Vestnik ineščanskih šol. RAZSTAVA NA DEŠKI MEŠČANSKI ŠOLI V MARIBORU. (Dalje.) V naslednjih delih si videl, kako izpopolnjuje in pojasnuje risanje druge predmete. Preprosta škica pojasnjuje mnogokrat bolje, kakor dolgovrstno popisovanje. Na drugi strani se lahko vsakdo prepriča s pomočjo risbe ali učenec snov zadostno in pravilno pojmuje. Je pa tudi izvrstno mnemotehnično sredstvo; kar si se naučil, pozneje narisal, tega ne pozabiš kmalu. Razstavljena je bila cela vrsta domačih in šolskih zvezkov iz prirodopisja, prirodoslovja in zemljepisja. Povsod si videl, kako spretno se uporablja risanje — kot jezik. Ako si pregledal le par zvezkov, si videl, kako si vsakdo pomaga. Slabši risarji so si pomagali s preprostimi skicami, med tem, ko so bile slike boljših dovršene, da nisi vedel, ali so risane ali tiskane. Posebno zanimanje so vzbujali zvezki iz zemljepisja, nekateri so bili podobni samim atlantom, kakor tudi zemljepisne karte, izvršene v dveh in več barvah. Zanimive so bile dalje domače naloge iz fizike. Razstavljene so bile tudi domače in šolske spisovne in računske naloge. Najlepši oddelek so bila, brez dvoma, deška ročna dela. Mnogo se piše in govori o teh pri nas, posebno odkar so vpeljana na naših osnovnih in meščanskih šolah. Mislim pa, da ga ni zavoda, kjer bi se delalo toliko praktično, kakor na tej šoli. Največ zaslug ima g. ravnatelj Humek, ki je strokovnjak na tem polju. Delal je sam po več mesecev o počitnicali pri raznih mojstrih: knjigovezu, mizarju, strugarju itd., da se je sam priučil praktičnemu delu, zato so vsa dela lepo in solidno izdelana in uporabljiva, ne pa kakor sem videl na neki drugi šoli, kjer so bili izdelki le igračke. Ciril Hočevar. (Dalje prihodnjič.)