SLOVENSKA ŠOLSKA MATICA UČITELJSTVU! Odbor SŠM se je odločil, da poviša članarino svojim publikacijam od 30 Din na 40 Din, ko še ni vedel, da bo tudi naše uči= teljstvo občutilo težkoče sedanjega gospodar* skega položaja. Merodajno je bilo dejstvo, ki ga izražamo v trivijalnih besedah, da je za malo denarja malo godbe. Odbor bi rad naročnikom SŠM poklanjal čim več knjig in čim boljših po vsebini pa obliki, jezikovni in vnanji. A v to svrho je najpnej treba bolj* ših rokopisov. Ker pa je tudi spisova« njc dobrih knjig delo, še prav naporno in večinorrra drago delo, zato je i boljšega de= lavca s peresom treba boljše plačati. In tako za pot kvišku i SŠM ne preostaja drugega negoli »k v a 1 i t e t n o« delo ter temu pri menni. se pravi da višji honorarji. Sedanja »kriza« ni samo gospodarska, ampak globlja, vse do duhovnih temeljev človeškega bitja segajoča kriza. In čas bo prej ali slej pokazal, da k reševanju te krize nista v zadnji vrsti poklicana — učitelj i u č i t e 1 j i c a , vsaj koJikor gre v današnjih težavah za krizo d u š. Saj postaja vedno bolj očitno da vzgojstveni problemi nikdar ne zadevajo zgolj šolskih in ukovnih vprašanj, ampak da je pedagogika kot praktično prizadevanje in kot znanstvena teorija docela »integralen« del v celotnem k u 1 * turnem življenju naroda ter se ne da trgati od te celote. Uvažujoč prav to, preko vsakdanjih »pe= dagoško-didaktičnih« potreb v šolskem pomenu besede segajočo funkcijo učiteljskega delovanja, se je odbor SŠM odločil, da bi poleg drugcga skozi nekaj let dajal učiteljstvu tudi po eno knjigo o — »ž i v 1 j e n j u«, ki ga morata učitelj in učiteljica pač poznati, ako naj ga uspešno navnata in oblikujeta. Kako neki bi druge zanesljivo vodil po raz= nih področjih življenja, ako ne vem za nujne zakonitosti, po katerih se to življenje od* igrava? Letos je s tega vidika odbor SŠM izbral knjigo o pomenu tehnike za današ« njega človeka. In vrh tega je glede na pomen »življenjske« pedagogike SŠM tudi razpisala tekmovalni problem »Kakšno vzgojo zahteva gospodarsko življenje od našega človeka« ter določila v to svrho troje nagrad (po 1500 Din, 1000 Din in 500 Din). Dokazovati potrebo omenjene knjige pa razpisa in še podobnih, ki naj sle= de, bi se pač reklo nositi vodo v Dravo in Savo. Življenje zadnjih 30 lct uči, da je med SŠM pa učiteljstvom medsebojno sožitje: brez učiteljstva, se pravi brez nalog, ki jih morata izvrševati učitelj in učiteljica, bi ne bilo SŠM; in brez SŠM bi utegnila učitelj in učiteljica čutiti da jima nedostaja precej trdne opore, zlasti v sedanjem, vsestranski tako do tal razrvanem življenju Z enim izmed obeh partnerjev uspeva i drugi, pa tudi — propada ... A naše učiteljstvo je doslej i v j.ako težkih položajih dokazovalo z dejanji, da mu je pred vsem drugim na srcu — »napredek in prosveta«. Odbor Slovenske Šolske Matice. VAŽNOf VA2NO! PRAVA KNJIGA ZA MLADINO IN ZA ODRASLE najboljši letnik za dom in družino je in ostane »DAS NEUE UNIVERSUM« Najnovejši, 52. letruk prinaša na 463 straneh s 346 slikami in 13 prilogami v be= sedi in sliki povesti iz sveta pustolovščin. Seznanja nas s tisočerimi novimi čudeži naše tehniške dobe ter daje pobude in navodila za različne zanimive poizkuse in koristne lastne izdelke. Nova cena knjige, vezane v platno, je 115 Din. O tem novem letniku, ki je razširjen po vsem svetu, je mnenje sledeče: »Ta zbornik je nekaj posebnega in edin* stvenega. Mnogi so že poskušali izdajati nc= kaj sličnega, kar naj bi zatemnilo uspehe tega zbornika, toda nobenemu teh posnemalcev se ni posrečila ureditcv tako raznovrstnega čtiva, ki je obenem zabavno in poučno, pri* mcrno posebno za mladino. To delo ostane mojstrovina, kjer se vidno izražata tradicija in izkustvo. Ta letnik se dobi v knjigarni Učiteljske tiskanne, r z. z o. z. Ljubljana in stane samo 115 Din. — Gimnazija doma. Vsak človek, ki mu jc potrebna gimnazijska izobrazba, ne more hoditi v redno šolo, bodisi vsled siromaštva ali stanosti, pač pa lahko dovrši šolsko kvalifikacijo potom Vidovičeve dopisne šole. Prosnekte pošilja brezplačno Vidovičeva do= pisna šola Sarajevo, Kralja Aleksandua ulica štev. 53. Univerzalna šolska klop! V mnogih slu« čajih so naročali naši šolski zavodi klopi v inozemstvu, ker se pri nas ni nihče potrudil, da bi izdeloval moderne, higienične klopi, ki bi odgovarjale današnjim zahtevam. Pred le« tom dni pa je predložil oblasti mizarski mojs ster R. Kompara v Mariboru model univerzalne šolske klopi ter prijavil zanjo patent. Najvažnejše prednosti izuma našega domačega mojstra so: 1. miza in sedež se poljubno dvigneta in znižata, kakor je telesni velikosti učenca primerno; 2. sedež sam se avtomatski dvigne, ko učenec vstane; 3. naslonjalo je ob= liki hrbtenice primerno upognjeno, učenec sedi udobno in ima dosti prostora; 4. zaradi enostavne konstrukcije spodnjih delov klopi ne ovirajo snaženja šolskih prostorov. Pripomnim še, da so klopi iz suhega, parjenega bukovega lesa, ki se prepleska z lanenim oljem, da ohrani lepo naravno barvo. Mize, ki so iz mehkega lesa, se prepleskajo zeleno Najbolj se pniporočajo dvosedežne klopi, ki pa niso tako praktične kakor prve. Ogledal sem si jih na trgovski akademiji v Mariboru in priznati nvoram, da niso le krasne za oko, marveč tudi zelo pripravne, komodne in prak= tične. 2elim, da bi si jih ogledali vsi oni tovamiši, ki potrebujejo klopi, da se sami prepričajo o njih uporabljivosti. Cemu bi nosili des nar v tujino, če imamo doma vsaj tako dobro blago, ako ne celo boljše. — T. K. NOVI ZVEZKI ZA OSNOVNE IN VISJE NARODNE ŠOLE. Šolskim upraviteljstvom in učiteljstvu narodnih šol priporoča Učiteljska tiskarna, da nabavijo nove zvezke za osnovne šole za svoje šole in razrede, ker so ti zvezki izde= lani po predpisih, kakor jih je ugotovila ko misija v ministrstvu prosvete v Beogradu za sestavo enotnih zvezkov. Zvezki so sledeči: 1. Lepopisnice z napisanimi vzorci. {Rjav ovitek.) 2. Lepopisnice brez napisanih vzorcev. {Rjav ovitek.) 3. Lepopisnice z napisanimi vzorci v cirilici. (Rjav ovitek.) 4 Okrogla pisava. 5. Pisanke in vcžbanke. (Zelen ovitek) 6. Vežbanke za računanje. (Moder ovitek.) 7. Risanke. (Siv ovitek.) Vsi zvezki so izdelani iz najfinejšega pisalnega papirja ter opremljeni s pivnikom. Solska upraviteljstva in učiteljstvo naprošamo, na.j opozore trgovce z zvezki, da naroče, ko jim poide zaloga dosedanjih zvez= kov le nove vzorce, da bodo tako polagoma uvedeni v vse šole enotni zvezki. Šolska upraviteljstva so prejela podro* ben prospekt in opis zvezkov. Uvedite nove zvezke v •voje razrede! Z uvedbo teh zvezkov koristite tudi svo» jemu stanu, ker podpirate svoja stanovska podjetja! Učiteljska tiskarna v Ljubljani.