Pulover kot umetniška slika Če ima človek v sebi dar za umetnost, voljo do dela in smisel za lepo, potem lahko vdahne življenje kamnu, papirju, kovini ali volni. Ena takšnih umetnic je prof. Joža Jamnik s svojimi puloverji, ki so umetniške slike v raznobarvnih zankah. »Vsak izdelek je drugačen, kajti pri meni je najpomembnejša kompozi-cija, šele potem pridejo na vrsto centimetri. Zato jih ne delam po meri, ampak po občutku in zgodi se, da so včasih preveliki, včasih premajhni in slednje nosim sama,« je povedala, ko jih je razkazovala na svojem domu r v gostilni Jamnik na Viču, preden jih je odnesla v Filipov dvorec, kjer jih razstavlja od sedmega do štirinajstega februarja. To bo njena prva razstava sploh, saj doslej ni razmišljala, da bi opozarjala nase kot umetnica. Profesorica Joža Jamnik namreč nima nobenega butika, še manj delav-nice in njeni izdelki so plod njene ustvarjalnosti. Po osnovnem poklicu je akademska kiparka, a življenje jo je usmerilo v šolo, natančno v šolo Marjana Novaka-Jova, kjer poučuje risanje. V bistvu ima tri poklice, kajti v prostem času se posveča slikanju z volno v obliki prelepih puloverjev. »Ne znam ne šivati, ne plesti,« pove na veliko začudenje, »vse naredim s pletilnim strojem, vsak najmanjši košček, četudi bi bil na roke spletem hitreje. Namesto ročne spretnosti, sem se naučila ravnati s strojem tako, da iz njega izvleče(n tisto, kar si zamislim.« Seveda, tudi navaden stroj je lahko podoben glasbenemu instrumentu, na katerega ne zna vsak igrati. Takšni stroji sicer lahko bruhajo na tisoče enakih puloverjev; s trudom, z znanjem, s smislom za slikarstvo in z občut-kom za barve pa da od sebe tudi umetniški izdelek. Treba je pri tem dodati, da je prof. Joža Jamnik pred akademijo.naredila srednjo šolo za oblikovanje in sicer modno usmeritev. In to se, seveda, vidi na izdelkih. »Na razstavi je 17 izdelkov, vsak drugačen od drugega. Razdelila sem jih po temah: z živalskimi motivi, z rastlinskimi, geometričnimi in kompozicij-ski,« je razložila in dodala, da ne dela po naročilu, ampak le po navdihu in za Ijudi, ki jih pozna. Pa zase in za hčerko, ki že pri enajstih letih kaže smisel za mamino delo. Tako je v Filipovem dvorcu pulover z vpletenim zmajem na primer, ki simbolizira Ljubljano. Ima ognjeno roza glavo in zelen rep, ki se zvija na hrbet. Zanimiv je pulover s sliko divjega petelina, ki je tako nazorno spleten, da je okinčan s pravim ptišjim perjem. Za okraševanje uporablja umetnica celo kovino, kot je aluminij pa koralde, bisere, bleščice in celo školjke. Zanimivo je, da pri tem ne uporablja kričečih barv, ampak se te prelivajo v raznih niansah kot slike. Albina Adamič