0 neiu m pii. Ob pdiliki mad_.oir!ovain.'ja liužnozapadne fnonte je bil nnarša.u naiOiviojvioad tvnenu preustavilaen tuoa naš toivariš — uCr-teld, ki služi kot častoiik aia 'tej lronti, in je bii že veakrat aculiikovan. Kakioir vsaikega oastniiiika, je vprašal vfeotka gospoa tuai njejra, kaj ge v civilu. K;O' rau je naš tova.nš poveOal, da je učiteilj, »a _e vprašal, kje siužDuiie. Kio je zvead za _draj in še povpraševal po šolskiih in učnih. raizmeraih, ga vpraša: Kano sie pa zadovoljni, in kakšen ie položai učiteijstva na Kranjskem? (Wie sind Sie zurrieden, und wie ist di'j Lage der Lehrerschaft in Krain?) Tedaj inru brez ovinikov otiKovard naš tovariš: Cesa/rska visoikost, učiteJ-Stv>o je .vaiko 'Slabo piačano! (sehr schiecht sez-ahlt!) Nato nadvojvoda: Učiteljstvo ie izvršilo med vojno velika dela. (die Lehrerschaft hat wahrend d^s Krieges Grosses seleistet.) Potolažite se, po voini se bo vse vzelo v roKe in se bo uredilo. (Troslen Sie sich, nach dem Kriege wird alles in Angriff genomtnen und gere«elt.) Tako sodii o nas cesarski prmc. Malo komentara k zgoraj opisanernu razgovoru. Zgarari prinašamo sodbo o nas, i_aš©m delu in pbači, ki jo }e i maršal nadvajvioda Evffen ntašemiu toviarišu. Iz _ije lahkiO slk:lep>amo, da je škandalozni in obupni K.rr_o*t!_i poiložaj i_ra_iijskeg:a učiteljstva prodril že v 'iia:JvJš.ie toro»e, in da so se začeli zamiimatfii zanii. Da iie viisoikii »ospod vprašal po pcloižadu in zadovoiinosti ki-anj&keffa wčitel;jstva, je irrnd za to