Št. 6. V Gorici, dne 16. januvarja 1900. Izhaja trikrat na'teden t Šestih lzdanjlh, in sicer: vsak torek, četrtek in soboto, zjutranje Iz-danje opoldne, večerno izdanje pa ob 3. uri popoldne, m stane z uredniškimi izrednimi prilogami f.er s ^Kažipotom" z novem letu vred po posti pre-jevnana ali v Gorici na dom poSiljana: Vse leto.......13 K 20 h, ali gld. 6 60 poljeta ...'•.... S.^&O .'..•«... 3-30 četrt leta ..'.....; 3". 40 „ „ , 170 '" ros&iiične številke stanejo 10 vin. Naročnino sprejema upravnistvo v Gosposki ulici štv. 9 v Gorici v »Goriški Tiskarni* A.»GabrSček vsak dan od 8. ure zjutraj do 6. zvečer; ob nedeljah pa od 9. do 12. ure. Na naročilu brez doposlaiie naročnin« se ne oziramo. - „FR1M0REC" izhaja rtelMvhmo od-«Soo"e» vsak petek in stane vse leto 3 K 20 h ali gld. 1-GO. «Soca» in »Primorec* se prodajata v Gorici v to-bakarni 8chwarz v Šolski ulici in Jellersitz v Nunski ulici; — v Trstu v tobakarni LavrenčiS na trga della Caserma in Pipan v ulici Ponte della Fabbra. SOČA Tečaj XXX. (Večerno izdanje). Uredništvo se nahaja v Gosposki ulici St 7 v Gorioi v L nadstr. Z urednikom je mogoče govoriti vsaki dan od 8. do 12. dopoludne ter od 2. do 5. popoldne: ob nedeljah in praznikih od 9. do 12. dop. Upravnistvo se nahaja v Gosposki ulici št. 9. »opisi naj se pošiljajo le uredništvu. Naročnina, reklamacije in druge reči, katere ne spadajo v delokrog uredništva, naj se poSUiaio le upravnlštvu. . * J Neplačanih pisem ne sprejemlje ne uredništvo ne upravnistvo. ______ Oglasi In poslanice se računijo po petit-vrstab, če tiskano 1-krat 8 ki-., 2-krat 7 kr., 3-krat 6 kr. vsaka vrsta. Večkrat po poeodbi. — Večje črke po prostoru. Naročnino in n*]»8« j«; <|>!n&iti loco fiorlra. „Gorlfika Tiskarna« A. tiaMKek tiska in zalasa razen «Sofe. in .Primorca, še ^Slovansko knjižnlcoV katera izhaja mesečno v snopičih obsežnih 5 do 6 no1 ter stane vseletoo 1 gld. 80 kr. - Oglasi v «Slov: knjižnici« se računijo po 20 kr. petit-vistioa. Odgovorni urednik in izdajatelj Ivan Kavčič v Gorici, Bog in narod! »Gorica" - proti dr. Staničn. človek ne bi verjel, da je, mogoča tolika brozobraznost in tolika hinav-Ščina, kolikor je dokazuje »GoriČanska« banda nasproti — dr, Staniču! Poglejmo! V »Soči« smo že povedali, da je bila pomijana kandidatura v imenu »Sloge« — dr. Staniču. To seje zgodilo še cel6 včeraj teden malo pred izredno n u j n o s t n o #ejp, »Sloginega« odbora, v kateri pa je bila pogojno sprejeta kandidatura c. kr. prof. Ivana Berbuča, ker dr. Stanič ni hotel kandidovati pod »Slogino« zastavo, ki je danes le zastava razpora in grdega osebnostnega poboja, za katero koraka le maloštevilna in danes v deželi neme-rodajna »GoriČanska« banda! V dr. Staniču so videli najbolj sposobnega in za sedanji čas edino možnega kandidata, seveda le s pogojem, da —• reši potopa »Goričansko« ladijo. Ker dr. Stanič ni sprejel Gregorčičevega blagoslova, je postal na-krat nesposoben za državnega poslanca. Dr. Gregorčič se je skril za dopisnika »z dežele«, ki odklanja kandidaturo dr. Staniča na impertinen-ten način, zadiraje se celo* v osebne zadeve o kavalirskem življenju in njegovih — vilah, kakor da bi bila za goriške Slovence nesreča, ako imamo med seboj tudi premožnih mož! Mi, ki vemo, kakdrada bi »Gorica« objela' dr. Staniča kot svojega pristaša, smo kar debelo gledali črno na belem, kak6 ga je zdaj zavratno zgrabila na jako delikatni strani, proti čemur se pošten človek niti braniti ne more. Kak6 naj imenujemo toliko hi-navščino?JAli bi bil dr. Stanič kaj slabši poslanec, ako ne dobi poprej Gregorčičevega »žegna« ? -— Kakor hitro je dr. Gregorčič ponujal kandidaturo v imenu »Sloge« — dr. Staniču, je s tem sam najsijajneje pobil vse poznejše zavratno udrihanje po njem! S tem smo najbolje odgovorih na na- MARCO VlSOONTl Zgodovinski roman •*&- italijanski napisal Commaso 6rossi. (Dalje) * Trenotek, ki ga je Biče čakala z nepopisnim strahom, a ga vendarle želela, se je vedno bolj bližal. Bavar, ki se ni nadejal nikakega vspeha od nadaljnega oblegovanja, se je nekako pogodil z Azzonom in odšel s svojo vojsko. Po malem so začele odhajati iz Milana in vračati se v svoje vasi in trge kmečke čete, ki so bile pritekle, branit mesto v dnevih opasnosti. Tudi Limontini so se napravljali, da se vrnejo v svoje gore, veseli in ponosni, ker so se bili proslavili pri tistem ponočnem spopadu; manjkali so med njimi le štirje možje\ ki so bili poginili pod nemškimi sekirami. Vojaki samostana sv. Ambroža so po namestnikovi določbi imeli ostati v Milanu. Ko so prišli voščit Limontinom l pade v zadnji »Gorici«, ker se je že ob jednem spomnila tudi »Soče«, češ: da je »Sočin« kandidat. Pa še nekaj! V »Soči« 9. t. m. smo rekli o dr. Staniču: »Mi ga ne štejemo med svoje pristaše, kakor bi ga najbrže ne štela nobena stranka, ker je stal doslej sploh vsemu politiškemu Življenju docela v strani. Govorilo pa se jo o samostojni kandidaturi dr. Staniča, in taki bi mi »Sočani« — ne nasprotovali. Razlogi so pač različni! Seveda nam ni merodajno to, ali dr. Stanič pridno hodi v cerkev ali ne, tudi nismo gledali njegovih hib, kakor »P. L.«, marveč ogledali smo si njegove sposobnosti in prednosti, ki ga kakor nalašč za sedanjo dobo priporočajo za poslanca. Mož je, lahko rečemo, talent; zna biti tudi diplomat ob potrebi, pa tudi do skrajnosti odločen in brezobziren; gmotno je docela samostojen...... Kaj hočemo boljega kandidata za sedanjo dobo? Da bi se skazal v politiki, doslej šo ni imel prilike. Morda bi no bilo napačno, ako bi ga poslal narod na poskušnjo. Ako so ne sponese, saj bo največ 3 lota na Dunaju, potem si narod lahko izbere koga drugega! — Evo, to so razlogi, da smo nekako zadovoljno sprejeli na znanje samostojno kandidaturo dr. Staniča! Podpirali bi ga seveda le pod gotovimi pogoji..... tlake ne bomo delali tudi njemu ne«. S tem smo gotovo dovolj označili svoje stališče nasproti dr. Staniču. Vsakdo, ki količkaj pozna razmere, je dejal, da smo zavzeli pravo stališče, kajti dr. Stanič je v politiki popolnoma »homo novus«, brez preteklosti, a ima i vse sposobnosti, da si ustvari I prav lahko 1 ep o pri h o d no s t. Ker smo torej culi o njegovi samostojni, kandidaturi, smo jo sprejeli le z vose- | ljem na znanje, ker žt-'i • o, da ostane dr. Turna v Gorici, kjer je jako potreben, dasi ima on danes večino vo* lilcev na svoji strani* ako le hoče nastopiti. Iz mnogih občin so došle celd «Gor. Tiskarna* A. GabrSček (odgov. li, Meljavec) tiska in zal. srečno pot, je Lupo pogrešil med njimi svojega dobrega prijatelja Vinciguerro. Poprašal je po njem in slišal, da je bil ubit pri nekem izletu iz predmestja pri ticinskih vratih. Nekateri njegovi tovariši so videli iz nekega stolpa, da je bil padel s konja, a se je še potem na tleh, vihteč svojo železno palico, kakor lev branil; bil je za trenotek izginil med gnječo sovražnikovo, ki so ga obdajali od vseh stranij; mislili so, da je vlovljen, toda kmalu so zagledali njegovo krvavo glavo, nataknjeno na sulico. «Umrl je častno, spolnujoč svojo dolžnost kot hraber vojak; Bog mu daj večni miri* je dejal Lupo; in na j to so se še o veselejših dogodkih pogovarjali. Tisto jutro, ko so imeli oditi naši vrli gorjani, je bil župnik naprošen, da bi na tihem poročil Ottorina in Biče. Dasi se je bil Azzone spravil s cerkvijo, je vendar' trajala še v Milanu cerkvena prepoved, katera je bila odpravljena Še le jeden mesec kasneje. Zato ni bilo prav nič nedostojnega in nezakonitega, če se je vršila poroka kar v naglici brez običajne slovesnosti in zunanjega blišča, kakor bi bilo sicer primerno za tak6 imenitna ženina. odločne zahteve, da mora kandidovati. Naj se »Gorica« le širokousti, kolikor hoče, a resnica je, da dr. Turna bi dobil -— dve tretjini vseh glasov! Kakor tudi bi radi privoščili »Goričanski« kliki to najgorostasnišo zaušnico, vendar bi raje videli, da ostane dr. Turna doma na delu, kakor doslej, a na Dunaj naj bi šel v domačem našem razkolu nekompromitovan mož. Ker smo torej doznali, da bi se dr. Stanič samostojno predstavil volilcem.... smo bili takoj zanj in smo še danes, dokler bo zvest svojemu načelu, katero si je postavil. »Gorica« jo priobčila cel predal dolg sestavek, ki se norčuje z našimi besedami...: »Ako se ne sponese (dr. Stanič), saj bo največ tri leta na Dunaju, potem si narod lahko izbere koga Irugega....« Gregorčičev list naj/ se le norčuje, kolikor hočo, toda naše besede so povsem rosno; prepričani smo, da bi jih rabil dr. Gr. sam, ako bi bil v srečnem položaju, da bi smol priporočati dr. Staniča. — Saj jo znano, da jeden ali drugi ima pomisleke tudi proti najboljšemu kandidatu : tem so predvsem veljale naše besede, pa tudi drugim volilcem, kateri bi se utegnili varati v ftVPjih pričakovanjih! — »Gorica« si torej lahko vtakne izrodke svoje slabe dovtipnosti za zrcalo, kajti dejstva ji kmalu preženo" vso voljo za take norčije ! Kakor smo torej videli, se je »Gorica« prav zavratno zakadila v dr. Staniča, ker je bila menda že gotova, da zmaga s svojim kandidatom. Toda že izid prvotnih volitev do včeraj jo je lahko poučil, da je odklonkalo prof. BcrbuČu za vselej. — Kakor je morala »Gorica« vgrizniti v kislo jabolko 3. t. m. v veleposestvu, tak6 bo morala —- 29. t. m. za državni zbor! »Gute Miene zum bosen Spiele!« — kaj hočete, ne bo drugače : ali pa žalostno pogoreti s svojim 1 j ubčkom ..... prof. Berbučem! Marta, utopljenčeva mati, je tisto jutro s svojo culo pod pazduho prišla slovo* jemat od grofove družine, v katero je bila tako prijazno in ljubeznjivo Ermelinda ji je bila rekla, da more ostati z možem v njeni hiši, če ji je drago. Miha je skoro bil pripravljen; a dobra starka ga je odvedla nekoliko v stran, in mu dejala. •Slišite, Miha • tisti kratki čas, kateri nas Bog pusti še živeti, nas že on previdi, kakor do sedaj. Kadar je naš ubogi Arrigozzo — Bog daj mir njegovi duši !^ — bil majhen, in sem ga še dojila, saj se spominjate, so bile slabe letine, še bolj, nego sedaj; in vendar —¦ ali nas je tedaj božja previdnost zapustila? ali smo bili komu v težavo in napotje? Imam, hvala Bogu, še vedno dobre , oči in prste! bom predla celi dan in tudi po noči, če bo treba; si bom odganjala spanec, in bomo že shajali. Mi smo priprosti ljudje, vajeni prestajati vsakoršno pomanjkanje, le gosposkega ponosa in trm bi ne mogli trpeti. Naše žuljave noge so sicer dobro vajene bose hoditi po grušču in trnju, a čižmi bi jih ogulili..... (Članek izven uredništva). VII. Sedaj, ko se splošno, in posebno v »Soči«, poudarja važnost trgovskega in obrtnega stanu, se celo priporofia posebna organizacija veleposestnikov, se opaža od mnoge strani, da preziramo organizacijo kmetskega stanu, dasi je ta atan najbolj mnogoštevilen in je temelj našega narodnega života. Vsakdo mora spoznavali istino te trditve, in tudi mi, pisnje to Članke in znhtevaje v prvi vrsti organizacijo trgovskega in drugih stanov, trdimo isto, da brez zboljšanja stanja malega posestva nimamo boljše bodočnosti. Ali baš zato, ker imamo pred očmi splošen napredek, in posebej napredek velike mase naroda kot celokupnosti, zato iščemo po onih sredstvih, po katerih najprej pridemo do splošnega napredka in do zboljšanja položaja našega srednjega stanu in široke mase. Ker je državna uprava dala umeteljno premoč trgovcem in obrtnikom ter veleposestnikom, in je edino po tem potu mogoče priti do upliva v deželi, in je zopet edino po tem' uplivu mogoče dosledno in neprenehoma dejstvovnti na zboljšanje malega posestva, ravno zaradi tega se mora vsak politik baviti pred vsem s tem, kuko vesti do posebnega razvoja trgovce, obrtnike in veleposestnike. Kedar bomo imeli moč, dajati sami deželne zakone, dajati podporščine za naše potrebe, potem pač bode najimenitnejša naloga naših javnih korporacij, da se lotijo zboljšanja stanja našega malega posestnika. Pa ne le zato, ker je trgovec, obrtnik in veleposestnik uplivnejši politični činitelj kakor mali posestnik, smo se bavili v prvi vrsti z organizacijo trgovstva in obrtništva, ampak tudi zato, ker je največja rana na životu narodnogospodarskem našega malega posestnika ta, da je pri nakupovanju in specavanju odvisen od tujega trgovca in izkoriščevalca, »li pa mu manjka pravega odvoza in pri-voza njegovih pridelkov in surovin. S tem, da se organiznje trgovstvo, se neposredno upiiva tudi na blagostanje malega posestnika. Kljubu temu, da danes aopet poudarjamo In pa Če se .grof ustanovi tu v mestu, kakor se kaže, bi vi mogel ! ostati zadnje dni svojega življenja med tem zidovjem, ki vam jemlje sapo ? Jaz j bi kaj takega ne vsprejela, tudi Če bi imela postati kraljica. Oh, kak6 rajše imam naše gore! in tisto jezero, ki je takd lepo, da se mi radosti srce Širi, ko ' ga zagledam! tiste oljke, kostanji, tisto | sinje nebo, prostrano kakor daleč sega . oko! glejte, tu morate tak6 pogledati kvišku, če ga hočete videti kak košček; in odkar smo tu, nisem še prišla do . tega. da bi vedela, na kateri strani vzhaja in da kateri zahaja solnče. In tista naša ljuba cerkvica, ki se sedaj ! zopet odpre — ker pravijo, da papež ' odvzame izobčenje — da bi je ne imela več videti? s tistim novim žrtvenikom* ki smo se zaobljubili, da ga postavimo svetemu Genesiu, brž ko bo ¦ dežela zopet blagoslovljena?... in da ne bi imela več slišati našega zvona, zvoniti vsaki dan sveto jutro in vsaki večer «zdravo Marijo« ? In pa kaj nič ne štejete tega, da bova tam živela skupaj z ljudmi, kateri govorijo vsi kakor midva, mej. tem ko se tu ne more razumeti, kaj brbljajo, in na zadnje se nam še rogajo, kakor da bi oni znali najlepše govoriti*. važnost le tega stan«, se ho^mo pečati ven- J daste ? drugirn vprašanjemkr. J je za danes postavljeno v prednjo vrsto; t. j. vprašanje organizacije našega delavstva. Ako se čita naše tri strankarske liste: »Soča". .Gorica" in .Primorski List", bi skoro rekli, da so gospodje okoli .P. L." vzeli organizacijo delavskega stanu v zakup. Pripisujejo si zaslugo, da so oni in le oni zavzeti za delavski stan, da oni in edino le oni so pričeli organizacijo tega stanu, in trde, da je stranka .Soče" nasprotna delavcu. Iz pisave ,P. L." same ali iz pogovorov onih gospodov, ki so najbolj razsvetljeni okoli »P. L.*, seveda se komaj dobro da razločiti, kaj je delavstvo. Da gre za krščansko socijalno organizacijo, to se takoj vidi; da hočejo gospodje okoli ,P. L." sami obdržati organizacijo delavcev v svojih rokah, to se še bolj vidi; kar se pa ne vidi, je to, k a k o h o-Cejo delavstvo organizovati, in katero delavstvo imajo pravzaprav pred ofirni, Konefinojim je delavstvo identično z maso. Svrha njih delovanja je torej pridobiti maso za se; ,v to maso pa najspada vsakdo, kdor se jim hofie pridružiti, naj si že bode delavec, ali ne, ali je že potreben delavske organizacije ali ne. Oglejmo si našo kronovino in poiščimo pravo delavstvo. Delavec pač ni oni, kateri vstopi k temu ali onemu obrtniku, k temu ali onemu gospodarju, da se sam priuči gotovi obrti, trgovini ali sploh kakemu poslu z namenom, da ob svojemu času na svojo roko obrt ali posel prične. Takih ljudij imamo v naši kronovini ne mnogo; ali smemo jih li imenovati delavce? Ne I Prištevati jih moramo trgovskemu, obrtnemu ali kmetskemu stanu, kamor imajo nadal In črna vin« $P?j3BE matlnsklh in i;: vipavskih, ^fflgt isterskih furlanskih, Jf vinogradov. Dostavlja na dom in razpošilja po železnici na vse kraje avstro - ogerske monarhije v sodih od 06 itrov naprej. Na zahtevo pošilja tudi uzorce. Anton Potatzkv. v Gorici. Na sredi BaStelja 7. TR80VIMA NA M««*« »I DEBELO. Najceneje kupovalisče nlrnberškega in drobnega blaga ter tkanin, preje in nitij. POTREBŠČINE za piurnice, kadilce in popotnike. Najboljše šivanke za šivalne stroje. POTREBŠČINE za kro/aše in ievijarje. Svetlnjfce. — Rožni Tenel. — Masne ' knjižice. lišna obuvala za vse letne čase. Posebnost: Semena za zelenjave, trave in detelje. Najbolje oskrbljena zaloga za kramarje, krošnjarje, prodajalce po sejmih in trgih l^arol prašču\, pekovski mojster in sladčičar v Gorici na Kormi št. 3. Priporoča vsakovrstno pecivo, kolače za birmance, torte i. t. d. Priporoča se stavnemu občinstvu za mnogobrojna naročila ter obljublja solidno postrežbo po jako zmernih cenah. Kuštrin Anton trgovec z jedilnim blagom Gosposka ulica šJL 23. Priporoča svojo zalogo jestvin in kolonijalij po jako nizkih cenah. Ima zalogo vsakovrstnega olja, na vadnega in najfineje vrste . Bazpošiija naročeno blago tudi na deželo po pošti od 5 klg. naprej. Ohljubuje točno in hitro postrežbo. simomrn V Gorici — Nunska nlica 14-16 —V Girici Prodajal niča • edina mehanična poprav ljalnica ___ Šivalnih strojev Brez konkurence S V zalogi se na-* haja nad 100 šivalnih strojev n. pr. za čevljarje, krojače m šivilje. Vsi stroji za šivilje se vdobe od gld. 32 naprej. V zalogi imata tudi dvokolasa, puške in samokrese. i Prave in edine želodčne kapljice, ivamven. inamka). ZdraVilna ttlOČ teh kapljic je nepre-kosljiva. — Te kapljice vredijo redno prebavljenje, če se jih dvakrat na dan po jedno žlicico popije. Okrepi po-Sv. Anton Padov. kvarjeni želodee store, da zgine v kratkem času omofica in živofea lenost (mrtvost). Te kapljice tudi stoi-6, da Slovek raji je. -9 Cena steklenici 30 kr. Prodajajo se v vseh glavnih lekarnah na svetu. Za naročitve in pošilja t ve pa jedino le v lekarni Cristofolettl v Gorici. Izšel je ravnokar Kažipot in koledar po Primorskem z natanjčnimi podatki vseh krajev, uradov, trgovcev, obrtnikov itd. itd. K_i Vdobiva se S v »Goriški Tiskarni" A. Gabršcek v Gorici. Zeta 1881. v Gorici ustanovljena ivrdka E.l«rjNistii6i3, (nasproti nunski cerkvi) iriporuda preč. duhovščini in slavnemu občinstvu svojo lastno izdelovalnico umetnih cvetlic za vsakovrstne cerkvene potrebe. Ima veliko zalogo nagrobnih vencev, za mrtvaške potrebe, voščeno sveče itd. vse po zmerni ceni. — Naročila za deželo izvržuje točno in solidno. Priporoča slav. občinstvu tudi svojo S. rH ti.|i;»jp, tik rj> fPiiJo IV. H. wn ^ Kava družbe sv. Cirila In Metoda! FSjffiflpiŽSffi Cenjena gospodinja i« Ne dajte si vsiljevati drugih izdelkov cikorij, ampak zahtevajte povsod najboljši pridevek k pravej bobovi kavi, ki Vam bode gotovo ugajal, to je iz Čiste cikorijske in sladove tvarine napravljena riotr.ncn „Kava" in „Sladna kava družbe sv. Cirila in Metoda". Dobiva se povsod! Glavna zaloga pri: Iv. Jebačinu v Ljubljani. k&^CXXXS3 Sladna Kava dražbe sv. Cirila in Metoda 1 {jffiffijff3LffXa !! Nezaslišano!! 191 predmetov za samo 2. gld. 10 kr. 1 krasna pozlačena ura, jamčena tri leta. 1 pozlačena verižica. 1 krasen etui za smodke. 1 fino toaletno obrobljeno zrcalo s pokrivalom. 1 notes vezan v angleško platno. 1 oprava zapestnih gumbov iz double-zlata I. vrste 1 oprava naprsnih gumbov iz double-zlata I. vrste. 1 par uhanov iz double-zlata I. vrste z vdelanim biseri. 1 zelo koristna pisalna oprava. 1 toaletno milo prijetne vonjave. 72 najboljših jeklenih peres. 25 finih pismenih zavitkov. 25 pol finega pismenega papirja in 50 koristnih predmetov za gospodinje. Imenovanih 191 krasnih predmetov razpošilja za samo 2 gold. 10 kr. (ura sama slane toliko) švicarska izvozna hiša H. SCHEUER, Krakovo Josefsgasse št v. 46. Kar ne ugaja se sprejema nazaj v teku 8 dnij. Uustrovani cenik! zastonj in franko. Novoporočenci pozor! Štejen si v ft»st naznanjati slavnemu občinstvu, da sem razširil trgovino pohištva v ulici Vituritii, glavni vhod v gosposki ulici. Anton Breščak v Gorici, gosposka ulica 14, blizu lekarne Gironcolijeve. V zulopi ima vsakovrstno pohištvo za vsaki slan. Pohištvo je po najmodernejih slogih, posebno spalne jedilne in posetne sobe so po Nemškem slogu odlikovanih Črnigojevlh delavnic v ulici Ponte nuovo in tia Leoni, katere so lepše in ukusneje * A izdelane in ceneje od Dunajskih in Budapeštnnskih kC»» tovarn. Ostalo pohištvo je od prvih mizarskih mojstrov. «*» Sprejema se naročila in izdeluje po izberi \<0& L& obrisa, najceneje in v najkrajšem času. rtV^ L0 Bogata zaloga podob na platno in šipo z K* #jAV^ različnimi okvirji. Belgijska brušena ogledala vsako *" velikosti. Različno pohištvo, kakor! taoletne mizice, različna obešala, preproge za okna i. t. d. Različne stolice iz trsja in celulojda, posebno zu jedilne sobe. Blazine iz strune, afriške trave, z zimami in platnom na izbero ter razne tapecarije. ..„ ^ Reči, katere se ne nahajajo v nalogi, preskr- ^(\ bijo se po izberi cenikov v najkrajšem času. ** ^& Daje se tudi na obroke, bodisi tedenske ali š^^^^ mesečne. — Pošilja se tudi izven Gorice po železnici in parobrodih. <** ^ ** **V &ei@@s@@e^@@e0@pLe@@@si Zahteva naj se popis in cenik leposlovnih in drugih knjig iz naše zaloge, katerega pošiljamo franko kamorkoli* »GORIŠKA TISKARNA" A. GABRŠCEK V GORICI IG) ^ (Ustanovljena leta 1893.) Gosposka ulica št. 9. (Ustanovljena leta 1893.) fcjj je najmoderneje urejeni tiskarski zavod, kjer se izgotavlja vsako najfineje in elegantno delo v najkrajšem času po jako kulantnih cenah, kakor: Be*F°» Brošure v vseh oblikah in jezikih v modernih in trdnih platnicah, diplome za častne občane in drage enake prilike v najrazličnejših barvah, trgovske račune, pisma in zavitke s firmo, cenike, drvštvene vsporede in vabila na kartonu ali papirju, posetnice najelegantneje kakovosti v šbatljah z zavitki, poročna in zaroena naznanila v veliki izberi in vseh mogočih oblikah, plesne vsporede, osmrtnice itd. itd 0 začetku šolskega j J,ripOPoe%1fr^^^ potrebne šolske tiskovine v slov., hrv. in Hal. jeziku za Goriško in Istro, nadalje za izdelovanje uradnih zavitkov [kuvert] v različnih oblikah in kakovostih* Velika zaloga izgotovljenih tiskovin za c. kr. okrajna glavarstva, županstva, sodnije, notarje, Šolske, cerkvene in druge urade. V naši založbi imamo te-ie časopise: ,,Soiatr, celoletna naročnina stane gld. 6'60, izhaja trikrat na teden. — »Primorec", celoletna naročnina stane gld. j'60, . izhaja vsak teden, na štirih straneh. — »Slovanska knjižniea*', doslej je izšlo 93 snopičev najrazličneje vsebine. Na-daljno izdajanje začasno vstavljeno. V zalogi so na razpolago se vsi snopiči z malimi izjemami. Safnnsfa Irniiiilipa" 7S nripatln izhaja v nedoločenih rokih. I. knjiga „0 to ionska", novele In črtice. „0dlUII5M KnjIZniCa U UOraSie 8Jpisal Fr. Govekar, je izSla 1. 1897. Stane s poštnino vred glfl. 1*10. Izšla je ravnokar II. knjiga »Salonske knjižnice" narodna igra v petih dejanjih. Cena 40 kr. »Hamlet«, cena 70 kr. — »JtokvvnjaŠi", „Sin'f, rodbinska drama v štirih dejanjih. Cena 60 kr. „BEN--HUR" roman iz časov Kristusovih. Mehko vezan gld. 1*30, trdo vezan gld. 1-65 s poštnino. Ker je ta knjiga interesantne vsebine je postalo obče zanimanje tako, da imamo le malo izvodov več v zalogi. Kdor želi še imeti to knj^, opozarjamo, da si jo za časa omisli. »Rusko-slovenski slovar in slovnica" ^ Sestavil M. M. Hostnik. M —*=~ ^ oesiavn M. m. nosmiK. m^ ^"V--' ".......'.....'.....' i Cena mehko vezanemu gld, P SO, trdo vezanemu gld. P BO, poštnina tO kr. veš. ,-l^S J