Učiteljski tovariš Stanovslco politično glasilo J. C/. I/. — sekcl/e sa dravsRo banovino v Ljubljani ■ - _ w fl>>/\m »« k.»«^ so dim. Cw nMb j. a. o. piaui* u**• Umnmrbm. o*i««i p. «A. t. d.,..,, m, p»«»«. />»«. ««k. r«*. ;/.rsj. r./«/o.. jr/j Monopolizacija duha Vsa naša tako zvana.zapadna kultura temelji na renesančnem pokretu izza 16. stoletja. Bistvo tega vekovno pomembnega gibanja je obstojalo v brezkompromisnem uporu in boju proti vsem napisanim resnicam, ki so jih dedovali rodovi za rodovi skozi dolgo vrsto stoletij od antike dalje. »Iurare in verba magistri« je bilo nedotakljivo pravilo, ki je veljalo na vseh področjih človeške kulture. Da se je premagalo, je bilo treba neštetih žrtev najboljših mož tedanjega časa, je bilo treba cele revolucije duhov. Roko v roki z gospodarskim osvobajanjem od fevdalnih vezi so se lomili tudi vsi drugi okovi, v katerih je preživljalo človeštvo svojo stoletno statično dobo. »Enakost, bratstvo in svoboda« je bilo geslo, napisano na vihrajočih zastavah novo nastopajočega meščanskega razreda, ki je v zadnjih treh stoletjih temeljiteje izpremenilo Evropo in ves ostali svet, nego so mogla to storiti tisočletja avtoritarnih besed »magistrov« pred njim. Vsa sodobna zapadna kultura je zrasla na gospodarski, politični in znanstveni svobodi, porojeni v duhovno najbolj razgibani zgodovinski dobi Evrope, v renesanci. Iz boja proti napisanim stoletnim znanstvenim dogmam je vzklila moderna tehnika, ki je omogočila v najnovejšem veku poče-tvorjeno obljudenost našega planeta, ki je iz-premenila milijone hektarjev nerodovitnih tal v plodonosne oranice ter poklicala v življenje milijonska mesta z do sedaj nesluteno gospodarsko, socialno in kulturno organizacijo. Na iznajdljivosti prostega človeškega duha počiva vsa moderna kultura, na njej bo počival tudi ves bodoči razvoj, ali pa zatone človeštvo zopet v temo in tiranijo prejšnjih tisočletij. Ko se je uprl moderni Prometej besedam magistrov, je postal sposoben, ustvarjati kulturne dobrine, izpreminjati puščave v rodovitna polja ter množiti svoj rod. Če more kaka sila sploh zavreti ta čudežen vzpon človeškega duha, bo storil to najnovejši, z bučnimi fanfarami propagiran dvom nad njegovo stvariteljsko silo in nekaka masohi-stična odpoved lastnega odločevanja v vseh najvažnejših življenjskih vprašanjih. .,< *__-K i O -altS».* »VSi tU «v- * sžui V?o nt Sp&J. ¿-'.- tete« s4 c eri •7. •• •.'•>*>'->*-• » - iT. ' h j'j 1 •• >5® vn v; ■■•.-.*» -iSaikM i* jji . 4i 'iS-.!.'-.«? V^-itJ- » ?"*»• ■ 5J" -"/¿M ■-i <••• na*** -: «»tci "»t ■ -- vi, * <>*« Čim manjši je kak narod, čim neznatnej-še so njegove kulturne in gospodarske rezerve, tem prej bo zapadel v vegetiranje in počasno smrt. Zato se mora majhen narod še toliko krepke je upirati vsaki heteronomiji ter zastaviti vse svoje sile za demokratično samoupravo naroda kot celote ter vseh njegovih delov. Avtonomija kmeta, delavca, žena in mladine je edino jamstvo, da odvrnemo od naroda Damoklejev meč duhovnega in gospodarskega propadanja. Slovenski učitelji se moramo predvsem zavedati te življenjske naloge. Naša posebna skrb mora biti posvečena avtonomiji šolstva, ki ga vodimo. Besede magistrov iz pretekle dobe so še vedno najhujša rakova rana naše osnovnošolske izobrazbe in vzgoje. Potrebujemo šole, ki naj služi življenju, in sicer sedanjemu življenju, našega naroda. Iz svobodne odločitve, ki ne more izpasti drugače kot v smislu perečih potreb ljudstva, si moramo zgraditi vzgojne in izobrazbene ideale sedanje dobe. Ti naši avtonomno postavljeni ideali zahtevajo svojevrstnih učnih postopkov in pripomočkov, ako naj bo naše delo domorodno v najboljšem pomenu besede. Ta klic zveni že desetletja: izgubljal se je prej v germazirajočih tendencah bivše monarhije, ostaja brez odmeva v sedanjih gospodarsko in politično skrajno kritičnih dneh. In vendar smo trdno prepričani, da ravnamo kot najboljši patrioti, če mislimo premagati težko kulturno krizo prav s svobodnim sodelovanjem in soodločanjem najširših plasti našega hotenja, čujemo vesti o monopolizaciji učnih knjig in učih po snujoči se državni tiskarni. Zopet težak korak proti heteronomiji našega šolstva v nasprotju z vsemi načeli moderne pedagogike. Učitelji se čutimo tudi v tem vprašanju solidarne z vsem slovenskim narodom. Predobro poznamo njegove potrebe in njegovo težko življenje. Le z upoštevanjem njegovih razmer na vseh življenjskih sektorjih ga lahko pripeljemo srečnega in zadovoljnega v naročje jugoslovanski skupnosti. V naših šolah se mora gojiti jugoslovansko čustvovanje na slovenskih temeljih. Slovenske učne knjige morajo govoriti našemu ljudstvu najbližji jezik, metode našega šolskega dela morajo izhajati iz posebnih slovenskih razmer in potreb. Ali se plodonosno dotaknemo ljudske mentalitete in gradimo iz nje vse kulturne dobrine, ali pa ji ostanemo tuji mi in naše vzgojno delo. Iz črk obstoječega šolskega zakona veje prav ta duh, vsaka monopolizacija pomenja potem takem paraliziranje tega sodobnega momenta v našem šolskem življenju. Gospodarska in socialna stran monopolizacija učbenikov VSEBIN«: V Jugoslaviji imamo dve državni tiskarni, ki sta podrejeni prosvetnemu ministrstvu, eno v Beogradu, drugo v Sarajevu. Za povečanje obrata, stalno polno zaposlenost in zvišanje dohodkov teh dveh državnih podjetij je predvidena monopolizacija učbenikov in vseh tiskovin potrebnih za šolo, in to na isti način kot je izvedena monopolizacija šolskih zvezkov. O tej monopolizaciji se je že mnogo govorilo in pisalo, in tudi »Učiteljski tovariš« je že priobčil več člankov o tem vprašanju. Potrebno pa je, ogledati si to vprašanje tudi z gospodarske in socialne strani, kar oboje zelo zanima učiteljstvo, ki je na tem vprašanju tudi v dobršni meri direktno zainteresirano. Z monopolizacijo skoro vseh šolskih potrebščin, bi bilo prizadeto predvsem narodno gospodarstvo, ker bi bil s tako rešitvijo vprašanja učbenikov in ostalih tiskovin ogrožen obstoj mnogih privatnih gospodarskih podjetij, tako tiskarn in založb šolskih knjig, kakor tudi knjigarn. Nujna posledica tega pa bi se pokazala tudi na založbi literarnih izdaj, ker bi bile brez dvoma zelo omejene, ako ne povsem ustavljene, kajti same zase niso rentabilne. Posebno pri slovenski književnosti se opaža, da je nemogoče še tako majhno založbo spraviti med ljudstvo, in da je založba večine slovenskih knjig pasivna. In prav rentabilnost založbe raznih učbenikov je bila doslej opora, odnosno rezerva za zalaganje raznih literarnih del. Oglejmo si v zvezi s tem tudi državni tiskarni. Res je, da izkazujeta čisti dobiček, toda upoštevati je treba, da je vsako državno podjetje oproščeno vseh davkov, taks in poštnine in so prav zaradi tega vsi čisti donosi, izkazani v preteklih letih, dvomljivi. Pridemb do povsem logičnega zaključka, da bi privatna podjetja, ki morajo plačevati davke, takse in poštnino, dala od istega dela državi mnogo več prispevkov, ki bi gotovo presegali čisti donos državnih tiskarn. Ti prispevki bi bili večji ne samo pri davkih, marveč tudi pri taksah in poštnini, česar vsega so državna podjetja oproščena. Z gospodarskega vidika bi bila edina pravilna rešitev ta, da naj bi služili omenjeni dve tiskarni le potrebam ministrstva za natisk onih tiskovin, ki spadajo v izključno področje tega ministrstva in ki jih ono neobhodno potrebuje zase. Uredili naj bi se na isti način kot tiskarne, ki spadajo pod prometno ministrstvo. Nikakor ne sme in ne more biti državna tiskarna sama sebi namen in uživati privilegij na račun privatnega gospodarstva. Taka gospodarska politika bi bila povsem po-grešna, kajti država mora podpirati privatno gospodarstvo, ker daje zaslužek in pogoje za pravilen življenjski razvoj tisočerim družinam. In prav z ozirom na zaposlitev neštetih očetov in mater v privatnem gospodarstvu ali potom njega, postaja uvedba monopola na učbenike in ostale šolske potrebščine ne samo pomemben gospodarski, marveč istočasno tudi važen socialni problem, ker bi ta uvedba ogrožala obstoj tisočerih družin. Če bi prevzele državne tiskarne tiskanje vseh učbenikov in vseh tiskovin, potrebnih za šole, bi ostalo brez posla nebroj grafičnih delavcev širom vse države. Zaradi direktnega pošiljanja, odnosno silno nizke provizije bi moralo biti odpuščenih mnogo prodajalcev po knjigarnah in papirnicah in tudi knjigoveznicah, kar vse bi zelo težko, ako ne povsem usodno vplivalo na razvoj družine in otrok. To pa so vprašanja, napram katerim učiteljstvo ne more biti ravnodušno. Nismo samo učitelji, marveč tudi vzgojitelji naroda, in iz tega razloga smo na takih vprašanjih zelo zainteresirani, ker čutimo odgovornost za duševno in tudi telesno zdravje, kakor tudi za pravilno moralno rast otrok, ki so poverjeni nam v pouk in vzgojo. S tem prehajamo do vprašanja, ki najbolj ovira učiteljevo delo, in ne dopušča, da bi učitelj kljub velikemu prizadevanju dosegel v šoli pravilne, to je dobre uspehe. Ni samo to, da otroci revnih staršev nimajo nikakih šolskih potrebščin, niti učbenikov, niti zvezkov, peres, svinčnikov in ostalih pripomočkov za šolo, marveč so zaradi slabe in preskromne prehrane telesno oslabljeni, hitro utrujeni in cesto tudi moralno propadajo. — Ali so pri takih otrocih možni dobri učni uspehi? Ali je možna sistematična vzgoja moralno zdravega, patriotsko požrtvovalno čutečega naraščaja? In če imamo že mnogo mladine, ki je prisiljena zaradi še vedno gospodujoče gospodarske stagnacije živeti v nezdravih razmerah, ki vplivajo kvarno na njen telesni in duševni razvoj, ne bi bilo prav, da se sedaj še povečuje število takih otrok z nezdravimi ukrepi. Vse navedeno nam daje povod, da se izrekamo proti monopolizaciji učbenikov, zvezkov in šolskih tiskovin. To storimo ne samo iz šolskih, praktičnih in didaktičnih razlogov, marveč tudi iz gospodarskih, socialnih in tudi pedagoških. Ako ne želimo propasti naroda, moramo podpirati zdravo rast otrok. To pa bo omogočeno samo tedaj, če bo tudi država z vsemi svojimi močmi podpirala čim večji razvoj in razmah privatnega gospodarstva in s tem večala zaposlitev onih, ki oskrbujejo družine. Sprememba uredbe o draginjskih dokladah Uredba o osebnih in rodbinskih dokladah od 19. septembra 1935. je nastala v izrednih razmerah, ko je bila država finančno izčrpana in ni bilo kritja niti za materialne niti osebne izdatke. Sedanja vlada je stala pred težko nalogo, kako priti do kritja po sankcijah in drugih mednarodnih trgovskih zastojih oško dovane države. V tej sili se je zatekla k izrednim ukrepom, da reši državo pred finančnim polomom. Izšla je krilatica: Ali se odpusti večje število drž. uslužbenstva, ali se pa dosedanje število obdrži, a se okrnejo njih prejemki. S temi motivacijami in s to odločitvijo je stopila vlada pred javnost in znižala vsemu uslužbenstvu prejemke. Tako smo dobili uredbo o osebnih in rodbinskih dokladah z dne 19. sept. 1935., ki je nosila vse znake iz rednega, po sili razmer vsiljenega ukrepa. Šele izvedba uredbe same je pokazala vso težino te odločitve, tako, da je bila vlada prisiljena uredbo omiliti s spremembami in dopolnitvami k uredbi o osebnih in rodbinskih dokladah, dne 20. oktobra 1935. Odločujoči činitelji so sami naglasih, da so ti ukrepi samo prehodnega - sanacijskega značaja, da je tudi v njih programu povišanje prejemkov drž. uslužbenstvu — čim bodo to dovoljevale razmere. Istočasno z okrnjenjem prejemkov pa je nastopil v državi nov val konjunkture, da so se cene vsem proizvodom dvignile za 20 do 30 %. Tako je bil udarec še popolnejši. Že itak ne dovolj plačano in zadolženo učiteljstvo je prišlo v stiske, katerih rešitev ni še danes niti najmanj predvidena. Ugodne trgovske pogodbe in mednarodno izboljšanje gospodarstva so tudi naši državi naklonile večje, preko proračuna predvidene dohodke, ki so dali možnost, da se izpolnijo dane obljube. — 7. okt. 1937. smo dobili napovedano zvišanje prejemkov, ki pa je bilo zelo malenkostno, ker ne nudi v primeri z odtegljaji prav nobene odškodnine. Problem, dovesti uradniške plače na višino, odgovarjajočo sedanjemu gospodarskemu nivoju, je ostal nerešen. Čas krizo v uradniških družinah slabša, ker se z novimi, višjimi cenami živil, obleke in kurivu neprestano viša razlika med dohodki in izdatki. Uradnikova gospodarska samostojnost je strta: dolgovi so usodno posegli v njih družine. Pojav splošne apatičnosti je znak, da uradnik preživlja hudo krizo, ki j o S S -C ■o w 'e M >01 A o E o. <0 » C 0 a .a § ® « 01 «3 ™ a X X X (0 m >N o -D S» N >.Sf 3 10 J Jt O M C a g 0 00 tn S ot J r u. n . ■■i MM 5 n « > 01 0 "D 01 M > 6:5 >o o N > ca C C > u C -O C") On "O o rt 4 = 5 rt >o O £ ^ -5 o ca a n 3 3 >o p (S N e ¿4 co C 3 >U « »H C o s s u u C M >N tO 3 C *d >o <3 rt N li O O ca rt > > -rt -rt -i c« o >o ca ca C C >o >5 S o C ca > O 0 § 0 .s ca o > > -m 1 « S— ,-. O u N >u "O ca 53 C c > -3 > (N M -t So '*J "T O > —< u N >"£ .S «s 3C rt 53 S. n to N 2 0 & N rt U >o o* ju 'uS G c« O] rt —. 2 2 3 & a C >N o Ii 3 "O M «s CO N c/) t1 .«N S«30 >U rt 3 "S UD G 1 ^ 3 > s.« ti N _ G | "S JD N O G >o ¿■8 SP 5; 3 O G S -0*0 4) rt rt N M 0> >w 10 Z to > o M 0 a E 01 C >N ■o 10 N O a > M "3 >w (0 O a >w 10 N E o* jc M m O a ■ JJO C O -73 ^ o a c/3 tO •—, O "o >o >o p >N 3 O ^ K O S ^ ^ « G ^ 10 > o M O a 10 > M O M ■o 10 C ro On I- ca 3 t-< X) u (N O G -O W >Q C 3 ca N O) G 3 >o ca ti u CO 00 m On s- ca 3 G ca oa £ ^ •s £ G O 3 ^ fe C .. ni ca >y O "g c « = •m C. > 3 rt > jh 3 f» oo G O G ca Jh XI s co g' 03 U to O > to )M O N -O ca ¿4 s s V -2 >o >o 03 to d g 3 ca" Z Z "—1 'u £ -rt rt > rt > ti a O 3 M _C3 i "T3 G ca ci +J ^ J3 S •»■h .,-h r3 ^ > >tO 2 'S o ^ i.S tO G ca G • — 00 1-1 P. rt? tO rtH _ tO o > >to ^ G 3 O « -3 to < ¿t to G ca >o O c e ca e. _ G ~ w > ~> ot ca ¿4 e ^ ca m Pi 5 6 O* - c "S >rO G d ca a ot tO -rt 3 O M > .. ca ca 6 G -H. o Ih rt ca o •»—t o 'N rrt -r; - 4) ca ii ° S G G ca <3 rri on oc ^ s. > Q .2 o > tO b O N rt 53 2 S to a 0 § a .5 g a ° o a as .2. o U o- ¡o g Š O to O a o •s 1 .§1 G a 'g ¿a N 0) > V, ■Z £ rt S G tO S G 3 >o ca u ti J3 O -o o o > SH O -O N U • »—l s & On ca O »O -rt "C Jž a u O t- G O-i > _o to O a ca N G >o jo O ča C ca -o =3 g t- a> o X ts X N X v e o m •oz 3 !-T3 ca N C ca > o tU O (h G ca 1 S ^ o to > XI ca 3 > y -rt TG to G o ca M G oo On ti ca 3 C ca oo ^ to 5 m >y 0 «rt c >N 1 £ 0 a 1 ^^ >CJ .ti1 ž s 1-5 O > -rt CO >- O N "O C5 C « N C3 > O J* "a TJ O c/a rt ca £ •= o c s £ "3 rt S i4 J "3 3 JA tn c ca rt b «-I to «T > o G 03 S o» uc G a ca rt O > M k. O N -o (0 C o > 5 >w ie > 0) o > o > -rt co U O N T3 ca G o > CO t-l o N -o ca G O > c ¿2, rt tu •—i .. i >o rt G rt C rt rt G rt* CO -O O a (U o CO to rt rt -rt -rt "o "o > > G T3 TJ o> ra 0) on rt rt XI £ cu o 0) T3 tO o ■V m On rt rt 3 C rt o-; ■ O 10 c rt >o rt N 3 -C a CO 3 -2 tu E o ta a o « 0. oo — — no oo oo CN TJ" CN CN CN C3 L S N U C .C -o nO v£> ctn ~ nO no r» o no lOi^tNdinf us oo CS 00 on Ws on cmo on eo rt T—< r-i CM za dobre namene določeno a 1 1 1 1 1 1 1 c O O O O O O O o o o »n w> »n r»_ no Mit—, r- rt rt CS rt CN t—< T-i čistega dobička a no rt co 1 lo cs o co cn t— 1 or-rf a din neo-i ooooco «nomooiom oo cs cni r-; co cm NO CO Tj" uS 00 CS co >1 cs co fn» rt cs eo <0 M V a rt vi t-. no 00 u-l fn) co oo on oo o oo C > 0 01 0 & posojil din (M^NfOOM On On nO rt m »O nO o cm r- t^ vo no rt oi o >o cn CN I-C on o " o cs oo on o nrtrtdrt o C 0 A0)(IUZ]0p »O « On 00 »n CO O no o rt cn rt in o CO ti- ti u-> -O !o a rt NO O 00 O ON rt no«ONinooN vlog din 919.739 1,010.131 1,080.945 969.548 943.010 1,035.488 1,165.700 Aalp} -BSB[A o On IT) on on ir> rt rt CO ^ no CN CN CN cn cn CS CM deležev a 1 1 1° 1° 1 din | uimifltNono r^. cn rt o »i o U1 CO On u-1 00 eo o o —'• oi cn co « 1 r—l rt AO>)lU -znapez CM CM o ■»>■ eo ^ ono—nomtfr» 00 00 on on on o rt danih posojil a 1 II 1 1 1 1 din j 602.700 614.300 661.550 519.350 545.000 695.200 748.200 AO>(IUZ|Op UJAOU 00 NO On 00 O NO 0O CS CO rt CS CO nO 00 rt rt rt rt rt o vloženo a CM nO I O 1 I O rt CM 1 lO 1 1 CM JU 3 v rt s ocNm^rrJiNr. On CO 00 CS r- CO f- eo rt CM 00 O; 00 cm f-« 00 o 00 cm no no rt eo r^- rt rt rt co eo cm eo ti> > -B|A UJAOU rt O NO CM tj" 00 O rt rt rt CM CS CM CM ^ > c u a g 1 1 1 1 II >o u ■Ti a-o c ¿3 cm »n o o o o © rt cs >o o u-no >n oo oo tj" oo o rt A05|iuznjp -bz q;aou no 00 NO no 00 t no no vi co no 00 0}3[ -AOJSOJ rti CS CO TJ" lO NO t-co eo CO co co CO co on On on on on on on rt -i rt rt rt rt rt vo oovio\uijiu(om C/J< M 7 g* 3 BJ <___ d O» E3 K" C/3 c •o p •t o to 00 vo vo O O oo o vo o CO Si Si Ji On >-» vo 00 io hi ¡u w oo P-* M o o o v) U Ui W « W oo o ^ o m ui a On tO O On I I tO o vo to co On CO On CL 0- 3' - 3' tO rt* 1—• Ji Ji tO u> to to Hrt u> ^ Ji to rt» 00 vC vO tO 0 to s to Ji 00 vo vo o o Čo t—» VO ■vj ¿t oo oo co ji to W tO i-» 00 »jwuiOoouaoA VOHOAOOOOMOM •D 11 n> a 3 o 9: 5° B-5' K I I I S on o o oo 00 T3 rt n K) ■ V 0 n O d rt p p < fil O 3 n< M * A 3 M fil K M fil A O ¡0 U N a. P n <-• Z _ s» * o« a ° rt o 2. » S* 09 rt C g. p o < 73 n> N< _ £• S r 3 a co »> I v> TJ rt •rt' ~ 3 £.25 P p a % o ¡/i o N ta p P rt < o cr rt rt N •O O co S* p n p OS 3 K n p a. S- iS p rt 8. oa o < SB rt (__ P 2! rt rtj 1-1 p p rt* rt M p 63 •o. 55" 3 p C0 rt p rt N P Cl s N< P N P TJ O t« .O 3 o 3 p 3 o tttDO» p * o rt n OI Ji 0O tO vO N Ui < v> p ft- rt < rt P 0-SL rT ^ n o< TJ O D- T3 En' p P P rt O N P P ai< P 2; ^ Oo tO P Ov 00 O rt* •O O 03 © JQ P <5.p p X3 O i"» 03 rt o c ■ p - a- o cr 3 n> CO rt s - o< P ►i 0 ** 8. H i 5 i : s ¡a. - - . .. i D- 3' N3 tO W P1 vo I Ssl 1 9° to o rr £* 3' O Ji. W ^ M 00 Ov 1 Cn Vi O h- Ov I OJ 00 o f wa oo! S3 1 p < p o< p U3 O < u> p S-3' o o N< rt p 2 O < T3 P F § cl «•o "S < O p p p p o 3' 2". c 000 •p O Vi O N< 3 o < p ji. •P •§ o — p" cn O © 3 9r p << »O* ^ 2 p s. p o — s3 Ji ' rt -<-• to to rt ; Ui N< S p ' 0 o < Q 01 o, o —; Po in C. rt 03 cr o rt rt c« o< cr. p. «S p- i p >S © 3. X> < p: S p D- rt n'>O -» t— P rt < p ^ ja p rt C. c« « rt o p 2. v> X) rt 3 o 12. p* «s p Ti » o 3 | l-fl 3 P P 9* K N P o -T 3 "P o 3 o n< 2! 2. ^ 3 p p. CL N O >1 K p um. rJa p 3 09 < O 50 ta .rt' o< 73 <» 5" >1 I? o g h^» rt f» ft g co p N C •o p p rt» o< rt < P Cfi. rt > p a rt co N< 3 c sr p •• co «H > g" 2 S-§• § s. rt H» O 9Q p 3 3 n> £L p p co< rt Ou p C 3 ^ o< 5- ® 8 i* p » 5. r » P ■■ v> r o < T3 A rt K O 2 Crt P C r» S 2. P S. F o < «i p p 3 O CO 5 1 Ov UI A O) tO rt t-1 p cr p p cl p rt u> o-rt 0 1 cr p vo u> .-J t o N< rt p cl rt p p NJO P © o © n S- 03 O o rt- • 3! p p: 5. p p p o o cr •1 03 ji Ov Ov VO VO -a o 03 O M CL rt o n i- vo rt» vo VO ^ s On 168, On Ji On co CO 00 Ji 0 1 CO 00 to to S 00 Ov § tO Ji lo co< T3 O CL 3 Cl. 5' cn< 1-1 a cl 3 CL 5' 3 rt rt- rt !>r 00 rt« p p o p O o_ ia ov t-m ji co to o 13 o © o* & o rt O" P O 00 p-'P g 3 P POP p < 3 5* n-ip S 3.c: p o p p P "•-p 2. • g<« ■ T3 O co< C "p p < p D p 00 i» to to 10 •p o co O l-l co CO Ji to CO rt» CO co O VO on On tO Ov co O VO to Ji Ov ji 00 co to trt OV Ji bv o ON Ji I O I on Ji VO O Ji C/5< H 9 CL 3 rt cl 5" N uct P a" p 90 p «< c p N «a p cr rt cl O cr rt» o< p b O 8: