GLASILO SZDL OBČINE KAMNIK Kamniški občan leto xxi. kamnik, 22. novembra 1982 ■Mm Ko so se v noči od 29. na 30. november 1943 v slikovitem bosanskem mestecu Jajcu v en plamen zlili plameni plamenic, katerih svetlobni žarki so jugoslovanskim narodom in narodnostim utirali pot skozi temo naporov in odrekanj, kijih ni bilo malo v letih poprej, se je rodila nova federativna Jugoslavija. V tej zgodovinski noči je 157 izvoljenih delegatov na drugem zasedanju AVNOJ potrdilo v skupnem oboroženem boju izraženo trdno voljo vseh naprednih sil o izgradnji Jugoslavije kot državne skupnosti enakopravnih narodov na demokratičnem federativnem načelu. Delegati so s sprejemom sklepov v obliki deklaracije in ustreznih odlokov s podrobnejšimi določili enkrat za vselej odgovorili tistim, ki jih je »skrbela« usoda Jugoslavije. Odgovor je bil jasen: ni več prostora za stare izkoriščevalske odnose in ni več možnosti za povratek tistih, ki so jugoslovanke narode sramotno prepustili tujim zavojevalcem. Tudi slovenski narod, ki je že v oktobru istega leta na Kočevskem zboru odposlancev slovenskega naroda končno-veljavno stopil v krog suverenih narodov in začel uresničevati Cankarjeve besede: »Narod si bo pisal sodbo sam!«, je preko svoje delegacije izrazil trdno prepričanje, da bo svojo državnost in perspektivo lahko uspešno gradil le v federativni državi skupaj z drugimi narodi in narodnostmi. Med drugimi sklepi je Protifašistični svet narodne osvoboditve Jugoslavije na svojem drugem zasedanju v Jajcu sprejel tudi odločite.v o potrditvi odloka vrhovnega plenuma OF- ter predsedstva ZAVNOH, da se tisti deli slovenskega in hrvaškega ozemlja, ki so bili že prej pod Italijo, priključijo k Sloveniji in Hrvatski. AVNOJ se je tako konstituiral kot vrhovni zakonodajni in izvršni predstavniški organ Jugoslavije oziroma kot vrhovni predstavnik suverenosti narodov in države Jugoslavije. Uresničena je bila torej nadaljnja stopnja v ustanavljanju nove državne skupnosti jugoslovanskih narodov, ki je imela korenine v temeljnih organih ljudske oblasti, to je v narodnoosvobodilnih odborih, in uzakonjene so bile dotedanje pridobitve osvobodilnega boja jugoslovanskih narodov. Ko danes, ob rojstnem dnevu jugoslovansk republike zremo devetintrideset let nazaj in ki spet z obratnim pogledom pretresamo vsako teh let, ki skupaj sestavljajo že skoraj štiri de: letja, ne moremo mimo ugotovitve, da je mn čas, ki vsebuje, parcialno gledano, veliko preizkušenj, v celoti gledano pa to obdobje>Hcaže na hitre korake napredka v naši družbiS§ora zmerno malokrat je bilo možno optimistično zal jevati, da je pred nami samo lepa, utrjena^ nenevarna pot, vedno pa je bilo prisotno prepi nje, da s skupnimi močmi in trdno voljo za prerfVa-govanje težav lahko preskočimo tudi najhujše^ prepreke. Skratka, življenjskega optimizma upanja v boljšo prihodnost ter pripravljenosti za aktivno delo v prid le-ti ni nikoli primanjkovalo, pa čeprav je bilo treba tu in tam »danes« narediti korak nazaj zato, da bi lahko »jutri« smeleje stopili več korakov naprej. In prav takemu odnosu se moramo zahvaliti, da je bila presežena vrsta, kot bi pesimistično rekli, brezizhodnih situacij, katere so danes, ko moramo zaradi zaostrenih ekonomskih razmer ponovno razmišljati o racionalnejšem načinu dela in življenja, skorajda že utonile v brezno pozabljenja. OB PRAZNIKU REPUBLIKE Vedno je bilo odločilno to, da ima družba jasen in realen program svojega razvoja, da natančno ve, kaj želi, pa tudi, kako bodo te želje uresničene in seveda, da je prisotna pripravljenost delovnih ljudi in občanov, da v skupaj dogovorjene razvojne zamisli vlijejo svoj življenjski in delovni elan. Edino skupaj dogovorjen oziroma široko demokratično podprt program razvoja, ki pa seveda mora temeljiti na realnih temeljih, je porok za pozitivne ekonomske in druge širše družbene premike. Neomajna je moč ljudskih množic, ki čutijo, da so gospodarji svoje usode, da je resnično od njih samih odvisna bodočnost, kar se je lepo izkazalo v vrsti primerov iz našega bližnjega vsakdana. Delo je lepše steklo in ni bilo zastojev, če so se delavci med seboj odkrito pomenili, kako je možno bolj kvalitetno izkoristiti delovni čas. V nekaterih krajevnih skupnostih so že v določeni meri ukrotili probleme v zvezi s preskrbo in pravično razdelitvijo dobrin. In še bi lahko naštevali primere, ki kažejo na to, da je potrebno ustvarjati več humanosti v medsebojnih odnosih, več odkritosti, več možnosti za uresničevanje pošteno usmerjenih pobud in predlogov delovnih ljudi in občanov. Danes nobeden od prej omenjenih faktorjev ne manjka. Imamo realnejše srednjeročne in druge načrte, ki so že ali pa še bodo v kratkem prilagojeni stabilizacijskemu kurzu. Ljudje so pripravljeni vložiti napore v odpravljanje težav, seveda pa ne moremo pričakovati, da bodo vse težave odpravljene čez noč. Tudi v tej situaciji bomo namreč morali na marsikaterem področju »danes« narediti korak nazaj, da bomo »jutri« lahko hodili po lažji poti. Tako kot v družinskem proračunu lahko ž največjo gotovostjo računamo samo s sredstvi, ki smo jih zaslužili sami, tako tudi v družbenem merilu ne moremo potrošiti več, kot smo vsi skupaj ustvarili. Prav v slednjem razmišljanju tiči zahteva po spremembi v naši miselnosti, ki se včasih težko sprijazni s tem, da ne moremo imeti vsega, kar bi želeli imeti. Lepo se je peljati po novo asfaltirani cesti; slovesno vzdušje vlada, ob odpiranju novih gradbenih objektov s področja gospodarstva ali negospodarstva; prav tako je prijetno slišati za nove stvaritve in projekte na področju kulture, izobraževanja in drugih družbenih dejavnosti; toda najlepše je, če zvemo za nakup novega stroja v tovarni, za modernizacijo in avtomatizacijo proizvodnje, ki ima za posledico višjo produktivnost. Pa tudi boljše delovne pogoje za delavce, kar je še posebej pomembno za kamniško občino, v kateri je v gospodarskem sektorju še precej težkega fizičnega dela, za katerega poleg tega tudi primanjkuje delovne sile. Tudi v kamniški občini se s spremembami srednjeročnega družbenega plana, ki so trenutno še v razpravi, želimo usmeriti predvsem v ustvarjanje večjega družbenega proizvoda, ki jnora biti seveda zanimiv za tržišče. Takih možnosti, seveda še neizkoriščenih, je v Kamniku še dovolj. Od večjega olača pa bomo lahko večji kos kruha odrezali ;ameznim porabnikom. Letošnji rezultati gozdarjenja nas lahko samo spodbujajo, da še bolj ;umno stopimo po začrtani poti, na kateri je en smerokaz z napisom STABILIZACIJA. Ve-naoorov so morali v letošnjem letu kamniški ložiti in marsičemu se je bilo treba, tako :ot žo/velikokrat v zadnjih devetintridesetih letih, odpovedati, da smo ostali na stabilizacijskem . Da je to prava smer, nam potrjujejo prav šnji gospodarski rezultati, ki so prvič po dol-času relativno precej nad republiškim poljem. n kaj bi lahko republiki zaželeli ob njenem jstnem dnevu? Ni težko opredeliti vsebine iskrenih želja, saj so želje, da nam bo vsem skupaj dobro in lepše, in obljuba, da si bomo v tej smeri vsi skupaj še bolj prizadevali, najlepše voščilo republiki za njen in naš praznik. Vsem delovnim ljudem in občanom želim prijetno počutje v prazničnih dneh in da bi vsakdo uspel ugotoviti način, kako čimveč doprinesti k boljšim skupnim delovnim in drugim rezultatom v naši družbi, tako da bomo ob prihodnjem, jubilejnem rojstnem dnevu republike še bolj zadovoljni zrli na prehojeno pot. MILAN MARINIČ VSEM DELOVNIM LJUDEM IN OBČANOM ČESTITAMO OB PRAZNIKU REPUBLIKE občinske družbenopolitične organizacije občinska skupščina izvršni svet in uredništvo Kamniškega občana • Ob prazniku republike bo osrednja občinska slovesnost v petek, 26. novembra ob 18. uri v Šolskem centru Rudolf Maister. Govoril bo predsednik občinskega odbora ZZB NOV Janez Prezelj, v kulturnem programu pa bodo nastopili Pihalni orkester Solidarnost in mladinska kulturna skupina Pedenjmožic. Občane pozivamo, da se prireditve udeleže v čim večjem številu in da poskrbijo, da bodo v počastitev praznika izobešene zastave. OK SZDL OBVESTILO V zvezi z nabavo plina za gospodinjstvo na kupone daje Komite za družbenoekonomski razvoj Skupščine občine Kamnik naslednje obvestilo: 1. Kuponi za nabavo plina, ki so bili izdani novembra letos, veljajo do 15, 12. 1982., 2. Če kuponi do roka veljavnosti zaradi morebitnih skromnejših količin plina ne rxxlo izkoriščeni, ostanejo še naprej v veljavi in bodo gospodinjstva lahko nabavila plin na te kupone 3. Na podlagi obvestila Plinarne Ljubljana predvidevamo, da bo dobava plina najkasneje do 15. 12. tega leta takšna, da bodo pokrite količine, za katere so bili izdani kuponi. 4. Gospodinjstva, ki nimajo gospodinjskih aparatov-na plin iz jeklenke, nimajo pravice tlo nakupa plina. Kontrolo nad tem bodo izvajale pristojne inšpekcijske službe v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi. 5. Glede na spremembo delovnega časa, bodo vse prodajalne plina na območju občine Kamnik od 22. 1 I. 1982 dalje prodajale plin od 16. ure naprej. 6. Plin na kupone bodo prodajale vse prodajalne plina na območju občine Kamnik, in sicer: prodajalna plina v Kamniku, T P Kočna, Univerzale, Medvedova ul. 15 - pnxlajalna plina v Mostah - Zirovnik Ciril - prodajalna plina na Vrhpolju - Kladnik Jože - prodajalna plina v Buču - Kališnik Alojz - prodajalna plina v Šmarci - Rode Viktor - prodajalna plina v Nosovčah - Šarlija Ljudmila. 7. Dodatne informacije daje Komite za družbenoekonomski razvoj SO Kamnik. Ob morebitnih spremembah bomo potrošnike plina o njih obvestili. Komite za družbenoekonomski razvoj občine Kamnik Boljša, a omejena preskrba z mesom OD VSEPOVSOD Zaradi pomanjkanja govejega mesa se je izvršni svet odločil, da do konca letošnjega leta zagotovi 100 govedi (torej približno 25 ton mesa) iz občinskih blagovnih rezev. Hkrati je izvršni svet sprejel omejitev pri prodaji mesa; ob enkratnem nakupu je moč v mesnici dobiti le po dva kilograma govejega in svinjskega mesa. Nasploh je bilo na seji izvršnega sveta precej govora o težavah pri preskrbi z mesom. Moti predvsem dejstvo, da je na kamniškem območju v hlevih trenutno okoli 6.500 glav goveje živine, a govejega mesa v mesnicah skorajda ni mogoče kupiti. Septembra so iz klavnice dali v maloprodajo 17 ton govejega in svinjskega mesa, tako da ga je prišlo približno pol kilograma na prebivalca, kar je občutno premalo. Še 12 ton mesa pa so razdelili obratom družbene prehrane in drugim večjim kupcem. ' Za normalno preskrbo bi v občini potrebovali 40 do 50 ton mesa na mesec. Klavnica ima sicer pogodbo o dobavi goveje živine z Emonino Kooperacijo, a dobijo le okrog 60 odstotkov dogovorjenih količin. Po drugih poteh dobijo le sem .ter tja kakšno govedo, četudi gredo od "kmeta od kmeta. Rejcem se za ceno, ki jo ponuja klavnica, ne izplača pro- dajati in rajši čakajo na boljše -kupce. V zadnjemn času tudi zadržujejo živino, ker pričakujejo višje odkupne cene. Na kamniškem območju bi lahko vzredili dosti več živine, kot je sedaj. Naravne razmere so dobre in če bi se ustrezno organizirali bi imeli mesa dovolj. Denar, ki gre sedaj za razvoj živinoreje (in tega ni malo), ne prinaša ustreznih rezultatov. Premalo je predvsem organiziranih nastopov z jasno opredeljenimi dolgoročnimi cilji, v katere bi bile vključene pospeševalne službe. Z nekaterimi konkretnimi ukrepi, ki jih je sprejel izvršni svet, naj bi zagotovili, da do konca leta ne bo primanjkovalo mesa. Dogovorili naj bi se tudi o sporazumu, po katerem bodo obrati družbene prehrane in go- stinstvo sami krili razliko med odkupnimi in prodajnimi cenami mesa. Le tako bodo lahko dobili dovolj mesa, saj je na primer pri kilogramu svinjskega mesa kar za 72 dinarjev razlike med odkupno in prodajno ceno. Za 15 ton govedine in 15 ton svinjine, ki ju bodo do konca letošnjega leta priskrbeli mesnicam, bosta razliko v ceni nadomestili delovna organizacija Kočna in Delikatesa, eno tretjino denarja pa bo šlo iz občinskega proračuna. BOJAN PLEŠEC »Naš malček« v Novem trgu Kolektiv kemične čistilnice ing. France Pucelj Titov trg 8, Kamnik čestita ob prazniku republike V skrbi za naše najmlajše občane vodi Zveza prijateljev mladine akcijo Naš malček, ki je namenjena staršem v pouk, otrokom pa v pomoč pri vključevanju v našo družbeno skupnost. Na območju Kamnika se je v akcijo vključila tudi Krajevna konferenca SZDL Novi trg in pripravila kratko, a prisrčno prireditev za starše najmlajših občanov - tistih, ki so v zadnjem času prijo-kali na svet. Večina vabljenih staršev in otrok se je zbrala v okrašeni predavalnici Šolskega centra Rudolfa Maistra. V svojem nagovoru je predsednik skupščine KS Novi trg Srečko Rot pozdravil zbrane in orisal del družbene problematike, ki se tiče varstva in vzgoje predšolskih otrok. Starši so za svoje otroke prejeli knjigo Naš malček, ki na poljuden način opisuje nego, • Cene so bile tudi v oktobru višje BEOGRAD - Cene na drobno so bile oktobra za 2,1 odstotka višje kot septembra, ugotavlja zvezni zavod za statistiko. Od januarja do oktobra so se cene povečale za 26,4 odstotka, medtem ko so bile oktobra v primerjavi z istim lanskim mesecem za 29,7 odstotka višje. Statistiki so tudi ugotovili, da so k višjim oktobrskim cenam največ pripomogle cene neindustrijskih živilskih izdelkov, medtem ko naj bi bil pomen in učinek poljščin,' mesa, mleka in industrijskih živil neprimerno manjši. Najbolj so" se v oktobru podražili obleka in obutev in sicer za 12,8 odstotka. • Ugodna statistika, stanje dejansko slabše LJUBLJANA - V letošnjih desetih mesecih je slovensko gospodarstvo pokrilo z blagovnim izvozom kar 90,5 odstotka svojega uvoza. Jugoslavija je v tem času pokrila svoj uvoz 75 odstotno, ugotavlja Zavod za statistiko SR Slovenije. Tako je slovenska blagovna menjava s tujino najbolj ug\ neuresničevanja sprejetih sanacijskih programtPs septembra uvedeno družbeno varstvo, katerefe naloga je, da stori vse potrebno za razrešit&ci obstoječega stanja. V Centralovem TOZD Plfe ninka so se delavci z referendumom odločili i to odcepitev iz DO Central in za ustanovitev enovi ot delovne organizacije družbenega sektorja v obči °t Kamnik. V tem letu je bil zamenjan varnostni sistem i|fa nihalki, nadaljevala so se dela pri ureditvi smuči Ja GOSTINSTVO RESOLUCIJA o politiki izvajanja drit plana občine Kamnik j 1981-1985 v letu 198 1. Ključni cilji družbenoekonomskega razvoja in materialni okviri razvoja občine Kamnik v 1983 letu. Naloge za uresnčevanje družbenega plana občine Kamnik v letu 1983 izhajajo iz temeljnih ciljev družbenega plana občine Kamnik za obdobje 1981-1985, poročila o izvajanju družbenega plana občine Kamnik za obdobje 19gl—1985 v letu 1982, osnutka sprememb in dopolnitev družbenega plana občine Kamnik za obdobje 1981-1985 in resolucije o politiki izvajanja družbenega plana SRS v letu 1983. Ključne naloge v letu 1983 bodo": Močneje povečati V izvoz naravnano proizvodnjo ob zmanjšanju vseh oblik domače porabe. Izvoz bo osnovni spodbujevalec gospodarske ra-.sti, zato bo izvajanje zastavljenih nalog na področju ekonomskih oSnosov s tujino v celoti določalo materialne okvire razvoja v letu 1983. Pospeševanje kmetijstva bo usmerjeno predvsem v povečanje kmetijske proizvodnje na osnovi bolj intenzivnega izkoriščanja lastnih naravnih možnosti. V gostinstvu in turizmu bodo vsa prizadevanja usmerjali v zagotavljanje celovite in enotne turistične ponudbe občine Kamnik ter v povečanje deleža gostinstva in turizma v družbenem proizvodu občine. Za zagotovitev boljše preskrbe prebivalcev bomo izdelali materialne bilance potreb in možnosti za zagotavljanje osnovnih prehrambenih proizvodov. Za boljšo oskrbljenost tržišča bomo nadaljevali z dolgoročnejšimi sovlaganji in združevanji sredstev. Materialni okviri razvoja v občini Kamnik bodo naslednji: V letu 1983 bo tako kot v SRS tudi v občini Kamnik najvažnejša naloga "industrije povečanje proizvodnje, ki bo zagotovila večji izvoz na ke*h vertibilno področje. [o 2%' realna rast družbenega proizvoda I - družbeni proizvod v industriji bo porasejih približno enako stopnjo kot fizični obseg prfe zvodnje, t. j. 2,5%; [<< - ostale organizacije združenega dela pa boTO z notranjimi ukrepi za povečanje obsega dejavn! sti in racionalnejšim poslovanjem zagotovi 1,3% povečanje družbenega proizvoda in doh(\ ka, pri tem naj bi se povečal predvsem der* kmetijstva ter gostinstva in turizma. W Stopnja rasti zaposlenosti bo 0,5%.2 Zaposl vanje bo tako v povečanju družbenega proizvof j udeleženo s 25%. ta Izvoz blaga na konvertibilno področje se M> realno povečal za 12%,' uvoz pa realno ne tole manjši kot v letu 1982, oziroma bo naraščal skltob dno z doseganjem boljših izvoznih rezultatov. Mr< Naložbe v osnovna sredstva gospodarstva borD skladne z rastjo družbenega proizvoda, delež i vesticij bo tako v družbenem proizvodu ostal spremenjen.4 ^ Na področju osebne, skupne in splošne porn|(Q bodo ohranili dosedanji sistem ukrepov za ome,\,s vanje, ki ga bodo dosledno izvajali v vseh sreta, nah. Sredstva za osebno, skupno in splošno poT); bo bodo v globalu naraščala počasneje kot doli^ dek, tako da bo zagotovljeno zmanjšanje delalo 1 Republiška resolucija predvideva 1,6% realno .^l družbenega proizvoda; industrijske proizvodnje za 1,'F kmetijske za 4%. 2 V resoluciji SRS se predvideva 1 % povečanje zapo&je nih L| 3 v republiki realno za 15% p(. 4 isto kot v republiki ^ 5 v republiki se predvideva 12% nominalno povečaif*-oz. realno zmanjšanje za 7% novembra 1982 7 Veliki planini. V čiščenje smučišč so se vključi-kamniške osnovne šole in Izobraževalni center M. Za kmečki turizem je bila odprta tmetija v ;lah, pričala se je gradnja novega stanovanjske-objekta v Podhruški, pridobljena je gradbena jkumentacija za adaptacijo tipične kmečke hiše Rudniku. Izvedena je bila kategorizacija gostinskih obra-v v skupine. V letošnjem letu je ponovno oživela tradicio-'Ina turistična prireditev Dnevi narodnih noš, "izma in obrti, ki sta jo uspešno organizirala TD anjnik in kamniško obrtno združenje ob aktiv-|!in sodelovanju društev, KS ter organizacij 'fuženega dela. >ROBNO GOSPODARSTVO sredstev samoprispevka bo banka reševala likvidnostne težave izvoznikov. Na področju drobnega gospodarstva naloge, "tirane v resoluciji za leto 1982, niso bile v loti uresničene. S tem je dokazano, da v občini "obnemu gospodarstvu še vedno ne namenjamo 5volj pozornosti. Vzroki za prepočasen razvoj so Premajhni povezanosti in neenotnem nastopu ' fch dejavnikov, ki vplivajo na razvoj dorbnega 'spodarstva. Eden izmed glavnih vzrokov za po-•sen razvoj je pomanjkanje poslovnih prostorov " ko za proizvodno kot storitveno obrtno dejav-] pt. Ker je prostorski del družbenega plana še v delavi, ni bilo mogoče določiti lokacje za obrtno 'no za proizvodne obrti, ravno tako pa ni bil delan načrt za revitalizacijo starega mestnega Mra in določena namembnost poslovnih prosto-pv v starem delu Kamnika. Nerešeno je ostalo " 'tašanje financiranja poslovnih prostorov za sto-faene obrtne dejavnosti. Ravno tako OZD v "ini še vedno ne prepuščajo drobnemu gospo-rstvu izdelave tistih proizvodov in polproizvo-v, katerih produkcija bi bila v enotah drobnega spodarstva racionalnejša. OZD so še vedno emalo zainteresirane za trajnejše oblike koope-jcijskega ali druge oblike poslovnega sodelovala in dohodkovnega povezovanja z dobrim gozdarstvom. Potrošniški sveti v KS ne izražajo i °treb po določenih storitvah, obrtniki sami pa ne i°treb po izboljšanju kadrovske strukture zapornih v drobnem gospodarstvu, niti niso zaintere-i rani za vključevanje v zadruge in za ustanavlja-i )a POZD-ov. 1» enega obdobje >eh sredstev v dohodku. Predvideva se 3%5 real-j° zmanjšanje teh sredstev. I Povečanje proizvodnje, zaposlovanja in osebij" dohodkov v posameznih dejavnostih in organizacijah združenega dela bo odvisno od uspešno-[" in učinkovitosti pri gospodarjenju, zlasti pa od *bsega in rasti izvoza na konvertibilno področje. h Naloge na področju ekonomskih Vnosov s tujino izvoz na konvertibilno področje in njegovo pokanje bo v letu 1983 najpomembnejša naloga, 'b zoženih okvirih vseh oblik porabe pa najpo- v« E ^embnejša osnova za doseganje planirane rasti posega proizvodnje. Izvoz na konvertibilno po- ■ fjtočje se bo v letu 1983 moral povečati z\\2%* P> nespremenjenem izvozu na klirinško področje, f 'em, da bo možnost uvoza s konvertibilnega P°dročja na ravni leta 1982. Z doseganjem previđene rasti izvoza in deviznega priliva bomo v Pečini Kamnik še dodatno spodbujali izvoz na konvertibilno področje. Kljub velikim izvoznim pPehom v preteklih letih sov nekaterih OZD še rjožnosti za povečanje izvoza, zato je nujno, da P^d povečujejo delež izvoza v celotnem prihodih11 in da se v izvoz vključijo tudi tiste OZD, ki '**slej niso izvažale. i Proučiti je potrebno možnost vključevanja v C^ozne tokove pri gradbenih, projektantskiji in P°rtnih OZD. Za pospeševanje izvoza blaga in storitev ter dvižnega priliva s konvertibilnega področja bo fc-PE Kamnik v letu 1983 dajala kratkoročna sojila za obratna sredstva organizacijam, ki bo-1 izvažale na konvertibilno področje. S kratko- r°čnimi krediti pod najugodnejšimi pogoji iz * V planu 1981-1985 planiramo povprečno letno realno povečanje izvoza za 10%. Glede na to, da se je izvoz v občini Kamnik v letu 1981 realno povečal za 10,7%, v prvih devetih mesecih letos pa za 14%, bomo za 10% realno povečanje izvoz v letu 1983 morali povečati izvoz na konvertibilno področje za 12% ob nespremenjenem izvozu na klirinško področje. Pri uvozu surovin in reprodukcijskega materiala bodo imele absolutno prednost potrebe izvozne proizvodnje. Možnost uvoza opreme bodo imele predvsem tiste organizacije združenega dela, ki bodo dosegle največje in hitre neto devizne učinke in bodo prevzele večje planske obveznosti izvoza in deviznega priliva.** 3. Druge naloge za ohranjanje rasti proizvodnje Ob smotrnejši in učinkovitejši izrabi energije ter vseh materialnih, kadrovskih in naravnih zmogljivosti bo moč doseči predvideno povečanje proizvodnje, celotnega prihodka in dohodka. Organizacije združenega dela bodo v okviru letnih programov pripravile in izvajale programe varčevanja s surovinami, reprodukcijskim materialom in energijo. Potrebno bo povečati možnosti za prestrukturiranje, modernizacijo in povečanje konkurenčne sposobnosti proizvodnje. Večjo pozornost bodo OZD namenile razvoju proizvodnje in tehnologije z domačim znanjem. OZD se bodo dohodkovno povezovale z drugimi OZD v reproverigi in na osnovi samoupravnih sporazumov združevale sredstva za investiranje v pridobivanje surovin, ki jih potrebujejo za svojo proizvodnjo. Za predvideno povečanje kmetijske proizvodnje v letu 1982 bomo v samoupravnem skladu za intervencije v kmetijstvu zagotovili sredstva za vrsto ukrepov, s katerimi bomo krepili materialno osnovo zasebnega kmetijstva, zlasti za premije za privezovanje telet za pitanje, za sofinanciranje kmetijske pospeševalne službe, za regresiranje cene umetnih gnojil, za zavarovanje živine in izvedbo programa spomladanske in jesenske setve. Navedeni ukrepi so namenjeni povečanju pridelovanja hrane za trg. Premije, regresi in nadomestila bodo zato namenjeni samo kmetovalcem, ki bodo sklenili pogodbo za odkup pridelkov. Predvsem si bomo prizadevali povečati odkup mesa, mleka, krompirja in pšenice. Slabo izkoriščene površine v hribovitih predelih bomo aktivirali z nadaljnjim uvajanjem ovčereje. Osnovni vir sredstev samoupravnega sklada za intervencije v kmetijstvu bo združevanje sredstev na osnovi odloka o posebnem davku iz OD delavcev po stopnji, 0,4% od OD, ki je bil uveden leta 1982, del sredstev pa bo zagotovljen v proračunu občine. ** Večji delež kot doslej bo v celotnem uvozu predstavljala oprema V letu 1982 si bomo prizadevali za tako organiziranost združenih kmetov, ki bo omogočala izvajanje nalog, zastavljenih s planskimi dokumenti. Na področju kmetijske zemljiške politike si bomo prizadevali za boljšo obdelavo slabo izkoriščenih kmetijskih površin v hribovitih predelih in dosledno izvajali varstvo kmetijskih zemljišč v skladu z opredelitvijo v prostorskem delu družbenega plana občinev Na področju drobnega gospodarstva bomo v letu 1983 pospeševali razvoj vseh vrst obrtnih dejavnosti, še zlasti s tem, da bomo: - v prostorskem načrtu določili lokacijo za .obrtno cono za proizvodno obrtno dejavnost. - strogo namensko določili namembnost poslovnih prostorov v starem delu Kamnika, - v stanovanjskih soseskah bomo načrtovali in zagotavljali poslovne prostore za storitvene obrtne dejavnosti, - oblikovali bomo merila in kriterije za financiranje storitvenih obrti, - še nadalje bomo spodbujali kooperacijo in druge oblike trajnejšega proizvodnega sodelovanja in dohodkovnega povezovanja samostojnega osebnega dela z OZD, - pospeševali bomo proizvodnjo izdelkov, ki nadomeščajo uvoz in skrbeli za vključevanje drobnega gospodarstva v izvoz, predvsem na konvertibilno področje, - s selektivno davčno politiko, politiko cen in ugodnejšo kreditno politiko pospeševali razvoj drobnega gospodarstva. Organizacije združenega dela v gradbeništvu bodo proučile možnosti za razširitev tržišča in vključevanje v izvajanje gradbenih del v tujini; za lažjo uresničitev tega oilja bomo združili projektantske zmožnoti kamniškega gospodarstva. Xa celovitejšo ponudbo v tujini in večji izvoz opreme, tehnologije in znanja bodo OZD s področja gradbeništva proučile možnosti za povezovanje z OZD s področja drugih dejavnosti. 4. Naloge na področju investicij V letu 1983 bodo v skladu z republiško resolucijo ter na osnovi osnutka sprememb in dopolni- tev družbenega plana občine za obdobje 1981-1985 imele prednost predvsem: - investicije, ki bodo naravnane v proizvodnjo za izvoz na konvertibilno področje, - investicije za proizvodnjo deficitarnih surovin - investicije, ki omogočajo nadomeščanje deficitarnih virov energije (tekoča goriva) z drugimi domačimi viri energije - investicije za primarno kmetijsko proizvodnjo, - tehnološko intenzivne investicije, modernizacije in odprave ozkih grl ob najmanj 30% deležu proizvodnje za izvoz,' - investicije za izboljšanje preskrbe občanov - turistična infrastruktura. Investicijski programi izpolnjujejo minimalne zahteve izvozne usmerjenosti, če predvidevajo vsaj 50% svoje proizvqdnje za izvoz na konvertibilno področje in znaten pozitiven plačilno bilančni učinek v konvertibilnih devizah.* Metodologijo za vrednotenje neto deviznega učinka bosta pripravila Ljubljanska banka - združena banka in Komisija za oceno investicij v SR Sloveniji. Na področju družbenih dejavnosti bosta imela prednost pri investiranju le zdravstveno varstvo in izobraževanje. Predvidene investicije v globalu ne bodo povečale programov SIS družbenih dejavnosti glede na materialne okvire določene v tej resoluciji.** * OZD občine Kamnik niso predložile investicijskih programov, ki bi bili preverjeni z družbenimi kriteriji o upravičenosti investicije. Predračunska vrednost investicij, ki jih kamniško gospodarstvo načrtuje za leto 1983, znaša 1.016.349.000 din, v prvih devetih mesecih letos pa so celotna investicijska plačila znašala 425.725.000 din. Prednost na bi v letu 1983 imelo predvsem pridobivanje surovin in energije. (Rudnik kaolina in kalcita ter Kemijska industrija Kamnik) in proizvodnja" hrane. V prihodnjem letu se predvideva fazna izgradnja zdravstvenega doma iz sredstev samoprispevka. Potrebno bo adaptirali OŠ v Nevljah, določena sredstva pa bodo potrebna tudi za ureditev prostorov za ustanavljanju »OŠ 27. julij«. 5. Razporejanje dohodka in oblikovanje sredstev za zadovoljevanje osebnih, skupnih in splošnih potreb Delavci v združenem delu bodo v letu 1983 z razporejanjem dohodka zagotovili povečanje deleža sredstev za razširitev materialne osnove dela, zato bodo uresničevali politiko zaostajanja rasti sedstev za OD, skupno in splošno porabo za rastjo dohodka. 1. Sredstva za osebne dohodke Delavci v združenem delu bodo razporejali sredstva za osebne dohodke na osnovi plana in ob upoštevanju dogovora o družbeni usmeritvi razporejanja dohodka, pri čemer bodo upoštevali naslednje osnovne usmeritve: - potrebno je zagotoviti večji delež sredstev za razširitev materialne osnove' - rast in raven sredstev za osebne dohodke v posameznih OZD v gospodarstvu se bo razlikovala od globala glede na delež proizvodnje in produktivnosti dela, izvoza na konvertibilno področje, znižanja stroškov proizvodnje in poslovanja in boljšega izkoriščanja poslovnih sredstev - povečanje dohodka, ki ne izhaja iz realnih rezultatov, ampak je izključno posledica višjih cen ali prevrednotenja zalog, ne more biti osnova za nominalno povečanje osebnih dohodkov - povečevanje osebnih dohodkov bo mogoče šele potem, ko bodo doseženi in tudi izkazani boljši rezultati dela in gospodarjenja, - v delovnih skupnostih, kjer niso urejeni odnosi s TOZD na osnovi svobodne menjave dela, bodo posebej opredeljene omejitve pri rasti sredstev za osebne dohodke, - sredstva za OD delavcev v družbenih in drugih neproizvodnih dejavnostih bodo rasla v odvisnosti od opravljenih programov dela, vendar v globalu največ do rasti sredstev za OD delavcev v gospodarstvu - rast sredstev za OD bo zaostajala v tistih delih združenega dela, kjer je dosežena največja raven osebnih dohodkov. 2. Sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb v SIS družbenih dejavnosti. Sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb v občini se bodo ob predvideni rasti dohodka v naslednjem letu realno zmanjšala za 3%. Prednost v teh materialnih okvirih bosta imela programa izobraževanja in zdravstva. Posamezne SIS bodo usmerile sredstva predvsem v zagotovljene programe, ki so opredeljeni z zakoni in dogovorom o temeljih planov občine v obdobju 1981-1985. 3. Splošna poraba Sredstva za financiranje splošnih potrdb v občini bodo rasla počasneje kot dohodek. V prihodnjem letu pričakujemo realno zmanjšanje sredstev za splošno porabo za 3%. Oblikovanje proračunskih prihodkov in odhodkov bo dogovorjeno v dogovoru o izvajanju politike splošne porabe v letu 1983. 6. Zaposlovanje Osnovni kazalci razvoja za prihodnje leto napovedujejo še vnaprej umirjeno politiko zaposlovanja v povezavi s še večjo rastjo produktivnosti. Zaposlenost naj bi se povečala za 0,5% pri 2% rasti družbenega proizvoda; pomeni, da bo delež zaposlovanja v rasti družbenega proizvoda le 25%.* Za dosego tega cilja bodo morale TOZD za kritje potreb po delavcih najprej poiskati in izkoristiti vse notranje rezerve in šele nato zaposlovati nove delavce. Možnost novega zaposlovanja bo imelo le gospodarstvo in to predvsem OZD, ki povečujejo izvoz. Z modernizacijo proizvodnje in višjo tehnološko opremljenostjo bodo omogočili zaposlovanje delavcev z višjo kvalifikacijo in zmanjšali dnevno migracijo delavcev z večjo strokovno izobrazbo. Izkoristiti bo potrebno možnosti zaposlovanja na področju samostojnega osebnega dela v kmetijstvu ter v drobnem gospodarstvu. Na področju negospodarstva praviloma ne bo novega zaposlovanja. *V SRS 50% 7. Preskrba in blagovne rezerve Na področju preskrbe bodo izdelane materialne bilance potreb in možnosti za zagotavljanje osnovnih prehrambenih proizvodov. Oskrbljenost tržišča s prehrambenimi proizvodi bomo zagotavljali predvsem s sovlaganjem in, združevanjem sredstev na podlagi samoupravnih sporazumov med trgovskimi organizacijami združenega dela in organizacijami združenega dela na področju pridelave hrane? 1983 Da bi zaradi občasnih motenj na tržišču zagotovili enakomernejšo oskrbo vseh delovnih ljudi in občanov z nekaterimi osnovnimi živili, bomo preskrbo urejali tudi s kratkoročnimi ukrepi in sredstvi interveniranja v porabi hrane?- V skladu s srednjeročnim programom oblikovanja občinskih blagovnih rezerv ter v okviru materialnih možnosti, bomo povečevali blagovne rezerve živil in drugih proizvodov, ki so posebnega pomena za delovne ljudi in občane. Odvisno od razmer na tržišču, bomo poleg povečevanja občinskih blagovnih rezerv oblikovali tudi tržne rezerve, s katerimi bomo z intervencijskimi sproščanji vplivali na odpravo kratkoročnih motenj na trgu. Nadaljevali bomo postopek za ustanovitev samoupravne interesne skupnosti za preskrbo, ki bi naj bila usklajevalec preskrbe v občini. V razreševanje problematike preskrbe se bodo aktivno vključili potrošniški sveti. Da bi zagotovili boljšo preskrbljenost prebivalstva z osnovnimi potrebščinami, bomo omogočili večjo prisotnost na trgu tudi trgovskim organizacijam združenega dela, ki nimajo sedeža v občini Kamnik. Trenutno pomanjkanje nekaterih osnovnih prehrambenih proizvodov bomo premostili z nadomestnimi proizvodi. 8. Spremljajoči dokumenti k resoluciji za leto 1983 Resolucijske usmeritve bodo podrobneje opredeljene še v izvedbenih dokumentih; 1. zbirni plan investicij za leto 1983 2. zbirni plan zaposlovanja za leto 1983 3. zbirni plan sredstev SIS družbenih dejavnosti in SIS materialne proizvodnje za leto 1983 4. usklajeni plani izvoza in uvoza v SISEOT in zbirni plan za leto 1983 5. program občinske skupnosti za cene za leto 1983 6. program razvoja kmetijstva (Nadaljevanje s 5. strani) SEJA SKUPŠČINE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI Delegati sprejeli valorizacijo programa skupnosti Delegati obeh zborov skupščine izobraževalne skupnosti Kamnik so se pod vodstvom prodsednika Branka Božiča sestah' 25. oktobra. O predlogu samoupravnega sporazuma o ustanovitvi skupne strokovne službe SIS občine Kamnik s predlogi sprememb so delegati najprej razpravljali in pri tem izražali skrb, da bo nova aizaeija eh slžb prinsla višj stroške in večj izražali skrb, da bo nova organizacija teh služb prinesla višje stroške in večje število zaposlenih, kvaliteta dela pa bo ostala enaka. Po zatrjevanju predstavnice Komiteja za DER SO Kamnik se to ne bo zgodilo, saj bodo sistemizacijo izvedli naknadno, po sprejemu navedenega samoupravnega sporazuma in bodo svoje soglasje k njej morali izreči tudi delegati skupščin samoupravnih interesnih skupnosti. Po razpravi so delegati predlog navedenega samoupravnega sporazuma sprejeli s tem, da se sistemaizacija izvede do januarja 1983, da ho služba lahko začela čimprej delovati, Poročilo o realizaciji srednjeročnega plana skupnosti v času od 1. 1. 1981 do 30.6.1982 daje pregled nad številčnim gibanjem učencev v šolah, izvajanjem podaljšanega bivanja učencev, obravnava pa tudi šolo v naravi, učbenike, standarde in normative za izvajanje vzgojno izobraževalnih programov in program investicij. Glede investicij poročilo navaja, da je bila s planom za lansko leto predvidena adaptacija šole Moste, za kar je bilo dogovorjenih 8.364.000,00 din, vendar je skupnost od te vsote morala nameniti 3.210.400 din za pospeševanje izvoza, kasneje pa se je ugotovilo, da so poškodbe večje in tako račun narastel na 15.884.666,10 din. Ker bo adaptacijo potrebno končati še letos, manjka zanjo še 10.737.066,10 din. S planom je bila predvidena tudi adaptacija šole Toma Brejca, vendar poročilo navaja, da z njo ne bo mogoče začeti prej, preden ne bo končana šola Moste. Ker pa je inšpekcija zaradi nevarnt>sti, da se podre strop letos prepovedala uporabljati učilnico tudi v šoli v Zg. Tuhiju, so se prostorske razmere v kamniškem šolstvu še bolj zaostrile. . Poročilo o realizaciji so delegati sprejeli, prav tako tudi aneks samoupravnega sporazuma o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti Kamnik za obdobje 1981-85, ki je posledica valorizacije programa skupnosti v letošnjo leto, ki ga je Komite za družbenoekonomski razvoj SO Kamnik predlagal spričo perečih problemov na področju šolstva v občini. Revalorizacija je bila predlagana v znesku 6.0(X)!000 din, s čemer naj bi še letos začeli adaptirati Dijaški dom 27. julij tako, da bi bilo mogoče v njem prihodnje šolsko leto izvajati celodnevno osnovno šolo s prilagojenim programom. Zaradi valorizacije programa skupnosti je bilo potrebno dopolniti tudi finančni načrt skupnosti, tako da se vanj vključi znesek za adaptacijo Dijaškega doma 27. julij, s čemer so se dogovorjena sredstva skupnosti povečala od 132.416.000 din na 144.416.000 din. Delegati so se z dopolnitvijo finančnega načrta skupnosti strinjali, prav tako tudi z realizacijo finančnega načrta skupnosti po stanju 31. 8. 1982. Soglašali so tudi s sprejemom osnutka samoupravnega sporazuma o oblikovanju in delu konference delegacij za delegiranje delegatov v zboru uporabnikov in zbor izvajalcev skupščine skupnosti izobraževalne skupnosti Slovenije v mandantnem obdobju 1982-86 in imenovali člane delegacije za delegacije za delegiranje delegatov za seje skupščine izobraževalne skupnosti Slovenije. Predlog za imenovanje članov odbora za samoupravno delavsko kontrolo pri občinski skupnosti pri občinski izobraževalni skupnosti so umaknili s seje in bodo o njem ponovno razpravljali na prihodnji seji skupščine. Na seji skupščine so imenovali delegata v komisijo za socialno varnost invalidov pri občinski skupnosti socialnega varstva, imenovani pa so bili tudi člani komisije za šolsko prehrano, ki bodo morali precej trdo zaorati na tem področju kjer je marsikaj narobe. V komisijo so bili izvoljeni vodje šolske prehrane v osnovnih šolah ŠCRM in Dijaškega doma 27. julij, predstavnik dispanzerja za šolske otroke in mladino, predstavnik socialne službe in občinske izobraževalne skupnosti. Komisija je odgovorna skupščini skupnosti in bo najmanj enkrat letno poročala o svojem delu. Delegati so se strinjali tudi s spremembo 12. in 13. člena statuta občinske raziskovalne skupnosti, ki se nanaša na način delegiranja delegatov v skupščino skupnosti, določili pa so tudi podpisnike za občinsko raziskovalno skupnost. Soglašali so tudi z imenovanjem Janeza Pernuša v Komite za družbenoekonomski razvoj SO Kamnik. Spremenjena dinamika stanovanjske gradnje v občini Zbora skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti Kamnik sta se sestala ločeno; 25. oktobra je bila seja zbora uporabnikov, naslednji dan pa seja zbora izvajalcev. Oba zbora sta najprej obravnavala spremembe in dopolnitve statuta Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Kamnik, ki mu je z namenom, da se poglobi samoupravna povezanost med Stanovanjskim in komunalnim gospodarstvom SKG Kamnik in Samoupravno stanovanjsko skupnostjo Kamnik (v nadaljevanju SSS) s skupnostmi stanovalcev, hišnimi sveti in posameznimi stanovalci, dodano poglavje o administrativnemu vodenju in koordiniranju del za SSS. Oba zbora sta predlaganane spremembe in dopolnitve statuta sprejela, zbor uporabnikov pa je pooblastil predsedstvo skupščine, da razpiše dela in naloge tajnika stanovanjske skupnosti, predhodno pa naj se izdela podrobnejši opLs njegovih del in nalog. "« i mu iiaii in ilupnhil 11 p ■ i HinTi ii n pogojih in merilih za pridobite v posojil iz združenih sredstev vzajemnosti v občini Kamnik prinašajo spremembo 13. člena, dodan pa je tudi nov člen, ki določa, da »delavci, delovni ljudje, upokojenci in invalidi lahko dobijo posojilo, če izpolnjujejo pogoje iz 20. člena, oziroma če za leto 1982 zagotavljajo lastno udeležbo.« V letu 1983 lahko pridobijo posojilo samo upravičenci, ki bodo sklenili pogodbo o namenskem varčevanju najpozneje do 31. 12. 1982. Delegati obeh zborov so navedene spremembe in dopolnitve pravilnika o pogojih in merilah za pridobitev posojil iz združenih sredstev vzajemnosti sprejeli. Odbor za graditev, planiranje in razvoj družbenekonomskih odnosov je pripravil poročilo o razdelitvi posojil iz idnifanili sredstev vzajemnosti v občni. Z javnim razpisom v Kamniškem občanu 21. 6. 1982 je bilo namreč razpisano 21,00.000,00 din za posojila za nakup stanovanj v družbeni lastnini in 14.000.000,00 din za posojila za nakup stanovanj v etažni lastnini in gradnjo oz. adaptacijo individualnih stanovanjskih hiš. Avgusta in septembra je odbor prispele vloge obravnaval in ugotovil, da so delovne organizacije za nakup stanovanj v družbeni lastnini vlažile 9 vlog, od tega jih je bilo 8 ugodno rešenih, 1 pa zavrnjena. Delovnim organizacijam so bila odobrena posojila v znesku 10,034.347.00 din. Za nakup stanovanj v etažni lastnini in posojila za gradnjo oz. adaptacijo individualnih stanovanjskih hiš se je zbralo 226 vlog, od tega 22 za posojila za nakup stanovanja v etažni lastnini, ostale pa so bile za dodelitev posojila za gradnjo oz. adaptacijo individualnih stanovanjskih hiš. Odbor je ugodno rešil 20 vlog za nakup stanovanj v etažni lastnini, 2 pa je zavrnil, ker prosilci niso izpolnjevali v razpisu navedenih pogojev. V ta namen je bilo odobrenih 7,607.039,80 din. Za gradnjo oz. adaptacijo individualnih stanovanjskih hiš je bilo razdeljeno posojilo v znesku 19.750.000,00 din. Na sklep o dodelitvi posojila je bilo vloženih 9 pritožb, s katerimi so se člani obeh zborov skupščine seznanili in sprejeli ustrezne sklepe. Zbor uporabnikov je razpravljal in sprejel pravilnik o pogojih in merilih za dodelitev družbenih stanovanj, zgrajenih s sredstvi solidarnosti, informacijo o tem bomo pripravili za naslednjo številko Kamniškega občana. K samoupravnemu sporazumu o temeljih plana samoupravne stanovanjske skupnosti občine Kamnik za srednjeročno obdobje 1981-85 so delegati obeh zborov sprejeli aneks, s katerim se dinamika dogovorjenega programa stanovanjske graditve v navedenem obdobju nekoliko spreminja. Od predvidenih 1.430 stanovanjskih enot naj bi do leta 1985 zgradili 932 stanovanjskih onot, in sicer: 210 solidarnostnih stanovanj, 220 najemnih stanovanj, 250 stanovanj v etažni lastnini, v.individualni gradnji pa 200 zasebnih hiš, v zadružni gradnji 52 in prenovili naj bi 30 stanovanj. Blokovna gradnja bi potekala na naslednjih lokacijah: BS-6 Bakovnik (183 stanovanjskih enot), BS-2 Perovo (320 stanovanjskih enot) in BS-3 Novi trg (177. stanovanjskih enot). K 20. členu samoupravnega sporazuma pa je z aneksom dodano tudi določilo, ki se nanaša na uvajanje ekonomskih stanarin in pravi, da se bodo le-te uveljavljale postopoma in tako omogočale materialno osnovo za ohranjanje nezmanjšane realne vrednosti družbenih stanovanj. V rebalansu plana sredstev za družbeno pomoč za leto 1982 so razpravljali samo delegati zbora uporabnikov in sklenili, da se pri prihodkih prispevki za družbeno pomoč v stanovanjskem gospodarstvu od brutto OD iz dohodka povečajo za 6.000.000,00 din. Komisija za splošne, finančne in administrativne zadeve je zboru uporabnikov predlagala, da se navedena vsota sredstev pri odhodkih nameni za korekcije v zvezi z dejanskimi odplačili za najete kredite, odobrene kredite borcem NOV in obresti za najete kredite. Delegati zbora uporabnikov so predloženi rebalans finančnega načrta sredstev družbene pomoči sprejeli. Ker do sedaj SSS ni imela sklenjenega samoupravnega sporazuma o svobodni menjavi dela s Stanovanjskim in komunalnim gospodarstvom Kamnik, so na skupščini delegatom obeh zborov tak sporazum predložili. S samoupravnim sporazumom o svobodni menjavi dela med SSS občine Kamnik in SKG Kamnik se določajo medsebojna razmerja glede izvajanja del na področju stanovanjskega gospodarstva v občini Kamnik, cene oz. povračila, kakor tudi druga razmerja pri doseganju ciljev sprejetega plana SSS občine Kamnik. Delegati zbora uporabnikov so se seznanili še z informacijo o ogrevanju stanovanjskih sosesk, k i so jo pripravile strokovne službe SKG Kamnik. Informacijo v celoti objavljamo. Zbor je hkrati pozval hišne svete, da se čimprej samoupravno organizirajo, ustanovijo kurilne odbore in za naslednjo kurilno obdobje odpro lastne žiro račune, prek katerih bodo realizirali plačila nabave kurilnega olja. Oba zbora sta se seznanila tudi z informacijo o zazidavi v soseski BS-3 Novi trg, ki jo tudi v celoti objavljamo. Oba zbora sta se seznanila še z organizacijo skupnih služb za področje SIS materialne proizvodnje in SIS družbenih dejavnosti, zbor uporabnikov pa je potrdil tudi sklep predsedstva skupščine SSS o imenovanju stalnih delegatov v skupščino in izvršne organe skupščine skupnosti socialnega varstva. Informacija o zazidavi v soseski BS-3 Novi Z veljavnostjo novega zakona o stanovanjskem gospodarstvu naj bi se družbena gradnja vršila samo za znanega kupca. V občini Kamnik bo tako gradnjo izvajala samoupravna stanovanjska skupnost. V ta namen je'bil pripravljen zazidalni načrt BS-3 Novi trg. Po tem načrtu je predvidena blokovna gradnja in gradnja individualnih stanovanjskih hiš s tem, da bi se prva vršila na ravninskem delu, slednja pa ob bregu in na bregu. Projektant LUZ iz. Ljubljane pri izdelavi projekta ni upošteval elementov razmestitve objektov glede na višinske točke, tako da bi pri gradnji prišlo do višinskih razlik pri posameznih stanovanjskih enotah, to bi pomenilo tudi neprimerno dražjo gradnjo. Na sestanku z odgovornimi službami (SKS, LUZ) je bilotlogovorjeno, da se v okviru zazidalnega načrta izdela posamezne projekte, ki pa ne bodo vplivali na spremembo le-tega. V skladu s tem je bila s SKG Kamnik sklenjena pogodba za projektantska dela v znesku 675.420,00 din. Projektant LUZ iz Ljubljane pa bo korigiral zazidalni načrt še z vrisom dodatnih lokacij stanovanjskih hiš, s čimer bi rešil sporna vprašanja s sedanjima lastnikoma zemljišča, kjer naj bi bila obravnavana gradnja. Navedena sprememba bi šla v javno obravnavo, dokončen sklep o zazidavi BS-3 Novi trg pa je v pristojnosti občinske skupščine. Informacija o problematiki centralnega ogrevanja v stanovanjskih soseskah Po določilih 58. člena zakona o stanovanjskem gospodarstvu so imetniki stanovanjske pravice poleg ostalih stroškov obremenjeni še zlasti s stroški za ogrevanje. Te stroške plačujejo imetniki stanovanjske pravice po določilih tega zakona v višini dejanskih stroškov skupnostim stanovalcev ali neposredno organizaciji, ki opravlja te storitve. V tem zakonu se v 51. členu predvidevajo tudi sankcije in sicer.: če imetnik stanovanjske pravice 3 mesece zapored ali 3 mesece v zadnjih dveh letih ne plača stroškov ogrevanja, lahko zahteva skupnost stanovalcev od stanodajalca, da mu odpove stanovanjsko razmerje po stanovanjskih predpisih. SKG izvaja organizacijo ogrevanja v šestih stanovanjskih soseskah na območju občine Kamnik in to: Tunjiška 2/c, Zikova 3, Ulica Matije Blejca 10, Groharjeva 10 in Komenda - Glavarjeva 92-94. Služba družbenega knjigovodstva je pri pregledu poslovanja v delovni organizaciji ugotovila, da naša DO za opravljanje te dejavnosti ni registrirana in da je pričela s to dejavnostjo, ne da bi pridobila ustrezno soglasje hišnih svetov oz. skupnosti stanovalcev. Ugotovitev SDK je delno utemeljena, saj je delovna organizacija kot svoj prihodek prikazovala stroške organizacije ogrevanja t. j.: sami stroški organizacije ogrevanja, ki so znašali v preteklih letih 5% od porabljenega kurilnega olja, stroškov porabljene električne energije in dimnikarskih storitev, v kurilni sezoni 1981/1982 pa je bilo namesto 5% zaračunano za organizacijo ogrevanja toliko, kot je določila Občinska skupnost za cene, kot strošek organizacije ogrevanja so šli v prihodek tudi stroški kurjačev, ne pa same cene porabljenega goriva, elektrike in dimnikarskih storitev, ki jih DO tudi v svojih stroških poslovanje ni upoštevala. Zaradi sanacije takšnega stanja so samoupravni organi delovne organizacije sklenili v prvi polovici leta 1982, da se stroški goriva in ostali vzporedni stroški po zaključku kurilne sezone 1981-1982 ne bodo več vodili na žiro računu delovne organizacije, temveč na posebnem računu Samoupravne stanovanjske skupnosti ali vseh hišnih svetov, za katere se ogrevanja opravlja. Takšen predlog je bil posredovan tako samoupravni stanovanjski skupnosti kot tudi skupnostim stanovalcev, vendar ga le-ti niso sprejeli, zato je bila delovna organizacija prisiljena tudi za letošnjo kurilno sezono obdržati dosedanji način organizacije ogrevanja, kar je tudi posledica zahtev predstavnikov hišnih svetov vseh sosesk na skupnem sestanku, ki je bil dne 7. 7. 1982. Ker mora delovna organizacija stroške kurilnega olja in ostale stroške voditi na žiro računu detovne organizacije, predpisi pa ne dovoljujejo za te stroške posebnega žiro računa pri delovni organizaciji, nastajajo še dodatni problemi. Tako je imela delovna organizacija zaradi neplačanih stroškov izpad dohodka v višini 1,030.000,00 din. Če se ti stroški ne bodo vodili na posebnem računu, bo da takih situacij prihajalo tudi v bodoče. Tako kot prejšnja leta je bila tudi letos delovna organizacija prisiljena najeti kratkoročni kredit v višini 5,000.000,00 din za prvo napolnitev cistern s kurilnim oljem. Posojilo je bilo potrebno vrniti do 9.11. 1982, kar pa iz rednega dohodka sredstev na bo možno zagotoviti. Kljub temu delovna organizacija ni obremenila stanovalcev za vračilo kredita v enem znesku, temveč je njihovo obveznost razdelila na tri obroke, od katerih zadnji zapade 15. 12. 1982. Glede na to bo potrebno vračilo najetega kredita rešiti v okviru sredstev Samoupravne stanovanjske skupnosti ali celo poskusiti s prolongacijo kredita, kar pa bo v končni fazi povečalo stroške koristnikom ogrevanja. Kljub naštetim težavam ter pripravljenosti delovne organizacije za reševanje nastalih problemov pa skupnosti stanovalcev ne kažejo razumevanja za ustrezno rešitev skupnih problemov, kar se kaže v slabem odzivu za podpis pogodb o ogrevanju za kurilno sezono 1982/1983 in nepripravljenosti pokrivanja najetega kredita. Za rešitev navedenih problemov bodo morali porabniki toplotne energije pokazati večjo mero razumevanja in se zavedati poleg pravic tudi svojih dolžnosti. Kolikor bomo obdržali sedanji način financiranja ogrevanja, se bomo z enakim problemom srečali tudi v prihodnji kurilni sezoni. Da bi se izognili tem težavam, se bo treba pravočasno, to je takoj v začetku naslednjega leta, dogovoriti o posebnih sredstvih, ki bi jih združili stanovalci za napolnitev cistern. V btMioče bi kazalo razmisliti o oblikovanju kurilnega odbora ali kurilnih odborov, ki bi prevzeli naloge, ki jih sedaj opravlja SKG. Iniciativa v tej smeri je bila dana tudi od stanovalcev samih, V zvezi s problematiko glede energetskih virov ne vidimo v bližnji prihodnosti možnosti spremembe načina ogrevanja. V perspektivi je verjetno iskati rešitev v izgradnji toplarne mesta Kamnik. Strokovne službe SKG KAMNIK Informacija o predlogu zakona o davkih občanov Zbor združenega dela in Zbor občin Skupščine SR Slovenije sta decembra lani obravnavala vrsto gradiv s področja davčnega sistema in davčne politike - med drugim tudi delovno besedil«) predloga zakona o davkih občanov. Pripravljanje novega sistema obdavčevanja občanov se je začelo že leta 1978, ko so bila pripravljena izhodišča za revizijo davčnega sistema; predlog za izdajo zakona iri osnutek Zakona pa je republiška skupščina sprejela junija oziroma konec leta 1979. Razprava na sejah zborov decembra lani - celotna gradiva so bila objavljena v skupščinskem Poročevalcu, Prilogi IX/1981 - je pomc-'nila le predhodno obravnavo predlaganih rešitev. V razpravi so bile dane pripombe k delovnemu besedilu predvsem na predlagane rešitve obdavčevanja dohodka iz kmetijstva ter še na nekatera druga vprašanja in povsem nove rešitve, za katere v razpravah še ni bilo doseženo soglasje. Po temeljiti javni razpravi, ki je bila med letošnjim letom še podaljšana, je Izvršni svet Skupščine SR Slovenije določil besedilo predloga zakona in ga predložil Skupščini SR Slovenije vobravnav-o in sprejem. Predlog zakona o davkih občanov je v celotnem besedilu in z obrazložitvijo objavljen v Poročevalcu, št. 20/26.10.1982. V obrazložitvi k predlogu zakona pojasnjuje predlagatelj temeljne rešitve pri obdavčevanju posameznih vrst dohodkov, dopolnitve, kakor tudi razloge, zaradi katerih posamezni predlogi iz razprav niso bili upoštevani. Z zakonom se ureja devet vrst davkov, postopke za odmero in pobiranje davkov, vsebuje pa še kazenske in prehodne določbe. Pomembnejše nove rešitve v posameznih poglavjih predloga zakona o davkih občanov so naslednje: - družbenopolitične skupnosti naj samostojno določajo višino davkov. S to predlagano dopolnitvijo 6. člena delovnega besedila predloga zakona naj bi se izraziteje poudarila samostojnost družbenopolitičnih skupnosti pri določanju višine davkov, kot to izrecno navaja 109. člen Ustave SR Slovenije. - predlog zakona uvaja obdavčevanje dohodkov, doseženih z opravljanjem gospodarske dejavnosti brez obrtnega dovoljenja oziroma potrdila o priglasitvi, če taka dejavnost ni z zakonom izrecno prepovedana. Ugotovljeno je, da občani opravljajo gospodarske dejavnosti brez ustreznega dovoljenja oziroma priglasitve v čedalje večjem obsegu in na ta način dosegajo pogosto visoke dohodke, od katerih niso plačane nikakršne družbene obveznosti. S tem je kršeno ustavno načelo, da so delovni ljudje in občani, ki dosegajo večji dohodek dolžni več prispevati za zadovoljevanje družbenih potreb. Predlagana obdavčitev dohodka od gospodarske dejavnosti, ki se opravlja brez obrtnega dovoljenja oziroma priglasitve predvideva, da bodo dohodki, ki jih dosegajo občani z opravljanjem takšne dejavnosti najmanj enako obremenjeni kot dohodki delovnih ljudi, ki v skladu s predpisi opravljajo gospodarsko dejavnost. - področje davčnih olajšav za zavezance, ki dosegajo dohodek z opravljanjem gospodarske dejavnosti, je dopolnjeno tako, da lahko občinska skupščina predpiše davčne olajšave za določene gospodarske dejavnosti, katerih razvoj želi pospeševati v skladu z usmeritvami družbenih dogovorov o pospeševanju razvoja drobnega gospodarstva. Za enoten sistem in višino olajšav naj bi se občine dogovorile z. dogovorom o usklajevanju davčne politike. • - glede na zaostrene razmere na področju energetike je na novo uvedena davčna olajšava za vlaganja sredstev v gradnjo malih hidroelektrarn, s čimer se želi spodbujati zavezance k zagotavljanju lastnih energetskih virov na tistih območjih, kjer je to z vidika naravnih pogojev in družbenega interesa priporočljivo. - na področju davkov od premoženja obstajajo kot predmet obdavčitve stavbe, deli stavb, stanovanja in garaže ter prostori, ki se v sezoni ali