^o;a dei^ ^o;a dei^ Nekje v Sloveniji (spodnja naslovna slika) občudujejo jaslice, pa tudi v Avstraliji se zbiramo pred jaslicami k polnočnici, seveda brez snega. + + + SAJ ne vem, kdaj se je izteklo leto h koncu. Prejšnji teden, se mi zdi, sem začel novi letnik in delal na ja-nuar-februarski številki, zdaj končava m zadnjo, decembrsko . . . Naj se ob tej priliki iz srca zahvalim vsem sotrudnikom, ki ste mi na en ali drug način — s članki,veselimi in žalostnimi novicami, slikami ter križankami pomagali srečno zaključiti 36. letnik našega mesečnika. Bog Vam povrni, saj revija v izseljenstvu, ko so naše MISLI, Vam ne more nikoliI Z novim letnikom bom moral naročnino dvigniti za en dolar. Ne gre drugače. Sicer pa tudi sedem dolarjev ni previsoka številka za 352 strani domačega branja na leto. Upam, da bodo dobrotniki daru v Tiskovni sklad ostali, saj brez njih celo še višja naročnina ne bi zadostovala. Tisti, ki se drže strogo le naročnine, bodo pa le primorani primakniti en dolar k svoji obveznosti do Usta. K dvigu naročnine se ne bo strinjala naročnica, ki mi je nedavno pisala, da je “za mesec dni stare novice šest dolarjev kar dosti”. Res? Trud ne bo nikoli poplačan in MISLI so končno revija, ne dnevne novice. Stroški za tisk ih poštnino pa so že astronomski - le astronomska naročnina bi jih pokrila. Ker to ni mogoče, bom še vedno prosil za dodatni dar, ki dela list še bolj naš. In naš naj tudi ostane! — Urednik in upravnik G KNJIGE! KNJIGE! KNJIGE! Poštnina v ceni knjig ni vključena, če vam jih moramo poslati po pošti. UČBENIK SLOVENSKEGA JEZIKA, I. in II. DEL (SLOVENIAN LANGUAGE MANUAL, PART I. and PART II.) - Izdal Slovenian Research Center of America — Cena 1. dela 8,— dol., 11 .dela pa 9.50 dol. SLOVENSKO SLOVSTVO - BERILO (SLOVENIAN LITERARY READER) - A. L. Ceferin (ed.) - Cena 11,- dolarjev. SLOVENSKE NARODNE PESMI - SLOVENIAN FOLK SONGS -A. L. Ceferin (ed.) — Cena knjižice z audio-kaseto vred 6.- dolarjev. ANGLEŠKO-SLOVENSKI in SLOVENSKO-ANGLEŠKI SLOVAR v eni knjigi, žepna izdaja. — Komac - Škerlj — Cena 10 dolarjev. LJUDJE POD BIČEM Trilogija izpod peresa Karla Mauseija iz življenja v Sloveniji med revolucijo in takoj po njej. Zares vredna branja. Cena vsem trem delom skupaj 12,— dolarjev. Trenutno nam je pošla. ŠKOF ROŽMAN, I., II. in III. del. - Obsežno delo dr. J. Kolariča, podprto s številnimi dokumenti. Cena vseh treh knjig skupaj 40,— dol. (Posamezne knjige: 7.—, 9,— in 28,- dolarjev.) Trenutno nam je pošla. STALINISTIČNA REVOLUCIJA NA SLOVENSKEM I.del- Odlična študija razvoja dogodkov 1941 — 1945 v Sloveniji. Spisal Stane Kos, izdala Samozaložba v Rimu. — Cena 13.— dolarjev. VERIGE LAŽNE SVOBODE - Zanimivo knjigo je napisal misijonar Andrej Prebil CM. — Cena vezani knjigi 13.—, broširani pa 10,— dol. OBRISI DRUŽBENE PREOSNOVE - Knjiga esejev Dr.Marka Kremžarja (Argentina) o preosnovi družbe. - Cena 10,- dolarjev. POLITIKA IN DUHOVNIK — Zanimivo domače pisana avtobiografija pokojnega izseljenskega duhovnika Msgr. I. Kunstlja. Cena 2.— dol. TEHARJE SO TLAKOVANE Z NAŠO KRVJO - Izjave prič o teharskih dogodkih v letu 1945 po končani revoluciji. Cena 2,- dolarja. V ROGU LEŽIMO POBITI - Opisuje Tomaž Kovač, priča pokola tisočev po končani revoluciji leta 1945. - Cena 2,— dolarja. PRED VRATI PEKLA — Pretresljiv opis življenja v ljubljanskih zaporih - Spisal Franc Sodja CM - Nevezana 8.-, vezana 10,- dolarjev. NAŠ IN MOJ ČAS - Zbirko študij etničnih in kulturnih vprašanj je napisal dr. Vinko Brumen, Argentina. Cena vezani 13.—, broš. 10. dol. VOJNA IN REVOLUCIJA — Roman Franka Bukviča na 708 straneh je izšel v Argentini. — Cena broširani knjigi 15,— dolarjev. ZEMLJA SEM IN VEČNOST — Pesmi Karla Mauserja. Cena 5,— dol. MATI, DOMOVINA, BOG - Pesmi Ludvika Ceglarja. Cena 2.-.dol. mieli III I (THOUCiHTS) — Religious and Cultural Month|y in Slovenian Languagc Informativni mesečnik za versko in kulturno življenje Slovencev v Avstraliji + Ustanovljen (Establish-ed) leta 1952 + Publlshed by Slovenian Franciscan FatherS In Australia — Izdajajo slovenski frančiškani v Avstra liji + Urejuje in upravlja (Editor and Manager) FR. BASIL A. VALENTINE. O.F.M., M.B.E., BARAGA HOUSE, 19 A'BECKETT ST. K E W, VIC. 3101 - Tel.: (03) 861 7787 - Poštni naslov: M|SLI,P.O.BOX 197, K E W, VIC. 3101 + Naročnina za leto 1985 (Subscriptlon) S 6.— ; izven Avstralije (Overseas) $.12.—; letalsko s posebnim dogovorom. — Naročnina se plačuje vnaprej — Poverjeništvo MISLI imajo vsa slovenska verska središča v Avstraliji + Rokopisov ne vračamo — Dopisov brez podpisa uredništvo ne sprejema - Za članke objavljene s podpisom odgovarja pisec sam + Stava In priprava strani (Typing and |ay-out): MISLI, 19 A'Beckett Street, Kew, Vic. 3101 + Tisk (Prlntlng): Distlnction Prlnting, 164 Vjctoria Street, Brunsvvlck, Victorla 3101 — Tel. (03) 387 8488 božje ______ ■misli I fi • '4% človeške LETNIK 36 ŠT. 12 DEC. 1987 VSEBINA: Slovenskemu kristjanu za božič - M. Škufca - stran 321 Božični spev — pesem - Milka Hartman - stran 322 Betlehemska poslanica — K. G las - Jože Jurak - stran 323 Ena lučka le še gori. . .—črtica - Tone Kotar - stran 324 V Viktoriji: nova šola za jezike — A. L. Ceferin — stran 328 Zanimivo "božično"pismo - Iz "Dela" - stran 329 Iz središča sv. Rafaela, Sydney - P. Valerijan - stran 330 Izpod Triglava — stran 332 Molitev v svetem pismu /Molitev priča ko vanja in upanja/ — P. Tone — stran 334 STENSKI KOLEDAR 'MISLI' — Prilogo decembrski številki, šteto za strani 335 do 338, lepo iztrgaj in obesil Iz središča svete Družine, Adel. — P. Janez — stran 340 Premakljivi svečnik — roman - Lojze Kozar — stran 341 /Nadaljevanje prihodnje leto!/ Naše nabirke — stran 341 Oktet bratov Pirnat - 30-letnica — stran 342 Iz središča su. Cirila in Metoda, Melbourne - P. Bazilij — stran 343 Z vseh vetrov — stran 346 Kotiček naših mladih — stran 348 Križem avstralske Slovenije — stran 249 Tudi s kislim obrazom se da smejati... — stran 352 J 5lovenskemu kristjanu ■ w ■ w za božic SPET je priplaval božič na svojih stoletnih perutih. Star, dostojanstven, a vendar nov. Vsako leto nov in edinstven. In vsako leto za nas bolj slovenski. Slovenski strop izhaja iz kota, od jaslic, od Betlehema, od rojstva božjega, od božiča. (Oton Župančič) Zato je na&e počutje ravno za božič najbolj naše. Tedaj zadihamo iz polnosti svoje verske in narodne zavesti. Tedaj postanemo krhki in dobrotni kakor kruh. Božič! Mir. Ta naša skrivnostna posest, ki zaupno drhti ob mogočnih odmevih slave. Slava Bogu na višavah! Kako prepričljivo zveni slovenska beseda v tem stavku, kako navdušeno! Vera je temelj naše omike. Boiič daje temu temelju trdnost. Da je meni izslikati slovensko sobo, da mi je razdeliti slovenski strop po umetnosti in po narodni volji: naši sobi srediiče je kot, naš stf-op izvira iz kota, naSe leto iz božiča, naša družina iz Svete Družine, naša misel iz Svetega Duha — tako je hotel naš narod. (Oton Zupančič) Tako je hotel naš narod! To je odločil, ker mu beseda mir ie od nekdaj toliko pomeni. Skozi vso zgodovino nas žeja po miru. Ta mir smo našli v božični skrivnosti, ob jaslicah, ob tej vsako leto nanovo zaživeli podobi iz preteklosti. Kdor nam odvzame boiič, nam vzame mir. Kdor božič zavrže, zavrže mir. Brez miru pa ni sreče, ni spokojnega sna. Slovencu, doma ali kjer koli po svetu, ki ne praznuje božiča, manjka nekaj nenadomestljivega. Slovenec brez božiča DA BI VAM VSEM BOŽJE DETECE PRINESLO OBILICO BOŽIČNEGA MIRU IN VAS OBDARILO S SVOJO MILOSTJO V NOVEM LETU - želi naročnikom in bralcem, sodelavcem in dobrotnikom Uredništvo z upravo MISLI je hrom. Mračno nebo življenja nenadoma popolnoma potemni, luč repatice ugasne, prazničnega razsvetljenja boiične noči ni. In zato tudi ni upanja. Smisel življenja ugaša. Zato vam kličem, Slovenci, kjer koli ste: Oklenite se božiča! Stopite v krog okoli jaslic in pijte svoj mir z globokimi, hvaležnimi požirki. Potem se boste pomirjeni in pokrepčani prepustili toku časa, da vas ponese v svetle zarje novega leta, v radodarno slovensko prihodnost. MIROSLAV ŠKUFCA Maksim Gaspari: Naše jaslice Božični spev /Milka Hartman/ V naši hiši je razlit svete noči topli svit. Miza belo je pokrita, polna je dobrot, nakita. Vse je tiho vsepovsodi, svečanost božična hodi vsa zavita v mire vonj. Brat v samoti - pridi ponjI Pridi, da ogreješ se z nami, da nasmeješ se zvezdam na nebeškem svodu. Z nami v jaslicah Gospodu vero, upanje pokloniš, glavo na srce nasloniš, mu zaupno izpoveš bol, pomirjen v brata zreš. Pridi, mizjak spekla bom, ti prijazno rekla bom: Dragi brat, od nas ne hodi, v hiši ljubi gost nam bodil Iz nebes so vse dobrote za bogate, za sirote. — Slava BoguI zapojo angeli in na zemljo mir ljudem natrosijo, blagoslov izprosijo vsem, ki bodo dobre volje. Glej - in svetu bode bolje. S BOtlČ! >; '^☆iflčSr '!98L'*iUtPr ’'S8&*iiiS8r '!SS!!*i!l»!r i ZANIMIVO »BOŽIČNO« PISMO DELO, 15. oktobra 1987. Božič je predvsem etično vprašanje. VŠEČ mi je bila informacija s seje Sveta za odnose z verskimi skupnostmi. Spominja me na stare dobre čase in običaje ter priprave za praznovanje božiča. Tudi sam bi rad praznoval božič, toda ob tem sem v hudi dilemi: — sem član Zveze komunistov, — bil sem pravoslavni otrok, — potem ateist, — imam dve materi: rojstno Srbijo in krušno Slovenijo, — ne vem več, kako se slavi ne pravoslavni ne katoliški božič. Pa začnimo od začetka. Če je Zveza komunistov idejna organizacija znotraj SZDL, imam po tej logiki pravico, da zadevo zastopim tako, da mi moja organizacija - Zveza komunistov nalaga, da nekaj storim za božič. Za to nalogo pa me ni usposobila. Zadnjič (ta mesec) me je poklicala na usposabljanje - na predavanje! Predaval pa je en izmed izvršnih sekretarjev CK ZKS, ki nam je povedal vse novinarske naslove v zadnjem obdobju, udrihal po “novorevijaših” in je povedal, da bo Zveza komunistov prenovljena (!? ). Ko sem ga vprašal, kakšna bo ta nova partija, meje strokovno podučil, kako naj razumem njegovo predavanje o prenovi partije. O božiču ni bilo niti besede. Tu me je moja organizacija pustila na cedilu. Ne vem, kako naj se obnašam, ne vem, kako naj delujem v svojem delovnem in bivalnem okolju, in ne vem, kako naj praznujem božič. Ne vem niti, kateri božič naj praznujem: pravoslavnega ali katoliškega. In za vse te moje nevednosti plačujem 13.000 din partijske članarine mesečno. Najbrž enoletna naročnina Družine in Ognjišča skupaj ne znašata toliko, iz njiju pa bi se najbrž naučil, kako naj proslavim katoliški božič. Ni moja krivda, da sem rojen na ozemlju, kjer je kraljevala pravoslavna vera, zaradi katere sem se moral naučiti: ide božič bata, nosi kitu zlata, otvorte mu vrata ali iže jesi na nebesi, da svjatica imja tvaja ... In po tem tema, ki mu rečejo — ateizem ali enostavno brezverstvo. Tema vse do tistega trenutka, ko je pokojni Kardelj rekel, da verjame - v socializem. Takrat je v meni zbudil kanček upanja. Dobro, sem si rekel, vera je vera, pa najsi bo katoliška, pravoslavna ali pa socialistična. Dobro, sem si rekel, vera je vera, pa naj bo socialistična. Potemtakem nisem bil pravi ateist, verjel sem v socializem in svojo partijo. In glej, mojo vero so skalili različni: Miloševiči, Hakije, Hamdije in Fikreti. Porušili so mojo vero, ki ni imela ne cerkev ne katedral ne džamij in ne sinagog. Namesto teh trdno grajenih sakralnih objektov je imela laži, korupcijo in pokvarjenost. Kar zadeva moji dve materi, jima lahko zapojem; Srbiji: Oj, moravo, tija vodo ladna. Sloveniji pa: Zdaj pa drhteče mi stiskaš roko, vendar je obema lepo! Tudi to dilemo, kot marsikatero pred njo, bom razvozlal, in sicer tako: - če komunisti 25.12. 1987 ne bodo imeli prostega dne, bom izstopil iz partije in — ko bom imel prosti dan, bom ponovno prebral tofokopije Nove revije št. 57! Momir Radosavljevič, Ljubljana r-crrrfr Fr. Valerian Jenko, O. F. M., Fr. Ciril Božič, O. F. M., St. Raphael's Slovene Mission, 313 Merrylands Rd„ Merrylands, N.S.l/V., 2160 ( P. O. Box 280, Merrylands, N. S. W., 2160) Telefon: (02) 637 7147 Slovenske sestre — frančiškanke Brezmadežne St. Raphaefs Convent, 311 Merrylands Rd:, Merrylands, N. S. W„ 2160 Telefon: (02) 682 5478 BOŽIČNI SPORED je bil objavljen že v prejšnji številki. Tu ga bom na kratko ponovil. V MERRYLANDSU pri Sv. Rafaelu bo polnočnica v božični noči, od četrtka na petek 25. decembra, ob dvanajstih (opolnoči). Kot že nekaj let bo tudi letos v dvorani. Prepeval bo mladinski zbor “Zaija”. Od enajste ure (četrtek zvečer) dalje bo v cerkvi prilika za zakrament sprave. Obenem boste tedaj lahko počastili božje Dete v jaslicah in ga prosili za mir na svetu, da bi se ljudje ljubili med seboj in si odpuščali ter pomagali drug drugemu. Ko beremo dnevno po časopisih in vidimo na televiziji poročila o številnih umorih, ropih, pretepih, goljufijah, podkupovanjih in o vsem mogočem zlu, sami lahko spoznamo, kaj je svetu najbolj potrebno. Človek se samo sprašuje, kdaj bo temu konec, kdaj bo med ljudmi zavladalo resnično bratstvo, ki nam ga obljublja Kristus. Pripravljen nam ga je dati, a nam ga ne vsiljuje, kot so nam razna bratstva vsiljevali in nam jih še vsiljujejo razni — izmi. Od nas zavisi, če Kristusovo ponudbo sprejmemo ali odklonimo. - Na BOŽIČNI DAN (petek) so pri nas svete maše ob osmih zjutraj (z ljudskim petjem) in slovesna ob pol desetih (z zborovim petjem). Letos na božič ob enajsti uri dopoldne ne bo maše. Na ŠTEFANOVO (sobota 26. decembra) bosta dve maši: ob pol desetih dopoldne in ob šestih zvečer. — Na NEDELJO SVETE DRUŽINE (27. decembra) je sveta maša ob pol desetih dopoldne. - Na NOVO LETO (petek 1. januarja) bosta dve službi božji: ob pol desetih dopoldne (prepeva mešani zbor) in ob sedmih zvečer (prepeva mladinski zbor “Zarja”). WOLLONGONG — FIGTREE ima slovesno polnočnico z začetkom ob 11.30 zvečer v četrtek 24.decembra. Sveta maša je tudi na nedeljo po božiču (to je praznik sv. Družine), na novo leto, petek 1. jan. (ta dan izjemoma že ob štirih popoldne), dalje na nedelje 3., 10. in 24. januarja (vselej ob petih pop.). CANBERRA ima slovensko službo božjo v nedeljo 20. decembra ob 10.30 dopoldne, na BOŽIČ in NOVO LETO ter 17. januarja pa ob šestih zvečer. WAGGA-WAGGA ima slovensko mašo na nedeljo pred božičem (20. dec.) ob šestih zvečer. NEVVCASTLE pride na vrsto za slovensko mašo na nedeljo po božiču (27. dec.) ob šestih zvečer, nato pa spet 31. januarja. SURFERS PARADISE: slovenska služba božja je na nedeljo 10. januarja ob šestih zvečer, v cerkvi sv. Vincencija na Hamilton Avenue. BRISBANE ima slovensko mašo prav tako 10. januarja ob 11.30 dopoldne v South Brisbane. Pred mašo prilika za zakrament sprave. NA SLOVENSKEM HRIBČKU (146 Redland Bay Road, Cornubia) blizu Brisbane bo slovenska služba božja v nedeljo 17. januarja ob enajsti uri dopoldne. Nato sledi piknik, kot ga prireja tamkajšnje društvo na prve in tretje nedelje v mesecu. Vabljeni rojaki iz Brisbana, Goldcoasta in Sunshinecoasta. “ŠTEFANOV ANJE” bo v naši dvorani v Merrylandsu v soboto 26. decembra s pričetkom ob sedmih zvečer. Igral nam bo ansambel-kvintet “Mavrica”. Proti koncu prireditve bomo žrebali tri nagrade na srečke, ki ste jih prejeli skupaj z “Rafaelom”. Prva nagrada je barvna televizija znamke “Princess”, 34cm. Druga nagrada je Atlas Slovenije, kije nedavno izšel v Ljubljani. Tretja nagrada pa je ročni kasetofon s slušalkami. Srečke bodo še na prodaji med prireditvijo. Dobrinos srečolova bo za odplačilo dolga našega središča. - Za udeležbo na “Štefanovanju” je potrebna rezervacija, zato vas prosimo, da sporočite udeležbo na telefon 637-7147 ali 682-5478 najpozneje do opoldne na dan prireditve. SLOVENŠČINO na gimnazijski ravni poučujejo že deset let na državni šoli v Bankstownu (pred leti tudi v Ashfieldu). Če bo tudi vaš otrok, sin ali hčerka, pričel v februarju gimnazijski študij, potem je čas, da ga vpišete tudi za pouk slovenščine ob sobotah. Vpisovanje bo v soboto 6. februarja med deveto in enajsto uro dopoldne na Giris High Schooi, Mona Street, Bankstown. V minulem šolskem letu je obiskovalo pouk slovenščine okrog sedemdeset dijakov in dijakinj. Vpišejo se lahko tudi oni, ki so že v višjih razredih srednje šole. Pretekla leta je ta pouk obiskovalo celo nekaj fantov in deklet iz VVollongonga, letos pa ena dijakinja iz Nevvcastla, ki je iz slovenščine tudi maturirala. PETNAJSTA OBLETNICA blagoslovitve naše cerkve bo 14. januaija. Ta važen jubilej bomo proslavili na nedeljo 14. februaija ter imeli v naši sredi zopet škofa Beda Heatheija. Podrobnejši spored bo prinesla “Nedelja”, a datum si že zdaj zabeležite, da bo lepa udeležba. Bogu se bomo iz srca zahvalili za vse dobro, ki smo ga v naši cerkvi prejeli v teh letih. - Pri tem pa naj omenim dejstvo, daje začetek našega središča že 31. decembra 1969, ko je bila stara lesena in fibro cerkvena zgradba blagoslovljena, naslednji dan pa v njej prvič opravljena sveta maša. Isti dan popoldne je bil v njej tudi prvi krst, ki ga je prejel Marko Tomšič iz Wentworthville. NAŠI BOLNIKI in OSTARELI so potrebni posebne pozornosti. Obvestite duhovnika, da prinese sveto obhajilo na dom onim, ki ne morejo v cerkev. V slučaju resne bolezni poskrbite, da ga obišče duhovnik s svetimi zakramenti. Zlasti božični čas je primeren za obisk nekoga, ki pogreša družbe in je osamljen v svoji starosti ali bolezni. Vrednost vsake skupnosti - tudi slovenske in merrylandske — se sodi po tem, koliko ima srčne kulture in smisla za potrebne v lastni skupnosti in tudi izven nje. POROKA - Daniel Pondelak, Granville, N. S. W., rojen v Sydneyu v družini Stanka Pondelak in Ane r. Mastnak, in Ivana Zlatka Pemek, rojena v Mariboru v družini Zlatka Pernek in Olge r. Kovačič. Priči sta bila John Despot in Karen Twrdy, Merrylands, med poročno mašo na prvo adventno nedeljo, 29. novembra 1987. Novoporočencema iskrene čestitke! Naj bo njun zakon blagoslovljen z obilico sreče in zadovoljstva! POKOJNI — V petek 6. novembra 1987 je vParra-matti tragično preminul CLAUDIO LOZEJ. Rojen je bil dne 13. oktobra 1965 v Sydneyu v družini Emila in Milke r. Cergolj. Krstil ga je pokojni pater Bernard v Paddingtonu leta 1966, prvo sveto obhaji- lo je prejel pri Sv. Rafaelu v Merrylandsu, sveto birmo pa v Auburnu. Že več let je bolehal za raznimi boleznimi ter se zdravil v bolnišnici. Nazadnje je bil v Cumberland bolnišnici v Parramatti. Osnovno šolo je obiskoval v Berali, srednjo pa v Birrongu. Na predvečer pogreba smo opravili molitve za pokoj njegove duše v pogrebnem zavodu T. J. Andrews, Auburn, pogrebno mašo pa smo imeli v cerkvi sv. Jožefa Delavca, South Auburn, v sredo 11. novembra. Nato smo ga pospremili na novi del slovenskega pokopališča v Rookwoodu. Dne 18. novembra 1987 je v domu za onemogle v Hornsby umrl ALOJZ JERIČ, rojen v Komnu 24. aprila 1920. V Avstralijo je prišel leta 1953 in bil 15 let zaposlen pri hidrocentrali v Snowy Mountains. Zadnja leta je živel v Carlingfordu, kjer je oskrboval vrtove zdravnikom. Ostal je samski in v Avstraliji tudi ni imel sorodnikov. Prijatelji so mu oskrbeli upepelitev v Northern Suburbs krematoriju, žal pa niso obvestili duhovnika, da bi opravil pogrebni obred. To je bilo v ponedeljek 23. novembra. Ko smo na slovenskem misijonu zvedeli za ta primer, smo za pokoj Alojzijeve duše v soboto 5. decembra opravili sveto mašo. V torek 24. novembra 1987 je v Blacktovvnu tragično preminul JOŽE TREBAR. Rojen je bil 20. julija 1938 v Kranju. Poročen je bil v Viktorijo Ornik. Do svoje bolezni je bil zaposlen v tovarni avtomobilskih gum v Auburnu. Pred leti ga je povozil avto, ko se je vračal iz službe, in se je moral dolge mesece zdraviti v bolnišnici v Blacktovvnu. A zdravje se mu ni nikoli več povrnilo. Pozneje je moral še večkrat v bolnišnico za živčne bolezni. Pokojnik je bil dobrega srca in je rad pomagal potrebnim. Marsikdaj so to njegovo srčno dobroto izrabljali. — Pogrebno mašo smo imeli v naši cerkvi v petek 27. novembra, nato smo pokojnika spremili na novi del slovenskega pokopališča v Rookwoodu. Poleg žene zapušča sina Vojka (24 let) poročenega s Terezijo Kaposi, hčerko Vesno (23 let) poročeno s Stankom Aster-Stateijem, ter hčerki Dragico (21 let) ter Tanjo (17 let). V petek 27. novembra 1987 je v North Shore bolnišnici umrl LUDVIK KOVAČIČ. Rojen je bil dne 18. januaija 1900 v Komnu na Krasu kot sin Jožefa in Kristine r. Štrekelj. V Avstralijo je prišel že leta 1924 in bil najprej zaposlen pri sekanju trstike v Oueenslandu. Njegova bodoča žena Zorka Bitežnik (doma iz Škrbine pri Komnu) je prišla za njim leta 1938 in sta se poročila v kraju Innisfail, Qld. Pozneje se je Ludvik preselil v N. S. W. in se zaposlil v rudniku v Captain Flats. Takrat je bilo težko, najti delo in plače so bile majhne. Po več letih se je preselil v Sydney, kjer sta z ženo na Argyle Street pričela s stanovanji za samce z vso oskrbo. Žena Zorka je skrbela za vse to in imela polne roke dela, pokojni Ludvik pa je bil v tem času zaposlen v sydneyskem pristanišču. Po poklicu je bil sicer izučen mesar, a tega poklica ni - razen zelo kratko dobo - nikoli vršil. Pred 28 leti se je družina preselila v Cremorne. Poleg žene zapušča pokojnik tudi sinova Edvina in Briana, v domovini pa še sestro Olgo por. Žigon. - Pogrebne molitve so bile opravljene v cerkvi Srca Jezusovega, Mosman, v sredo 2. decembra, grob pa je dobil pokojni rojak na Northern Suburbs pokopališču. Vsem sorodnikom imenovanih pokojnih naše sožalje. Naj jim Bog z darovi svoje dobrote in ljubezni nadomesti izgubo dragih, pokojne pa sprejme v svoj mir! P. VALERIJ AN IZPOD TRIGLAVA O BOŽIČU NIČ NOVEGA, se je glasilo poročilo s seje Slovenske pokrajinske škofovske konference dne 11. novembra. Pogovor o praznovanju božiča je med škofi sicer stekel, pa se ustavil ob dejstvu, da do seje niso dobili nobenega uradnega sporočila o zadevi: božič — praznik. Nekako se le predpostavlja, da bo tudi letos predsednik RK SZDL Jože Smole preko občil voščil slovenskim vernikom kot je to storil prvikrat lani. Tudi nadškof Šuštar bo menda lahko spet povedal svoja voščila preko ljubljanskega radia, da mu ne bo treba v Trst ali Celovec. A da bi božič postal dela prosti dan, za to pa bo treba še čakati. No, za marsikoga bo, saj mnogi na božični dan enostavno ne gredo na delo, mladina pa ne v šolo. Bilo pa bi le lepše, da bi bil božič vsaj v Sloveniji priznani praznik. V LJUBLJANI je bila mednarodna razstava, na kateri se je predstavilo okoli 700 razstavljalcev z elektroniko. Iz inozemstva jih je bilo dve tretjini, največ iz ZDA, Nemčije in Avstrije. Razstava je kazala zanimive elektronske naprave, dela zanje, robote, sestavne dele in linije. KATOLIŠKI GLAS v zamejski Gorici je ob neki priliki objavil tele številke: Leta 1945 je štelo Kosovo 700.000 prebivalcev, Slovenija pa 1,600.000. Statistika za leto 1986 pa nam pove, da je prebivalstvo Kosova naraslo do 1,700.000, v Sloveniji pa le na 1,800.000. Leta 1945 je bila Ljubljana tretje največje mesto v Jugoslaviji, danes pa je ...? Ob tako očitnem padanju rojstev in dvigu splavov v Sloveniji res vredno pomisleka in priznanja: Krivi smo sami! POROČILO iz Maribora pravi, da imajo tam trto, ki še rodi, stara pa je več kot štiristo petdeset let. To J Melbournskim Slovencem se priporoča ; KAMNOSEŠKO PODJETJE I V1ZZ1NI MEMORIALS < < Proprietor: Giovanni Verga « 9 TRAVVALLA AVE., THOMASTOWN,VIC. ! Telefon: 359 5509 ; doma: 478 5375 in 478 4726 1 Nagrobna spomenike izvršujemo po dogovoru. < Garancija za vsako nato delol , naj bi bila celo najstarejša trta na svetu. Letos so na njej nabrali 60 kilogramov grozdja in stisnili iz njega kakih 42 litrov črnine. Če je kaj vredna, pa poročilo ne pove. POMURSKA je zvišala proizvodnjo z novo tovarno mleka v prahu in otroških jedi. Za letos načrtujejo 1760 ton mleka v prahu, 1350 ton posnetega mleka v prahu in 1000 ton masla. Nov proizvod bo prehrana za starejše ljudi in pa za športnike. VIPAVSKI KRIŽ je praznoval letos 505 let obstoja, obenem pa tudi 480 let tržnih ter 455 let mestnih pravic. Kraj se je vsa stoletja do konca vojne imenoval v slovenščini Sveti Križ pri Vipavi, potem so ga “osvobodili” besedice “Sveti”. No, vsaj beseda “Križ” mu je ostala. - Pri jubilejnih slovesnostih so med drugimi nastopali tudi Slovenski oktet, trio Lorenz in pa Gallus Consort iz Trsta. V kapucinskem samostanu so ob tej priliki odprli posebno sobo kot muzej znamenitega pridigarja Janeza Svetoki;iškega ter imeli tudi nekaj predavanj o zgodovini kraja ter samostana. SLOVENSKA INDUSTRIJA je v prvem polletju našega leta povečala svoje izgube: kar za 106 milijard din jih je “pritržila”; to pomeni 219% več kot v lanskem enakem obdobju. Najbolj so prizadete bazične in predelovalne industrije, živilske ter gradbena. Za vzroke poročilo navaja splošne: gospodarska nestabilnost, slaba organizacija, tržne razmere ... Dodano pa je tudi, da so “sanacijski programi” narejeni tako na hitro, da nimajo trdne podlage ter niso dovolj stvarni in efektivni. CVETLIČARSKO TEKMOVANJE je bilo v Mariboru. Pomerili so se cvetličarji iz vse Jugoslavije v sestavljanju šopkov, poročnih šopkov, raznih cvetličnih daril ter v urejanju cvetja na tčmo cvetje, sadje, vino .. . Zmagal pa je le Slovenec, cvetličar iz Brežic, ki seje od vseh najbolje odrezal. SPET povišanje storitev, pravi poročilo iz Ljubljane: železniški vozni listki so se podražili za 50%, poštnina za pisma je prišla na 100 dinaijev, mesečna naročnina za telefon poleg podražitve posameznih klicev na 2,000 dinaijev. Naročnina za radio in TV pa se je s prvim oktobrom dvignila za 30%: 7,800 din stane mesečno. V PLISKOVICI na Krasu se na letošnjo zahvalno nedeljo niso zahvaljevali le za poljske pridelke in druge sadove dela človeških rok, temveč v prvi vrsti za ze- lo uspešno dokončana dela pri obnovi župnijske cerkve svetega Tomaža. Enajst duhovnikov je somaševalo s koprskim generalnim vikarjem Renatom Podberši-čem. Obnova cerkve je še toliko več vredna, ker šteje fara v Pliskovici komaj 300 duš. Kljub temu so farani zmogli sami zbrati potrebna sredstva za to nujno delo. Nekdaj čisto kmečka župnija je danes delavska, kmetovanje pa je tako nekako mimogrede. A ljudje so vseeno ostali povezani s svojo vasjo in cerkvijo. PROTI NAŠI MANJŠINI na avstrijskem Koroškem je usmerjen novi medstrankarski sporazum na Dunaju, ki avstrijski vladi priporoča, kakšen model šolstva naj sprejme na Koroškem. Koroški skrajneži, ki so tamkajšnjemu slovenskemu prebivalstvu sovražni, so za tem strupenim predlogom stroge ločitve šolstva. Z njo bi koroško mladino razdelili v dvoje, slovenske otroke pa zaprli v nekak geto, onemogočili medsebojno spoznavanje ter v kali zatrli vsako možnost mirnega sožitja. Pravično bi bilo, da bi pri avstrijski vladi morala biti vsekakor upoštevana tudi volja manjšine, ne le večine, ki povzroča stalni pritisk na koroško manjšino. Navadno matična domovina nič kaj ne hiti, kadar je treba podpreti naše zamejske brate. Tokrat pa je bil pritisk slovenske javnosti dovolj velik, da sta se v pogovorih v Gradcu avstrijski in jugoslovanski zunanji minister lotila tudi tega vprašanja. Na žalost brez kakega uspeha, kajti avstrijska vladaje ostala pri svojem. Slovenska Cerkev je s svojimi škofi pokazala razumevanje in podporo naši manjšini na Koroškem s pismeno prošnjo celovškemu škofu Kapellariju, naj stori vse, kar je v njegovi moči, “da bi slovenska manjšina na Koroškem v svojem sožitju z drugim prebivalstvom ne bila izpostavljena novim obremenitvam”. Komisija “lustitia et Pax” (Pravičnost in mir) pri Slo- PRESIDENT COMPUTERS PTY. LTD. 117 Cardigan Street, Carlton, Vic. 3053 Tel.: 347 0555 Na uslugo Vam je MICHAEL CAR District Sales Manager Kličite zvečer na dom: (059)649272 venski pokrajinski škofovski konferenci pa je poslala protestno pismo avstrijskemu generalnemu konzulu v Ljubljani, v katerem izraža odločno svoje stališče ob krivicah, ki se gode koroškim Slovencem. MLADI ORGLARČKI ilirskobistriške dekanije se že nekaj časa srečujejo dvakrat letno na Pregaijah. Letos’ so se sestali na nedeljo 8. novembra. Nekateri so igrali med bogoslužjem v cerkvi, tokrat največ Marijine pesmi, saj smo v Marijinem letu. Po bogoslužju pa so se v veroučni učilnici predstavili poslušalcem vsi, od začetnikov pa do že kar pravih mojstrov med njimi. Navdušeno ploskanje na koncu vsake skladbe je bilo najlepša nagrada za skrbno in zahtevno pripravo. Vsi orglarčki so se vračali domov z lepimi vtisi in z upanjem, da bodo nekoč postali pravi cerkveni organisti in voditelji cerkvenih zborov. Slovenci smo po naravi, nagljeni k petju in glasbi, tipati smemo, da nam vsaj cerkvenih pevcev in organistov ne bo tako hitro zmanjkalo. Vsem rojakom v Avstraliji in širom sveta! ZVEZA SLOVENSKE AKCIJE naproša vse rojake - POSAMEZNIKE in vsa SLOVENSKA DRUŠTVA oziroma njihove ČLANE za POMOČ. Iščemo PROSTOVOLJCE, ki so pripravljeni postati glasniki in poveijeniki za to našo akcijo. Akcija je nepolitična. Nastanek: pred tremi leti v Sydneyu, ko smo iz domovine prejeli sporočilo o skupnih programskih jedrih. Namen: povezati VSE SLOVENCE DOMA in NA TUJEM v borbi za obstoj slovenskega jezika in slovenskega naroda. Postanimo PONOSNI SLOVENCI in se zedinimo enkrat za vselej pod geslom: ŽIVI NAJ SLOVENSKA BESEDA! Za podrobnejša pojasnila pokličite, prosimo, gospo Marijo Senčar, Sydney (02)523 5310, ali pa pišite na naslov: ZVEZA SLOVENSKE AKCIJE, P. O. Box 153, Rydalmere, 2116, N. S. W. Australia MOLITEV V SVETEM PISMU MOLITEV PRIČAKOVANJA IN UPANJA ŠE je taval po ulicah in ure so se druga za drugo iztekale v prazno. Ni ga zanimalo kje je. Z utrujenim in mračnim obrazom je zrl v tla pred seboj. Mimoidoče je zaznal le kot sence, ki so plavale mimo njega. Razsvetljena izložbena okna so vabila večerne sprehajalce, njemu pa se je zdelo, da je vse zastrto, da so vsa vrata zapahnjena. Kot da se mu mudi na konec sveta, je hitel vzdolž ulice z drevoredom. Zazdelo se mu je, da je vstopil v prazno sobo. Oken ni bilo in stene so bile gole. Obrnil se je, da bi odšel, a vrata so se zaprla. Nekdo je na zunanji strani obrnil ključ in ga izvlekel. Brez volje se je usedel na tla in čakal. Dolgo ni bilo nič, nato pa se je spomnil na ptičje petje v parku, ki ga je včasih tako rad poslušal. Počasi se je začel zavedati: ujet je, zaprt. V praznino je polagoma prodiral občutek tesnobe in strahu. Ko bi le nekdo odprl vrata, si je vroče zaželel. Dolgo je napenjal ušesa in poslušal in nazadnje se mu je zazdelo, da se v daljavi nekaj premika. Slišal je korake, ki so prihajali vedno bliže. Morda bo prišel prav do sem, se ustavil pri vratih in jih odprl, se je pletlo v njem ... Nekaj ga je streslo in v hipu je bilo konec brezbarvne samote. Prišel je do konca ulice z drevoredom in s pločnika na drugi strani mu je kimal starček in se prijazno nasmihal. + + + Občutki tesnobe in strahu, praznega življenja, ki pripelje na rob obupa in da občutek brezizhodnosti, so v današnjem svetu precej domači. Tudi v preteklosti ni bilo drugače. To mm še posebej nazorno prikaže Sveto pismo. Človekova želja, da bi si zgradil svet in na njem uveljavil svoje zakone, se je najprej porodila Adamu. Za končno merilo vsega si je postavil srečo. Pozabil pa je, da sta sreča in užitek nekaj povsem različnega. Spoznanje, da je nag, je spoznanje majhnosti in nemoči. Temu je sledil strah Adam se je skril pred svojim Stvarnikom, ker se je zbal. Strah začne izgubljati svojo moč, ko posije žarek upanja. Čim močnejše je upanje, tem bolj se strah izgublja. Adamov potomec je začel odkrivati, da se le ne more povsem zanesti nase, kakor tudi ne na bližnjega. Odkril pa je neko harmonijo tako v stvarstvu kot v sebi, ki je bila neodvisna od njega. Tako se je polagoma srečaval s Stvarnikom in začel vstopati v zavezo z Njim. Vse to se pred nas razgrne v starozavezni zgodovini. Na nek način je vsa zgodovina izvoljenega ljudstva povezana s skrivnostjo adventa - pričakovanja. Ko so bili Izraelci sužnji v Egiptu in nihče ni sanjal o izhodu iz tega, je Bog sam dal pobudo. Razodel se je Mojzesu kot “Sem, ki sem". Pod njegovim vodstvom so proti vsakemu upanju doživeli osvobojenje. Iz tega in podobnih izkustev se je rojevalo zaupanje v Boga, ki svetuje, blagoslavlja, rešuje in osvobaja. Adventno vzdušje se je še posebej okrepilo v času babilonskega izgnanstva. Preroški teksti tega časa pogosto govorijo o svobodi, miru in sreči. Upanje v osvobojenje in odrešitev postaja vse močnejše. Hrepenenje po Odrešeniku se je izpovedovalo na razne načine. To vzdušje nam hoče predstaviti tudi naša adventna pesem: Vi oblaki ga rosite... Stoletna pričakovanja so se končno uresničila na božično noč. Bog si je v Jezusu privzel človeško naravo, da bi skupaj z njim delil dobro in hudo ter ga pri- —Boija Usedaj ROSITE ga, nebesa od zgoraj, in oblaki dežite pravičnost! Zemlja naj se odpre, da se razcvete rešitev in požene hkrati pravičnosti Iz 45, 8 Pridi, Gospod Jezus! Raz 22, 20 peljal k večni sreči. Ko je izpolnil svoje poslanstvo m zemlji, se je vrnil k Očetu. S tem pa se pot zemeljskega življenja za ljudi ni kar končala. V tistih, ki so ime- li izkustvo življenja z Jezusom, se je obnovilo hrepenenje, da bi spet živeli skupaj z njim. Poznali so Jezusovo modrost, občutili njegovo ljubezen in prijateljstvo, občudovali njegovo pravičnost. Ob vsem tem pa so čutili svojo majhnost in nebogljenost. Zelja, da bi bili eno z njim, je med prvimi kristjani oblikovala molitev: “Maran ata!” - “Pridi, Gospod Jezus!” Vzklik Maran ata!”je v prvi Cerkvi izražal iskreno hrepenenje po drugem Jezusovem prihodu. Verniki so polni upanja in veselja pričakovali ta dogodek, ki bo za vse trenutek velike dovršitve, dokončnega odrešenja. + + + Pričakovanje je vzgib, ki ga doživlja vsak človek. Čeprav stvari doživlja danes, so njegove želje in hotenja usmerjena v prihodnost. Tega se še posebej zave, ko je v stiski, ko se čuti utesnjenega. Takrat je njegovo hrepenenje močnejše kot navadno. Advent v življenju človeka je poseben vidik pričakovanja, ki se povezuje z upanjem. To upanje poganja neko hrepenenje, da bi bil človek prost vsega, čim boljši in da bi dosegel večno srečo. Po krščansko bi rekli: da bi bil popolnoma povezan z Bogom. Advent ni čas spanja ter pričakovanja božjega usmiljenja in milosti - to je čas trdega dela. Krščansko upanje res govori o božji dobroti in ljubezni; pove pa tudi, da človekova končna usoda ni vsiljena mimo njegovega življenjskega odločanja. V času preroka Izaija so postale napovedi Odrešenika že precej jasne: “Ljudstvo, ki hodi v temi, zagleda veliko luč. ” Tudi hrepenenje po njem je močno naraslo: “Rosite ga, nebesa, od zgoraj; in oblaki, dežite Pravičnega! Zemlja naj se odpre in rodi Zveličarja!” Ko Janez Krstnik začne oznanjati krst pokore, dobi advent nov pomen. Odrešenik je že prišel. Pripraviti se je treba na srečanje z njim. Poravnati, kar je krivo in izgladiti, kar je hrapavo. Čas pričakovanja mora biti čas spreobrnjenja. Štirje tedni adventne priprave na božične praznike najprej zahtevajo, da se človek za trenutek ustavi. Tako se bo kasneje skupaj z drugimi prepustil prazniku božjega rojstva in se skupaj z drugimi veselil. Ko vernik podoživlja advent izvoljenega ljudstva, ustvari vzdušje adventa tudi v sebi. Pri tem so molitev, premagovanje, post in dobra dela nepogrešljivi. Še ena preprosta resnica sledi iz betlehemske noči: ko je Jezus rojen, odidejo pastirji na pot. Njihovo pričakovanje je v hoji do hleva. Jezus pride v človeka, ko on pride k njemu. Ta povezanost z Jezusom je na zemlji vedno omejena. To so občutili tudi prvi kristjani, zato so hrepeneče prosili: “Pr id i, G o -spod Jezus!” Molitev pričakovanja in upanja ni nekaj, kar bi izgovarjali zgolj z ustnicami; to je način življenja. Lahko bi jo imenovali: pot notranje prenove, ki ms končno pripelje k Bogu. Čas upanja in pričakovanja se ne konča z letošnjim božičem, ampak je razpet skozi vse naše življenje. In še nekaj ne smemo pozabiti. Nismo tisti, ki bi upanje le imeli, ampak smo upanje. Ali nismo bili največji up matere, ki nas je kot otroka držala v naročju? In pred starši smo up Stvarnika. Če bomo advent res zaživeli, bo naše življenje vodil in oblikoval še nekdo Drug. Temelji naše povezanosti z njim pa so vera, upanje in ljubezen. Prvi kristjani so čutili, da je On edini, kateremu res lahko zaupajo, zato so ga pogosto nagovarjali v molitvi: Tvoj mir, Gospod, in tvoja vedrina, tvoja ljubezen in milost, in tvoje božje usmiljenje naj bodo z nami in med nami vse dni našega življenja. P. TONE SVETA DRUŽINA Fr. Janez Tretjak, O. F. M., Holy Family Slovene Mission, 51 Young Ave., W. Hindmarsh, S.A., 5007 (P. O. Box 159, Hindmarsh, S.A., 5007) Telefon: (08) 46 9674 BOŽIČNI RAZPORED Na sveti večer ob sedmi uri imamo vigilno mašo. Opolnoči najprej slovesni vhod s procesijo. "Naši najmlajši bodo prinesli ob spremstvu lučk Jezuščka v jaslice. Sledila bo slovesna maša, med katero bo prepeval naš mešani pevski zbor. Na praznik Gospodovega rojstva bosta v naši cerkvi dve sveti maši: prva zjutraj ob osmih za pokojne dobrotnike slovenskega misijona, druga (slovesna peta maša) pa ob desetih. Na praznik svetega Štefana bo sveta maša zjutraj ob devetih. Na Novo leto bo kot običajno maša ob deseti uri. Priložnost za spoved bo vse dni pred prazniki pred mašami in tudi izven urnika, samo pokličite duhovnika. V ponedeljek 21. decembra bo zvečer ob sedmi uri skupna priprava in skupna odveza. Starejši bodo imeli pripravo v cerkvi, mladina pa v naši mladinski lopi v angleščini. Vsi vabljeni k zakramentu sprave! Dne 3. januarja bo zunanja slovesnost praznika svete Družine, zavetnice naše cerkve. Za to priložnost bo prišel med nas naš adelaidski nadškof Leonard Faulkner. Ob deseti uri bo sveta maša, nato družabno srečanje z nadškofom v lopi za cerkvijo. Za to priložnost bomo imeli tudi B.B.Q. Vse rojake vabim, da se udeležite proslavljanja zavetnikov naše cerkve. Posebej so dobrodošle narodne noše,ki tako poživijo vsako našo slovesnost. Dne 14. februaija, na obletnico blagoslovitve naše cerkve, bo posebna slovesnost, pri kateri bo sodelovala naša mladina in ona oblikovala sveto mašo. Po maši bo srečanje v lopi z B.B.Q. Lepo vabim mladino k sodelovanju. Na prvo decembrsko nedeljo je bila naša skupnost deležna posebnega obiska: med nami je bil mladinski pevski zbor adelaidske vietnamske verske skupnosti. Vsi, ki smo prisluhnili ubranemu petju, smo bili zelo zadovoljhi in smo odhajali duhovno obogateni na svo- je domove. Obenem je bilo njih petje spodbuda našemu mladinskemu zboru, ki trenutno počiva, da bi le morda spet začel s pevskimi vajami in nastopi. Zavisi seveda od mladincev in tudi od staršev, če hočemo nadaljevati našo pevsko tradicijo. Večkrat dobim vprašanje, zakaj se naš mladinski zbor ne oglaša več s pevskega kora. Morda imamo premalo zavesti o kulturnem pomenu pevskega bogastva naših prednikov. Včasih je potrebna kaka “injekcija”, da začnemo spet kulturno “migati”. Bog daj, da bi bil to obisk vietnamskih pevcev! Isto nedeljo je našo skupnost po starem običaju obiskal tudi Miklavž. Letos smo imeli izredno veliko mladine. Veliko staršev hoče pokazati svojim otrokom ali pa že vnukom lep slovenski običaj, ki ga med Avstralci ni. Škoda, da jih vsako nedeljo ni toliko pri maši. Miklavž je letos posebej omenil mlado družino, ki ne živi ravno blizu naše cerkve, pa je vsako nedeljo pri slovenski maši. Ko bi bilo takih družin več! Morda p a‘so Miklavževe besede našle odprta ušesa in srca. Našemu Miklavžu g. Ahlinu se lepo zahvalim za spodbudne besede. S svojim nastopom je res razveselil mlado in staro. Seveda moja zahvala tudi njegovim spremljevalcem, angelom in parkljem. Slednji so bili letos precej hudi - pač naravni za to, kar so predstavljali. Po končanem slavju Miklavževega obiska v cerkvi, so naše mlade v lopi čakale obložene mize, za kar gre zahvala našim gospodinjam, zlasti gospe Rantovi, ki je vse organizirala in velik del stroškov tudi poravnala, pomagala pa ji je gospa Ahlinova. Po skrivnostni poti smo zvedeli, da je naš požrtvovalni pevovodja g. Jože Šterbenc v mesecu novembru praznoval svojo 75-letnico. Velikokrat je bil že omenjan v Mislih, zato ga tudi rojaki širom Avstralije poznajo kot odličnega glasbenega mojstra in pevskega voditelja. V imenu vseh adelaidskih rojakov mu prisrčno čestitam z željo, da bi še mnogo let doživljal veselje ob glasbi in naši skupnosti. Kot smo mu že v naši lopi zapeli na mnoga leta, mu želimo “na mnoga-ja ljeta” tudi preko Misli. Bog Vas živi, Jože! Obenem se Vam zahvaljujemo za vso požrtvovalnost, ki jo poklanjate naši skupnosti. Radijska oddaja v priredbi našega verskega središča za božič bo dne 23. decembra zvečer. Vsi ste vabljeni k poslušanju slovenskih božičnih pesmi. * * * Vsem rojakom vesele in milosti polne božične praznike. Božje Dete naj Vam prinese svoj blagoslov in notranji mir, ki naj Vas spremlja skozi celo leto 1988! P. JANEZ LOJZE KOZAR ik (14.) “Ste slišali kaj o denaiju, ki ga je naš župnik na črno spravljal čez mejo? ” “Kako bi ne slišal, saj vsa župnija samo o tem govori.” “Vsa župnija misli, daje to res? ” “Mora biti res, če pa je bilo v časopisu.” “Ste vi to brali v časopisu? ” “Jaz ne. Toda povedali so mi tisti, ki so brali s svojimi očmi.” “Pa ste kaj premišljevali o temneje bi župnik vzel toliko denaija? ” “Govorijo tudi o cerkvenem denaiju.” “Vi pobirate in denar štejete. Ste kdaj izračunali, da od denaija, ki ga naberete ob nedeljah v pušico, po odbitih stroških za razne stvari res toliko ostane? ” “Kaj še. Za denar, ki ga naberemo v cerkvi, gotovo ne gre.” “Ste vi ljudem to kdaj razložili? ” “Tako mimogrede sem kaj rekel, pa so ljudje tako razjaijeni, da nihče nikogar ne posluša.” “Dobro. Če ne gre za pušico, za kakšen denar pa potem gre? Cerkveni namreč.” “Lahko je to tisti denar, ki ga ljudje župniku osebno prinesejo.” “Ko ob koncu leta delate obračun, ste res ugotovili toliko darov? Toliko milijonov? ” “Midva, cerkvena ključarja, sva videla vsoto, ki nama jo je župnik pokazal.” “A tako. Hočete reči, da župniku sploh ne zaupate. Da je lahko res prejel samo toliko denaija, kolikor je vama izkazal, lahko pa tudi mnogo več, tako mislite. Od kdaj župniku ne zaupate? Ste vedno nosili v srcu sumničenje, ali pa se je v vas vgnezdilo šele sedaj? ” “Prej se mi je vedno zdelo, da je vse prav, odkar pa so se razširile te govorice, pa nič več ne vem, kaj naj si o vsem mislim.” “Najmanj, kar lahko želimo od vas, ki ste cerkveni ključar, je to, da mislite s svojo glavo. Če pa niste zmožni sami stvari premisliti in pametno presoditi, bi bilo bolje, da vaše mesto cerkvenega ključaija prevzame kdo drug. Oprostite, to je trda in žaljiva beseda, toda stokrat bolj je žaljivo vaše nezaupanje do župnika, s katerim ste toliko let sodelovali. Ste se prepričali, da je bilo to res v časopisu? Ste zahtevali, naj vam kdo časopis pokaže? Niste. Lagodnejše je sprejeti čenče in jih povečane dajati naprej.” NAŠE NABIRKE BERNARDOVEMU TISKOVNEMU SKLADU ZA NAŠE “MISLI”: $123,— Zvonko Bezjak; $44,— Pavla Zemljak; $33.— Olga Horvat ( v spomin pok. možu Jožefu za praznike) ;$ 2 7,—Milan Vran; $20.—Miha Rissa; $18,— Cirila Neubauer; $14.— Anton TomSič, Feliks Dro-bež; $13.— Jože Ambrož; $10,— A-nica Strathopoulos; $9.— Ana Paulin, Helena Žitko; $8.—Angela Dodič, Olga Hrvatin, Ljenko Urbančič, Stanko Kolar; $7.55 Jože Gosak; Belega božiča pa le ne moremo pričakovati, kot ga pričakujejo v Sloveniji. Ga bodo tudi dobili? $7,— Minka Main; $6.— Ivanka in Jože Žele; $5,— Angela Svenšek; $4,— Zofya Valentinčič, Jože Ivanuša, Miha Ulcej, Konrad Malec; $3.80 Jože ŽugiC; $3.— Ivanka Hrvatin, Angela Schatter, Vlasta Klemenčič; $2,— Albina Prosenik. NAŠIM POSINOVLJENIM AFRIŠKIM MISIJONARJEM: $50,— Družina Slavko Jernejčič patru Hugonu namesto božičnih voščil prijateljem in znancem; $14,—Angela Schatter; $10,— Angela Fatur, R. TomSič. MATERI TEREZIJI V INDIJO ZA NJENE LAČNE SIROTE: $50,— Ivanka in Jože Pohlen skupno z Magdo Hreščak; 830.- družina Jože Gosak; $20,— Zdenka Novak z družino — namesto božičnih voSčil prijateljem in znancem; |4,— Emil Celin. VSEM DOBROTNIKOM BOG STOTERO POVRNI! “Vi mislite, da na stvari ni nič? Toda kdo bi si mogel kaj takega izmisliti, če ne bi bral v časopisu? ” “Vi tega v časopisu niste brali. Svetujem vam, pojdite k tistemu, ki je bral, prepričan sem, da vas bo poslal k drugemu, ta k tretjemu in desetemu in ne boste našli človeka, ki bi to res v časopisu bral, ker časopis tega ni mogel prinesti. Uredništvo dobro premisli, preden natiste nekaj, kar bi ga lahko drago stalo, če bi prišlo do tožbe.” Zvečer sta se župnik in kaplan posvetovala, kaj bi bilo boljše: da stvari razloži in župnika zagovaija kaplan, ali pa se pred ljudmi zago-vaija župnik sam. Zdravko je bil ves v ognju, da bo on povedal ljudem, kar jim gre, župnik pa sije odločitev pridržal do sobote. V soboto se je odločil, da bo stvar razčistil sam. Kaplan pa je vrgel med ljudi vest, da se bo v nedeljo župnik zagovarjal, zato naj čim več ljudi pride k pozni maši. Res je bila cerkev v nedeljo pri pozni maši čisto polna. Ljudje so rdeli od razburjenja, se drezali s komolci in delali pikre pripombe, dru gim pa je bilo nerodno, kakor da so sami postavljeni pred sodni stol Župnik je stopil na ambon, prebral je berilo in evangelij, potem pa je dolgo stal na mestu, kakor da ne more najti prave besede, kako bi začel. Množica se je umirila do poslednje možnosti in zadrževala dih Končno je planil v ta mrtvaški mir čvrst, toda nekoliko drhteč župni kov dss. /Kaj je župnik povedal s prižnice, bomo pa zvedeli prihodnje leto, ko bomo nadaljevali s to zanimivo zgodbo./ Tone Janez Peter Nej ko Pavle Srečo O OKTETU BRATOV PIRNAT iz Jarš pri Mengšu pod Kamniškimi planinami, ki je zaradi sorodstva sestave nedvomno edinstvena pevska skupina na svetu, so MISLI že pisale. Še vedno jih druži bratska kri in petje, le da je leta 1985 žal smrt iz njih srede iztrgala Pavleta ter ga v oktetu nadomešča sin. OKTET BRATOV PIRNAT je letos praznoval z jubilejnim koncertom v Domžalah 12. junija že svojo tridesetletnico. Ni še prepozno, da prejmejo bratje Pirnat tudi od nas čestitke za tri desetletja vztrajnosti in žlahtnega petja. Seveda je njih brat Ludvik, med melbournskimi Slovenci dobro poznan, za to priliko poletel domov. Zdaj pa bo on dobil obisk enega izmed njih, brata Srečka, ki bo prinesel s seboj tudi jubilejno kaseto. Kdor se zanima za petje OKTETA BRATOV PIRNAT, jo lahko naroči preko uprave naših MISLI. LETOŠNJI BOŽIČNI SPORED: MELBOURNE (naše versko središče sv. Cirila in Metoda v Kew): Kdor ni opravil božične spovedi že v teku adventa ali pa na krajih, kjer spovedujemo rojake pred prazniki, ima priliko ves dan božične vigilije, na četrtek 24. decembra. Eden patrov bo na razpolago, samo pokličite ga v Baragovem domu. Na sveti večer bo spovedovanje do deset minut pred polnočjo, da ne zakasnimo z bogoslužjem. Točno opolnoči v noči med četrtkom (24. decembra) in petkom (božični dan, 25. decembra) pričnemo s procesijo, s katero prinesemo kip Jezuščka k jaslicam v votlini. Po blagoslovu jaslic slovesna polnočnica na prostem — v primeru dežja pa bo seveda v cerkvi. Zopet naprošam može in mladino, da se gotovo pridružijo ostalim zbranim vernikom na dvorišču Baragovega doma pred votlino in sodelujejo pri bogoslužju. Postajanje okoli cerkve ali za cerkvijo med glasnim govorjenjem, smehom in kajenjem ni vredno kristjana, ki ve, kaj praznuje to sveto noč. Božični dan, petek 25. decembra: Maše imamo tri - ob osmih, ob desetih (ta bo v lepem vremenu na prostem pri votlini) in ob petih popoldne. Pred mašami prilika za sveto spoved. Štefanovo, sobota 26. decembra, ima nedeljski spored z mašo ob osmih in ob desetih ter spovedovanjem pred bogoslužjem. Nedelja po božiču — praznik svete Družine, 27. decembra, ima običajni nedeljski spored. Na Silvestrovo, četrtek 31. decembra, imamo večerno mašo ob sedmih, pri kateri se bomo zahvalili Bogu za vse prejete dobrote leta, ki bo zaključeno sredi noči. Če imate priliko, ustavite se v naši cerkvi na poti k zabavi in pričakanju novega leta! Novo leto, praznik Marije Matere božje, petek 1. januarja 1988: maše imamo ob osmih, ob desetih in ob petih popoldne. Glavna je deseta in v lepem vremenu na prostem pred jaslicami v votlini. Pred vsemi mašami tudi božično spovedovanje. Druge prilike za slovensko božično spoved so tele: ST. ALBANS in okolica ( Sunshine, North in West Sunshine, Keilor in East Keilor, Keilor Dawns, Deer Park, Avondale Heights . . .): spovedovanje bo v cerkvi Srca Jezusovega v St. Albansu v torek, 22. decembra, od 6.30 do 7.30 zvečer. NORTH ALTON A in okolica (Footscray, Spots-wood, Kingsville, Altona, Altona Meadovvs, Williams-town, Nevvport . ..): prilika za slovensko spoved bo v sredo, 23. decembra, od 6.30 do 7.30 v cerkvi sv. Leona Velikega, North Altona. SPRINGVALE in okolica (Mulgrave, Noble Park, M€TOO Fr. Basi/ A. Valentine, O. F. M., Fr. Tone Gorjup, O. F. M., SS. Cyril & Methodius Slovene Mission, Baraga House, 19 A'Beckett St., Kew, Vic. 3101 Telefon: (03) 861 8118 in (03) 861 7787 Slovenske sestre — frač iška nke Brezmadežne Slomšek House, 4 Cameron Ct., Kew, Vic. 3101 Telefon: (03) 861 9874 Clayton, Oakleigh, Dandenong ...): slovenski duhovnik bo spovedoval v cerkvi sv. Jožefa, Springvale, v torek, 22. decembra, od 6 do 7 ure zvečer. GEELONG in okolica: slovenska spoved bo v sredo 23. decembra od sedme ure zvečer dalje, a pater bo tam že od četrte ure dalje, ker bo do sedme ure pomagal spovedovati Hrvate. Kdor torej želi priti pred sedmo uro, je dobrodošel. Cerkev svete Družine v Bellparku. MORVVELL in okolica: Na nedeljo pred božičem (20. decembra) je za tamkajšnje rojake redna slovenska maša ob sedmih zvečer, uro pred mašo pa prilika za božično spoved. Cerkev Srca Jezusovega, Morwell. VVODONGA — ALBURY in okolica: Slovenski duhovnik bo spovedoval z župnimi duhovniki v cerkva Srca Jezusovega v ponedeljek, 21. decembra, zvečer. Pričetek farnega obreda sprave bo ob pol osmih, nato prilika za sveto spoved. Povejte še drugim, ki nimajo naročenih MISLI! Slovenski duhovnik bo napravil dolgo pot do vas; ne pustite, da bi spovedoval samo avstralske vernike ali pa brez dela presedel večer v spovednici. - Naj tu oznanim za Wodongo tudi našo redno januarsko slovensko mašo, ki bo na četrto nedeljo ( 24. januarja) ob sedmih zvečer v Wodongi. Torej ne na zadnjo nedeljo v mesecu, ker ima januar slučajno pet nedelj. Rezervirajte si čas in gotovo pridite, da nas bo za prvo mašo v novem letu več! Vsem rojakom naj tu ob koncu božičnega sporeda izrečemo iskrene želje, da Vas novorojeno Detece blagoslovi iz jaslic in bogato obdari s svojimi milostmi. Naj Vas njegova radodarna roka spremlja skozi vse prihodnje leto! VSEM, ki vas dosežejo valovi slovenske oddaje radia 3EA, sporočam, da bo božični spored v priredbi našega verskega središča letos prav na sveti večer, v četrtek 24. decembra ob običajni uri (od 6.45 do 7.30). Vse družine imajo priliko, da vključijo poslušanje te božične oddaje v spored družinskega svetega večera. Božično razmišljanje in domače melodije bodo ob jaslicah in prižganem dreveščku še bolj prijetne in dobrodošle. Po dogovoru s tistimi redkimi, ki so prihajali k slovenski maši, Tasmanija tokrat ne bo dobila božičnega obiska slovenskega duhovnika. Morda kdaj kasneje v teku leta, če bo dovolj zanimanja za mašo v domačem jeziku med tamkajšnjimi rojaki. Saj družin je nekaj in tudi samskih oseb - ko bi se le vsi potrudili izrabiti obisk slovenskega duhovnika enkrat ali dvakrat na leto. + Krstov je bilo v naši slovenski cerkvi v mesecu novembru šest.. Prvega sem že zadnjič omenil. Sledil je krst 15. novembra, ko sta iz East Keiloija prinesla Janez Kohek in Marta r. Žižek hčerkico, ki jo bosta klicala za Michelle Renato. - Dne 21. novembra je krščevala naša istrska družina, Andjelko Klanja in Ivica r. Musulin, Endeavour Hills: sinčku bo ime Daniel. - Naslednji dan, 22. novembra, je krstna voda oblila prvorojenca, ki sta ga dobila Russell Glen Rogers in Silvia r. Serek. Ime mu bo Christopher Glen in živahen fantek je. Nista ga prinesla od daleč, saj živita v Kew, prav blizu Slomškovega doma naših sester. — Maria bo ime novi članici družine Maria Muskovicha in Martine r. Skok. Prinesli so jo iz Deer Parka dne 28. novembra. — Naslednji dan (29. no- vembra) pa je prejel krst Daniel Andrew, prvorojenec Andreja Plesničaija in Miriam r. Josipovič. Tudi ta družina živi v Kew. — In. naj dodam še decembrski krst, ki smo ga imeli danes, 13. decembra: Sophie Jacqueline bo ime hčerki Jožefa Juraja in Marije r. Koltaj, Lalor. Vsem srečnim družinam naše čestitke! + Porok v naši cerkvi v novembru nismo imeli, pač pa naj omenim dve po drugih cerkvah. Dne 21. novembra sta se v cerkvi Marije morske Zvezde, Beaumaris, poročila Toni Grl in Jenny Milne. Ženin je iz naše znane Grlove družine, rojen seveda že tu in krščen v naši kapeli ter dolga leta med našo mladino. - Dne 28. novembra pa je postala nevesta Valerija Damiš, rojena in krščena pri Sv. Miklavžu pri Ormožu, tudi vrsto let med našimi mladipci. V cerkvi sv. Avguština v Melbournu je rekla svoj “da”, zvestobo pa ji je obljubil že tu rojeni Robert Cogoy. Obema paroma najboljše želje na novo pot! + Na praznik Kristusa Kralja (22. novembra) smo ime- li v svoji sredi pri deseti maši letošnje prvoobhajance. Trinajst jih je bilo: Diana Iglič, Leopold Iglič, Klavdija Ješelnik, Valentina Ješelnik, Janči Mesarič, Robert Mesarič, Mark Matičič, Paul Paddle, Jenny Petelin, Suzi Petelin, Peter Pfeifer, Danny Šabec in Mateja Telich. Lepo slovesnost bodo gotovo ohranili v toplem spominu. Le naj vse življenje ostanejo zvesti Kristusu Kralju! Veliko seveda zavisi od staršev. Zahvala staršem za sodelovanje in Društvu sv. Eme za postrežbo v dvorani! Veseli obrazi naših prvoobhajancev ■v pričakovanju srečanja z Jezusom, predno smo se zvrstili v procesijo in prišli v cerkev . .. + Zvedel sem, da je dne 7. decembra umrl v bolnišnici sv. Vincencija v Melbournu DANIEL MUNIH. Podlegel je raku na jetrih. Pokojnik je bil doma iz Leupe in rojen 10. oktobra 1930. Kdaj je prišel v Avstralijo, mi ni znano. Tu je ostal samski, delal v pivovarni in živel bolj samotarsko življenje v Fitzroyu, saj je kaj malo iskal domačo družbo. Lani je bil na obisku v Sloveniji, kjer ima še eno sestro in namen je imel v marcu oditi domov za vedno. Smrt je preprečila načrte. Ko to pišem, še ne vemo nič gotovega glede pogreba. Sestra želi, da bi bilo truplo upepeljeno in bi pepel pokopala v družinskem grobu. Njej naše sožalje, pokojniku pa večni počitek v Bogu! + SEJEM, ki so ga članice Društva sv Eme priredile v dvorani po maši na nedeljo 15. novembra, je bil lep uspeh, saj je bil dobro pripravljen in je imel naprodaj res veliko zbirko raznoličnosti,od peciva pa do drugo-ročnih oblek. Lahko pa bi bilo med našimi ljudmi več zanimanja. Tudi ne vem, kje smo Slovenci dobili nekak prirojeni odpor do oblek, ki jih je že nekdo nosil. V tej lepo ohranjeni in čisti robi je lep denar, zato jo bodo članice skušale vnovčiti na drug način. Vseeno je bil izkupiček dober in prirediteljice zadovoljne. Na sejmu smo tudi žrebali srečke, ki smo jih prodajali v prid Baragovi knjižnici za desetletnico. Prvo nagrado — veliko ljubko punčko v narodni noši so zadeli Pavletičevi. Ostala dva dobitka so dobili Lenkovi in Pencovi. Srečolov je knjižnici prinesel vsoto 237 dol. + NaSa glavna knjižničarka Marija Oppelt, ki že nekaj časa predstavlja našo narodno skupino v etnični komisiji melbournske nadškofije, je imela na komisijskem sestanku 24. novembra polurno predavanje o Slovencih, naši skupnosti v Avstraliji in dušnopastir-skem delu med nami. Sam se tega sestanka nisem mogel udeležiti, ker smo imeli slovenski duhovniki isti dan svoje srečanje v Sydneyu, slišal pa sem že nekaj pohval. Mariji naša zahvala! Prav je, da vselej poudarjamo svojo narodnost in nastopamo kot samostojna etnična skupnost, ki je kljub majhnosti po številu v novi domovini dosegla lepe uspehe. + Ob Miklavževanju zahvala prirediteljem, zlasti Ivanu Mejaču, ki je že dolgo vrsto let naš Miklavž. Imeli smo domače tradicionalno slavje z nastopom učencev Slomškove šole in Glasnikov, poleg obdarovanja seveda. Prostovoljni prispevki pri vratih so zbrali za lačne otroke po svetu vsoto 131 dolarjev. Bog povrni vsem! + Dobro se je izkazala naša narodna skupnost tudi pri BACK TO BONEGILLA festivalu na soboto in nedeljo, 5. in 6. decembra. S “Snežnikom” (društvo za Albury-Wodongo) so sodelovala melbournska društva, pa tudi drugače je bilo kar precej naših udeležencev. Sam sem sodeloval pri ekumenskem bogo- služju, za Slovence pa imel nedeljsko mašo v soboto zvečer v prostorih slovenskega društva. Naj se tu zahvalim odboru za razumevanje, saj bi drugače mnogi rojaki ne mogli opraviti nedeljske dolžnosti. V še ohranjenem Bloku 19 taborišča Bonegille sem obujal tople spomine na svoje pogoste obiske in reševanje naših ljudi v redne razmere. Srečal sem tudi nekaj starih znancev, od takratnega taboriščnega administratorja - danes 87-letni Colonel Henry Guinn je prišel iz Queenslanda - pa do takratnega devetletnega ministranta nemškega rodu, danes 34-letnega družinskega očeta. (Tu naj tudi-popravim napako, ki sem jo zagrešil v članku o Bonegilli v prejšnji številki: bivšega bonegillskega župnika sem pokopal, pa zdaj zvedel, da je Fr. Van Stokkom še živ v Queenslandu, a kot domala slep in gluh 92-letnik seveda ni mogel na pot.) + Toni Bogovič je končal res veliko in lepo opravljeno delo - novo streho, ki pokriva del dvorišča ob stenah Baragovega doma. Veliko ur nam je podaril, da ne rečem dni; stal je samo material, delo pa je bilo brezplačno. Bog naj mu stoteto povrne! + Zaupniki za Dom m. Romane so imeli sestanek z arhitektom in dvema zastopnikoma državnih oblasti. Predloženi načrti so bili z malimi popravki sprejeti, zdaj pa morajo seveda še na občino. Ko je zadeva na uradnih tračnicah, ne moremo sami odločati kako in kaj. Kljub temu, da se državi nikdar ne mudi, smo se kar precej premaknili, hvala Bogu, četudi težav še ne bo zmanjkalo. Tudi bomo morali še občutno dvigniti za Dom nabrano vsoto. Zaupam na darežljivost - če smo prišli tako daleč, moramo zvoziti do srečnega konca! Načrti Doma m. Romane so na ogled v cerkveni dvorani. Na slovenski oddaji 3EA sem v četrtek 26. novembra poslušalce informiral o naši akciji za Dom in isto so ponovili pri oddaji naslednjega ponedeljka. Tako bomo sproti obveščali rojake, kako ta naša najvažnejša skupna zadeva napreduje. + Bliža se spet naša počitniška kolonija ob tnoiju — Grey Friare, Mt. Eliza, kjer imamo tudi v januarju 1988 rezervirane tri tedne. Čas je za prijave, da nam s tem olajšate načrtovanje. Prvi teden (od nedelje popoldne 3. januarja pa do sobote popoldne 9. januarja) je družinski, drugi teden (od nedelje popoldne 10. januarja do sobote popoldne 16. januarja) dekliški, fantovski pa tretji teden (od nedelje popoldne 17. januarja pa do sobote popoldne 23. januarja). Tudi spet naprošam prostovoljke med našimi gospodinjami za delo v kuhinji kolonije, kakor nekaj starejših deklet in fantov za pomoč pri vodstvu. Potrudimo se za iepe počitnice naše mladine! Z VS£H \Z£TROV V SLOVENIKU, našem rimskem papeškem zavodu, je bil letos znanstveni simpozij, posvečen slovenskemu kardinalu Jakobu Janezu Missiju. Srečanje je organizirala Slovenska teološka akademija skupno s Slovenikom. Udeležilo se ga je 35 sodelavcev iz vseh treh slovenskih škofij ter predstavniki iz Trsta, Gorice, Dunaja in Gradca. Ker je bil kardinal najprej škof v Ljubljani, nato pa nadškof v Gorici, sta se simpozija udeležila tudi nadškof Šuštar in goriški nadškof Bom-marco. Kardinal Missia je bil rojen v Križevcih v mariborski škofiji. Na prelomnici zadnjega stoletja je v kardinalskem zboru predstavljal Slovane srednje Evrope ter je bil neustrašen branitelj narodno-človeških pravic pripadnikov raznih etničnih skupin, kakor tudi neutruden pospeševatelj vzgoje duhovnikov in katoliške prenove vernikov. NOBELOVI NAGRAJENCI so se sestali v Rimu na znanstveno srečanje. Povabil jih je dunajski nadškof kardinal Franz Konig, ki je ustanovni predsednik mednarodne organizacije “Nova spes”. Kar petnajst Nobelovcev iz raznih znanstvenih področij se je odzvalo vabilu. V svojih razgovorih so se strinjali, da znanost ne more biti brezbrižna ob sedanjih perečih dogajanjih v svetu, ampak mora človeku sedanjega časa pomagati pri razrešavanju zapletenih vprašanj. Pri tem ima etika prednost pred tehniko, oseba pred stvarnostjo, duh pa mora nadkriljevati snov. Kardinal Konig je predlagal, naj bi v Rimu zgradili poseben dom - “hišo srečanj” - v katerem bi se srečavali predstavniki raznih ver, prepričanj in področij znanosti ter se med seboj odkrito pogovarjali. Udeležence letošnjega razgovora je sprejel tudi papež Janez Pavel II. Povabil jih je, naj svoj znanstveni ugled zastavijo za človekovo dobro in za obrambo miru na svetu. KOLIKO KRISTJANOV živi danes v Izraelu, rojstni deželi našega Odrešenika? Na vprašanje odgovarja pravoslavni informativni bilten “Episkesis”, ki izhaja v Ženevi v Švici. Po njegovi trditvi je danes v Izraelu poleg treh milijonov Judov in en milijon muslimanov samo še 125.000 kristjanov. Od teh je največ z Apostolskim sedežem združenih melkitov (40.000), sledijo pa jim pravoslavni verniki in katoličani zahodnega obreda ter več manjših krščanskih verskih skupnosti. PAPEŽ JANEZ PAVEL II. je ob molitvi angelovega češčenja na nedeljo 22. novembra posvetil glavno misel svojega nagovora “romanju po geografiji vere in marijanske pobožnosti” — Marijinim svetiščem po svetu. Tokrat se je posebej ustavil pri stolnici Marijinega vnebovzetja v Kijevu v Ukrajini. Sveti oče je najprej spomnil, daje “Kijevska Rusija” pred tisoč leti sprejela krščanstvo iz Carigrada, skupaj z vero pa tudi Sveto pismo, spise cerkvenih očetov in bogoslužne knjige, ki sta jih v staroslovanski jezik prevedla slovanska apostola sv. Ciril in Metod. Po stopinjah prvih misijonarjev so prišli iz Bizanca v Ukrajino tudi menihi umetniki, ki so okrasili cerkve z mozaiki in ikonami. Cerkev antične “Kijevske Rusije” je od Carigrada podedovala tudi globoko češčenje Matere božje. Postavila je nešteto svetišč, posvečenih Mariji. “Kijev je sveto mesto,” je med drugim rekel papež, “ker je na poseben način Marijino mesto. V njem se ljudstvo zateka k božji Materi molilki kot zavetnici mesta in materi drugih cerkva Rusije. Že tisoč let stoji ob strani vernikom in prosi zanje pri svojem sinu Jezusu. Že pred 950 leti ji je kijevski knez Jaroslav Modri posvetil vse ljudstvo. Sedaj ob 1000-letnici Dr. J. KOCE, Fiat 2, 139 High St., Kew, Vic. 3101 — Tel. 862-3027 ČE HOČETE POTOVATI, se z zaupanjem obrnite name. V vseh večjih mestih Evrope, Amerike in Kanade imam poleg poslovnih tudi prijateljske zveze, kar izdatno pripomore, da je potovanje prijetnejše. Če me ne dobite v uradu, me pokličite na dom pop. po 2. uri ali zvečer po 9. uri. CONCORDE INTERNATIONAL TRAVEL, 541 King Street, Melbourne, 3003 — Tel. 329 - 6833 . — Consultant DR. J. KOCE krsta krščansko ljudstvo Kijeva in Ukrajine obnavlja pred njo obljube, ki sojih izrekli Bogu ob sprejemu krsta, zato da bi jih varoval v novem tisočletju njegove krščanske zgodovine.” NAJNOVEJŠE ŠTEVILKE O AIDSU so bile nedavno objavljene. Po verodostojnih podatkih je bilo do konca meseca novembra 1987 na svetu prijavljenih 62.784 bolnikov z aidsom in sicer iz 158 držav. V komaj dobrem mesecu dni je bilo prijavljenih več kot 6000 novih primerov. Največ bolnikov je v ZDA — 42.354, v Braziliji jih je 2013, Franciji 1980, Zahodni Nemčiji 1400, nato pridejo na vrsto afriške države. V Švici so po podatkih zveznega zavoda za zdravstveno varstvo od leta 1983 pa do danes zabeležili 299 primerov aidsa. Število ne izgleda veliko, a z ozirom na število prebivalcev je Švica med prvimi na svetu. Po podatkih je bilo v Jugoslaviji doslej prijavljenih le enajst primerov te strašne bolezni. PRESAJANJE človeških organov se je v zadnjih letih tudi v Avstraliji zelo razmahnilo. Samo v državi N. S. W. opravijo na leto 140 presaditev ledvic, 30 presaditev srca, 14 žolča in nekaj deset presaditev kostnega mozga ter roženice. Najnovejši poskusi so presajanje trebušne slinavke in sočasna presaditev srca in pljuč, ki so jo nedavno opravili v sydneyskem St. Vincenfs Hospitalu. Poročilo pravi, daje v Avstra- liji največji problem pri tovrstnih operacijah pomanjkanje darovalcev organov. Zato pri nas čaka na nove ledvice kar devetsto ljudi, na vrsto za operacijo pa bodo prišli v dveh do devetih letih. TUDI po londonskih šolah je kaj veliko pestrosti v raznih jezikih, ki jih govore študenti. V poročilu londonske uprave za osnovno in srednješolsko izobraževanje beremo, da je teh jezikov po šolah kar 172. Na eni sami šoli so našteli nad 50 različnih maternih jezikov. Seveda iz tega sledi: čim večje je število tujih jezikov v angleških učilnicah, slabše je znanje angleščine. Vedno več in več je po londonskih šolah učencev neangleškega rodu. Po zadnjih podatkih 23 odstotkov vseh dijakov Londona v domačem družinskem krogu ne govori angleško. Največ jih govori bengalsko in pa turško. KANADSKI POLICAJ David Packer je bil pred dvema letoma odlikovan, ker je rešil trimesečnega otroka iz goreče hiše, nedavno pa je bil kaznovan, ker je odklonil ukaz predpostavljenih, da varuje eno ilegalnih klinik, v kateri opravljajo splave. V to ironijo je posegla Mati Tereza, kalkutski angel ljubezni, s pismom, v katerem razkrije, kako nelogično je kaznovati nekoga, ki je pred dvema letoma branil življenje in ga hoče braniti tudi danes, le na drugačen način. “Umor nerojenih otrok je postal največji uničevalec miru in ljubezni na svetu,” pravi m.Tereza v pismu. DRAGI ROJAKI, POTUJETE V EVROPO? Na pragu domovine.sre-di stare Gorice, ob drevoredu Corso Italia.Vas pričakujemo v PALAČE HOTELU, najboljšem hotelu v mestu: 75 sob s kopalnico, telefonom,radijskim sprejemnikom , barvnim TV, mini-barom, klimatizacijo. Najmodernejše u-dobje po zelo ugodnih cenah: samska soba 43 avstr, dol., dvoposteljna 56 avstr. dol. Gostom so na razpolago hale, konferenčna dvorana, parkirni prostor in hotelska restavracija. V PALAČE HOTELU bo poskrbljeno za Vaše čimprijetnejše počutje, dobrodošlico pa Vam bo osebno izrekel rojak VINKO LEVSTIK 1 Hod VAŠ HOTEL! DOBRODOŠLI! 34170 GORIZIA-GORICA, Corso Italia 63