76 prav skoz; al pa: kot v mesu se in masti mrša vrsti, sledila pač tako bo v tej lune knjigi gosta redki plasti. 79 Denimo prvo: morali svetlobo ob solnčnem mrku uzreti bi, vsaj mračno, kot sploh prodira svit tvari redkobo. 82» Pa s tem ni nič; bo drugo li drugačno? Poglejmo! 0vržem li i to, izvira potem, da mnenje tvoje je napačno. 85 Rahlost torej — denimo — ne prodira prav skoz: torej zadeva ob neko steno, ob tvar prolivno, ki ji pot zapira; 88 tu odbija žarek se s smeri premeno, prav kot od stekla, ki s strani zunanje fe podloženo se svinčeno peno. 91 Porečeš: solnčni žarek bolj teman je ondi, nego na kakšni drugi strani. ker seva Oidisev iz dalje, iz gkjbanie. 94 Le-te trditve zmotne te obrani poskus, če hočeš ga; saj Modrec pravi, poskus da vaših ved studence hrani, 97 Zrcala vzemi tri; niih dve postavi predse enako daleč, tretje v sredi naj bo obeh, stoječe bolj v daljavi. 100 Za hrbtom tvojim — ti v zrcalo gledi! — naj luč gori, naj v vseh se treh svetlika, nai vseh 'odsev se vrača k tebi spredi. v 103 Četudi v dalinjem bo' zrcalu slika pač manjša, nego sliki dve ostali. svetloba nje ne bo nič manj velika. — 106 In zdai. kot v žarkih toplih se razgali, ko beli snet? skopni, zemliica tala, vse boje blede prosta in zmrzali: 109 tak iaz, ko blodnja tvoja ie zbežala, prižgem ti v umu luč. ki bo tak živa, da pred očmi iskreč ti bo migljala. 112 Pod nebom, božji mir ki srečno uživa, vrti nebo se: v njem kot v klici, v moči ves bit vseh drugih nebesov počiva. 115 Nebo še nižje, pestro v jasni noči, bit tisti v razne bitnosti razkraja: so bit, a vsaka od njega se loči. 118 In nižji krogi? Niih različna staja prvine s semeni — u krogov sredi — k ustvarjanju — po smotrih vse — sprovaja, 121 Tak — vidiš — stopnjema in v lepem redi vrstijo se le-ti sveta organi: kar zgor dobe, na spod oddajo. — Gledi 124 zdaj, da, kot jaz k resnici spem iskani, po teh izvajanjih, lepo od kraja, i ti potem boš sam k nji bresti v stani, 127 Okret in vpliv v krogove te prihaja od blaženih posrednikov okreta, kot kladivu kovač umetnost daja; 130 in nebesu, ki zvezd krasi ga četa, Um-iokretnik sliko svojo vtiskuje, in pečat je ta slika, tak prejeta. 133 In kakor duša, ki v telesu snuje, raznim močem primerno si zgrajeva različne ude in na nje deluje, 136 tako dobroto svojo razodeva v neštetih zvezdah Um na tem nebesi, a sebe, da je eden, razumeva. 139 Različni vpliv v različni meša zmesi se zvezd se biseri; je vir sijaja, kot duša vir življenja je v telesi. 142 Ker iz vesele naravi prihaja ta vpliv, zato iz zvezd veselo sije, kot lesk oči srca radost izdaja. 145 Če torej k vam svetlejše žarke lije od zvezde zvezda, kriva ni gostota: da svit in mrak zvezda v oko vam bije, 148 je vzrok formalni — Angela dobrota.«« SVEŽA ROŽA. V najlepšem cvetju sem odtrgala rdečo rožo in jo spravila v srce. Prešla je pomlad, oglasila se je zima « in sneg je pokril polja, Odprla sem svoje srce in sveža je ležala pred menofj rdeča roža. Vida Taufer. ČRNI PAJČOLAN. Obraz svoj sem zakrila s pajčolanom, da me ne vidi stari ženin moj. Bojim se ga, ker je neumen. Včasih poljublja cele ure molje roke, a jaz ga samo gledam; kot sužnju mu dovolim, da se vsede k mojim nogam. Kako me dobro skrije črni pajcolan. Vida Taufer. O VEČERIH. Ob oknu med rožami sem čakala, in če te bilo ni, sem plakata, in če te bilo1 ni, sem ruvala rože iz prsti in jih togatna metala v temo. Vida Taufer. 107