Koper, 13. junija 1995 URADNE OBJAVE Št. 11 Občina Ilirska Bistrica - ODLOK o gospodarskih javnih službah v občini Ilirska Bistrica - ODLOK o zaključnem računu proračuna občine Ilirska Bistrica Občina Sežana - SKLEP vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 1995 OBČINA ILIRSKA BISTRICA Na podlagi prvega odstavka 140. člena Ustave Republike Slovenije, 3. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93) in 8. člena začasnega poslovnika občinskega sveta občine Ilirska Bistrica, je občinski svet na seji dne 30. maja 1995 sprejel ODLOK O GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽBAH V OBČINI ILIRSKA BISTRICA I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok določa način in oblike izvajanja gospodarskih javnih služb na območju občine Ilirska Bistrica. Z gospodarskimi javnimi službami se zagotavljajo materialne javne dobrine kot proizvodi in storitve, katerih trajno in nemoteno proizvajanje v javnem interesu zagotavlja občina Ilirska Bistrica zaradi zadovoljevanja javnih potreb, kadar in kolikor jih ni mogoče zagotoviti na trgu. Pri zagotavljanju javnih dobrin je pridobivanje dobička podrejeno zadovoljevanju javnih potreb. II. JAVNE SLUŽBE 2. člen Gospodarske javne službe so obvezne in izbirne. Obvezne gospodarske javne službe so določene z zakonom, izbirne so predpisane s tem odlokom. 3. člen Obvezne gospodarske javne službe so: 1. oskrba s pitno vodo, 2. odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda, 3. ravnanje s komunalnimi odpadki, 4. odlaganje ostankov komunalnih odpadkov, 5. javna snaga in čiščenje javnih površin, 6. urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, 7. pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka. 4. člen Kot izbirne gospodarske javne službe se opravljajo: 1. oskrba industrijskih porabnikov z vodo ter oskrba naselij s požarno vodo v javni rabi, 2. javna razsvetljava v naseljih, ki obsega razsvetljavo prometnih in drugih javnih površin, 3. urejanje pokopališč in oddajanje prostorov za grobove v najem, 4. pogrebne storitve, 5. urejanje javnih parkirišč, 6. urejanje ulic, trgov in cest ter pripadajočih objektov, ki niso razvrščne med magistralne, regionalne in lokalne ceste, 7. urejanje in vzdrževanje javnih tržnic in živinskega sejmišča, 8. plakatiranje in obveščanje, 9. izobešanje zastav in krasitev mesta in naselij, 10. oskrba s toplotno energijo iz toplovodnih sistemov, 11. kabelsko razdelilni sistem za sprejem in distribucijo RTV signalov, 12. plinifikacija mesta in naselij, 13. žičničarska dejavnost, 14. urejanje in vzdrževanje javnih kopališč, čolnarn in privezov, 15. posredovanje kulturnih, športnih in drugih prireditev (dejavnost izven obstoječih društev v občini), 16. Premski grad in drugi kulturni spomeniki, 17. organiziranje dejavnosti pomembne za identiteto prostora, 18. gospodarjenje z javnimi komunalnimi objekti, ipd. Kot izbirne gospodarke javne službe se lahko izvajajo tudi druge dejavnosti, ki jih določi občinski svet. 5. člen Javne dobrine so pod enakimi pogoji, ki so določeni z zakoni in tem odlokom, dostopni vsakomur. Če zakon ali na njegovi podlagi sprejet predpis za posamezne primere ne določa drugače, je obvezna uporaba javnih dobrin, ki se zagotavljajo z gospodarskimi javnimi službami opredeljenimi v 3. in 4. členu tega odloka, razen točk 10. in 11. v 4. členu. 6. člen Infrastrukturni objekti in naprave s pripadajočimi zemljišči, potrebnimi za izvajanje gospodarskih javnih služb v občini Ilirska Bistrica so: - objekti in naprave za oskrbo naselij s pitno vodo, - objekti in naprave za odvajanje in čiščenje odpadnih voda, - objekti in naprave za odstranjevanje in odlaganje komunalnih odpadkov, - pokopališki objekti in naprave, - tržnice in sejmišče, - javna parkirišča, - javni parki, nasadi, drevoredi in javna otroška igrišča, - omrežje in naprave javne razsvetljave, - omrežje in naprave za oskrbo naselij s požarno vodo v javni rabi, - objekti in naprave za odvajanje padavinskih voda, - hodniki, peš poti, dovozne poti, ulice, trgi, ceste in druge javne površine v naseljih, ki niso razvrščene v magistralne in regionalne ceste. 7. člen Z objekti in napravami, namenjenimi za izvajanje gospodarskih javnih služb upravljajo izvajalci javnih služb. 8. člen Z uporabo objektov in naprav, namenjenih za izvajanje gospodarskih javnih služb ali s pogoji za njihovo rabo, se ne sme omejevati osnovni namen objekta ali naprave, razen če s tem soglaša občinski svet. 9. člen Občinski svet s posameznimi akti podrobneje opredeli pogoje in način rabe objektov in naprav ter uredi druga vprašanja z infrastrukturnimi objekti in napravami. III. IZVAJANJE GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB 10. člen Gospodarske javne službe se izvajajo na podlagi predpisanih tehničnih, oskrbovalnih, stroškovnih, organizacijskih in drugih standardov ter normativov, ki jih predpiše pristojni minister. Občinski svet je dolžan zagotavljati, da se gospodarske javne službe opravljajo v okviru funkcionalno in prostorsko zaokroženih oskrbovalnih sistemov. 11. člen Občina zagotavlja izvajanje gospodarskih javnih služb v naslednjih organizacijskih oblikah: - v javnem podjetju, - z dajanjem koncesij osebam zasebnega prava, Koper, 13. junija 1995 - $t. 46 - z neposrednim prenosom gospodarske javne službe v izvajanje zasebnim, zadružnim ali drugim organizacijskim oblikam uporabnikov javnih dobrin. 12. člen Občina je ustanovila Komunalno stanovanjsko podjetje Ilirska Bistrica kot javno podjetje za opravljanje naslednje javne službe: - oskrba uporabnikov s pitno vodo, - odvajanje in čiščenje odpadnih voda iz naselij, razen tistih, ki nastajajo v procesu proizvodnje in specifičnih tehnoloških procesih, - odvajanje padavinskih voda v naseljih, - čiščenje javnih površin, zbiranje, prevažanje, nadzorovano odvajanje in druge oblike ravnanja s komunalnimi odpadki, - urejanje javnih in prometnih površin (parkirišča, pločniki, ulice) in javnih objektov v naseljih, vključno s krasitvijo mesta Ilirska Bistrica in naselij, - urejanje pokopališč ter pokopališča in pogrebna dejavnost, vključno s prodajo pogrebne opreme, - javna razsvetljava v naseljih, - vzdrževanje mestnih ulic in vaških cest z zimsko službo, - urejanje in vzdrževanje tržnic in živinskega sejmišča. 13. člen Javno podjetje opravlja tudi druge strokovno tehnične in razvojne naloge, za katere je pooblaščeno po 25. členu tega odloka. 14. člen Javno podjetje upravlja z vsemi tistimi infrastrukturnimi objekti in napravami, ki so namenjeni za opravljanje poverjene dejavnosti. 15. člen Izvajanje gospodarskih javnih služb zagotavlja občina tudi z dejanjem koncesij pravnim in fizičnim osebam, ki so registrirane in izpolnjujejo pogoje za opravljanje dejavnosti, ki so predmet koncesije. 16. člen Izvajalca dejavnosti na podlagi koncesije (koncesionarja) izbere pristojni organ občine na podlagi javnega razpisa. Postopek javnega razpisa in izbora določi občinski svet s koncesijskim aktom, v skladu z zakonom o gospodarskih javnih službah. Po končanem postopku oblikuje pristojni organ občine predlog za izbor in ga posreduje občinskemu svetu, ki odloči z upravno odločbo, v kateri določi rok in ostale pogoje koncesije. Ponudnik, ki meni, da so kršena pravila postopka javnega razpisa ali izbora, ali da je izbor neutemeljen, lahko zahteva varstvo v sldadu z zakonom. 17. člen Z izbranim izvajalcem se sklene pogodba o koncesiji, s katero koncedent in koncesionar uredita medsebojna razmerja v zvezi z opravljanjem koncesionirane gospodarske javne službe. 18. člen Kadar to narekuje lokacijska pogojenost, ali če gre za potrebe lokalnega prebivalstva lahko občinski svet z odlokom neposredno prenese posamezno gospodarsko javno službo v upravljanje zasebnim, zadružnim in drugih organizacijskim oblikam uporabnikov javnih dobrin, če izpolnjujejo vse predpisane tehnične, sanitarne in druge standarde in normative. IV. FINANCIRANJE GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB 19. člen Gospodarske javne službe se finansirajo: - s ceno proizvodov in storitev javnih služb, - iz proračuna občine, - iz drugih virov, ki so določeni z zakonom ali tem odlokom. 20. člen Storitve gospodarskih javnih služb, ki so individualno določljive in izmerljive, se finansirajo iz cene, ki jo plačujejo njihovi uporabniki glede na porabljeno količino. Cene se oblikujejo tako, da izvajalec izdela predlog cen za posamezne storitve in ga s potrebno analitično dokumentacijo predloži občinskemu svetu oziroma pristojnemu organu, ki ga določa zakon. Analitična dokumentacija mora vsebovati tudi primerjavo cen z ostalimi občinami. Občinski svet lahko odloči, da se cene posameznih storitev plačujejo diferencirano glede na posamezne vrste uporabnikov, in glede na količine porabljenih storitev. Cene se lahko tudi subvencionirajo. Proračun občine mora zagotavljati sredstva za subvencije. 21. člen Storitve gospodarskih javnih služb, pri katerih ni mogoče ugotoviti njihovega uporabnika, ali je to povezano z nesorazmerno velikimi stroški, se finansirajo iz proračunskih sredstev. 22. člen . iavnih služb lahko občina Za finansiranje in razvoj gospoaa J porabe predpiše davek v skladu s predpisi, ki ^ služb se lahko finansi Infrastrukturni objekti S^spodarsk J dolgoročnimi posojili rajo tudi iz sredstev, dobljenih s kratkoročnim, ati ooig '. STROKOVNOTEHNIČNE IN RAZVOJNE NALOGE 23. člen Strokovnotehnične, organizacijske in *organ,^v gospodarskih javnih služb opravlja pristojni organizaciji in delu skladu s pristojnostmi, ki so določene s predpi g javnih službah občinske uprave in v skladu z zakonom o gospodarskih javmn siuzoan 24. člen Naloge iz prejšnjega člena tega odloka se nanašajo zlasti na. 1. - razvoj, načrtovanje in pospeševanje gospodarskih javnih služb 2. - investicijsko načrtovanje m gospodarjenje z objekti m napravami, potrebnimi za izvajanje gospodarskih javnih smzo 3. - postopek ustanavljanja in organiziranja javnih poajetij, 4. - postopek podeljevanja koncesij in izbire konces!onar}ev ter postopke v zvezi z neposrednim prenosom gospodarske javne s*ožbe \ izvajanje zasebnim, zadružnim ali drugim organizacijskim oblikam uporabnikov javnih dobrin, 5. - strokovni nadzor nad izvajalci gospodarskih javnih služb, 6. - finansiranje gospodarskih javnih služb, 7. - določanje pogojev in dajanje soglasij k dovoljenjem za posege v prostor in okolje, če ti zadevajo infrastrukturne objekte in naprave gospodarskih javnih služb, 8. - dajanje predpisanih dovoljenj za priključitev na infrastrukturne objekte in naprave gospodarskih javnih služb. 25. člen Naloge iz 1. in 2. ter 7. in 8. točke prejšnjega člena tega odloka se kot javno pooblastilo prenesejo na javno podjetje, vendar samo za dejavnosti, ki jih to podjetje opravlja. VI. VARSTVO UPORABNIKOV 26. člen Za varstvo uporabnikov javnih dobrin se v občini oblikuje svet uporabnikov, ki ga imenuje občinski svet, in je sestavljen iz suporabnikov javnih dobrin. Sestavo, način dela in podrobnejše pristojnosti sveta uporabnikov določi občinski svet s posebnim aktom o ustanovitvi sveta uporabnikov. 27. člen Svet uporabnikov daje pripombe in predloge občinskemu svetu v zvezi z izvajanjem gospodarskih javnih služb v občini. V okviru svojih pristojnosti svet uporabnikov zlasti: - usklajuje interese prebivalcev krajevnih skupnosti in posreduje skupne predloge občinskemu svetu, - zastopa interese krajanov v razmerju do občinskega sveta v zvezi z načrtovanjem in finansiranjem gospodarskih javnih služb, - zastopa interese krajanov v razmeiju do izvajalcev storitev gospodarskih javnih služb in opozarja na pomanjkljivosti ter predlaga spremembe in izboljšave, - opravlja druge naloge v skladu s svojimi pravili. Občinski svet zagotovi materialne in finančne pogoje za delo sveta uporabnikov. V pnmeru kršitev dolžnost, s strani izvajalca gospodarskih javni lahko uporabmk od pristojnega organa občine zahteva izdaj odločbe, s ka.tero naj ta odloči o njegovi pravici, za katero meni, da j kršena, m naloži izvajalcu ustrezno ravnanje. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 29. člen d.,.. „ 7. „4, ' 30. člen ustanovitvi javnega podjetja (Umdn "objavf. štl'^z dn^U^ 1994) tč j^š&.'" Pogodbe , dosedanjimi ì^i'g^K zagoYa^rj^nT'tb'hn" m^^bčS' S'ede vrste in obseg finansiranja za povečani obseg oziroma^določiti ^ dodatnih storitev. ^ aotociti način oblikovanja ce Koper, 13. junija 1995 - Št. 46 URADNE OBJAVE 89 31. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o komunalnih dejavnostih na območju občine Ilirska Bistrica (Uradne objave št. 20 z dne 02. 08. 1985 in št. 15 z dne 02. 06. 1989). 32. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 012-4/95-3 Predsednik: 11. Bistrica, 30. maja 1995 ZORKO ŠAJN, l.r. Na podlagi Zakona o financiranju občin (Ur. list št. 80/94) in 1. točke statutarnega sklepa (Ur. objave št. 27/94) je občinski svet občine Ilirska Bistrica na svoji seji 30. maja 1995 sprejel ODLOK OBČ!NA SEŽANA Na Dodlagi 50. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94) in 11. člena Začasnega poslovnika Občinskega sveta (z dne 23. 12.1994) je Občinski svet Občine Sežana na svoji seji dne 29. maja 1995 sprejel SKLEP 1. Vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Sežana za leto 1995 znaša 0,42 SIT/m2. 2. Vrednost točke iz tega sklepa se uporablja od 1. januarja 1995 dalje. 3. Ta sklep prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 465-1/95 Predsednik Sežana, 29. maja 1995 MARKO KOSMAČ, dipl. prav., l.r. O ZAKLJUČNEM RAČUNU PRORAČUNA OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA LETO 1994 1. člen Sprejme se zaključni račun proračuna občine Ilirska Bistrica za leto 1994, ki vključuje še sredstva rezervnega sklada, poseben račun za zdravstveno varstvo živali, sredstva sklada stavbnih zemljišč in sklad solidarnosti za odpravo posledic elementarnih nesreč. 2. Člen 1. Zaključni račun proračuna izkazuje: - prihodke v višini - odhodke v višini - presežek prihodkov 2. Rezervni sklad izkazuje: - prihodke v višini - odhodke v višini - presežek prihodkov 2.176.909 sit 2.176.909 sit 3. Posebni račun za zdravstveno varstvo živali izkazuje: - prihodke v višini 6.087.671 sit - odhodke v višini 6.083.087 sit - presežek prihodkov 4.584 sit 4. Sklad stavbnih zemljišč občine izkazuje:. - prihodke v višini - odhodke v višini 36.364.482 sit 36.364.482 sit 5. Sklad solidarnosti za odpravo posledic elementarnih nesreč izazuje: - prihodke v višini - odhodke v višini 34.751.298. sit 34.751.298 sit. 3. člen Presežek prihodkov proračuna občine 11. Bistrica v višini 19.761.098 se prenaša v leto 1995 in se razporedi: - 13.661.126 sit za nadaljevanje izgradnje 4. faze osnovne šole Antona Žnidaršiča 11. Bistrica (namenska neporabljena republiška sredstva za cit. investicijo), - 1.182.961 sit za adaptacijo skladišča civilne zaščite v bivši kasarni v Trnovem (namenska neporabljena sredstva v letu 1994 za cit. investicijo, odobrena z odlokom o rebalansu proračuna občine), - 3.880.639 sit se vme stanovanjskemu tolaiju (najet kredit iz stanovanjskega tolarja v letu 1992), - 1.0Š6.370 sit za sofinanciranje vzdrževanja gozdnih cest. Presežek prihodkov rezervnega sklada v višini 2.176.909 sit se prenaša v prihodke leta 1994. Presežek prihodkov posebnega računa za zdravstveno varstvo živali v višini 4.584 sit se prenaša v proračun Republike Slovenije. 4. člen Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna za leto 1994 je sestavni del tega odloka. 5. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah. Št.: 012-2/95-8/8 Predsednik 11. Bistrica, 30. maja 1995 ZORKO ŠAJN, dipl. mg., l.r. 678.281.374 sit 658.520.276 sit 19.761.098 sit Koper, 13. junija 1995 - §t URADNE OBJAVE - . * t