Glasnik SED 50|1,2 2010 11 7 Odmevi Bojan Knific CASH, Jennifer: Origins, Memory, and Identity: »Villages« and the Politics of Nationalism in the Republic of Moldova. East European politics and So- cieties 21/4, 2007, 588–610. CHETYROV A, Liubov: Who Are You, Friend of Steppes, Kalmyk?: Ethnic and Cultural Identity of the Kalmyks, http://www.crvp.org/seminar/05-semi­ nar/Liubov%20Chetyrova.htm, 22. 12. 2006. CIUBRINSKAS, Vytis: Revival of Tradition for Reconstruction of Identity: Lithuanian Case. Folk. Journal of Danish Ethnographic Society 40, 2000, 19–40. DERK, Denis: LADO – pokretačka snaga kulturološkog pokreta. V: Zorica Vitez in Miroslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Školska knjiga, 2009, 71–76. FILIPPOU, Filippos, Vasilis Serbezis, Yvonne Harahousou, Cristos Kabiti­ sis, Maria Koleta, Dimitra Varsami, Helene Versami in Demos Davoras: The Folk Dance as Theatrical Performance and the Training of Dance Teachers. Art and humanities in Higher Education 5, 2006, 51–63. FÜGEDI, Marta: The Discovery of Matyo Folk Art. Hungarian Heritage 1, 2000, 9–18. HOFER, Thomas: Construction of the »Folk Cultural Heritage« in Hunga­ ry and Rival Version of National Identity. Ethnologia Europaea 21, 1991, 145–70. IV ANČAN, Ivan ml.: LADO danas. V: Zorica Vitez in Miroslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Škol­ ska knjiga, 2009, 15–54. GUSS, David M.: The Festive State: Race, Etnicity, and Nationalism as Cul- tural Performance. Berkeley: University of California Press, 2000. KENDIRBAEVA, Gulnar: Folklore and Folklorism in Kazakhstan. Asian Folklore Studies 53, 1994, 97–123. KNIFIC, Bojan: Kostumiranje folklornih skupin: Med historično pričevalno­ stjo in izkazovanjem istovetnosti. Doktorska disertacija. Ljubljana: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo, 2008. KUUTMA, Kristin: Changes in folk culture and folklore ensembles. Folk lore 6, 1997, http://www.folklore.ee/folklore/vol6/krifolk6.htm, 21. 12. 2006. POTOČNIK, Božo: Zelen venčec ansambla LADO. V: Zorica Vitez in Mi­ roslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Školska knjiga, 2009, 129–136. RAMOVŠ, Mirko: Polka je ukazana: Plesno izročilo na Slovenskem: Bela krajina in Kostel. Ljubljana: Založba Kres, 1995. RÜÜTEL, Ingrid: The singing revolution: Living traditonal cultures and folklore movement in Estonia today. V: 2001–2003 European Network of Traditional Music and Dance, http://www.eurotradmusic.net/news/article. asp?lang=en&Nr=140, 8. 9. 2006. SREMAC, Stjepan: Povjest Lada. V: Zorica Vitez in Miroslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Škol­ ska knjiga, 2009, 93–118. V AIL, June A.: Staging »Sweden«: A Typology for Folk Dance in Perfor­ mance. Scandinavian Studies 75, 2003, 89–102, http://goliath.ecnext.com/ coms2/gi_0199-3049609/Staging-Sweden-a-typology-for.html, 28. 2. 2008. VITEZ, Zorica: 60 godina Lada. V: Zorica Vitez in Miroslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Škol­ ska knjiga, 2009, 11–14. ZORIĆ, Vesna: Lado i tradicijsko ruho. V: Zorica Vitez in Miroslava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national treasure. Zagreb: Školska knjiga, 2009, 181–192. ŽUŽUL, Ante: LADO – briljant svjetske kulture. V: Zorica Vitez in Miro­ slava Vučić (ur.), Lado: Hrvatsko nacionalno blago: Croatian national trea- sure. Zagreb: Školska knjiga, 2009, 9–10. * Dr. Bojan Baskar, redni profesor socialne antropologije in mediteranistike na Oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. 1000 Ljubljana, Zavetiška 5, E-naslov: bojan.baskar@ff.uni-lj.si Odmevi Bojan Baskar* Pokojni prijatelj Borut Brumen mi je enkrat, ko je bil vpleten v mučno polemiko z Mojco Ravnik, dejal: »Sicer pa nikar ne mi­ sli, da ne boš nekega dne prišel na vrsto tudi ti.« »Pa menda ja ne misliš tega resno?« sem odvrnil, meneč, da pretirava. »Natanko tako,« je rekel, »zagotovo boš nekega dne prišel na vrsto tudi ti.« In res se je leta pozneje nekega brezveznega dne izkazalo, da je znal Borut biti preroški. Mojca Ravnik je v Glasniku SED objavila dokaj obsežen konstrukt, ki mu je dala naslov Ribiči pripovedujejo, mentorji narekujejo: Laži in potvarjanja o Etno- loški topografiji slovenskega etničnega ozemlja v knjigi Nataše Rogelja. Ker s senzacionalističnimi razkritji, žaljivimi fantastičnimi kon­ strukcijami in zmerjaškimi, na politične učinke preračunanimi zmerljivkami (tipa »politkomisarstvo«) načeloma ne polemizi­ ram, svetujem Mojci Ravnik, naj, če slučajno želi polemizirati z mano kot doktorskim mentorjem Nataše Rogelja, najprej po­ skuša svojo razgreto polemično strast disciplinirati in svoj spis predelati v nekaj, kar bo vsaj od daleč podobno akademski pole­ miki. Ob tem moram izraziti tudi začudenje, da resna akademska revija, kot je Glasnik SED, o kateri sicer imam dobro mnenje, v svoji rubriki Polemike sploh lahko objavi izdelek, ki bi ga z veseljem objavil rumeni tisk. DR. MOJCA RAVNIK VPIJE: »MENTORJI NAREKUJEJO! ŠKANDAL! PRIMITE LOPOVE!«