jezus, ker bo svoje ljudstvo rešil njegovih grehov." ) 0 Imo čez vsa imena, Ki ga angelji slavč, klanjajo kolena, ' ' Boiti. *" ime vse veke livali se! - i)yTne-<& a obišče svojo teto Elizabeto. Jos. v. P, RO OE J El Marija se tiste dni vzdigne in hiti v gore k svoji teti Elizabeti. Stopila jo v hišo in pozdravila Elizabeto. Ko Elizabeta pozdravljenje sliši, bila je napolnjena s svetim Duhom, ter je na glas zaklicala : „Blažcna si med ženami in blažen je sad tvojega telesa! Od kod meni to, da pride mati mojega Gospoda k meni?" Marija pa je rekla: „Moja duša poveličuje Gospoda in moj duh se veseli v Bogu, mojem Zveličarju; ker se je ozrl na nizkost svoje dekle. Kajti odzdaj me bodo srečno imenovali vsi narodi." Marija je ostala blizo tri mesece pri Elizabeti, potem pa se je povrnila na svoj dom. Elizabeta pa je dobila sina, kakor je bil angelj na¬ znanil. Caharija in Elizabeta sta ga bila vesela ter mu dala ime Janez, kakor je bil angelj zapovedal. 46 Mali Janez je rastel in močen prihajal v duhu. Še prav mlad je šel v puščavo časa, ko se je imel pokazati Marija si nam raj dobila, Za to te vedno bom slavil! Živeti sveto nas učila, Da večno vsak bi srečen bil. O daj, da srčno ljubim te, Varujem greha skrbno se! in je živel tam do tistega pred izraelskim ljudstvom. Svet Jožef! v svojega očeta Te Božji Sin izvolil je; Nevesta čista, Mati sveta Je tebi zaročila se. Naj tvoj izgled pravičnosti Mi vedno bode pred očmi! 47 *.v.y 4. Rojstvo Gospoda Jezusa Kristusa. Ob tistem času je prišlo povelje od cesarja Avgusta, da naj se popiše vsa dežela. Vsi so šli, da se dajo zapisati, vsakdo v sveje.mesto. Jožef in Marija se toraj podasta v Betlehe m, mesto Davi d ov o, ker sta bila iz rodu kralja Davida; pa nikjer nista dobila prenočišča. Toraj gresta zvunaj mesta V neki pastirski hlev. In tukaj je prišel na svet Jezus Kristus, Sin Božji. Marija je Dete v plenice povila in v jasli položila, j .Ml u». /jSLčVtM W- v Tako jo Bog syqt Sina. (Jan. 3, 16.), r 1 'ženo \ Tamkaj mčzla Burja brije, V srci našem ijubav klije: Pridi in ne hodi preč, Mili Jezus, nikdar več! nebeško Detece, česar prosim Te : vsem v nebesa priti,: j Angeljoem se pridružiti, Tam bomo prepevali Slavo Tebi večne dni! 5. Angelj naznani pastirjem Jezusovo rojstvo. V tistem kraju je bilo nekaj revnih pastirjev, ki so bedeli pri svojih čredah. In glej,''angelj Gospodov je stal pred njimi in rekel: „Ne bojte se! Naznanjam vam veliko veselje. Danes vam jeJv ‘mestu Davidovem rojen Zveliča r ! kteri je Kristus Gospod. In to vam bodi V znamenje: našli bote Dete v plenice povito in v jaslice položeno/ 48 Mahom je bila pri angelju množica neheških duhov, ki so Boga hvalili rekoč: „Cdst, bodi Bogu na visokosti, in na zemlji mir ljudem, ki so dobr e volje . 11 Potem so se angelji vrnili v nebesa. Pastirji pa so govorili med seboj: »Pojdimo v Betlehem in poglejmo, kar nam je Gospod ! naznanil." Hitro gredo in najdejo Marijo in Jožefa in Dete, 49 ki je v jaslicah ležalo. In pastirji so se vrnili in Boga hvalili in častili. Gez osem dni je bilo Dete obrezano . Dano mu je bilo ime Jezus, kakor ga je bil angelj že pred rojstvom . ■ * / Vsi stari in mladi! Prihitite radi: Obiskat Boga. C8e~i Naj srce ljubeč ^MK i2.V*,‘ M. fJUr~V’ / a • iJt) Cisto in goreče Jezusu vsak da! <9W 7 V 6. Modri iz jutrove dežele Jezusa molijo. Ko je bil Jezuj v Betlehemu rojen, prišli so modli iz daljne jutrove dežele v Jeruzalem in so vprašali: »Kje je novorojeni kralj Judov? TT " 1 1 ' zvezdo na jutrovem m Videli smo njegovo smo ga prišli molit. “ Ko je kralj Herod to slišal, se je prestrašil. Sklical je vse pismarje ter jih izpraševal, kje bi imel Kristus rojen biti. Pismarji mu odgovorijo: „V Betlehemu na Judejskem. “ Tedaj je Herod poslal modre v Betlehem in je rekel: »Idite in skrbno poprašujte po Detetu in kd&ar ga najdete, pridite mi povedat. Tudi jaz bom šel Dete molit." Modri se precej odpravijo proti Betlehemu. In glej, zvezda, ki so jo na jutrovem videli, šla je pred njimi, dokler ni obstala nad krajem, kjer je bilo Dete. Ko so modri zvezdo zagledali, so se silno obveselili. Sli so noter in našli Dete in Marijo njegovo mater. Padli K ne c h t, Zgodbo sv. pisma. 4 50 so predenj in ga molili, ter mu darovali zlato, kadilo in mm- '' Po noči pa je Bog modrim zapovedal, naj se ne vračajo k Herodu. Zato so se po drugem potu vrnili s svojo domovino. 6 L Nairi Detcco rojeno Ljubezni ge topiti Tam v Betlehemu je; Do Tebe hrepenim, Oj Detece ljubljeno, Tvoj hočem vedno biti, Darujem Tebi se 1 Naj vmrjem alj živim! C 51 MUHz m l ac l a 7. Jezus v tempeljnu darovan. Ko je bil Jezus 40 dni star, ga Marija in Jožef neseta v Jeruzalem, da ga postavita, pred Gospoda. Tudi sta prinesla zapovedan i dar za uboge, namreč dva Kba. (i/...We*7 w "tistem času je živel v Jeruzalemu pobožen starček 4 ) po imenu Simeon. Ta je žel j ml pričakoval Zveličarja. Po nagibu' svetega Duna' ‘prišel je Simeon v tempelj, 'J *v $) — 52 — ko sta mila Marija in Jožef Dete Jezusa prinesla. Si¬ meon je vzel Dete v svoje naročje, 'Hvalil je Boga in rekel: „Zdaj rad nmrjem . ker so moje oči videle Zveličarja. “ V Jeruzalemu je bila tudi 84 let stara vdova, Ana po imenu. Služila je Bogu z molitvijo in postom noč in dan. Tudi ona je prišla ravno tisto uro v tempelj in je Gospoda, in o njem govorila vsem, ki so pri- ^ ^ čakovali Odrešenika. _ ei. j) ■ ^fjj, v tempelj Marija pobožno hiti, 4) (4/7 Tam Dete presveto v naročji drži. s) (j~- t -ryj£-c hfr- Da Jezus bo trpel za grehe sveta, Na križu umiral, to Mati spozna. d ^ -Ja ~,VW- 8. Jezus beži v Egipet. V tistem času se je prikazal angelj Gospodov po noči Jožefu in mu rekel: ,,Vstani! vzemi Dote in njegovo mater m beži v Egipet. Ondi Ostani, dokler ti nc po¬ rečem,. Herod bo Dete iskal, da bi ga umoril.“ Jožef kar vstane, vzame še tisto noč Dete in njegovo mater in pobegne v Egipet. _ : . Herod je nekaj časa modrih pričakoval. Ivo jih pa ni bilo, se je silno r azsr dil . Zapovedal je v Betlehemu in celi okolici pomoriti vse fantiče, ki f so^ bili dve leti ali manj jstari. Tedaj so matere silno jokale in ža¬ lovale in se niso dale utola/.iti. <**# Ah 'e«.» - 53 Ne dolgo potem jo Herod umrl. In angelj Gospodov se spet prikaže Jožefu v Egiptu, ter mu reče: „ Vstani, vzemi Dete in njegovo mater in vrni se v Izraelsko deželo." Jožef vstane, vzame Dete in njegovo mater in se vrne v Izraelsko deželo. Sel je na Galilejsko in je prebival v Nazaretu. - ŽoNtJjt - i ■ 1 ( 4 > Iv- Vi' i /jy't/i Bogu izroči dušo in telo, Vsikdar tc vodil ljubeznjivo bo. , M K JO,« ‘ ‘£jUz/i£j0*t-T / -7<4 ! gt.t/‘57gpzv’/u. 54 9. Dvanajstletni Jezus v tempeljnu. Ko je bil Jezus dvanajst let star, šel je s svojimi stariši v Jeruzalem k velikonočnim praznikom. Ko so prazniki.minuli, sta Marija in Jožef se vrnila, Jezus pa je ' ostal v Jeruzalemu. Njegovi .< stariši tega niso vedeli; mislili so, da, je .pri tdvaršiji in so šli dan hoda, ter ga iskali med sorodniki in znanci; pa ga niso našli. Torej se podajo nazaj v Jeruzalem in ga skrbno iščejo. 55 In prigodilo se je, da ga tretji dan najdejo v tem- peljnu. Y sredi med učitelji je sedel, jih poslušal in popraševal. Vsi, ki so Jezusa slišali, čudili so se nje¬ govi razumnosti in njegovim odgovorom. Njegova mati mu reče: „Sin, zakaj si nama to storil? Glej, tvoj in jaz sva te z žalostjo iskala . 8 Jezus odgovori: „Zakaj , sta me iskala? Ali nista vedela, da moram biti V-l£tBa 'Bar je mojega Očeta ?“ Potem se je Jezus vrnil s svojiipi stariši v Nazaret in jim je bil pokoren. In je rastll na modrosti'ih sta¬ rosti in v milosti pi-i Bogu in pri ljudeh. Jezus je ostal v Nazaretu pri stariših do svojega tridesetega leta, „ zato se Je: Nazareški imenuje.,, ■ jf.l Avt Vm< Mft (AjJL { U‘Jg'1 VopiitliB' Te"calumff *T, •Ce moliš, dekš, vbo^aš i ;\mA' y i n nuc 1 »V* ■ Priblizevalse je Sas, ko je" Jezus imel začeti - ljudi učiti. Tedaj je prišel .Janez v okolico ob Jordanu in , m I. ♦*// poti, -„ „ ■‘ j dL-us -r je pridigoval in krscevž^^K Ž^a l je: ,/Delajte pokanj, , r kraljestvo Bolje sevcun pri Mzuj efP** Janez je imel osido spokorno oblačil okoli divji medd Iz Jeruzalema in iz cele Judeje so ljudje bodili - :> k Janezu. Dajali so se krstiti in spbznavali so svoje grebe. j'.: — ke ' 1 Z' . — j v ...- x .1 -- )koli svojega ledja. Njegova hrana livii med.*^^W v ^ t .. J-Ffnj, Ufo . , 1£ -»2^*— vecm luči on prebiva, & ideti ga možno ni; Čast Očetu, Sinu, Duhu naj Bode vselej, zdaj in vekomaj! 12. Jezusov prvi čudež v Kani Galilejski. ^-- , . „ Ko je bil Jezus 30 let star, začel ie učiti in čmežeži ’’ -.{/L »a delati. '&/&%, . . -*p ■' /- --*!v Za pomoč si je tudi nabiral učencev. Izmed 7 O* 1 °toli liodil in dobrote delil. (Dj. ap. 10, 38.) Kar premora^ o kristjan! ewjt. elJjfZitj dobrg' vsaki dan. jiiiSLAm-jitin* *•■&*/,* > tetf'- Ce bližpjemu dobro storiš, Pri B/gu plačilo dobiš. ) 14. Jezus mladeniča v Naj mu od mrtvih obudi. Nekdaj je šel Jezus v mesto, Ngjm po imenu. Z njim so šli njegovi učenci in veliko ljudi. - Ko se je Jezus približal mestnim vratom , prinesejo mrliča. Bil je edini sin matere, ki je bila vrtova, . Mnogo ljudi iz mesta je bilo ž njo. Ko je Gospod mater zagledal, se mu je v srce usmilila, ter ji je rekel: „Ne jokaj!“ Potem pristopi in se par dotakne; oni, ki so mrliča nosili, pa obstojijo. In Jezus reče: „Mladenič, velim ti, «A 7 61 vstani!“ In mrlič vstane in začne govoriti. In Jezus ga da materi. Vse, ki so zraven bili, je strah obšel. Hvalili so Boga in govorili: „Velik prerok je vstal med nami in Bog je obiskal svoje ljudstvo." Skoraj slišiš Božji glas, Ki te v dolgo večnost vabi; Bod’ pripravljen vsaki čas, Smrti, večnosti ne žabi! 62 15. Jezus utolaži vihar na morju. *****• ' ..... ■ - - - (j, m* c$ Nekega dne je šel Jezus k (len ozn,roške mu jezeru.' Mnogo ljudstva se je zbralo Tra i jezera. Jezus je vstopil v čolnič in se vsedel; ljudstvo pa je stalo na bregu. In Jezus jo učil ljudstvo s čolniča. ' ' V C i v' Zvečer pa je rekel Jezus učencem: „Poljimo se na ono stran morja/ Potem stopi Jezus v čolnič in nje¬ govi učenci gredo za njim. In glej, nastal je velik vihar na morju tako, da so valovi čolnič pokrivali. Jez us pa je spal. Učenci pri¬ stopijo k njemu, ga zbudijo in pravijo: „Gospod, reši nas, poginjamo !“ Jezus jim odgovori: „Kaj ste tako boječi, malo¬ verni?" Potem Jezus vstane, zapove vetru in morju in nastala je velika tihota. * 63 — Ljudje pa so se čudili in pravili: „ Kdo je ta, da so 0 ~ mu pokorni vetrovi in morje 1“ Zaupaj^ človek v božjo moč, Prp.vp.fi nehaj skrbeti! Kedar trplienia mine noč, Se mora dan začeti. Resnica ta nam up sladi, Da svojih Bog no zapusti. f-S*! f ijl ■ ) 16. Jezus nasiti 5000 mož, v :/j t ;■ Drugokrat se je Jezus peljal čez jezero, ter se podni n a s amote n kraj. Pa tudi sem je šlo veliko ljudi' za njinl Jezus se jih usmili, jih uči in ozdravlja , nji¬ hove bolnike. Med tem pa se je zmračilo in apostoli rečejo Jezusu: »Razpusti ljudstvo, da gre v bližnje trge in vasi ter ti ■ jf- Koliko kruhov imate P 1 Andrej . Jr J \ si kupi živeža." Jezus jih vpraša: odgovori: »Mladenič jo tukaj, ki ima pel'ječmenovih kruhov in dve ribi. Ali kaj je to med tolikanj?" Jezus reče: »Prinesite kruhe in ribi k meni in recite ljudem, naj po travi sedejo." Ljudje so so vsedli. Bilo jo okoli 5000 mož brez žen in brez otrok. Tedaj je Jezus vzel pet kruhov in dve ribi, v nebo pogledal, jih blagoslovil, razlomil in dal učencem; učenci pa so jih razdelili ljudstvu. In vsi so jedli in so nasitili. Potem je rekel .Jezus učencem: »Poberite ostanke, da konca ne vzamejo!" Učenci so pobrali kosce, ki so od peterih kruhov in dveh rib ostali. Bilo jih je dvanajst polnih košev. Ko so ljudje ta čudež videli, so se začudili in rekli: „Resnično, ta je prero k, ki ima na svet _priti ?rWzf.wM Sc Nebeški Oče, hvalim te Kobro. .vse.! o- 17. Jezus uči svoje učence moliti. JA* T 2-1 !' X J$Z »?A>t L Nekega dne, ko je Jezus molil, pristopil je eden njegovih učencev in mu rekel: „Gospod, uči nas moliti!” Tedaj jim Jezus reče: „Kedar molite, recite tako -Q£a naš, kteri si v.ntTuisih. posvečeno bodi .tvoje imej pridi k nam. tvpje kraljestvo; zgodi se tvoja* volja, kakor v nebesih, tako na zemlji. - Daj nam danes naš vsakdanji kruh; odpusti nam naše dolge,, kakor tudi mi odpuščamo svojim dolžnikom, in ne zrpelji nas v y. • - . - . I ( 'T**' skušnjavo, temveč reši nas hudega. AmernA' t '-- •■'V »Prosite in' ;~ S( bo odprlo. Kajti slelr išče, najde, in kdor trka, se mmjodjirdS? vam a prosi, prejme.; žjidor i Moli pridno in pobožno, Da bo v dobrem srce zmožno; Prav živeti zna le ta, Kdor moliti dobro zna. ju) 18. Prilika o bogatinu hTubogcm Lazarju. f ' 7>g . Nekega dne je povedal Jezus to-le priliko: Bil je IV . i bogat moz. Oblačil se je v škrlat m tancico m se je vsaki dan bogato gostit. ~ Bi pa je tudi ubožec, po imenu Lazar. Ta je ležal pred vrati bogatinovimi in je bil poln ran. Kad bi se bil ubožec nasitil z drob¬ tinami, ki so padale z bogatinove mize, pa nihče mu jih ni dal. Le psi so hodili lizat njegove rane. E. n e c lit, Zgodbe sv. pisma. 7 06 Prigodilo se je pa 7 da je ubožec umrl, in angelji so ga nesli v naročje Abrahamovo. Pa tudi bogatin je umrl in je bil v pekel pokopan— V trpljenju je povzdignil bogatin svoje oči in je od daleč videl Abrahama in Lazarja v njegovem naročju. Tedaj je vpil: „Oče Abra¬ ham, usmili se me! Pošlji Lazarja, da pomoči konec svojega prsta v vodo in ohladi moj jezik; kajti gro- zovitno trpim v tem plamenu Abraham mu odgovori: „Pomisli, moj sin, da si ti prejel dobro v svojem življenju, Lazar pa hudo; zdaj se ta veseli, ti pa trpiš.—Vrh tega je med nami in vami velik prepad, da nihče ne more od tod k vam priti. “ Strašno! — s satanom na večno V peklu tuliti nesrečno! MK-%'; "-K,)- A7 iit s? C 'h'.) r In zavržen od Boga Zmiraj v večnem ognju biti, Smrtni greh tam pokoriti V mukah pekla groznega! v':./ 1- 1 ^ p) 'm., .Am p JaP' 11). Jezus blagoslavlja otrobe. Nekega dne so pobožne matere pripeljale k Jezusu svoje otroke," da bi roke na nje polagal in molil nad njimi. Ker je bil pa Jezus že utrujen; učenci niso ho¬ teli otrok k njemu pustiti in so jih odganjali. Tedaj je Jezus učencem rekel: „Pustite otročiče k meni priti in ne branite jim, kajti jakih je n (Peško kraljestvo In Jezus je poklical otroke, jih ab/cmal, roke na nje pokladal in jih blagoslavljal. (A k5S G7 Da bom priden, Jezus, daj! Daj mi priti k Tebi v raj! Cas zlati, nedolžnost zgubljena — Vso večnost ne bosta dobljena. 20. Jezus Lazarja od mrtvih obudi. / 1. Lazar je živel s svojima sestrama Marijo in Marto v Betaniji blizo Jeruzalema. Lazar hudo zboli. Sestri toraj pošljetečk Jezusu in mu sporočite: „Gospod, glej, ta'ki ga ljubiš, je bolan." Jezus pa je ostal še dva dni, kjer je bil. Tretji dan reče Jezus svojim učencem: „Lazar je umrl; pa grem, da ga obudim.% Ko je ■ Jezus tj e* prišel, ležal je Lazar že štiri dni v grobu. Marta je šla Jezusu nasproti in mu je rifekla: „Gospod, ko bi bil ti tukaj, bi moj brat ne bil umrl." 5 * i — G8 j Jezus jej reče: „Tvoj brat bo vstal." Marta mu odgovori: »Vem, da bo vstal ob vstajenju na sod- nji dan.“ ,/• : in Jezus jej reče: „Jaz .sem vstajenje m življenje. (Kdor v mene veruje, bo Koti, ukbravno umrje. In kdor živi in v mene veruje, ne bo umrl vekomaj. Veruješ to?" Marta odgovori: „Kaj pa, da verujem, Gosjpod, da si ti Kristus, Sin živega pgga, ki si na svet prišel. 1 ' 2. Potem je šla Marta, poklicala svojo sestro in jej rekla: „Učenik je tukaj in te kliče." Marija hitro vstane in gre k Jezusu; pade mu k nogam in reče: »Gospod, ko bi bil ti tukaj, moj brat bi ne bil umrl." Marija je jokala/in tudi ljudje, ki so bili ž so jokali. Ko jih Jezus vidi, sel m ti. -užali, in reče „Kam ste ga položili?" Odgovori/) mu: „Gospod, pojdi in poglej!" In Jezus se je razjokal. Tedaj so Judje rekli: »Glejte, kako ga je rad imel." Grob je bil v skalo vsekan in s kamenom pokrit. Ko je Jezus pred grob prišel, je rekel: »Odvalite kamen!" Marta pa mu reče: »Gospod, že smrdi; kajti štiri dni že leži tukaj." Jezus jej odgovori: »Ali ti nisem rekel, da boš vi¬ dela Čast B ožjo, ako veruješ?" Tedaj so odvalili kamen. Jezus pa je svoje oči njo prišli, povzdignil k nebu in molil. Potem je glasno zaklical: „Lazar, pridi 'mn!“ m umrli je piiitej priči vun prišel. Bil pa še je povezan na rokah in nogah; toraj jim Jezus reče: »Razvežite ga, da bo mogel iti." 69 3. Veliko Judov, ki so zraven bili, je verovalo v Jezusa. Drugi pa so šli farizejem pravit, kaj je Jezus storil. Farizeji in višji duhovni so se tedaj posvetovali: „Kaj nam je storiti? Ta človek dela veliko čudežev/ In sklenili so, Jezusa umoriti. Jezus pa jo odšel v samoten kraj. ■ / Vsi iz grobov bomo vstali, Jk |^P no k sodbi se P° dali ' 21. Jezus (la zapoved linbezuip^ Približal se je velikonočni praznik judovski in Jezus je šel v Jeruzalem. Ko je v tempeljnu učil,^vppaša ga farizej: „Učenik, ktera je naj veča. zapoved v postavi ?“ i " 1 x ■ f ' , f 7 r? - 'M ** ^ 'V • L />%* >1 /. * /k ,<♦» w . A . . . . ^ JiC Jezus je odgovoril: .. Ljubi Gospoda srnin a a Boga, iz vsega svojega szaa, iz vse svoje duše, iz vse svoje misli in 'iz vse svoje nyxči. To je najveca in prva zapoved. Druga pa je tej enaka: Ljubi svojega bližnj ega, kakor sam sebe . 11 33 -JuMr- ■Op /***>, J O Bog, prisrčno ljubim Te, O da bi bolj Te ljubil še! Tvoj otrok biti si želim, Daj milost mi, da ne grešim! 22. Jezus govori o poslednji sodbi. Jezus je svojim učencem tudi napovedal, kaj se bo godilo, kedar bo drugokrat prišel na sodnji dan. Rekel je: Sin človekok bo prišel v svojem veličastvu , sprem¬ ljali ga bodo vsi tingplji. Vsedel se bo na sedež svojega veličastva. Vsi nkrodi sveta se bodo zbrali pred njim. In jih bo ločil, kakor loči pastir ovce od kozlov. Ovce bo postavil na svojo desnico, kozle pa na svojo levico. Tedaj poreče nebeški kralj tistim, ki bodo na njegovi desnici: „Pridite, btagodurjeni mojega Očeta, in posedite kraljestvo, ktero vam je pripravljeno od za¬ četka sveta !‘‘ ' 1 Onim pa, ki bodo na njegovi.levici, poreče kralj: „Poberite se spred mene, ri prekleti, r rečni ogenj, kteri je pripravljen hudimi in njegovim angeljemP In ti poj¬ dejo v večno trpljenje, pravični pa v večno življenje. Ce grešno veselje te miče in vabi, Oj sodbe in večnosti takrat ne žabi! — 71 — 23. Jezus postavi zakrament presvetega rešnjega Telesa. Jezus je vedel, da je prišel čas,, ko bo moral trpeti in umreti. Zato je hotel svojim spom in zapustiti; kajti ljubil jih je, in ljubil do konca/ Na večer pred svojo smrtjo je Jezus^vzel kruh v svo^je svet e in častitljive roke, je'‘povzdignil svoje oči prot i nebesom, k Bogu, svojemu vsemogočnemu Očetu, je zahvalil,' posvetil kruh, ga "razlomil in dal svojim učencem, rekoč: »Vzemite in jejte; to je moje telo, ki bo za vas darovano.“ 9kA, ?. m n ja b>-j ktera bo za vas in za njUfiidiko prelita v odpiiscenje grehov. -7V) stnrjp . v moj spomin/ In pili so vsi iz njega. - M Oeščeno, v«čno hvaljeno Pre sveto ! , .-n-.-. - i m $4a / , /tJj» Fridi k maši rad, kristjan, Ge le moreš — vsaki dani 21. Jezus na Oljski gori krvavi pol poti. j /,7 Oh, pobožno premišljujmo Smrt, trpljenje Jezusa; In ljubezen občudujmo Našega Zveličarja! fr* Hudič je Judeža, enega dvanajsterih apostolov, £&- poljal . da je Jezusa, svojega učenika izdal. Judež je šel k višjim duhovn om injin rekel: „Ivaj mi hočete dati in vam bom Jezusa izdal?" Oni. so mu obljubili trideset srebrnikov. Judež jim je. dal besedo.’ Z enajsterimi apostoli ,se je podal Jezus v noči pred svojo smrtjo na Oljsko goro. Ondi je bil vrt z ime¬ nom Getzemani. V ta vrt je šel Jezus in rekel apo- - stoloin : „ gedi te tukaj, dokler grem tje in molim.“ Le Petra, Jakoba in Janeza je vzel seboj. .. . .. ■ \ /l) V /I /—y| . . Zdaj je začel Jezus žalosten prihajati in se tres ti. Torej reče trem apostolom: „ Moja duša je žalostna do ^— , — 73 — smrti. Ostanite tukaj' in bedite in mulita, z menoj/ Nato gre Jezus za lučaj dalje od njih, pade na svoj obraz in moli rekoč: „Moj Očep ako je mogoče, vzemi ta kelih od mene; vendar ne kakor jaz-hočem, ampak kakor ti hočeš!“ Tako je Jezus trikrat molil. Tedaj ga smrtne težave obidejo in njegov pat je bil, kakor krvave kaplje, ki so padale na tla. On pa še dalje in prisrčnejše moli. Tedaj se mu prikaže angelj z nebes in ga potolaži. ■ ” IC/irric^i 74 Na to se je Jezus vrnil k svojim učencem, ter jim rekel: „Vstanite! Pojdimo! Glejte, ta, ki me bo izdal, je blizo.“ J-A - i ' 1./i*w+)*> .jL w e!J el )Jk v -4 • 75 2(5. Jezusa k smrti obsodijo. Druhal je Jezusa peljala k velikemu duhovnu Kaj- fu. Pri njem so bili zbrani pisma,r ji in Istaiašine ljudstva. Veliki duhoven in ves zbor bi bili radi našli kaj nad Jezusom, da bi ga mogli k smrti obsoditi; pa niso mogli ničesar najti. Tedaj vstane veliki duhoven in reče Jezusu: „ Rotim te pri živem Bogu, da nam poveš, ali si ti Kristus, Sin Božji?" Jezus odgovori in reče: „Jaz sem!“ % o s Tedaj veliki duhoven raztrga svoje oblačilo in reče: „On Boga preklinja! kaj se vam zdi?“ Lihim In vsi zavpijejo: „Smrti je vreden!" Na to so Jezusa odpeljali in do jutra stražili. V tem času so ga vojaki in hlapci zasramovali. V obraz so mu pljuvali, s pestmi ga bili po licu in za uho, ter . i.i eklinjalL 'aj r je bilo Judežu žal, da je Gospoda izdal. Pri¬ nesel je trideset srebrnikov velikim duhovnom nazaj in jim rekel: „Grešil sem, ker sem prodal nedolžno kri.“ Veliki duhovni pa so rekli: „Kaj to nam mar? Ti glej!“ In Judež je vrgel denar v tempelj, je šel in se z vrvjo obesil. 27. Jezusa bičajo. V tistem času je bil Poncij Pilat dpželni poglavar v Judeji. K temu so rhno zjutraj’ pripeljali Jezusa, da bi ga dal Pilat umoriti. Ali Pilat je spoznal, da — 76 — so višji duliovni Jezusa le iz nevošljivosti izdali. Skušal ga je torej Mzptistiti. Veliki duhovni pa so ljudstvo podiiuitali, in vsi so vpili: „Križaj ga, križaj ga!“ Pilat jim odgovori: „Kaj pa je hudega storil? Jaz ne najdem krivice na njem. Dal ga bom bičati in potem ga bom izpustil." Na to ukaže Jezusa (odpeljati in bičati. 28. Jezusa s trnjem kronajo. Ko je bil Jezus bičan, slekli so ga vojaki in mu ogrnili šk rlat ni plašč. Spletli so tudi trnjevo krono in 77 mu jo pritisnili na glavo. V desnico so mn dali trst.— Potem so pred njim poklekali in ga zasramovali, rekoč: »Pozdravljen bodi kralj judovski!"—Drugi so vanj'plju¬ vali, ga s pestmi ’ za uho bili, trst mu iz roke jemali in ga po glavi tolkli. 41 Kdo te Jezus je udaril? Kdo pregrozno razmesaril ? Kdo ti venčal sveto glavo Z ostro trnjevo opravo? Oh, moj greh je tega kriv, Bodi Jezus milostljiv! i^i ^ h ^ C t •• ^ -es & c ^ i’ 78 29. Jezus k smrti obsojen. Še enkrat je Pilat poskusil Jezusa rešiti. Torej reče Jezusa pred ljudstvo postaviti. In Jezus stopi pred ljudstvo s trnjevo krono na glavi in v škrlatni plašč ogrnjenJUfjPilat jim reče: „Glejte, človek! 11 ^)a\ \ veliki duhovni in njih druhal so kričali: „Križaj f/a, križaj ga!“ 2 aj Pilat je rekel: „.Jaz ne najdem nobene krivice nad njim." — 79 — Judje odgovorijo: „Mi imamo postavo in po tej postavi mora umreti, ker se je sam delal Sina Bož¬ jega." _ 3 a. Zdaj je Pilat zadnjikrat poskusil Jezusa rešiti. - Judje pa so kričali: „Ako tega izpustiš, nisi cesarjev prijatelj!“ h c/ Na to je vzel Pilat vode, umil si je roke vpričo ljudstva in rekel: „Jaz sem nedolžen nad krvjo tega Pravičnega; vi glejte!“ Vse ljudstvo odgovori: »Njegova kri naj pride na nas in naše otroke." : In Vdal jim je dal Jezusa, da ga kriz f a.,\* "_j esl " ,h f' ^ i*t. težki, križ, nese. i K ~\/j r Vt J, j~j Tedaj so vojščaki Jezusa prijeli. Slekli so mu škrlatni plašč, oblekli mu spet njegovo oblačilo, in ga odpeljali . da bi ga križali. On sam je nesel svoj kriz. Tako gre Jezus skoz mesto na morišče, ki se jo imenovalo Golgata ali Kalvarija, to je: mesto mrtvaških glav. Ž njim so tudi peljali dva razbojnika, da bi ju križali. Mož, z imenom Simon-r"jepriŠel ravno s polja in hotel mimo iti. Vojaški hlapci so ga ustavili in pri¬ morali, da je pomagal Jezusu križ nesti. Veliko ljudi je šlo za Jezusom. Med temi so bile tudi nektere pobožne žene, ki so Jezusa milpvale in objokovale. jgK.1«. Meji tv “# <1* „*i * i-T 80 Kakor ovca je peljan v mesnico in ne odpre svojih ust. (Iz. 53, 7.) 31. Jezusa križajo. Okoli poldneva je prišel Jezus na goro Kalvarijo. Vojaki mu ponudijo vina, kteremu so bili žoina primešali. Jezus gaje pokusil, pa ni hotel piti. — Potem so ga križali. Z Jezusom so križali dva razbojnika, enega na desni, drugega na levi strani, Jezusa pa na sredi. Vojščaki so vzeli Jezusovo obleko in so'jo na štiri dele razdelili, za vsakega vojaka en del. Suknje pa. 81 ld je bila brez šiva, niso hoteli razrezati, njo vadlja li. Potem so Jezusa stražili. — /y»v On me je ljubil, in samega sebe za me dal. (Gal. 2, 20.) O .jagnje Božje,, ki odjemlješ grehe sveta, usmili se nas! „ -> i eznfi vtisni rane svoje j, ' ** -r- , Mi globoko v srce moje! 32. Jezus govori sedem besed in umrje. 1. Veliki duhovni in drugi Judje so zasramovali Jezusa in rekli: „Ako si Sin Božji, stopi s križa! Dru- Knecht, Zgodbe sv. pisma. 0 82 gim j.c pomagal, sam sebi ne moro pomagati." Jezus pa je molil: odpusti jim , saj -ne vedo, kaj delajo!“ 2. Tudi eden izmed razbojnikov, ki sta bila ž njim križana , je Jezusa preklinjal. Rekel je: „Ako si ti Kristus, pomagaj sam sebi in nama." Drugi ga jo posvaril in rekel: ...Midva sva prejela, kar sva zaslu¬ žila; ta...pa . ni. nič h udega storil .“ Potom se je obrnil k Jezusu in ga prosil, rekoč: - Gospod , spomni se mene, kadar prideš v svoje kraljestvo." Jezus mu je odgo¬ voril: „ Resnično ti povem . se danes bos z menoj v ruju . “ o ! 3. Zraven križa je stala mati Jezusova in učence, kterega je Jezus ljubil. Materi jo Jezus rekel: „G_Lej, tvoj sin!“ Učencu pa: jfGLej-r-dnoja mati 1“ .Od tiste ure je učenec Janez Marijo k sebi vzel in za njo skrbel. _^ 4. Okoli poldneva je solnce otemnelo in tema je nastala po celi zemlji tri ure. Tedaj je Jezus glasno zavpil: „ Moj-Jdoy, - muj.Bog, zakaj si me-za¬ pustil? 11 5. Čez nekoliko časa reče Jezus i .. Žejen , se n)!“ Tedaj vojak vzame gobo, jo v kis namoči in Jezusu na trstu k ustom pomoli. 6., Jezus vzame nekoliko kapljic kisa na jezik in (**'*ww> .-vr**. 5/ , . . rete: Dopolnjeno jp. * 83 7. Potem na glas Savpije: „Oce, v tvoje roke ^izro¬ čim svojo duso.“ .Pa iek besedah je nagnil.glavo m duh izdihnil. In glej, zemlja s4 trese in skale, pokajo. Grobi se odpirajo in veliko 'trupel svetnikov je vstalo. Stotnika in vojake, ki so Jezusa stražili, je groza, prevzela. Djali so: „jR esnično,, ta. človek je bil .pravičen, .ta je bil ' SiiiLJMjL n ‘ Tudi ljudsfvd je na prsi trkalo in molče šlo nazaj v Jeruzalem. Solfece in luna zgubita svetlobo,— Močno žalujejo božje stvari; ZV * >C*r Sovražnikov glejte strašno hudobo, njfZa- . y Jidšs*Z- Ko p Sin Božji na križu vmori: ' H/lT y.q t-vioyii oi./.Tirt volniTVin Mi'pa kristjani le srčno žalujmo, jcSu,- Šolzc kesanja oko naj rosi, * StL-tss.J&JttC SvMU. *6 m 5L, K njemu, kh za nas.umira, vzdihujmo. - Njega častimo in molimo vsi! 33. Jezusovo truplo prebodejo iu pokopljejo, Proti večeru vzel je eden vojakov sulico in Jezusu stran prebodel. In pn-JkpJpriči je tekla iz nje kri, in voda. Potem sta dva imenitna svet ovalca truplo Jezusove, s križa snela. Zavila sta ga v čisto platno ih ga po- nov grob, ki je bil v ta zavalila velik kamen. skalo vsekan. m «. is.. Pred .■jM&^lT^iigi d^n šo jrrišli veliki duhovni, post^Bflo* s%v£m$* zy1/e pred groo m kamen zapečatili. * *“"• " Jtcc. • /z jj, ^ tad- •vtv- st <4 f J 84 O presladko Jezusa Srce! Daj, da vedno bolj ljubim Te! 34. Jezus od mrtvili vstane. Jutro tretjega dne je napočilo. In glej, velik potres je nastal. Ir Angelj Gospodov je namreč prišel z nebes, je kamen odvalil in nanj sedel. Njegovo obličje je „ bilo kakor blisk, in njegovo oblačilo belo kakor sneg. - In Jezus je od mrtvih vstal in vd iBast no iz groba šel. Stražniki so od straha trepetali in na tla popadali, kakor da bi bili mrtvi. • ■» 85 Tisto jutro so šle neke pobožne, žene k grobu. Hotele so namreč Jezusovo telo maziliti. Ko so se pa grobu bližalo, videle so, da je kamen odvaljen. In angelj jim je rekel: „Ve iščete Jezusa Nazareškega, križanega. Vstal je in ga ni tukaj. Idite in povejte nje¬ govim učencem in Petru." Odvaljen je kamen, moj Jezus živi, On vstal je iz groba iz lastne moči; Premagal je pekel, moč smrti razdjal; To meni up daje, od mrtvih bom vstal. g * . ~aZ) 80 35. Jezus se prikaže učencem in postavi zakrament svete pokore. Zvečer tistega dne so bili zbrani apostoli in drugi učenci v hiši v Jeruzalemu. Ker so se Judov bali, so bili vrata zaklenili. Kar stoji Jezus v sredi med njimi in pravi: - Mir z vami ! Jaz sem . ne._ bojte se!“ In učenci so še razveselili, da so Gospoda videli. Spet je rekel Jezus: „Min vam bodi! Kakor je Oče poslal meneu tako jaz pošljem vas.“ Tedaj je v nje dilmil in rekel: „Prejmite svetega Duha. Kterim bote grebe odpustili, so jim odpuščeni; in kterim jih bote pridržali, so jim pridržani." In zginil je spred njihovih oči. Spoštuj visoko mašni stan, Od Boga mašnik je poslan. 3(5. Jezus izroči Petru naj višjo pastirsko službo. Po vstajenju je ostal Jezus še štirideset -dni na zeinlji. Z mnogimi dokazi je apostolom spričal, da živi, in je govoril ž njimi o Božjem kraljestvu. flrn fnrrnčencem se je, Jezu s » prikazal, nekdaj celo več kakor boo učencem naenkrafy mu reče: „ Pasi moja jagnjeta!“ Potem vpraša Jezus drugič: „Simon, Jonov sin, ali me ljubiš?" Peter odgovori: „Da, Gospod, ti veš, da te ljubim." Jezus reče: „Pasi M moja jagnjeta!“ In tretjič vpraša Jezus: »Simon, sin f ’ Jonov, ali me ljubiš?" Tedaj je postal Peter žalosten 1n je rekel: „Gospod, ti vse veš; ti veš, da te ljubim." *!£Jp- In Jezus mu reče: ..Pasi moje ovce!“ ■' a //„ , ' —-VitrO ** ptkM S™** ; ’ Vwn - ti Vrir r -«A -th*- * ?• m <*. ... ’ X oo€e-d. reč 't KAZALO. Zgodbe Stare Zaveze. Stran 1. Vstvarjenje sveta. 1 2. Vstvarjenje in greh angeljev. 2 3. Vstvarjenje prvega človeka in raj. 3 4. Greh prvih starišev. 4 5. Kazen za prvi greh in obljuba odrešenika. 5 6. Kajn in Abel. 0 7. Pobožni Noe stavi barko. 8 8. Vesoljni potop. 9 9. Noe pride iz barke in daruje. 11 10. Bog pokliče Abrahama. 12 11. Abraham hoče svojega sina Izaka darovati. 13 12. Jožefa bratje sovražijo. 15 13. Jožef od svojih bratov prodan. 16 14. Jožef, v Putifarjevi hiši. 17 15. Jožef v ječi. 18 10. Jožef povišan.. .... 19 17. Jožefovi bratje gredo v Egipet.21 18. Jožefovi bratje gredo drugokrat v Egipet.23 19. Jožef še enkrat skuša svojo brate in se jim da spoznati 24 20. Jakob gre v Egipet.27 94 Stran 21. Mojzesovo rojstvo . .. . 28 22. Mojzes pobegne ter postane rešitelj svojega ljudstva 30 23. Strašni čudeži v Egiptu. 32 24. Velikonočno jagnje in izhod iz Egipta . . . .33 25. Izraelci gredo skoz rudečo morje . . .... 35 26. Čudeži v puščavi . . 37 27. Bog da deset zapovedi na gori Sinaj ....... 38 28. Izraelci v obljubljeni deželi. Ajdovska ljudstva ... 40 Zgodbe Nove Zaveze. 1. Angclj Gabrijel naznani Janezovo rojstvo ..... 42 2. Angelj Gabrijel naznani rojstvo Jezusovo . 43 3. Marija obišče svojo teto Elizabeto.45 4. Rojstvo Gospoda Jezusa Kristusa. 47 5. Angelj naznani pastirjem Jezusovo rojstvo . 47 6. Modri iz jutrove dežele Jezusa molijo .... . . 49 7. Jezus v tempoljnu darovan .. 51 8. Jezus beži v Egipet . . . . . 52 9. Dvanajstletni Jezus v tempeljnu ... ... 54 10; Janez krstnik Jezusu pot pripravlja.56 11. Janez Jezusa krsti.56 12. Jezusov prvi čudež v Kani Galilejski . . 57 13. Jezus uči in bolnike ozdravlja . .59 14. Jezus mladeniča v Najmu od mrtvih obudi . 60 15. Jezus vtolaži vihar na morju . 62 16. Jezus nasiti 5000 mož . 63 17. Jezus uči svoje učence moliti .... 65 18. Prilika o bogatinu in ubogem Lazarju .65 19. Jezus blagoslavlja otroke . 66 95 Stran 20. Jezus Lazarja od mrtvih obudi . OJ 21. 'Jezus da zapoved ljubezni . 69 22. Jezus govori o poslednji sodbi . . . 70 23. Jezus.postavi zakrament presvetega rešnjega Telesa. . 71 24. Jezus na Oljski gori krvavi pot poti . . 72 25. Jezusa vjamojo.74 26. Jezusa k smrti obsodijo . 75 27. Jezusa bičajo- . 75 28. Jezusa s trnjem kronajo . 76 29. Jezus k smrti obsojen. 78 30. Jezus težki križ nese . . 79 31. Jezusa križajo.80 32. Jezus govori sodem besed in umrje ........ 81 33. Jezusovo truplo prebodejo in pokopljejo ...... 83 34. Jezus od mrtvili vstane.84 35. Jezus se prikaže učencem in postavi zakrament svete pokore 86 36. Jezus izroči Petru najvišjo pastirsko službo . 86 37. Jezus gre v nebesa . 88 38. Jezus pošlje svetega Duha ...._. 89 39. Cerkev Jezusova se razširja . 91 NARODNA IN UNIVERZITETNA KNJIŽNICA 4 Važno za poduk v zgodbah Svetega Pisma. V Herderjevi zalogi (Dunaj I, Wol!zeile 33) so izšle in se dobivajo pri vseli knjigotržcih: j Slike zgodeb Svetega Pisma, j Štirideset podob najvažnejših dogodeb Starega in Novega Zakona. 40 litografovanili In barvanih listov. Velikost listov: 44 na 50 cm. Barvane slike 18 k 40 v; lakirano 20 k 88 ; v lepem na pol platnenem z vitlu (nevezane) l9 k 70 v ; lakirane 22 k 18 v; v hrastovem okviru 26 h 40 v ; lakirane '28 k 88 v. — Posamezne slik barvane po 42 v, .barvane po 36 n, Te slike prilepljene no. trdi papir stanejo: 20 komadov (ne lakirane) 31 k 00 v, 20 „ (lakirane) 84 k US v, 40 „ (ne lakirano) 41 k 10 v, 40 „ (lakirane) 48 k bS v. Razume se, da se polije vse franka, z zavitkom vred. Te slike so se do zdaj izdale v nemškem, francoskem, j angleškem, holandskem, madjarskem, španskem, češko-poljsko- I . hrvaškem jeziku (Slikovna Biblija).