Vse spise, v oceno poslane knjige itd. je pošiljati na uredništvo — naročnino, reklamacije in vse administrativne stvari pa na upravništvo v Ljubljani, Učiteljska tiskarna, Frančiškanska ul. 6/1. Vse polil jatve je pošiljati franko. Reklamacije so proste poštnine. Rokopisov ne vra-tamo. Telefon uredn. 312. Stanovsko potifiiiko glasilo UJU. - Poverieništvo LJubljana Izhaja vsak četrtek. Naročnina znaša za neorganizirane 60 Din, za inozem. 80 Din. Posamezna štev. 1-50 Din. Članstvo „ Pov. UJU — Ljubljana" ima s članarino že plačano naročnino za list Za oglase in reklamne notice vseh vrst je plačati po Din 2-50 od petit vrste. Inseratni davek posebej. Pošt. ček. ur. 11.197. Naše zahteve glede učiteljske stalnosti. Nobena reč ni učiteljstvu tako potreb« na za mirno kulturno in prosvetno delo ter poglabljanje v svoje službeno delo, ki se mora vedno naslanjati na razmere in oko« lico, kakor stalnost na službenem mestu. Lahko se prestavijo uradniki drugih strok in se postavi novega uradnika na iz« praznjeno mesto, pa bo šlo delo enako na« prej in ne bo stvar trpela. Pri učiteljstvu, ki mora delati v skla« du z okolico in moTa usmerjati svoje delo z razmerami in potrebami kraja, v ka« terega se mora uglobiti, je drugače. Izpre« membe so v tem pogledu zelo škodljive za stvar. To so uvideli že vsi stari stvaritelji šol« ske zakonodaje in so ločili učiteljstvo v stalno in nestalno. Stalno učiteljstvo se je smelo premeščati le po neizogibni službeni potrebi, ki pa ji je vedno prej sledil disci« plinski postopek, ali pa se je izvršila pre« mestitev po službeni potrebi iz res stvarnih razlogov in v sporazumu s prizadetim. Stara šolska zakonodaja varuje učitelj« sko stalnost s čl. 109. in 110. drž. šol. zak., oziroma dok. šol. in učnega reda, na pod« lagi teh temeljnih določb so izdelane po« trebne določbe deželnih šolskih zakonov, ki omejujejo premeščanje učiteljstva in mu dajejo stalnost. V pogledu dež. šol. zakonov pride v poštev § 33. dež. šol. zak. za Kranjsko od 29. aprila 1873, oziroma od 9. marca 1879 ter § 11. in § 15. dež. šol. zakona za Štajer« sko od 17. maja 1877 dež. zak. 15 pril. 13. poleg drugih dopolnilnih členov. Pred vojno se je smatralo učitelja, ki je dobil svoje stalno službeno mesto po razpisu, za nepremestnega, in se ga je pre« mestilo le na lastno željo, vsaki premestit» vi iz službenih -ozirov pa je sledila prej vedno disciplinarna preiskava in razsodba. Drugače se učiteljev, ki so imeli stalno službeno mesto po razpisu, ni premeščalo. Tudi ob uveljavljanju uradniškega za« kona se je uvidela in čuvala učiteljska stal« nost. Zato je določal čl. 234. čin. zakona, da dobe vsi uradniki stalnost po novem zakonu šele čez tri leta, t. j. septembra 1926, a iz« vzete so one stroke, ki niso smele biti po čl. 224. čin. zak. 1. 1923. postavljene na raz« položenje. Čl. 224. čin. zak. pa določa, da se ne po« stavljajo na razpoloženje poleg drugih ; učitelji, ki niso smeli Ibiti po dosedanjih za« konih ne premeščeni in ne odpravljeni iz službe. Dasi je finančni zakon iza 1. 1926./27. podaljšal nestalnost državnega uradništva do leta 1929., je zopet izvzel one stroke, ki jih omenja čl. 224. čin. zak. Sedaj je pa izšla nova odredba, ki tol« mači premeščanje učiteljstva po čl. 71. Gla« si se sledeče: Ministarstvo prosvete kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca odeljenje za osnovnu nastavu O. N. br. 45.222, 5. jula 1927. god. u Beogradu. Po pitanju, da li učitelji, koji su dobili svoje stalno mesto stečajem, a su bili pre« mešteni na osnovu čl. 71. Zakona o činov« nicima, zadrže i dalje svoje mesto, dobijeno stečajem, dalo je Ministarstvo Pravde, Cen« tralna Komisija za izvršenje zakona o či« novnicima, pod Br. 34.685 od 6. jula 1927. godine ovo mišljenje: »Stalnost u zakonskom smislu, po izu« zetku učinjenom odredbom čl. 234. Zakona ° cinavnicima, uživaju oni učitelji koji po ranijim zakonima nisu mogli biti ni preme« steni ni iz službe uklonjeni, bez naročitih, zakonom za to predvidjenih razloga, a ne i oni koji takvu stalnost po svojim ranijim zakonskim propisima nisu uživali. Takvi m°gu da budu i administrativno premešteni, Po odredbama čl. 71. Zakona o činovnicima, up r k os tome što su svoje mesto dobili even« tualno i konkursom, jer konkurs u takvom slučaju, nije zakonom predvidjena garantija stalnosti, več izvesna tehnička procedura Pnlikom popunjavanja upražnjenih mesta, Kojom se administracija može da posluži. ?a odatle ne nastaje nikakvo pravo nepo« Kretnosti, za one koji su svoje mesto na taj način dodali, a kojima inače ta nepokret« širn i za§arantovana zakonskim propi« Samim tim dat je i odgovor na pitanje °Pstinskoj pripadnosti«. dol Ji tcga tolmačenja bi sledilo, da veljajo ]je r?e starih zakonov samo za one učite« Po'r S-° pred uradniškim zakonom dobili temb?nP?o^službeno esto' ^ d'° L seP* Služhn" ' Za VSe drU§e Pa- ki SO dobili Pa ie Z iazPlsom P° uradniškem zakonu čl. 7i ^Pako- kakor če bi dobili mesto po sleH,/'C!n" zakona. Isto velja analogno tudi sieae izjem v čl. 224. Iz tega je razvidno, da je nastal po se« danjih tolmačenjih, o katerih pa je še vedno vprašanje, ako bi držala pred Državnim Svetom, velik pravni kaos, ker to naspro« tuje čl. 71. čin. zak., ki jasno določa: »Od« redbe o premeščanju ne veljajo za usluž« bence, ki jim je s specialnimi zakoni za« jamčena nepremestnost.« Tu4i za stalno uči« teljstvo je premestnost s specialnimi zako« ni omejena. Jasno je, da so s to določbo tudi za uči« teljstvo podaljšane vse odredbe starih za« konov in omejitve premeščanj učiteljstva na stalnih razpisanih mestih ter je smatrati, da veljajo omejitve starih zakonov glede premeščanj tudi za vse one, ki so po uve« ljavljenju uradniškega zakona dobili svoje mesto z razpisom. Stalno (po razpisu) nameščen učitelj se sme premestiti le na lastno željo, iz važ« nega službenega obzira ali vsled discipli« narne razsodbe. (Določbe starih zakonov). Še večji kaos so ustvarila oblastva sa« ma, ker so pričela zahtevati od učiteljstva tudi izven razpisa, da samo vlaga prošnje, in to celo če pride zaradi ukinitve razreda na razpoloženje (preden so eno leto na razpoloženju). Te prošnje potem oblastno tolmači kot lastno voljo in prošnjo, samo da ni treba plačati selitvenih stroškov. To je v nasprotju s členom 71. čin. za« kona, ki v prvem odstavku pravi: da pri« padejo selitveni stroški onim, ki so preme« ščeni brez lastne volje, toda po neizogibni službeni potrebi; v drugem odstavku pa pravi: če se premestijo uslužbenci po svoji prošnji ali če dva uslužbenca zamenjata službena kraja, jim ne pripadajo stroški za selitev. Res je, da v čin. zakonu ni pravega tolmačenja kaj se smatra za premestitev po lastni prošnji, izvzemši analogije iz prvega odstavka čl. 71. (brez lastne volje), a stari zakoni (čl. 34. kr. dež. zak.) imajo to tolma« čenje samo v nemškem tekstu, ki tolmači premeščenje na lastno prošnjo le za redno kompetenco (torej razpis) in medsebojno zamenjavo službe. Za vsako premestitev brez lastne krivde in prošnje, ali za slučaje nadomeščanja, pripadajo selitveni stroški. (§ 35. dež. zak. za Kranjsko). S tem je dano dovoljno tolmačenje čl. 71. čin. zak. in uredbe o povračilu selitvenih stroškov. Potreba bi bilo samo v par kon« kretnih slučajih pritožbe na Državni svet, v svrho popolnega razčiščenja tega vpra« šanja. Sedaj so po tej praksi popolnoma ustavljeni selitveni stroški. Ali upravičeno, ali neopravičeno, to naj se izkaže! Naše zahteve v pogledu stalnosti so pa sledeče: Učitelji, ki so dobili stalno mesto bo razpisu, so nepremestni. Premestitev teh učiteljev se izvrši lah« ko le v sledečih slučajih: 1. če sami prosijo za drugo razpisano mesto; 2. po službeni potrebi in to samo prva dva meseca v začetku šolskega leta, če se zaradi premalega števila otrok na šoli za« tvori razred in ni na šoli druge nestalne učne osebe, ki pride v takem slučaju v prvi vrsti v poštev. Drugače se premesti stalni učitelj, ki je poslednji prišel po razpisu na šolo. Če se med letom ali v naslednjem letu otvori na tej šoli nov razred, ima tako pre« meščeni stalni učitelj pravico, da se vrne na to šolo; 3. kazensko, ako je krivda disciplinsko dokazana in pravomočno izrečena po disci« plinskem sodišču; 4. ako tri leta zaporedoma dobi učitelj nezadostno oceno; 5. ako se dvema stalnima učnima ose« bama dovoli zamenjati službeno mesto. Ne more se pa braniti šolski upravi, da razpolaga z nestalnimi in začasnimi učnimi oselbami. Vendar je tudi tu izvojevati go« tove norme da se izognemo partizanskemu premeščanju začasnega učiteljstva. Iv. D. Prvi samoizobraievalni tečaj Pov. UJU v Ljubljani. Tečaj je končal z velikim uspehom. — Velika udeležba iz vseh društev poverjeništva. — Obisk vztrajen in zelo velik. — Referati na višku in globoki. — Tudi beograjsko poverjenišivo UiU je odposlalo svojega zastopnika na tečaj. — Tečaj Je začrtal važen kulturni in nacionalni pravec učiteljstvu. Globoke brazde smo začrtali v kulturno in nacionalno delo učiteljstva. Pravilno je naglasil zastopnik beograjskega poverjeni« štva UJU, da se je slovensko učiteljstvo s tem tečajem postavilo v najpozitivnejšo kulturno in nacionalno služlbo narodu. »V službo narodu!« je bilo pravo geslo vse smeri, ki so si jo začrtali tečajniki in to geslo ponesejo sedaj v svoja društva. Uspeh je zagotovljen! vsega tečaja, kar je prejel vsak udeleženec takoj ob prihodu. Vodil je tudi podrobno evidenco o poteku tečaja ter skrbel za dru« žabna razvedrila udeležencev. Vsa čast mu za požrtvovalno in vzorno izvedbo svoje naloge. Obisk v poedinih dneh. STATISTIČNI IZKAZ samoizobraževalnega tečaja od 25. do 30. avgusta 1927. Udeležba iz poedinih društev. Iz društva Tovarišev Tovarišic Skupaj Brežice-Sevnica...... 5 3 8 i Celje........... 1 3 4 Črnomelj......... 2 3 5 Dolnja Lendava...... 1 3 4 Gornji grad........ — I 1 Kamnik . ........ 3 16 19 3 10 13 1 1 2 1 2 3 6 6 12 1 3 4 X 4 5 Ljubljana - mesto...... 13 18 26 Ljubljana-okolica...... 14 16 30 Ljutomer......... — S 3 Logatec .......... 5 6 10 Marenberg......... 2 2 4 Maribor-mesto....... 2 — 2 Maribor-okraj....... — 2 2 Mežica.......... 2 2 4 Murska Sobota....... 1 — 1 Novo mesto........ 2 6 8 4 4 8 2 9 11 Slovenska Bistrica...... 2 2 4 Slovenjgradec....... 1 1 2 Šmarje - Rogatec...... 2 3 5 Šoštanj.......... — 1 1 Vransko ......... — 1 1 Drugi udeleženci(ke)..... 9 20 29 1 Skupaj . . . | 86 145 231 25./VIII. 26./VIII. 27./VID. 29./vm. 30,/Vin. dop. CK O a dop. pop. dop. fii o C. dop. d o f& •dop Oi o a. tovariäev . . . tovarišic . , . 68 113 65 109 70 116 70 108 70 108 63 104 54 119 57 117 52 117 53 117 skupaj . . 181 174 186 178 178 167 173 174 169 170 Povprečno je obiskalo tečaj. 25./VHI. 26./Vm. 27./VIH. 29./VÜI. 30./VIII. 66'5 111 70 112 665 106 55-5 118 52-5 117 skupaj . . 177*5 182 1725 1735 169-5 povprečno ves tečaj 175 Pripravljalni odbor je preskrbel vsem udeležencem stanovanje deloma v Aka« demskem kolegiju, deloma v Invalidskem domu, prehrano pa v uradniški menzi. Iz« dal je tudi potrebna navodila in spored OTVORITEV TEČAJA. Tečaj je otvoril v imenu vodstva tečaja poverjenik tov. Andrej Skulj s slede« čim nagovorom: Ko smo na celjski skupščini s sprejet« jem deklaracije prelomili s starim pravcem in starimi tradicijami je bilo nujno ugoto« viti smernice za naš delovtii, kulturni in prosvetni program, kateremu naj sledi naš sleherni član, kakor celotna organizacija. Program, po katerem bomo usmerili in na katerem, bomo utrdili organizacijo, naše članstvo pa usposobili za veliko kulturno misijo med narodom ter tako dosegli one stike in vezi, ki morajo vezati slednjega učitelja z najširšimi krogi naroda. Vsi veste, da smo morali še po celjski skupščini biti ljut boj, da smo morali raz« čistiti pojme, utrditi omahljivce in poučiti nevedne. Po tej odločilni borbi je napočila sedaj za nas doba konsolidacije in pričeli smo ideje konkretno formulirati. Stoprav leto kasneje, na letošnji skup« ščini v Kranju smo mogli stopiti pred uči« teljski forum, pred delegacijo, s svojim de« lovnim in prosvetnim programom. Odu« ševljeno je bil sprejet pravec našega bodo« čega dela, Iki naj v nas vzlbucji pravo sta« novsko zavest, po njej nas osamosvoji ter prešine z resno voljo za pravo kulturno delo med narodom. Kdor hoče delati, kdor hoče biti ne sa« mo veren, ampak tudi pozitiven član svoje organizacije, mora biti točno in jasno po« učen kakšno je delo, kaj mu je cilj. Poučen mora biti o vseh vprašanjih, ki mu jih bo reševati ob vršitvi svojega poslanstva. Da pa bo naše delo res uspešno, mora biti enotno usmerjeno po gotovem pravcu in imeti gotov cilj, to je: prosvetliti najširše plasti naroda, dvigniti njegove moralne sile, pomagati mu k zdravemu gospodarskemu razvoju, sebi pa ustvariti krepko od niko« gar odvisno organizacijo, po njej svobodno, zavedno in od nikogar odvisno ter gmotno dobro podprto članstvo. V dosego vseh teh naših namer pa je treba priprave, pouka in treznega preudar« ka. To doseči, je postala nujna potreba iz« obraževalnega dela v nas samih. Ta zavest je rodila naš prvi izobraže« valni tečaj, katerega danes v imenu po ver« jeništva Ljubljana otvarjam z željo, da se v polni meri izpolnijo naše nade, da boste ve drage tovarišice in tovariši oni kvas, ki bo pomagal prekvasiti naše članstvo po sreskih društvih in s temi celotno organi« zacijo. Pri vsem delu in skrbi je vodstvo or« gahizacije vzradoščeno, ko vidi, da je v naših vrstah še toliko tovarišev, posebno tovarišic (zlasti mlajših), ki streme po delu, ki iščejo poti, kako dvigniti in osamosvojiti samega sebe, stan in narod. V tej radostni zavesti Vas vse udele« žence našega prvega izobraževalnega tečaja najiskrenejše pozdravljam in Vam kličem: dobro došli, naši delavci! Pozdravljam tovarišice in tovariše, ki so si nadeli težko nalogo in prevzeli teme ter vodstvo tečaja. Pozdravljam dalje vse one, ki so sode« lovali v odsekih za preskrbo prenočišč, pre« hrane in v vsem ostalem, da našim tovari« šicam in tovarišem pripravijo kar mogoče udobno sožitje v dneh skupnega izobraže« valnega dela. Ko smo bili pretečene dni na državni skupščini v Skoplju, me je iskreno razve« selila vest beograjskega poverjenika tov. Milana P o p o v i 6 a , ko mi je sporočil, da se udeleži našega izobraževalnega tečaja tudi zastopnik Poverjeništva UJU Beograd tovariš Tomo Kosti č. (Burni pozdravi beograjskemu zastopniku). To je vesel pojav iskrenega tovarištva, znak pozitivnega stanovskega edinstva in solidarnosti med bratskim srbskim in slo« venskim učiteljstvom naše ' organizacije. Znak, da se hočemo v skupnem in enotnem delu za stan in narod medsebojno podpirati in izpopolnjevati, da dosežemo tisto du« hovno ujedinjenje nas vseh, ki ga predvi« deva naša deklaracija. (Dolgotrajno odo« bravanje). PREDAVANJA. Poverjenik je otvoril nato takoj pre« davanja. Predavanja in debate je uredilo vod« stvo tečaja, ki je obstojalo iz posebnega odbora. Organizacija učiteljske samoizobrazbe. O tej temi je predaval tov. Alojzij H r e š č a k. Referat je obdelal problem naše samo« izobrazbe in samoizobraževalnega dela. Kot temelj vsemu usposobljenju za stanovsko in narodno delo smatra študij družboslovja. Delo se ima razviti po krožkih in izvesti si« stematično po vsej organizaciji. Potom raz« glabljanja vseh perečih vprašanj bomo pri« šli do enotne stanovske ideologije, ki nam bo omogočila, da se osamosvojimo stanov« sko ter si postavimo lastne poglede tudi za svoje delo v narodu. Referent je podal na podlagi svojih iz« vajanj sledeče teze: I. Ustvariti enotno stanovsko ideologijo. II. Sredstva: Splošna družboslovna iz« obrazba, spoznavanje bistva in razvoja li« beralizma, konservativizma in socializma. III. Ralzlogi za .organizacijo samoiz« obrazbe: 1. Splošen dvig kulturne višine pri vsem učiteljstvu. 2. Vzajemna pomoč posameznikov. 3. Metodična pot k smotru. 4. Finančno olajšanje. IV. Način obdelavanja snovi: 1. Sestava krožkov: izvrši se pri dru« štvenih odborih že v septembru, združiti je po možnosti več šol, sestanki vsaj enkrat mesečno. 2. Delo po krožkih: a) Čitanje, diskusija in pojasnjevanje brošur. b) Izkušnje in načela za izvenšolslko delo. c) Navodila iz osrednjega izobraževal« nega odbora. č) Sad privatne lektire in dela, ki se tudi smotreno upelje. V. Naloge osrednjega izobraževalnega odlbora: a) Istočasno delo. b) Sestava brošur. c) Navodila za nje. č) Pregled izvršenega dela. d) Intervencije v krožkih. e) Obveščanje v listih. f) Evidenca iizvenšolskega dela. g) Knjižnice. b) Organiizacija vsakoletnega tečaja. O tem predmetu se je vršila debata ves prvi popoldan in celo drugi dan. Referat in debato prinese »Popotnik«. Nravstvena (etična) vzgoja. ♦ O tem problemu je referiral tovariš Jože Pahor. Referent je razvijal temelje nravstvene vzgoje in opozarjal na pomanjkljivosti, na kateri trpi ravno zaradi tega današnja družba. Opozarjal je konkretno na poedine pravce pozitivne etike. Razvil je sledeče teze: I. Nravstvena vzgoja bodi prirodna. Talka je le če jo prepustimo materi (rodi« teljici). II. Nravstvena vzgoja je vplivanje na otroka v zvezi z zakoni snovnega sveta, v pravcu zdravega telesnega, duševnega in čuvstvenega razvoja. III. Nravstvena vzgoja začne s prvimi otrokovimi zaznavami, torej takoj po po« rodu. IV. Položi naj temelj nravnega člove« štva: jzmernost, poslušnosti fesnicoljub« nost, samodelavnost. V. Nravni človek se razvija po svojih potrebah in z odpovedjo, da ne zadene ob interese nikogar. VI. Cilj nravstvene vzgoje je za po« edinca nravna osebnost. Posebno obširna ddbata se je raizvila v vprašanju, če je vzgoja že dovršena ob vstopu otroka v šolo in kaka vzgojna na« loga pripade šoli, ker je zastopal v tem re« ferent svoje posebno stališče. Opozarjamo na objavo v »Popotniku«. Kmetska delovna šola. O tej temi je referiral tov. Josip Dolgan. Posebno zanimanje je vladalo za ta re« ferat. Udeleženci tečaja so z velikim zani« manjem sledili globolko začrtanim izvaja« njem tov. referenta, ki je nad vse konkretno obdelal svoj predmet. Velika praktična izkustva so se vedno bolj kazala ob izvajanjih tov. referenta. O svojem referatu je razvil sledeče teze: I. Naša pedagoška teorija naj ima pod« lago v sociologiji, gospodarstvu in psiho« logiji. II. Učitelj naj izvršuje svoje delo kot socialnozaveden človek, ne kot birokrat. III. Nova šola naj postane produktiv« na, kmetsko delovna šola. Ves proces šole naj bo: 1. Delo in doživetje otrokovo, 2. refleksija v razgovorih in v uživanju umetnosti, 3. razumno delo in umetniško udejstvo« vanje, 4. telesna vaja, 5. tehnika v čitanju, pisanju riborski oblasti: V Celju na deško meščan» sko šolo Frana Jaušovca in Ignaca Mlač» nika; na dekliško Zinko Lovrec; v Sv. Le» nart Milico Martine; v Ljutomer Minko Kecelj; v Maribor na deško meščansko Fra» na Martinca in Josipa Rudeža; na I. dekli» ško Ljubo Pirkmajer, na II. dekliško Emo Kosi in Olgo Perme; v Mežico Rudolfa Go» dicla; v Ormož Fortunata Turka in Milico Senčar; v Ptuj na deško Vekoslava Strm» ška in Dragotina Hasla; na dekliško Marto Verhovnik; v Slovensko Bistrico Bogomira Bačiča in Teodoro Ličen; v Slovenjgradec Joška Trobeja; v Šoštanj Josipa Lekšeta; v Vojnik Angelo Lečnik. Društvena zborovanja UJU. Vabila . _ = LJUTOMERSKO ! UČITELJSKO DRUŠTVO zboruje v soboto, dne 10. sep» tembra 1927 v Radencih. Začetek zborovanja ob 10. uri. Dnevni red: 1. Zapisnik zadnje» ga zborovanja. 2. Rešitev došlih dopisov. 3. Razne stanovske zadeve. 4. Slučajnosti. K polnoštevilni udeležbi vabi odbor. = UČITELJSKO DRUŠTVO ZA RA» DOVLJIŠKI OKRAJ zboruje v sredo, dne 14. septembra t. 1. na osnovni šoli na Jese» nicah. Začetek ob 10. uri. Takoj po pri» hodu vlaka se vrši ob 9. uri 'istotam odbo» rova seja. = UČITELJSKO DRUŠTVO | ZA PTUJ IN PTUJSKI ŠOLSKI OKRAJ zbo» ruje v soboto, dne 17. septembra t. 1. ob 10. uri v Mladiki. Dnevni red: 1. Čitanje zapisnika. 2. Dopisi. 3. Poročilo delegatov o pokrajinski skupščini v Kranju. 4. Po» ročilo delegata o državni skupščini v Skop» lju. 5. Poročilo o nadalj. izobraževalnem tečaju v Ljubljani. 6. Pedagoški krožki. 7. Slučajnosti. Ker je zlborovanje zelo važ» no in prvo v novem šolskem letu, prosimo tovariše in tovarišice, da se ga vsi udele» žijo! — Odbor. = UČITELJSKO DRUŠTVO UJU ZA ŠMARSKOsROGAŠKI OKRAJ bo zboro» valo v soboto 17. septembra 1927 ob 10. uri v Rogatcu. Spored: 1. Zapisnik. 2. Dopisi. 3. Samoizobraževalni tečaj v Ljubljani — poroča tov. Strašekova. 4. Sadjarstvo — predava tov. Pucelj. 5. Določitev članarine za novo poslovno dobo. 6. Slučajnosti. Pred zborovanjem se vrši ob K10. uri odborova seja. Poročila: + KONJIŠKO UČITELJSKO DRU» ŠTVO je izborovalo 21. maja 1927 v deški osnovni šoli v Konjicah ob udeležbi 42 čla/ nov od 59. Tov. M. ffezlajeva je podala poročilo o občnem zboru Učit. tiskarne, ki je razve» seljivo. Tov. Fr. Brglez nam je referiral o temi: Hvala in graja — vzgojna pripomočka. Pri slučajnostih se sprejme predlog, da prispeva vsak član 10 Din za društveni fond. Dopis Spravnega odbora v Mariboru se prečita ponovno. Tov. predsednik ga da v debato. Članstvo je vse točke sprejelo z ve» čino, nekatere pa soglasno. Delegati morajo na pokrajinski skupščini v Kranju zastopati društvo v smislu vseh že objavljenih reso» lucij. Dne 11. junija 1927 je bilo kratko zbo» rovanje v Zrečah. Ker se je izleta na Rog» ljo udeležilo le malo članov, jih je priso» stvovalo le 24. Po prečitanju dopisa je referiral tovariš Franc Iglar o delovni šoli. Predavatelj je prekinil svoje predavanje, katero poda na prvem prihodnjem zborovanju. LISTNICA UREDNIŠTVA. —lu Referat »Naša mati« s pokrajinske skupščine in mnogo drugih poročil smo morali zaradi prostora odložiti za prihodnjo številko. — »Ročni katalog«, dopis je treba še proučiti glede ljubljanske oblasti in pride na to točno pojasnilo v list. iflllllllillM VSEM ŠOLAM IN KRAJNIM ŠOLSKIM SVETOM — — OFERIRAM AMERIKANSKO PRAŠNO OLJE BREZ DUHA, ZNAMKE HYGIENE PO NAJNIŽJIH CENAH IN VSAKO KOLIČINO AVGUST ŽLAHTIČ RAZPEČEVALEC AMERIK AN SKIH MINERALNIH OLJNATIH PRODUKTOV MARIBOR SLOVENSKA UL. 2. ^ i u iiiiü 111 u in u^uuiii in Ii lim liiii uTiii iiiTiTiiiMiiuuiii iiiij n i uTinnii liiiViJ i iiiiiiiiiiiiniTiiiniTiu^^ 99 IDES 99 .i: Kranj nudi prvovrsten prašek za črnilo v dozah in zavitkih in CmilO v obliki papirja kakor tudi najboljše antracen črnilo od '/32 do 1 /, rdečilo in drugo. • » Učiteljstvo se opozarja, da dobi pogodbeno od vseh direktnih naročil 10°/0 prispevek Društvo za zgradbo Učiteljskega konvikta. ZALOGA BARV, TUSEV IN RADIRK POVSOD NA ZALOGI . TISKOVINE NA ZAHTEVO GÜNTHER WAGNER, WIEN X./1.