URN_NBN_SI_doc-Z1O387K2

224 UDK 811.124'02:004 1.04 Strokovni članek Prejeto: 9. 11. 2015 Živa Kham Omahen* Latinščina v digitalnem svetu Latin in the digital world Izvleček Članek raziskuje metode in oblike dela pri po- uku latinščine in hkrati preverja uporabnost sodobnih učnih pripomočkov in didaktičnih pristopov. Primerja jih s klasičnimi, tradici- onalnimi in skuša odgovoriti na vprašanje, kako jih v razredu uspešno povezati. Ugo- tovitve temeljijo na izkušnjah, podprte so s primeri iz prakse in učbenikov. Teoretično‑di- daktično razmišljanje zaključita vrednotenje in sinteza opisane prakse z ugotovitvijo, da raznolikost razveseljuje in bogati. Ključne besede : klasično in sodobno, metode, pripomočki, motivacijsko sred- stvo, didaktični pristop Key words : classical and modern, methods, aids, motivational resources, didac- tic approach „ Avete, discipuli et discipulae! Quomodo valetis? ” 1 Si predstavljate tak začetek prve ure latinščine? Ne? Tudi sama si nisem. Dokler nisem spoznala kolegov, ki sta latinšči- no poučevala kot govorjeni jezik … Klasika Pod pojmom tradicionalen didaktični pristop razumem metode: skupno branje besed, razlago in utrjevanje slovnice, branje in prevod lekcije in seveda vaje; kulturno- -civilizacijske teme so zajete (kolikor jih pač je) v besedilih in v ustnih razlagah ob branju besed. Navajam nekaj primerov. * Živa Kham Omahen, absolventka latinskega in slovenskega jezika, učiteljica latinščine na OŠ Šentvid v letih 2011/12–2014/15, e-pošta:  zivakham@gmail.com 1 „Pozdravljeni, učenci in učenke! Kako ste?” Abstract The article examines the methods used in Latin lessons and evaluates the usefulness of modern learning aids and didactic approaches. These are compared to the traditional ones and the author also tries to answer the question of how they can be successfully combined in class. The conclusions are based on experience, support- ed with examples from everyday practice and textbooks. The theoretical-didactic reflection is completed with an evaluation and synthesis of the described practices with the final conclu- sion that diversity delights and enriches.

RkJQdWJsaXNoZXIy