Spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Center I. Skupščina občine Ijub^jana Center je na sejah vseh zborov 31. maja 1984 sprejela sklep o uvedbi postopka za spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Center. Na isti seji je skupščina tudi imenovala komisijo za pripravo besedila sprememb in dopolnitev statuta. Tudi skupščina mesta Ljub^ane je na sejah zborov 2. februaija 1984 sprejela sklep o uvedbi postopka za spremem-be in dopolnitve statuta mesta Ljubijane. Delo na pripravi besedila sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane se je zaradi zahtevnosti ureditve posamez-nih vprašanj, ki naj bodo urejena v statutu mesta in ki se nanašajo predvsem na to, katere pravice in dolžnosti občine na območju mesta Ijubjjane poveq'ajo mestu Loubljani kot posebni družbenopolitični skupnosti, zavleklo dalj, kot je bilo v času uvedbe postopkov za spremembe statutov priča-kovati. Komisija za pripravo besedila sprememb in dopolnitev statuta občine Loubljana Center se je zato odločila v prvi fazi pripraviti le tiste spremembe in dopolnitve statuta občine, ki niso neposredno vezane na spremembe in dopolnitve statuta mesta Ljubljane. Druge potrebne spremembe in dopolnitve statuta občine LJubJjana Center pa bo komisjja pripravila za razpravo istočasno s spremembami in dopolnitvami statuta mesta Ljubljane. II. Skupščina občine Ljubljana Center je na sejah zborov 31. januarja 1985 obravnavala naslednje spremembe in do-polnitve statuta občine Ljubljana Center, ki jih je predlagala komisua za pripravo besedila sprememb in dopolnitev sta-tuta: Veljavno besedilo: Osnutek sprememb in do- polnitev: 168. člen (2. odstavek) Zbor združenega dela šteje 70 Zbor združenega dela šteje 70 . delegatov, družbenopolitični delegatov, družbenopolitični zbor 35 delegatov, v zbor kra- zbor 25 delegatov, v zbor kra- jevnih skupnosti pa delegira jevnih skupnosti pa delegira vsaka krajevna skupnost na vsaka krajevna skupnost na območju občine po štiri dele- območju občine po dva dele- gate. gata. 185. člen . Občinska skupščina ima Občinska skupščina ima predsednika in enega ali več predsednika in enega ali več podpredsednikov. Občinska podpredsednikov. Občinska skupščina izvoli predsednika skupščina izvoli predsednika in podpredsednike izmed de- in podpredsednike s tajnim legatov zborov občinske sku- glasovanjem izmed delega-pščine na predlog občinske tov zborov občinske skupšči-konference socialistične zve- ne na predlog občinske kon-ze delovnega ljudstva po po- ference socialistične zveze ~~pe«}-opravljenem kandidaeii- delovnega Ijudstva po poprej skem postopku ' opravtjenem kandidacijskem postopku. Kandidati za predsednika in Za predsednika oziroma pod-podpredsednike skupščine predsednika skupščine je so izvoljeni, če so dobili naj- izvojjen kandidat: maiy dve tretjini glasov dele- - ki je v primeru, da je na gatov vsakega zbora. kandidatni listi eii kandidat, dobil večino glasov vseh de-legatov vsakega zbora, • - ki je v primeru, da je na V • * kandidatski listi več kandi- datov, dobil največ glasov de-legatov vseh zborov občinske skupščine. '. ¦ Če predsednik ali podpredse- dnik skupščine ni izvoljen, ker kandidat po prvi alinei ' . ' • drugega odstavka tega člena . . pri volitvah ni dobil predpi- sane večine glasov, se opravi- ,. - jo nove volitve, pri čemer se -*¦ ponovi celoten kandidacijski postopek in postopek glaso- ' - vanja. Če sta po drugi alinei druge-ga odstavka tega člena dva kandidata dobila enako števi-lo glasov, se postopek glaso-vanja ponovi. Predsednik in podpredse- Predsednik oziroma pod-dnik skupščine sta izvoljena predsedniki skupščine so za dve leti. Ista oseba je lahko izvoljeni za dve leti in ne mo-za predsednika oziroma pod- rejo biti več kot dvakrat za-predsednika skupščine izvo- poredoma izvo^jeni za isto Ijenf največ dvakrat zapore- funkcijo. doma. "'"'- '¦ 188. člen (2. odstavek) Če je predsednik skupščine Če je predsednik skupščine zadržan, določi enega izmed zadržan, določi enega izmed podpredsednikov, da ga na- podpredsednikov, da ga na- domešča. domešča. Če so zadržani tudi ^. " - - . vsi podpredsedniki, nado- ' ; ¦ • :' ~ '\ mešča predsednika skupšči- ¦J " * ne predsednik zbora združe- •¦ _.; _ . nega dela. 203. člen (5. odstavek) Predsednik in člani izvršne- Predsednik in člani izvršne-ga sveta so izvoljeni, če so ga sveta so izvotjeni, če so dobili najmanj dve tretjini dobili večino glasov vseh de-glasov vseh delegatov vsake- legatov vsakega zbora. ga zbora. . - , - ' PREHODNE DOLOČBE člen: , Spremembe in dopolnitve ">. - statuta se uporabljajo od dne- ¦" . ¦ ¦. va, ko se prvič sestane občin- ska skupščina po splošnih volitvah delegacij v letu 1986. III. Obrazložitev predlaganih sprememb in dopolnitev: 168. člen: Komisija za pripravo sprememb in dopolnitev statuta je upoštevala predloge in pobude za zmanjšaAJe števila dele-gatskih tnest v zboru krajevnih skupnosti in družbenopoliti-čnem zboru. Pobude in predlogi so bili utemeljeni s tem, da bi tudi tako zmanjšano število delegatskih mest zagotavljalo ustrezno zastopanost delovnih ljudi in občanov iz krajevnih skupnosti v zboru krajevnih skupnosti, kakor tudi zastopa-' nost delovnih ljudi in občanov, organiziranih v družbenopo-litičnih organizac;jah, v družbenopolitičnem zboru občinske skupščine. S tem bi bila dosežena tudi višja stopnja usklaje-nosti stališč iz krajevnih skupnosti oziroma družbenopoliti-čnih organizacij, saj v praksi neredko prihaja na sejah zborov do soočanja različnih stališč med delegati iz iste krajevne skupnosti oziroma iz iste družbenopolitične organizacije. Posamezne pobude za zmanjšanje števila delegatskih mest so bile argumentirane tudi s potrebo po razbremenjevanju angažiranih družbenopolitičnih delavcev na terenu, kjer v veliki meri starejši krajani nosijo breme političnega in samo-upravnega delovanja. Glede števila delegatskih mest v zboru združenega dela je komisija mnenja, da kijub deinemu zmanjšanemu številu zaposlenih na območju občine v za-dnjih letih zaradi izredno velikega števila organizacjj združe-nega dela in delovnih skupnosti na območju občine ne bi bilo smotrno zmanjševati števila delegatskih mest v tem zboru. Vsakršno zmaiyševanje števila delegatskih mest v tem zboru bi namrei imelo za posledico organiziranje manj-šega števila konferenc delegacij oziroma povečevanje že si-cer sorazmerno velikega števila samoupravnih organizacij in skupnosti v posameznih konferencah delegacjj, organizira-nih zaradi delegiranja delegatov v zbor združenega dela. 185. in 203. člen. Veljavne določbe tega člena statuta glede izvolitev pred-sednika oz. podpredsednika skupščine ne dopuščajo mož-nosti, da bi bilo na kandidatni listi za posamezno funkcijo (predsednik oz. podpredsednik skupščine) vei kandidatov. S predlaganimi spremembami in dopolnitvami je ta možnost dana. V osnutku sprememb in dopolnitev besedilajedoloče-na večina, kj jo morajo kandidati dobiti za izvolitev na te funkcue ter postopek v primeru, če kandidat na prvih voli-tvah ne dobi predpisane večine glasov. V osnutku sprememb in dopolnitev je prav tako upošteva-, na pobuda o zmargšanju potrebne večine glasov za izvolitev predsednika in podpredsednikov skupščine ter predsednika in članov izvršnega sveta občinske skupščine. 188. člen: Komisija predlaga dopolnitev besedila drugega odstavka tega člena, s katero je predvideno nadomeščanje predsedni-ka skupščine v primeru, da je zadržan tudi podpredsednik skupščine, ki sicer nadomešča predsednika v njegovi odsot-nosti. IV. Skupščina občine Ljubljana Center je na sejah zborov 31. januaija 1985 predloženi osnutek sprememb statuta spre-jela in ga sklenila dati v javno razpravo, ki jo organizira občinska konferenca SZDL Ljubljana Center. V. Pri obravnavi predloženega osnutka sprememb in do-polnitev statuta občine Ljubljana Center v delegacijah te-meljnih samoupravnih organizacy in skupnosti in v zborih občinske skupščine so bile izražene naslednje pripombe, predlogi in mnenja: 1. Neenotna so mnenja glede števila delegatskih mest v zboru krajevnih skupnosti in družbenopolitičnem zboru. Zato je potrebno ta vprašanja skrbno proučiti in v teku razprave razčistiti, predvsem pa je do njega treba zavzeti politično stališče v okviru socialistične zveze delovnega ^jud-stva. Racionalizacija dela ne more biti edini razlog za zmanj-ševarye števUa delegatskih mest v posameznih zborih. 2. V združenem delu so bila izražena mnenja, naj bi konfe-renca delegacij za delegiranje delegatov v zbor združenega dela na seje zbora delegirala po enega delegata ne glede na število zaposlenih v organizacijah združenega dela in delov-nih skupnostih, ki so oblikovaie konferenco. Pri tem naj ne bi bilo toliko pomembno število zaposlenih, kot je število organizacij, ki sestavljajo konferenco. 3. Prav tako niso enotna mnenja glede potrebne veiine in postopka za izvolitev predsednika in podpredsednikov sfcupščine. Pan je bil predlog, da se v statutujiopusti mož-nost, da skupščina oziroma zbor sam odloči, ali naj bodo volitve tajne oziroma javne. Ponovno je treba skrbno prouči-ti vprašarge, kdaj je kandidat za predsednika oziroma pod-predsednika skupščine izvoljen v primeru, da je na kandi-dathi listi več kandidatov. Predlagana ureditev predstavlja pri odločanju o tem vpraSanju prevlado številčno moCnejSe-ga zbora združenega dela. Določiti je tudi potrebo, koliko-krat se lahko neuspele volitve ponovijo. Dan je tudi predlog, da bi moral kandidat za predsednika skupščine prediožiti skupščini osnutek razvoja občine. 4. Precizneje je treba oblikovati besedilo prehodnih določb in pri tem dopustiti tudi možnost, da se spremembe in dopolnitve statuta, razen spremembe števila delegatskih mest v družbenopolitičnem zboru, začnejo uporab^jati prej in ne šele od splošnih volitev delegacij spomladi 1986. dajje. VI. Javna razprava o predloženih spremembah in dopolni-tvah statuta občine LJubljana Center traja do 30. 4. 1985. Predloge in pripombe iz razprave sprejemata bbčinska kon-ferenca SZDL Ljub^jana Center in komisija za pripravo be-sedila sprememb in dopolnitev statuta občine Ljub^jana Center. Ljubljana, 1. 2.1985 Predsednik komisije la pripravo besedila sprememb in dopolnitev statuta: Albin Vengus