URN_NBN_SI_DOC-ZRXCPXAT

ZAPISI IZ TUJINE — NOTES FROM ABRO AD BRITANSKO KNJIŽNIČNO IN INFORMACIJSKO IZOBRAŽEVANJE IN SEDANJE STANJE V PRAKSI P eter Havard- Williams, profesor in vodja O ddelka za knjižnični in in­ form acijski študij Univerze v Loughborough-u, Anglija D a bi razum eli najnovejše smeri v britanskem knjižničnem in in­ form acijskem izobraževanju, m oram o upoštevati sprem em be v odnosu do knjižničarskega in inform acijskega dela v Veliki Britaniji. Nove po­ glede je dejansko težko natančno predstaviti, ker so sprem em be tako nagle. Knjižnice v Veliki Britaniji niso nastale kot rezultat kakšne splo­ šne vladne politike, tem več so vzniknile iz specifičnih potreb po knji­ gah, serijskih publikacijah in drugih dokum entih ter po informacijah ob vsakem času in za vsakega uporabnika. Še več, zrasle so v zelo dol­ gem obdobju — z rokopisi od šestega stoletja dalje, knjižnicami aka­ dem ij od petnajstega stoletja dalje, univerzitetnimi knjižnicami od se­ dem najstega stoletja, nacionalnim i in javnimi knjižnicami od osem naj­ stega stoletja, specialnimi in ljudskimi knjižnicami od devetnajstega stoletja — in vsaka od njih je pokrivala svoje že obstoječe področje z določeno vrsto gradiva. Inform acije seveda obstajajo že od začetkov komuniciranja, toda inform acija kot koncept ali organizirana informacija je nastala šele z razvojem kom pleksnih industrializiranih družb in še' posebej v zad­ njem stoletju znanstvenih in tehničnih inovacij. Tak razvoj, ki se je za­ čel v sedem najstem stoletju, je doživel še poseben pospešek z razvo­ jem znanosti in tehnologije. Nanj so močno vplivale tudi vojne tehno­ logije dvajsetega stoletja. Iznajdba računalnika je omogočila, da lahko s podatki manipuli­ ram o tako, kot si pred štiridesetim i leti nismo mogli predstavljati.

RkJQdWJsaXNoZXIy