Izhodišča ZA FINANCIRANJE SPLOŠNE PORABE V MESTU IN OBČINI LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1979 Tudi pri oblikovanju sredstev za splošno porabo je potrebno spoštovati načelo, da bo tovrstna poraba v siednjeročnem obdobju zaostajala v rasti najmanj za 10% za rastjo družbenega proizvoda. Nadaljevati in do-končati je potrebno proces čiščenja splošne porabe vseh obveznosti, ki sodijo v programe samoupravno organizi-ranih interesnih dejavnosti. To akcijo je potrebno do-sledno izpeljati povsod, posebej tam kjer smo v letu 1978 bili priča nasprotnim težnjam. Iz sredstev splošne porabe se ne bi več financirale gospodarske investicije, nego-spodarske investicije za področje skupne porabe in de-javnosl društev, kar sodi v skupno porabo oziroma je potrebno izpeljati programske zasnove in sredstva zdru-žiti na občinske ravni. Sredstva za financiranje splošnih družbenih potreb se bodo zagotavljala z davki, taksami in drugimi viri pred-videnimi z ustavo in zakoni. Pri izvajanju davčne politi-ke je potrebno zagotoviti uresničitev ustavnega načela, da za zadovoljevanje splošnih družbenih potreb soraz-merno več prispeva listi, ki dosegž večji dohodek. Ob-čani Ljubljane morajo biti glede ugotavljanja višine do-hodka, pogojev in rokov poravnave družbenih obvez-nosti s strani upravnih organov občin enako obravna-vani. Glede na podatke o povečanju družbenega proizvoda se splošna poraba občin. in mesta lahko v letu 1979 po-veča za 17,1 %. Temu povečanju je potrebno prirediti inslrumentarij davčnih obremenitev občanov. V primeru, da se med letom ugotovi, da lahko prihodki presegajo dogovorjeni okvir porabe za presežni del prihodkov, la-hko uporabi za uskladitev porabe z rastjo družbenega proizvoda in za cosege v gospodarstvu, kar bodo občine sprejele na podlagi predloženega programa. I. PRIHODKl Sredstva za financiranje splošnih družbenih potreb se bodo zbirala z neposrednimi in posrednimi davki obča-nov in dtugimi viri, ki pripadajo družbeno-političnim skupnostim, pri tem pa se bo težilo, da se nadaljuje pro-ces močnejšega zajemanja prihodkov z neposrednimi davki. Na podlagi skupne ocene bilance prihodkov se bo v Ljubljani zbralo po posameznih virih 827,999.000 dinarjev. II. PORABA Splošna poraba v občinah in mestu se v letu 1979 obli-kuje na podlagi dogovorjene porabe leta 1978, s tem, da se sredstva za gospodarske in negospodarske investicije v posameznih proračunih priznajo v letu 1979 v enaki višini kot leta 1978. Iz splošne porabe se v letu 1979 iz-loči komunalna dejavnost in sredstva za požarno varnost. Glede na različno raven porabe se proračuni občin ob globalnem povečanju 17,1% povečujejo takole: brez pravosodja Ljubljana Bežigrad 118,4% Ljubljana Center 117,3% Ljubljana Moste-Polje 117,2% Ljubljana Siška 114,1 % Ljubljana Vič-Rudnik 124,0 % s pravosodjem 133,0 % 143.0 % 130.1 % 127,6% 135,9 % Skupščini občine Vič se v letu 1979 izjemoma prizna-jo sredstva v znesku 7,977.000 dinarjev za sofinanciranje modernizacije in rekonstrukcije zoološkega vrta in kli-matskega zdravilišča Rakitna kot skupni mestni interes, kar se ne bi štelo v osnovo za 1980. Pri odločanju o razporeditvi pripadajočih sredstev v posameznem proračunu je potrebno upoštevati nasled-nje: — sredstva za financiranje skupnih mestnih zadev za-gotavljajo Ijubljanske občine po načelu solidarnosti in vzajemnosti ob hkratni zahtevi po enotnem izvajanju davčne politike in približno enaki vsebini proračunske porabe, — izenačiti je potrebno pogoje za delo državnih or-ganov v občinah in mestu, tako glede delovnih pogojev tehnične opremljenosti, kot tudi osebnih dohodkov, na-grajevanja itd., — dejavnost Temeljnega sodišča in Temeljnega jav-nega tožilstva financirajo v letu 1979 v skladu z ustrez-nim dogovorom skupščine občin, — v letu 1979 je potrebno krajevnim skupnostim za-gotoviti sredstva za izvajanje delegatskega sistema in za ostale prenešene obveznosti družbeno-političnih skupno-sti, pripravili pa je potrebno tudi merila za enotno vred-notenje programov in položaja KS, upoštevaje razlike med mestnimi, primestnimi, vaškimi, industrijskimi KS, — za določevanje višine obveznosti, ki jih imajo družbeno-politične skupnosti do financiraivja programa ljudske obrambe, teritorialne obrambe in za blagovne rezerve se upoštevajo predloženi programi, ki so jih predhodno potrdili ustrezni sveti v občinah in mestu, — v letu 1979 bodo občine in mesto sprejemale ma-terialne obveznosti, ki izhajajo iz zakonov, družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov samo v okviru dogovorjene porabe in da s prevzemom obveznosti ne ogrožajo izvajanje osnovnih nalog, ki jih. ima po ustavi dmžbeno-politična skupnost, — sredstva za vlaganje za gradnjo dijaških domov zaciotavljajo skupščine občin v enaki višini kot v letu 1978, to je po 1 milijon din. — pri zaposlovanju novih delavcev se bodo spošto-vala določila smernic za uresničevanje družbenega plana občine Ljubljana-Siška za obdobje 1976—1980 v letu. 1979, — sredstva za dejavnost družbeno-političnih organi-zacij se bodo oblikovala na podlagi sprejetih odlokov, oz. se za povečanje osebnih dohodkov in materialnih stroškov uporabijo enaki kriteriji kot za delo državnih organov. III. PRORAČUN MESTA V okviru proračuna mesta se zagotavljajo sredstva za skupne naloge, ki so jih v skladu s statuti občine za-upale mestu. Gre za izvajanje nalog na področju notra-njih zadev, urbanizma, inšpekcijskih služb, Ijudske obrambe in delno teritorialne obrambe, geodetske upra-ve, za financiranje dejavnosti komitejev, drugih skupnih in ostalih služb mesta ter za skupno dogovorjene nego-spodarske investicije, znanstveno raziskovalne in pro-storske naloge, za dejavnost družbeno-političnih organi-zacij na ravni mesta, ter za druge skupno dogovorjene naloge. Iz proračuna mesta se financirajo le pravice in dol-žnosti, ki so jih mestu zaupale občine. Mesto ni nosilec investicijske dejavnosti, marveč samo pobudnik, uskla-ievalec in koordinator pri ustvarjanju načrtov za razvoj gospodarstva in družbenega življenja v Ljubljani. IV. PRORAČUN OBČINE Izhodišča splošne porabe občine Ljubljana-Šiška za leto 1979 so podana v smernicah za uresničevanje druž-benega plana občine Ljubljana-Siška za obdobje 1976—• 1980 v letu 1979. Pri tem se posebej izpostavlja stališče, da se davek iz osebnega dohodka delavcev uporabi za namene izven splošne porabe v skladu s programom sprejetim na skupščini občine. Presežki pa naj se prven-stveno usmerijo v izgradnjo in vzdrževanje gospodarske infrastrukture za pospeševanje kmetijstva in druge go-spodarske posege, ter za dogovorjene naloge na področju skupne porabe. Izvršni svet