ig/čM */?/t NAROČILNICA Pri ČZP Enotnosti, Ljubljana, Dalmatinova 4, nepreklicno naročamo _________izvodov priročnika KAKO UVELJAVITI SPLOŠNO KOLEKTIVNO POGODBO V PRAKSI po ceni 170 din. Naročeno pošljite na naslov: _ - Ulica, poštna št., kraj: Naročeno dne: __________________________________________— Račun bomo plačali v zakonitem roku. Priimek in ime podpisnika: Žig Podpis naročnika nje, ki ga zakon oziroma osnutek poskuša reševati. Vse se vrti v tem osnutku okoli dobe šest mesecev, osebno mislim, da je ta doba predolga, ker predvsem prvi del, ki govori o tistem pogojnem odpuščanju oziroma prerazporejanju, ko ne gre še za pravo odpuščanje, tega je mislim manj kot drugi del, ko gre za odpuščanje, zato je ta doba šest mesecev, po mojem, predolga. V 35. členu se sprašujem, kaj je bolj odločilno kot kriterij za odpuščanje delavcev, ali so to ekonomski ali socialni vidiki ali je to strokovna oziroma delovna izkušnja ali je to socialno stanje, to je namreč zelo težko uskladiti, če je to mišljeno kot neki spisek kriterijev, ki naj bi jih delodajalec oziroma organ, ki odloča o usodi delavca upošteval, potem je to v redu, če je pa, če so pa nekatere točke pomembne in odločajo o tem, potem se s tem ne strinjam, namreč o usodi delavca vsekakor mora odločati delodajalec, s tem, da upošteva kriterije, ki so navedeni, ampak samo, da jih upošteva, ne pa, da ima neki kriterij večjo težo kot drugi. Kljub temu, da je v obrazložitvi rečeno, da so stališča delodajalca sedaj s tem zakonom oziroma z osnutkom pogoji boljši, smatram, da je vseeno to le nekoliko preveč, da so to le nekoliko preveč želje in da bo realno težko te pravice zagotoviti. Osnovo problema vidim v odnosih med zaposlenimi, med delavci, med delavcem in med vodjem in med delovodjem in med šefom in med šefom in med direktorjem, če navedem tako kratko verigo in seveda obratno. Spoštovanje, ki mora na tej verigi obstajati na obeh smereh, je pogoj za kakršnokoli resno delo in tudi ta obširen opis opravil, ki so potrebna za to, da, ki so potrebna pri odpuščanju, je v bistvu problem teh odnosov in spoštovanj, zato je tako obširen, ker ta problem je prisoten in ni rešen, temu se reče tudi morala. Namreč, hkrati s politično in gospodarsko reformo bi bilo potrebno tudi moralno reformo začeti uveljavljati, namreč brez teh stvari uspešnega gospodarstva ni, msilim, da smo tudi v globoki moralni krizi in zaradi tega potem prihaja do raznih šikaniranj, ne pa zaradi zakona. Zakon bo lahko še tako lep in dober, ne bo v ničemer preprečil šikaniranja, šikaniranje prepreči ena taka splošna moralna, splošni moralni nivo oziroma kulturni nivo. Najprej je treba preživeti in živeti, gospod Žagar! »Gospod Žagar, po našem mnenju niti Bog ne razume, kaj ste hoteli povedati!« »Kje, Ide, kje bom jemal!?_____________________ Komisija skupščine republike Slovenije za volitve in imenovanja je prejšnji mesec določila koeficiente, po katerih se bodo obračunavale plače funkcionarjev, poslancev, odbornikov, sodnikov v občinskih in republiških organih. Pri izračunu decembrskih plač bodo ti pokazali tako, da bodo z njimi pomnožili povprečno plačo v gospodarstvu republike Slovenije za oktober, ki je znašala okoli 6.000 din. Po približnem računu naj bi sodnik za prekrške, ki ima količnik 4,2 in je najnižji na funkcionarski lestvici, dobil povprečno 26.000 din. Predsednik skupščine republike Slovenije ima količnik 6,5 kar pomeni, da bo brez dodatka za minulo delo, delovno uspešnost in za dodatne obremenitve dobil 39.000 din. Kje, kje, kje bom jemal, da bom funkcionarjem dajal!? iriiia H": Minister za informiranje Stane Stanič, dolgoletni beograjski Slovenec, v pogovoru s poslancem Aksentijevičem: »Ste videli, kako smo vsi enotni o plebiscitu, če pa bo šlo v sredstvih javnega obveščanja vse tako, kot bom jaz dirigiral, tudi z ljudmi na voliščih ne bo težav.* Le o čem sanja eden izmed poslancev? LIPE SVEDER: SPODBUDNO T&J V\ ŽAftZT*/ /// ^ 5L-UK.™ \77WrVl