Poštnina plačana pri pošti 1290 Grosuplje A POPRAVILO IN CENITEV VOZIL ZA VSE SLOVENSKE ZAVAROVALNICE 4 BREZPLAČNO NADOMESTNO VOZILO PRIPRAVA VOZILA NA TEHNIČNI PREGLED POLNJENJE IN POPRAVILO KLIMATSKIH NAPRAV SERVIS VOZIL VULKANIZERSTVO POPRAVILO VOZIL NA RAVNALNI MIZI IZPUŠNI SISTEMI _ AVTODIAGNOSTIKA B3 AVTOVLEKA POGODBENI SERVIS ZA ZAVAROVALNICO TRIGLAV IN TRIGLAV ASISTENCA triglav Triglav Asistenca BREZPLAČNI pregled računalnika Y PONUJAMO: Popravilo računalnika, diagnostika in ocena stroškov Svetovanje pri nakupu računalniške opreme Servis in nadgradnja računalnika in računalniške opreme Namestitev programske in strojne opreme Windows in Linux Vzdrževanje programske in strojne računalniške opreme Odstranjevanje virusov Namestitev protivirusnih programov Strojno in programsko računalniško opremo Postavitev pisarn in vzdrževanje objektov NAMEŠČAMO SAMO LICENCNO PROGRAMSKO OPREMO 051 - 246 - 208 matostoritve@gmail.com FIZIOTERAPIJA % KRAJNC Ana Krajnc, fizioterapevtka m: 040 332 712 e: inFo@fizioterapija-krajnc.si www.fizioterapija-krajnc.si Fizioterapijo na delovni nalog [čakalna doba od 6t ednov do 9 mesecev] Samoplačniške terapije za odpravo bolečin, sanacijo poškodb ter boljše počutje za otroke in odrasle: - manualna terapija, - Bownova terapija - obravnava težav s čeljustnim sklepom - biodinamična kraniosakralna terapija ^^^ - Tecar Lokacija izvajanja: Videm 33a, (Zavod Sv. Terezije) 1312 Videm - Dobrepolje Partner TRIGLAV zdravje za SPECIALIST: 3 Naš kraj ■ marec 2020 Spoštovani bralci Našega kraja, kljub temu da sem se v prejšnji številki že nekako poslovil od uredniške funkcije, je tudi aprilska številka nastala pod mojo uredniško roko. Razmere, povezane z epidemijo, so pustile sled tudi na tem področju in delo bom opravljal do imenovanja novega urednika. Urejanje aprilske številke je bilo res zahtevno, saj je bilo gradiva predvsem po zaslugi prizadevnih občanov res veliko, celo za polovico več, kot določa zgornja meja letošnje pogodbe. Tako je bilo treba kar nekaj prispevkov žal zavrniti oziroma jih prestaviti v naslednjo številko. Tudi moj uvodnik bo zato krajši. V glasilu boste našli prispevke različnih področij, večina pa je povezana s posebnim časom, ki ga živimo. Gotovo bo vsak lahko našel nekaj zanimivega branja. Posebej bi vas rad povabil k branju o posebnem natečaju, ki smo ga po- imenovali Koronatečaj. Želimo si, da bi na nek način ovekovečili ta čas in pustili zanamcem neko slikovno dediščino tega čudnega obdobja. Želimo si vašega sodelovanja. Vesel sem, da so svoje misli o trenutni situaciji preko pogovora na daljavo v tej številki delili poveljnik civilne zaščite Aleš Strnad, ravnatelj osnovne šole Ivan Grandovec, župnik Franc Škulj in tajnica župnijske Karitas Marta Šuštar. Zelo vsebinsko bogat prispevek je ob letu bratov Kralj pripravil naš zgodovinar in prizadevni turistični delavec Edi Zgonc. Odstrl nam je tančico manj poznane zgodovine in gotovo boste izvedeli veliko novega. Tudi strokovni prispevek Jožefe Fabjan zelo priporočam v branje. Vzgojiteljice vrtca so pripravile odlične vsebine, ki lahko pomagajo tako družinam kot otrokom prebroditi ta čas. Na tem mestu vam želim sporočiti še to, da je konec marca umrl naš rojak, prof. Milan Šuštar, ki je sodeloval tudi pri pripravi prispevkov za Naš kraj. Nekrolog bo objavljen v majski številki. Za nekaj utrinkov težkega obdobja sem poprosil tudi oba domova, ki sta v teh dneh zagotovo najbolj previdna pri spoštovanju preventivnih ukrepov, Zavod sv. Terezije in Prizma Ponikve. Želim vam veliko potrpežljivosti pri postopnem navajanju na življenje z grožnjo virusa, predvsem pa glejte na svet okoli sebe pozitivno in optimistično. Tudi če ni tako, kot smo navajeni, je lahko lepo. Le premagati moramo svoj občutek za kritiziranje, stokanje in iskanje negativnosti. Prijetno branje vam želim. Urednik Bojan Novak Naš kraj Ustanovitelj glasila je Občina Dobrepolje. Naslov uredništva: Videm 35, 1312 Videm-Dobrepolje. Odgovorni urednik: Bojan Novak. E-pošta: nas-kraj@dobrepolje.si, gsm: 031 536 121. Lektoriranje: Mojca Pipan. Člani izdajateljskega sveta: Tina Kadunc (predsednica), Jasmina Mersel Sušteršič, Tamino Petelinšek, Ana Pugelj, Alenka Zabukovec. Glasilo Naš kraj je vpisano v razvid medijev pri Ministrstvu Republike Slovenije za kulturo pod zaporedno številko 741. Oblikovanje, prelom in tisk: PARTNER GRAF zelena tiskarna, d.o.o. Glasilo izhaja enkrat mesečno v nakladi 1300 izvodov. Naslednja številka Naslednja številka izide v petek, 29. maja. Prispevke zbiramo do 20. maja. Kazalo Iz občine....................................4 Obvestila....................................5 Aktualno..................................14 Dan v podjetju.........................20 Kultura.....................................22 Iz šole in vrtca..........................23 Iz društev.................................30 Šport........................................36 Obvestilo ZD Grosuplje za vse, ki nimate osebnega zdravnika ZD Grosuplje obvešča paciente z območja občine Dobrepolje, ki jim še ni uspelo poiskati drugega osebnega zdravnika, da bodo do 31. maja 2020 lahko obravnavani v ZD Grosuplje, vendar osebnega zdravnika tukaj ne morejo izbrati. Zato naj pokličejo res takrat, ko potrebujejo neodložljiv pregled, podaljšanje veljavnosti recepta, napotnice, tehnične pripomočke, ureditev bolniškega dopusta. Informator jih bo vezal v ustrezno ambulanto glede na potrebe. Dokler traja epidemija, je režim dela za vse paciente spremenjen in se morajo najprej telefonsko dogovoriti za pregled oz. storitev. Telefonska številka: (01) 781 84 00. Ker je za paciente boljše, da so obravnavani pri enem zdravniku, svetujem, da si osebnega zdravnika vseeno poskusijo poiskati drugje, dokler se ne uredi zdravstvena oskrba v ambulanti Dobrepolje. Dr. Štefka Zaviršek Občina Dobrepolje sporoča, da je podaljšan rok za oddajo prijav na Javni razpis za sofinanciranje ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrepolje za leto 2020. Novi rok je 8. maj 2020. 4 Naš kraj ■ marec 2020 Koronavirus in drugi izzivi Tudi aprilska številka Našega kraja nastaja v času izrednih razmer, katerih vzrok je epidemija covid 19. Lahko rečemo, da so velikonočni prazniki pomenili zaključek prve etape te bolezni. Ob tem gre zahvala vsem vam, ki ste se držali navodil oblasti, s čimer smo najbolj pripomogli k temu, da smo prvi del spopada s tem »nevidnim sovražnikom« tako dobro prestali. Moram pa ob tej priložnosti izpostaviti, da si pred nastopom županovanja nisem niti predstavljal, da sta civilna zaščita in gasilstvo dejansko med najpomembnejšimi členi naše družbe. Takoj za njima pa dobrodelni organizaciji - Karitas in RK. Na teh stebrih dejansko stoji naša družba, njena varnost. V to ne morem vključevati zdravstvenega sistema, saj gre v tem primeru za posebno pomembno poklicno organizacijo, k delovanju katere pa prav omenjene organizacije s svojim delom veliko pripomorejo. CZ, gasilci ter obe dobrodelni organizaciji s svojimi nepoznanimi in skromnimi članicami in člani z nepreštetimi urami dela, brez kakšne jambrologije in pritoževanja, so organizacije, ki jim naša družba nalaga celo preveč. Kar nekako samoumevno je postalo, da gasilci obvladajo vse - od požara, poplav, dela v gozdu, na cestah, pa tudi na zdravstvenem področju in še kje. Kjer kaj zmanjka, pokažejo na CZ, gasilce in dobrodelne organizacije. Tudi v času koronavirusa je tako. Na tiskovnih konferencah in poročilih so funkcionarji in strokovnjaki govorili, da osebne zaščitne opreme ni v državi, hkrati pa so dodali, da če kaj potrebujete, se obrnite na župana in civilno zaščito. Moram reči, da smo se zelo trudili, da bi prišli vsaj do toliko zaščitnih sredstev, da bi po potrebi pokrili opremo za nekaj ekip, če bi morale posredovati. K sreči to (še) ni bilo potrebno. Ko smo popolnili osnovo, pa smo v vsako našo hišo poslali vsaj po eno zaščitno masko in za vsako vas dali tudi nekaj parov rokavic, če bi bilo treba kje ukrepati. S to številko časopisa pa vam pošiljamo še eno masko, tako upamo, da boste vsaj za silo preskrbljeni. Kaže, da se bo treba pravil osamitve in varovalnih ukrepov držati še kar nekaj časa. Hvala vodjem vseh omenjenih organizacij za pomoč in res dober odziv njihovih članic in članov. Pri tem pa moram poudariti, da tako Karitas kot RK sestavljata članstvo, ki sodi v rizično skupino, zato je bil njihov odziv še toliko več vreden. Vabili smo tudi vse druge prostovoljce, saj smo v organizaciji morebitne pomoči, če bi prišlo do okužbe večjega števila ljudi (zlasti v obeh socialnih zavodih), veliko vlogo namenili prav njim. Vendar moram reči, da odziv ni bil ravno dober, zato se vsem, ki ste se odzvali, še posebej in od srca zahvaljujem. Hvala tudi občankam, ki ste se odzvale povabilu za šivanje pralnih mask in ste tako zase in za sosede pripravile okoli 200 mask. Vabim vas vse, da še naprej upoštevate navodila oblasti in da s skupnimi prizadevanji ostanemo v čim večji meri zdravi. Temu pa bo sledila druga faza, za katero menim, da bo dolgotrajnejša od prve in prav nič lahka. Šlo bo za (reorganizacijo našega življenja. Bomo stremeli k temu, da se čim prej vrnemo v stare tirnice? Smo se od epidemije kaj naučili in bomo življenje, delo in svoje odnose postavili drugače? Bog ve, kako bomo živeli po tej izkušnji! Vsekakor menim, da ne tako, kot prej. Vsaj nekaj časa bo epidemija še odzvanjala. Naše finance, tako osebne kot občinske, se bodo gotovo zmanjšale. V kakšni meri in na kaj vse bo to vplivalo, je še prezgodaj govoriti. Vlada bo sicer poskušala vpliv blažiti, vendar v celoti ne bo šlo. Tudi občina se bo gotovo morala marsičemu odpovedati oziroma preložiti na kasnejše obdobje. O vsem bo treba premisliti. Od velikih stvari bomo poskušali letos zaključiti gradnjo športne dvorane oziroma jo pripeljati do takšne faze, da bo omogočila vložitev zahtevka za sredstva Eko sklada. Ali bo športna dvorana že začela z delom v tem letu, pa je še prezgodaj napovedati. Naša največja težava pa je že nekaj časa prav gotovo zdravstvo. Ambulanta na Vidmu ostaja prazna, rešitve iščemo praktično neprestano. Ravno na veliki petek popoldne smo imeli sestanek na Ministrstvu za zdravje RS, kjer smo se dogovorili za dve stopnji reševanja. Najprej čas do konca tega leta, ko bomo še bolj ali manj v območju epidemije, in potem sledi druga stopnja z iskanjem stabilnejše rešitve. Več zdaj niti ne morem povedati, ker kakšen konkreten in usklajen predlog še ni pripravljen. Še vedno pa velja, da si v tem prehodnem času, če le morete, v katerem od sosednjih zdravstvenih domov (ZD Ribnica, ZD Ivančna Gorica) poskusite začasno najti osebnega zdravnika. Za vse pa velja tisti rek, »da je vsaka kriza tudi priložnost«. Kdor ima idejo, naj o tem razmišlja in z rešitvami pomaga sebi in okolici. Veliko od nas ima nekaj kmetijskega in vrtnarskega znanja in izkušenj, ki jih velja zdaj uporabiti. Oživimo svoje zelenjavne vrtove, pride-lajmo si več zase. Tako bomo več v naravi, z družino, pripomogli bomo k večji samooskrbi, k čistejši naravi in še marsi-kakšen evro bo ostal v žepu oziroma za drug namen. Lepo vas pozdravljam in želim, da ostanete zdravi! Igor Ahačevčič, župan 5 Naš kraj ■ marec 2020 Pogovor z Alešem Strnadom, poveljnikom Civilne zaščite Dobrepolje Ob razglasitvi epidemije je Civilna zaščita dobila velika pooblastila in naloge. Tako na ravni države kot na ravni občin je civilna zaščita prevzela pomemben del koordinacije ukrepov za preprečevanje širjenja virusa ter ukrepe pomoči ogroženim skupinam ljudi. Civilna zaščita deluje predvsem v času naravnih nesreč, v tem primeru tudi epidemij, ko našo pozornost zaposlujejo odmevni dogodki, zato verjetno ne poznamo dovolj organiziranosti in delovanja organa civilne zaščite niti ljudi, ki se dnevno žrtvujejo za dobro nas vseh. Na pogovor na daljavo sem zato povabil poveljnika naše civilne zaščite, Aleša Strnada. Bojan Novak G. Strnad, verjetno mnogi občani zelo površno poznajo delovanje civilne zaščite. Pa vendar je ravno civilna zaščita tista osrednja organizacija, ki koordinira življenje v obdobjih, kot smo jih priča zdaj. Na ravni države organ poznamo po poveljniku Srečku Še-stanu, ki se občasno pojavi v medijih. Nam lahko predstavite organiziranost civilne zaščite na širši, državni ravni in v ožjem (občinskem) smislu (organiziranost, hierarhija, sestava...)? Generalno gledano spadamo pripadniki civilne zaščite pod okrilje Ministrstva za obrambo RS, ki koordinira uprav-no-strokovne naloge v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, v katerega pa spada več ministrstev. Bolj pomembno nalogo na tem področju opravlja organ znotraj ministrstva: Uprava RS za zaščito in reševanje (URSZR), ki poleg organiziranja in priprav izvaja tudi varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami. Naslednji nivo je Izpostava URSZR Ljubljana, ki je ena od 13 izpostav, ki tvorijo teritorialno organiziranost UR-SZR. Na območju ljubljanske regije je 32 občin, med katere spada tudi Občina Dobrepolje. Sliši se zapleteno, mar ne? Enote in službe civilne zaščite se praviloma organizirajo, kadar naloge ni mogoče opraviti s poklicnimi in prostovoljnimi reševalnimi službami. Sodelovanje v teh enotah CZ RS je organizirano po načelu državljanske dolžnosti. Za opravljanje nalog so organizirane enote: prve pomoči, veterinarske pomoči, tehničnega reševanja, za radiološko, kemijsko in biološko zaščito, varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi, uporabo zaklonišč, proženje snežnih plazov, službe za podporo, poveljniki, namestniki in štabi CZ, poverjeniki CZ, informacijski centri, logistični centri ... Pri nas v občini smo skromnejši, kar se tiče organiziranosti in kadrovske sestave. Štab CZ je petčlanski: poveljnik CZ Aleš Strnad, namestnik poveljnika CZ Boštjan Hren, čigar dolžnost je koordiniranje gasilskih enot, in trije člani štaba CZ. Robert Golob koordinira delo prve pomoči, Roman Omahen koordinira logistično dejavnost, naloge Mareta Kastelica pa so načrtovalska dejavnost, radijske zveze in podpora informacijskega sistema. Glede vodenja in izvajanja odgovornih nalog smo v tesnem stiku z županom Igorjem Ahačevčičem, strokovno pomoč na področju zaščite in reševanja izvaja Jože Prijatelj, administrativno podporo Živa Novak, drugo koordinacijo pa direktorica občinske uprave Mojca Špec Potočar. Štab CZ koristi tudi službe podpore, med katere spadajo Center Dobrepolje za radijske zveze pod vodstvom Toneta Ste-klase, številni pogodbeniki za tehnično pomoč in pogodbeniki za specializirana področja. V novem mandatu so v strukturi tudi poverjeniki CZ (vaški možje in namestniki), tako da zajamemo celotno teritorialno območje občine Dobrepolje. 6 Naš kraj ■ marec 2020 Upam, da ste nas sedaj dodobra spoznali in vsaj približno razumeli naše področje delovanja. Za civilno zaščito velja, da se aktivira, kadar pride do nekih nenavadnih, nevarnih situacij, zato si želimo, da ima čim manj dela. Pa vendar nas je letos doletela nepredstavljiva situacija, na katero ne moreš biti pripravljen. V kolikšni meri je ta situacija nova tudi za Civilno zaščito? So pred tem obstajali protokoli ravnanja, ki so vam pomagali pri odzivu na spremenjene razmere? Res je. Takšne situacije so nekaj povsem novega, saj civilna zaščita do sedaj še ni koordinirala tako obsežne operacije s povsem nevidnim sovražnikom. Čisto v resnici je tudi sedaj ne vodi samostojno, saj tovrstne naloge, vezane na epidemijo, vodi Ministrstvo za zdravje RS. Protokoli za tovrstne naloge so obstajali tudi predhodno (ptičja gripa, ebola, sars, zika ...), predvsem na državnem in regijskem nivoju, občine pa smo jih po večini izdelale med potekom odziva na epidemijo. Katere pa so glavne naloge občinskega štaba civilne zaščite, ki mu poveljujete? So vaše pristojnosti vezane izključno na našo občino? Pristojnosti so povsem vezane na območje naše občine. Seveda sodelujemo tudi z nekaterimi sosednjimi občinskimi štabi CZ, vendar to v smislu iskanja skupnih rešitev pri organizaciji in logistiki, sodelujemo pa tudi z javnimi podjetji, ki prav tako delujejo v sosednjih občinah. Organizacijsko dnevno sodelujemo z regijskim štabom, preko njih uveljavljamo predloge za izboljšanje sistema in moram reči, da je naš glas tu kar precej upoštevan. Specifična problematika nas je pripeljala tudi do sprememb uveljavljenega sistema vodenja. Tukaj je velika težava zaradi ukrepa medsebojne distance. Zato smo znotraj sistema ustanovili krizno koordinacijsko skupino (poveljnik CZ, župan, podžupan in direktorica OU), ki skrbi za operativno, pripravljalno in logistično dejavnost. Preostali del štaba in struktura CZ pa za izvedbo teh nalog v skladju z varnostnimi protokoli. Večji del koordiniranja poteka po elektronski pošti, telefoniji, videokonferen-cah, obdobno pa tudi na posvetovalnih sestankih. Glavne naloge pa so obvešča- nje javnosti, nadzor izvajanja ukrepov za zajezitev epidemije, prednostno pa predvsem zagotoviti zadostno količino osebne zaščitne opreme. Zagotovo morate ob vsem načrtovanju veliko sodelovati tudi z različnimi organizacijami in posamezniki in koordinirati izvajanje ukrepov. Po nekaj tednih verjetno že lahko ocenite, v kolikšni meri smo tako posamezniki kot organizacije složni pri izvajanju ukrepov za zajezitev širjenja virusa. Posebno sodelovanje imamo z vodstvi obeh zavodov na Vidmu in v Ponikvah, na začetku pa smo okrepljeno sodelovali z Osnovno šolo Dobrepolje. Prav tako smo v stalnem kontaktu s humanitarnima organizacijama, patronažno službo, zavodom za multiplo sklerozo, gasilci, poverjeniki CZ, trgovinami, policijo in redarstvom ... Prav v posebno čast pa nam je sodelovati s prostovoljci, ki so se javili na našo pobudo. Do sedaj ni bilo potrebe po aktiviranju vseh prostovoljcev, smo pa veseli, da ste pripravljeni prijeti za vsako delo. Skupaj smo močni. Najhujši davek koronavirusa bodo očitno plačali v domovih za ostarele. Tudi pri nas imamo dva domova, ki spadata v zelo rizični skupini, Dom svete Terezije na Vidmu in Posebni socialno varnostni zavod Prizma v Ponikvah. Do najinega pogovora je stanje v obeh domovih dobro, kajne? Je veliko dela civilne zaščite vezanega na preprečevanje vnosa virusa v oba domova? Drži. Hvala Bogu! Najbolj nas hrabri in veseli, da sta oba DSO-ja brez okužbe. Seveda to ni tako samoumevno. V ozadju je ogromno dela, da je temu tako. Na tem mestu moram pohvaliti požrtvovalnost obeh vodstev omenjenih zavodov in vseh zaposlenih, ki se striktno držijo zastavljenih protokolov. Tudi CZ je pri tem pomemben podporni člen. Ko so nekateri DSO-ji po Sloveniji prišli v brezizhodne situacije, smo takoj sklicali nekaj kriznih sestankov, s cmokom v grlu, predvideli tako imenovani »črni 7 Naš kraj ■ marec 2020 scenarij« in poiskali organizacijske in logistične rešitve. Vsi si srčno želimo, da je bilo vse skupaj le za vajo in da se to stanje kmalu uredi. Zaposleni in stanovalci so si zadali obljubo: »Mi bomo ostali zdravi!« Naj tako tudi ostane. V medijih lahko vsak dan spremljamo težave praktično vseh držav pri zagotavljanju ustrezne in varne zaščitne opreme. Kako je s tem pri nas? Dobimo za potrebe naše občine dovolj zaščitnih sredstev? Na to temo bi lahko spisala posebno izdajo Našega kraja. Ze od samega začetka je to največji »nebodigatreba«. Na tem področju se je zamenjalo neverjetno število odredb, pravilnikov, priporočil, delitvenih tabel, področij razdeljevanja, pristojnosti ... Opreme pa od nikoder. Hitro smo se zavedeli, da če ne bomo zavihali rokavov, bomo kot ribe na suhem. Res zahtevna naloga, da je po različnih kanalih oprema prikapljala v našo sredino. Veliko iz lastnih sredstev, nekaj malega donatorstva in prav tako nekaj malega iz državnih rezerv. Ker vsi poznamo težave pri dobavi tovrstne opreme, pa si ne zatiskamo oči in menimo, da naj najprej dobijo opremo ogrožene občine in ustanove. Trenutno smo dokaj zadovoljni, da bomo lahko opremo spet malo delili tako gasilcem kot občanom. Pri vsem tem pa imamo največ težav pri zagotavljanju kakovostnejše opreme, kot so na primer mask FFP2 in FFP3. Zadnje čase smo opazili tudi povabilo župana, da bi številne šivilje iz občine priskočile na pomoč pri šivanju obraznih mask. Kakšen je bil odziv? Pred tem ni bilo neke pretirane zainteresiranosti. Po tej pobudi pa je bil odziv primeren. Nekateri so blago vzeli, da so sešili maske za lastne potrebe in bližnjo okolico, nekaterim pa je uspelo sešiti tudi višek mask, ki smo jih in jih še bomo razdelili med občane. Treba je poudariti, da so se v nekaterih sredinah organizirali tudi posamezniki in iz lastnih zalog blaga in elastike sešili obrazne maske za vso soseščino. Res lepa gesta . Kakšna je vaša ocena o odzivu naših občanov na vladna priporočila in odredbe? Smo Dobrepoljci dovolj složni pri preprečevanju širjenja virusa? Da poenostavim, navadili smo se. V začetku je nekaj posameznikov na debelo kršilo vse priporočene ukrepe, sčasoma pa so tudi ti posamezniki spoznali, da takšno vedenje ne pelje nikamor. Nekaj več izpostavljenosti je bilo tudi pri delu v gozdu. Tu nekako ni zavedanja, da je v primeru nesreče posredovanje reševalnih ekip dokaj problematično. Nekoliko manj ukrepov je zaznati v gospodarstvu, ki med tem časom rešuje skupno blagi- njo. Upam, da se bodo tudi te razmere uredile sedaj, ko bo lažje priti do želene opreme. Pod črto pa sem zadovoljen. Mislim, da smo dozoreli. Kaj želite s položaja poveljnika občinskega štaba civilne zaščite sporočiti občanom in bralcem Našega kraja? Čaka nas nepredvidljivo obdobje, ki bo še naprej zahtevalo spoštovanje določenih ukrepov. Tako kot po 11. septembru svet ni bil več isti, tako nas tudi po covidu-19 čaka veliko prilagajanja. Zato računam na vašo strpnost in odgovornost, za našo skupno prihodnost. Skupaj zmoremo! Povabil pa bi vas tudi, da spremljate občinsko spletno stran, ki ponuja sveže informacije glede ukrepanja v času koronavirusa. Tu boste našli tudi novost. Na posebni podstrani boste lahko pogledali prispevke, ki so bili ustvarjeni v času izolacije. Povabim vas tako k prebiranju vsebin kot tudi k ustvarjanju. Na naslov cz@ dobrepolje.si pošljite svoje izdelke (risbe, fotografije, verze, zgodbice, šale ...) na temo prebujanja narave, občine, domovine, vsega, kar vam budi duha. G. Strnad, najlepša hvala za pogovor. Želim vam čim lažje delo v prihodnjih mesecih. Enako tudi vam in ostanite zdravi. ■ SPROTNE INFORMACIJE O UKREPIH, POVEZANIH Z ZAJEZITVIJO ŠIRJENJA NOVEGA KORONAVIRUSA, najdete na spletni strani Občine Dobrepolje: www.dobrepolje.si PREVENTIVNA NAVODILA: Pri preprečevanju okužbe z virusom SARS-CoV-2 je tako kot pri drugih nalezljivih bolezni, ki povzročajo okužbe dihal, priporočljivo upoštevati naslednje vsakodnevne preventivne ukrepe: • Izogibamo se tesnim stikom z ljudmi, ki kažejo znake nalezljive bolezni. • Ne dotikamo se oči, nosu in ust. • Če zbolimo, ostanemo doma. • Upoštevamo pravila higiene kašlja. • Redno si umivamo roke z milom in vodo. • Če voda in milo nista dostopna, za razkuževanje rok uporabimo namensko razkužilo za roke. Vsebnost etanola v razkužilu za roke naj bo najmanj 60 %. Razkužilo za roke je namenjeno samo zunanji uporabi. Sredstva za čiščenje/razkuževanje površin niso namenjena čiščenju/razkuževanju kože. • Splošna uporaba zaščitnih mask ni potrebna. • V času povečanega pojavljanja okužb dihal se izogibamo zaprtih prostorov, v katerih se zadržuje veliko število ljudi. Poskrbimo za redno zračenje zaprtih prostorov. Poleg splošnih preventivnih ukrepov se držite tudi navodil pristojnih služb! SPREMLJAJTE NOVOSTI V MEDIJIH! 8 Naš kraj ■ marec 2020 Čas epidemije, ki ga živimo, je v veliki meri spremenil naše navade in nas še bolj povezal s svetovnim spletom, saj zdaj tudi večina družbenih stikov poteka preko različnih aplikacij in spletnih orodij. V sodelovanju z revijo Računalniške novice vam tokrat v branje ponujamo nekaj koristnih in še posebej za ta čas aktualnih informacij. RAČUNALNIŠKI KOTIČEK Zbral Bojan Novak; prispevek je nastal v sodelovanju z revijo Računalniške novice Zaživel je ČvekiFON - prvi brezplačni klepetalnik starejših s starejšimi V sodelovanju Simbioze Genesis, Društva Humanitarček in telekomunikacijskega partnerja A1 ob podpori operaterjev Telekom Slovenija, Telemach, T2, Detel, Novatel in Softnet je nastal ČvekiFON. Edinstvena telefonska mreža je namenjena izključno starejšim, njeno delovanje je predvideno kot dolgoročni projekt in ni vezano na čas trajanja pandemije covid-19. Kot projekt nacionalnega pomena je ČvekiFON podprlo tudi Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti RS. ČvekiFON deluje vsak dan med 8. uro zjutraj in 20. uro zvečer na brezplačni številki 080 38 07 in je namenjen povezovanju starejših ter spletanju družbenih vezi med njimi. »Terensko delo je pokazalo, da se starostniki sicer poslužujejo različnih t. i. kriznih linij, ki so se vzpostavile v času epidemije, vendar jim to ne omogoča izgradnje socialne mreže. Povsem laično -pogrešajo pogovore z vrstniki, s katerimi imajo veliko skupnih točk in tem za pogovore. Ravno zato se nam zdi ČvekiFON njim prilagojena rešitev, ki bo marsikomu pomagala zgraditi vsaj nek zametek socialne mreže,« je prepričana Ninna Kozorog, predsednica Društva Humani-tarček in pobudnica projekta. Ana Pleško, vodja projekta iz Simbioze Genesis, socialnega podjetja, pa dodaja: »ČvekiFON smo ustvarili z namenom dolgotrajnega spletanja socialne mreže, zmanjšanja osamljenosti ter povezovanja. Uporaba je brezplačna in varna. Z brezplačnim klicem na 080 38 07 se uporabnik registrira, ČvekiFON pa ga poveže z naključnim starostnikom. In ravno ta naključnost je pravzaprav zabavna stvar, saj z njo poskušamo razširiti socialno mrežo starostnikov.« ftostanidoma in pokliči ČvekiFON 080 38 07 S*!ZFmiKIma il: perpa rjiin u Z&sial, D11 fHmrrlr n.ii l;ihki> IlhIl :i;lh.p]l- I u: ww w.pogreb n e-p erpar, si ■I & % S NOVAKA Marija Novak s.p. Reber 2a 8360 Žužemberk Naš namen je, pomagati Vam v najtežjih trenutkih ob izgubi svojih najdražjih. Nudimo 24-urno dežurno službo ter kompletno storitev na enem mestu. Telefon: 07/38-88-100 ali 031/876-276 odda v najem prostore za opravljanje dejavnosti v 1. nadstropju stavbe. Možnost oglaševanja v Našem kraju Morebitni novi oglaševalci lahko vse informacije v zvezi z oglaševanjem dobite pri uredniku ali v tajništvu Občine Dobrepolje. Prostori so v izmeri 37,5 m2 in 67,5 m2 (več prostorov skupaj). Cena za najem je 4 €/m2 + stroški. Zainteresirane prosimo, da se oglasijo v zadrugi ali pokličejo na tel. št. 01/78 07 204. iT Peter Hren s.p., Gradež 14, 1311 Turjak, GSM: 031/356 668 Storitve: • Brušenje stekla • Fazetiranje stekla in ogledal • Peskanje stekla • Izdelava izolacijskega termopan stekla • Kaljeno steklo • Tuš kabine (po meri, s tesnili) • Ogledala • Kopelit steklo za delavnice • Izdelava taljenega stekla z vzorci (fusing tehnika) • Montaža vsega navedenega • Ostale steklarske storitve \ • Intervencija 24 ur na dan OPTIK JANEZ POZNIČ s.p. Vrvarska 3, 1310 RIBNICA info 01 / 8360 367 Delovni čas: od pon. do pet. od 9h do 19h Sobota in nedelja zaprto! Hvala za obisk - se priporočamo! &ANITAR d. o. o. Zadovoljstvo naših strank, nam je na prvemu mestu. •Izdelava vseh vrst ogrevalnih sistemov na ključ (solarni sistemi, peleti, drva, toplotne črpalke, plin, olje) Izdelava vseh vrst strojnih instalacij (vodovod, plin, ogrevanje) Adaptacije celotne kopalnice z vsemi obrtniškimi deli Za brezplačen ogled in svetovanje Pokličite 041/622-542 (Borut) B Vojkova 58, Ljubljana S TEL: 01/568 27 29 Q GSM: 031/622 542 041/622 542 m E-MAIL: info@sanitar.si Krovstvo - strešno kleparstvo, suhomontažna gradnja - knauf, slikopleskarske storitve, polaganje izolacije, barvanje opaža, Prebrodimo krizo skupaj, zato podaljšujemo spomladanski popust do konca MAJA 2020. PARTNER, VREDEN ZAUPANJA. V NASI PONUDBI IMAMO: PVC okna in vrata • ALU okna in vrata • Senčila (rolete, zunanje žaluzije, roloji, screeni, pliseji, notranje žaluzije, komarniki, tende, ... ) • Sekcijska in industrijska garažna vrata • Rolo garažna vrata • Okenska ALU polkna • Notranje in zunanje police • Strešna okna VELUX • Suhomontaža Knauf in Rigips • Avtomatska drsna vrata www.pribaokna.si Prodaja, servis in vzdrževanje računalniške opreme za podjetja in fizične osebe. JUNITEH RAČUNALNIŠKE REŠITVE Boris Kaplan s.p. Predstruge 95 1312 Videm-Dobrepolje M. 051 417 022 boris.kaplan@juniteh.si