Ljubljana v letošnji turistični sezoni Predvideno je bilo, da bomo letos zabeležili precejšnje povečanje turističnega prometa v Jugoslaviji in seveda s tem tudi v Ljubljani. Na žalost pa številke kažejo, da se je število nočitev tujih gostov zmanjšalo, čeprav jih je bilo po številu nekaj več. Ta podatek velja za prvo polletje in za občino Ljubljana Center, kjer je bilo v tem času 69.550 nočitev, medtem ko jih je bilo v prvem polletju lani 71.708. Stevilo gostov pa je naraslo od 41.740, kolikor jih je bilo v občini Ljubljana-Center lani, na 42.712. Podatki o turističnem prometu v mestu Ljubljana pa nasprotno kažejo, da se je število gostov zmanjša-lo in sicer v poprečju za nekaj več kot 2300, število nočnin pa je za skoraj 7000 manjše kot v prvem polletju lani. Čeprav za poletne mesece še ni podatkov o nočitvah niti o obiskih tujih gostov, so v posameznih ljubljanskih hotelih povedali, da se je promet povečal. V hotelu Lev pravijo, da se je v mesecu juliju povečal promet za 4%, v mesecu avgustu pa so predvidevali okoli 7000 nočitev, kar je za skoraj 10% več kot lani. Tudi v hotelu Slon se je povečalo število nočitev, v glav-nem pa so njihovi gostje Nemci in Avstrijci. Enako velja tudi za hotel Union, kjer je bilo meseca junija okoli 300 nočitev več, kot v istem mesecu lani. V ta hotel najraje za-hajajo naši zdomci iz ZDA, veliko gostov pa je tudi iz Nizozemske in Nemčije. V hotelu Turist so zabe-ležili približno za 1% več nočnin kot lani, medtem ko se je število gostov v hotelu Kompas znatno povečalo. Julija lani je nočilo v tem hotelu 938 gostov, letos pa že 1560, kar je razveseljivo poveča-nje, vendar pa je pri tem treba upoštevati, da je tako hitro nara-ščanje nočitev v tem hotelu tudi zato, ker so ga šele pred kratkim odprli in je šele letos pričel delova-ti s polnimi zmogljivostmi. Po teh podatkih sodeč, letošnja ^ezona le ne bo tako slaba, kot so ' napovedali nekateri pesimisti, vendar pa tudi ne tako dobra, kot so si obetali gostinci in kot je bilo predvideno. Po realnih ocenah lahko priča- kujemo, da se je promet v gostin- ^stvu in turizmu povečal okoli 1,5%. Nikakor pa pri tako maj-hnem odstotku ne moremo mimo vprašanja, zakaj le za toliko in ne za 4 ali 5% in, kako bo prihodnje leto. Nedvomno je v turizmu izredno pomembno, da se gost počuti udobno, da si lahko najde zabave in si ogleda nekatere znamenito-sti, da se seznani z življenjem, hra-no in jedačo, da se ... Veliko je stvari, ki dopolnjujejo turistično podobo mesta, od odprtih lokalov, ki imajo dobro kuhinjo in solidno postrežbo, do trgovin in prijaznih ljudi. Če tako ocenjujemo, pa je vprašanje, ali bi si naše mesto lah-ko nadelo ime »turistično mesto«, pa čeprav je še vedno veliko zani-mivega, s čimer bi lahko pritegnili turiste. Kako se počuti tujec v na-šem mestu, si lahko predstavlja vsakdo, ki se v nedeljo sprehaja po praznih ulicah in, razen če ni do-bro poučen, zaman trka na zaprta vrata gostinskih lokalov. Tajnik Turistične zveze Ljublja-na, Niko Jerman, je ob tem opozo-ril, da Ljubljana počasi izgublja svojo privlačnost za tuje turiste. Vrsto let je bila znana po različnih športnih prireditvah od svetovne-ga prvenstva v košarki, hokeju in telovadbi, o katerih so poročali številni tuji časopisi, radio in tele-vizija, veliko pa je k slovesu naše-ga mesta prispevala kmečka oh-cet. Te prireditve so za Ljubljano v svetu predstavljale pomembno propagando, žal pa smo jo morda mi znali premalo izkoristiti. Sedaj športnih prireditev svetovnega pomena v Ljubljani več ni, pa tudi kmečko ohcet so pokopali dolgovi oziroma pomanjkanje denarja. Čeprav vse te prireditve niso bile niti zastonj niti poceni, je bila vseeno korist, ki smo jo imeli, ne samo Ljubljana ampak tudi Jugo-slavija, verjetno večja, kot pa sred-stva, ki smo jih vložili v to. Zelo malo mest je na svetu, je poudaril, ki bi imele le 250 tisoč prebivalcev in bi bila tako znana kot Ljublja-na. Čeprav smo imeli tudi letos do-volj kulturnih prireditev v Ljub-ljani, tu gre predvsem za Ijubljan-ski festival, ki je kvalitetno na yi-soki ravni, ljubljanski grafični bie-nale in pa stalne razstave v muze-jih in galerijah, pa je bilo premalo storjenega, da bi te prireditve tudi turistično popularizirali. Ne gre le za goste v Ljubljani, ki bi jih mora-li seznanjati z vsemi možnostmi, temveč tudi za tiste turiste, ki pre-življajo dopust na Gorenjskem ali pa ob morju, in ki bi si radi kdaj zvečer ogledali kvalitetno pred-stevo, ob slabem vremenu pa mu-zej ali razstavo. Kljub temu pa v Ljubljani hudo primanjkuje za-bavnih prireditev kakor tudi fol-klornih prireditev, pri čemer je največji problem najti ustrezen prostor za tako prireditev. Letos so tudi poizkušali oživiti tradicionalne prireditve na Ljub-ljanici in sicer s kresom na Ljub-ljanici in nočjo na Ljubljanici. Pri tem si turistična zveza želi večje sodelovanje gostinskih in turistič-nih organizacij pa tudi raznih kul-turnih društev. Letošnja turistična sezona je v glavnem mimo, vendar ne smemo pozabiti, da bo ponovno prihod-nje leto, pa tudi v drugih letnih časih je dovolj turistov in zato bi morali večjo pozornost posvetiti turizmu v našem mestu. Bogdan Pogačnik