G * era.--- —. ft Motor je opremljen z valjem s povečano močjo, hlajenje preko velikih reber v neposrednem zračnem toku. Povečan je sesalni sistem in na novo zasnovana izpušna cev s prigrajenim dušilcem izpuha. Elektronska brezkontaktna thyristorska naprava DUCATI (0 100), omogoča nemoteno delovanje motorja tudi pod najtežjimi pogoji. Uporaba svečke BOSCH 260 T 1 ali druge z ustrezno toplotno vrednostjo. Dvotaktni, enovaljni motor, premer valja 38 mm, gib bata 43 mm, gibna prostornina 49 cm3, kompresijsko razmerje 12:1, največja moč motorja 7,8 kW (10,6 KM) pri 9800 vrtVmin. Uplinjač tipa Dell'orto VHB 26 BS, premer difuzorja 26 mm, glavna šoba 105 (95, 100). Obvezna je uporaba mešanice olja za dvotaktne motorje in super bencina v razmerju 1 : 25 (4% ). Prostornina rezervoarja za gorivo je ca. 8 I. Kolesa so opremljena s specialnimi plašči za cross, spredaj 2,50" x 21 tlak polnjenja 1,2 At, zadaj 3,50" x18Mf tlak polnjenja 1 At. Prednje kolo ima bobnasto zavoro premera 125 mm, zadnje pa 136 mm. Ui \9 a « « Ji JBS9B3H . m ki Motor je opremljen cilindrom sa povećanom snagom, hlađenje je izvedeno pomoću velikih rebara u neposrednoj vazdušnoj struji. Izvedeno je takođe povećanje usisnog sistema a nanovo je skonstruisana izduvna cev sa prigrađenim prigušivačem. Elektronska bezkontaktna thyristorska sprava DUCATI (0 100), omogućava nesmetan rad motora čak i u najtežim uslovima. Upotrebljava se svećica BOSCH 260 T 1 ili druga odgovarajućeg toplotnog stepena. Dvotaktni, jednocilindarski motor, promer cilindra 38 mm, hod klipa 43 mm, radna zapremina 49 cm3, stepen kompresije 12 : 1, maksimalna snaga motora 7,8 kW (10,6 KS) kod 9800 obrt./min. Karburator Dell'orto VHB 26 BS, promer difuzora 26 mm, glavni sisak 105 (95, 100). Obavezna je upotreba mešavine ulja za dvotaktne motore i super benzina u odnosu 1 : 25 (4% ). Zapremina rezervoara za gorivo je ca. 8 I. Točkovi su opremljeni sa specijalnima gumama za cross, spreda 2,50" x 21 pritisak punjenja 1,2 At, pozadi 3,50" x 18", pritisak punjenja 1 At. Prednji točak sa doboš kočnicom promer 125 mm, zadnji doboš 136 mm. >1 i r u Prednje vilice so telehidravlične z drsnimi cevmi premera 32 mm in maksimalnim gibom do 175 mm. Zadnja vzmetna blažilca sta vpeta med nihajno vilico in okvirjem pod kotom 12° in imata pri največji obremenitvi gib do 100 mm. Blažilca sta specialne pnevmo-hidravlične izvedbe z možnostjo petstopenjske nastavitve za prilagoditev vzmetenja teži voznika in voznemu terenu. » 'Prednja viljuška je teletildraulična sa kliznim cevima promera 32 mm I maksimalnim hodom do 175 mm. Zadnji opružni ublaživači su na okvir i njihajuću viljušku učvršćeni pod uglom od12° a kod najvećeg opterećenja imaju hod do 100mm. Ublaživači su specijalne pneumo-hi-draulične izvedbe sa petostepenom regulacijom podešavanja za pri lag odavanje ublaživanja prema težini vozača i voznog terena. PRENOS MOČI Lamelna sklopka v olju s štirimi notranjimi in tremi zunanjimi lamelami. Primarni prenos od motorne gredi do predležne gredi menjalnika je izveden z zobniki 15 — 61, prenos i = 4,066. Prenosni odnosi zobniki 1. prestava 2. prestava 3. prestava 4. prestava 5. prestava 10 15 22 25 27 38 34 35 31 29 3,80 2,27 1,59 1,24 1,073 PRENOS SNAGE Lamelno kvačilo u ulju sa četiri unutranje i tri vanjske lamele. Primarni prenos sa radilice do prenosne osovine menjača izveden je sa zupčanicima 15 — 61, prenosni odnos i = 4,066. prestava Prenosni odnosi zupčanici primarni odnos 1. brzina 2. brzina 3. brzina 4. brzina 5. brzina 10 — 38 15 — 34 22 — 35 25 — 31 27 — 29 1 3,80 2,27 1,59 1,24 1,073 Pridržujemo si pravico do sprememb v konstrukciji in opremi. Pridržavamo pravo na izmene u konstrukciji i opremi. Pot 3/1978 EP TOMOS —Tisk GP »Soča« Nova Gorica, 1978 Verižni zobnik na izstopni gredi menjalnika in verižni zobnik na zadnjem kolesu sta medsebojno vezana s členkasto verigo 12,7 x 5,20 x 7,8. Za prilagajanje hitrosti oziroma vlečne sile glede na potrebo optimalnega izkoriščanja moči motorja je potrebna zamenjava verižnih zobnikov. Tovarniško je vgrajeno prestavno razmerje 12:50, spremembo prestavnega razmerja pa narekuje karakter tekmovalne proge. Lančani zupčanik na izlaznom vratilu menjača i lančani zupčanik na zadnjem točku su međusobno povezani člankastim lancem 12,7 x 5,20 x 7,8. Za prilagođenje brzine odnosno vučne snage s obzirom na potrebu optimalnog korištenja snage motora potrebna je zamena lančanih zupčanika. Fabrički je ugrađen prenosni odnos 12 : 50, pramenu prenosnog odnosa pa diktira karakter takmičarske staze. CELO TAM KJER NI POTI LAHKO VOZITE S TOMOSOVIM JUNIORJEM. NARAVA VAM BO BLIŽE. ČAK I TAMO GDJE NEMA PUTEVA MOŽETE VOZITI SA TOMOS JUNIOROM. BLIŽE ĆE VAM BITI PRIRODA. TOMOS CROSS 50 JUNIOR JE MOTORNO KOLO, KI ZDRUŽUJE NIZ ODLIČNIH LASTNOSTI OMOGOČA VOŽNJO V NAJRAZLIČNEJŠE NAMENE. JE ROBUSTNO VOZILO ZA VSAKDANJO RABO, NEGLEDE NA STANJE CEST V KAKRŠNIH KOLI VREMENSKIH RAZMERAH. VOZILO USTREZA VSEM CESTNO PROMETNIM PREDPISOM IN JE HKRATI PRIMERNO TUDI ZA SODELOVANJE NA RAZNIH TERENSKIH ŠPORTNIH PRIREDITVAH. TOMOS CROSS 50 JUNIOR JE MOTOCIKL, KOJI SADRŽAVA NIZ NAJBOLJIH OSOBINA. OMUGUČAVA VOŽNJU U RAZLIČITE SVRHE. JE ROBUSTNO VOZILO ZA SVAKODNEVNU UPOTREBU, BEZ OBZIRA NA STANJE PUTEVA U BILO KAKVIM VREMENSKIM PRILIKAMA. VOZILO ODGOVARA SVIA CESTOVNO SAOBRAĆAJNIM PROPISIMA TE JE TAKOĐE PODESNO ZA UČEŠĆE NA RAZLIČITIM TERENSKIM SPORTSKIM PRIREDBAMA. TEHNIČNI PODATKI Dvotaktni, enovaljni motor v skupnem ohišju s petstopenjskim menjalnikom, hlajen v neposrednem zračnem toku. Premer valja 38 mm, gib bata 43 mm, gibna prostornina 49 cm3, kompresijsko razmerje 10:1, največja moč 5,7 kW (7,8 KM) pri 8000 vrt /min. Hitrost in vlečna moč sta odvisni od vsakokratnega prestavnega razmerja verižnih zobnikov. Tovarniško vgrajena sta verižna zobnika S15 zobmi na izstopni gredi menjalnika in 50 zobmi na zadnjem kolesu, kar tvori prestavno razmerje 1 : 3,33, pri maksimalnih vrtljajih pa znaša hitrost ca. 75 km/h. Dodatna oprema 6 verižnih zobnikov omogoča 12 kombinacij. Elektronski vžig s pomočjo magnetne visokonapetostne kondenzatorske naprave DUCATI brez prekinjevalca. Kot pogonsko gorivo se obvezno uporablja super mešanica v razmerju 1 : 25 (4% ). Teža vozila brez goriva 65 kg, nosilnost 100 kg. TEHNIČKI PODACI Dvotaktni, jednocilindarski motor u zajedničkom kućištu sa petostepenim menjačem, hladen u neposrednoj vazdušnoj struji. Promer cilindra 38 mm, hod klipa 43 mm, radna zapremina 49 cm3, stepen kompresije 10:1, maksimalna snaga motora 5,7 kW (7,8 KS) kod 8000 obrVmin. Brzina i vučna snaga su ovisni od ugrađenog prenosnog odnosa lančanih zupčanika. Fabrički su ugrađeni lančani zupčanici sa 15 zubi na izlaznoj osovini menjača i sa 50 zuba na zadnjem točku, što daje prenosni odnos 1 :3,33, kod maksimalnih obrtaja pa iznosi brzina vožnje ca. 75 km/h. Dopunska oprema od 6 lančanih zupčanika omogućava 12 različitih kombinacija. Elektronsko paljenje izvedeno je pomoću magnetske visokonaponske kondenzatorske sprave DUCATI bez prekidača. Kao pogonsko gorivo se obavezno upotrebljava mešavina ulja za dvotaktne motore i super benzin u odnosu 1 : 25 (4% ). Težina vozila bez goriva 65 kg, nosivost 100 kg. POGUM, SPRETNOST IN TOMOS CROSS SENIOR, USPEŠNOST V MOTO ŠPORTU. HRABROST. SPRETNOST I TOMOS CROSS SENIOR. USPEŠNOST V MOTO SPORTU. TOMOS CROSS 50 SENIOR JE LAHKO TEKMOVALNO MOTORNO KOLO IZREDNO MOČNE KONSTRUKCIJE, Z OKVIRJEM IZ ZVARJENEGA SKLOPA CEVI, NA KATEREGA JE VISEČE PRITRJEN MOTOR S PETSTOPENJSKIM MENJALNIKOM. MOČNO OJAČENA KOLESA IN SPECIALNI CROSS PLAŠČI ZADOSTUJEJO ZA POTREBE ŠPORTNEGA UDEJ-STVOVANJA NA MOTO CROSS TEKMOVANJIH. TOMOS CROSS 50 SENIOR JE LAGAN TAKMIČARSKI MOTOCIKL IZVANREDNO JAKE KONSTRUKCIJE, SA OKVIROM OD ZAVARENOG SKLOPA CEVI, NA KOJEG JE VISEĆE UČVRŠĆEN MOTOR SA PETOSTEPENIM MENJAČEM. SNAŽNO OJAČENI TOČKOVI I SPECIJALNE GUME ZA CROSS, ODGOVARAJU POTREBAMA ZA UČEŠĆE NA MOTO CROSS TAKMIČENJIMA.