ANTON SKALA. Maribor. Uiiteliski teiail. (Uvodna Lastna izobrazba je predpogoj za delo med narodom. Vse kaže, da se bo ta misel, ki je bila že opetovano izgovorjena in se je na ta ali oni način poudarjala, tudi udej- stvila. Ustanavljajo se pri učitdj&kih društvih oikrajni narodno-prosvetni odseki, ki imajo poleg obeega namena smotreno prosvet.jivati aarod, tudi poseben namen: poskrbeti in ukreniti vse potrebno, da se nudi in lomogoči prosvetnim delavcem predvsem iz la&tnih vrst za prosvetno delo med narodom neobhodna izobrazba. In tako čitamo v 5. števi-ki »Pnosvete« z dne 1. maja t. 1., da se okrajni prosvetni odsek v Logatcu bavi že z akcijo samoizobrazbe po krožkih in izdeluje celo natančne načrte. V Mariboru. kjer so tla z& razmotrivanje tega vprašanja ugodnejša, kjer imamo »Odsek za učiteljski naraščaj«, ki ima nalogo, poskrbeti tudi za nadaljnjo izobrazbo narašoaja ter »Pedagoški krožek«, ki si je nadel naltogo, poskrbeti za nadaljno izobrazbo učiteljstva na pedagoško- didaktičnem polju in »Odsek za narodao prosveto«, ki ima poleg drugega niaimen, pomagati pri pro-vetnem delu okrajnim narodmo-prosvetaim odsekom, ki teže v Maribor, se je osnovala dne 3. aprila 1925 »Delovna zaiednica«. Delovna zajednica, v kateri so se združili vsi odločujoči činitelji na polju vzgoje, pouka in narodne prosvete iz naših vrst, si .}© med drugini nadela nalogo, da pripravi tla za učiteljske tečaje, v katerih bi se tovarisi po strokovnem zanimanju izobraževali. Snujejo se gospodarski tečaji. pedagwško-didaktični, socialno prosvetni in tečaji za rokotvornost. Organizacife tečajev: Za enkrat, ctokler ni upati tozadevnih uredb od .trani države, naj bi organiziralo te tečaje učiteljsko Udruženje oziroma okrajna učiteljska drustva skupno ali zase, ker tako hitreje in sigurneje pridemo do realizacije. Gmotao in moralno bi pa morale pripomoči takoj vse javne korporacije, beseda.) tako državne oblasti, kot občinski in okrajni zastopi ter zadruge in njih zveze, hranilaice in posojilnice. Kmetijska družba itd. Mogoča bi bila tudi zadružna pot po modernem principu samopomoči organiziraae samostojne zadrnge za prirejanje teh tečaiev, kt bi združeni z zadružno zvezo imele dovolj gmotne in moralne raoči. Pozneje na.j bi prevzela država to delo v svoje roke. Tečaji naj bi se vršili po možnosti med šolskim ietom m le izjemoma med počitnicami, ker tedajse ne more zahtevati ne od učiteljev tečajnikov, ne od predavateljev, ki bodo najbrže po večini prx)fesorji in strokovni učitelji sami, posebnega interesa, kar je povsem razumljivo tudi pri dosedanjih osemtedenskih »kmetijskih tečajih«. Čimbolj sistematično se to delo organizira. tem trajnejše in siguraeiše bo in tem boljši bodo uspehi. Cas je pa, da se že enkrat začne in ne ostane samo pri razpravljanju tako v interesu učiteljstva in njegovega ugleda in vpliva itkx1 kmetskim ljudstvom, kot kulturnega napredka nasega podeželja ter mladine sam«, ker končno moramo dobiti tudi pr. nas aadaljevalne tečaje za šoli odraslo mladino povsod. V Nemčiji so nadaljevalni tečaji z^a šoli odraslo mladino že razmeroma dobro organizirani, čeprav še ne popolno, ker so učiteljišča sama v tem oziru popolnejša in ker }e dovolj učiteljskih tečajev. Kmetijsko nadailjevalini tečaj za šoli odraslo mladino, kot se jih nekako predvideva pri nas s posebnim kmetijskim karakterjem, se pa niso nikjer obaesli. Izdelujejo se načrti za take tečaje ' po strokovnjakih. ki praktično že vrsto let delujejo na teh poljih in so si tudi slekli priznanih zaslug s svojim delom. Ker pa naj imajo v tečajih, ki so nameajeni učiteljstvu, prvo besedo učitelji sami, zato priobčujemo v »Učiteljskem Tovarišu« osnutke načrtov, da se o njih razgovorimo, jih pretresemo in se odločimo. Oaspodarski tečaji se nam vidijo za sedaj najpo.rebne.ši. zato dajemo v razgovor najprej načrt o teh tečajih in prosimo vse narodno - prosvetne odseke, krožke in posamezne delavce na polju vzgoje, pouka in prosvete, da javijo svoje predloge, pomisleke in želje ali uredništvu »Učit. Tovariša« ali gorenjemu naslovu, eventualno da se javijo tudi predavatelji, ki bi bili voljni prevzeti in obdelati posamezna polja, ki bodo razvidna iz programa tečajev.