Ko bom velik, bom (Javni razpravi o osnutku zakona o usmerjenem izo-braževanju ob rob) Sistemske spremembe, predvidene v osnutku zakona o usmerjenem izobraževanju, nam med drugim prinašajo: — skupne vzgojnoizobrazbene osnove za vse učence, ki na-daljujejo šolanje po končani osnovni šoli, s čimer bi morali do-seči poglobljeno znanje in osnove za kvalitetnejše in hitrejše strokovno izobraževanje in nove načine dela — odpravo dualizma in zagotovitev vertikalne prehodnosti, da ne bo mogoče — grobo napisano — ločevati izobraževanja za delo in izobraževanja za nadaljnje izobraževanje — usklajevanje obsega, trajanjain vsebine usmerjenega izo-braževanja v posebnih izobraževalnih skupnostih med izvajalci in uporabniki na osnovah svobodne menjave dela in sredstev — stalnost izobraževanja, ki omogoča, da delavec dopol-njuje svoje znanje ob delu ali iz dela. Vrsto odprtih vprašanj smo si zastavili v uvodu v javno raz-pravo, kjer naj bi se odločili, kako oblikovati predlog zakona in zakon. Toda raven javne razprve ni presegla ravni informiranja o nameravanih spremembah. To pomeni, da nismo zarezaJi v stare odnose in ne spodbudili iskanja bol jših rešitev. To nam je dokazala tudi letošnja akcija poklicnega usmerjanja, kjer smo zadeli na podobne primere kot v minulem letu — veliko pov-praševanje po gimnaziji in štiriletnih strokovnih šolah in veliko iskanje učencev za večino poklicnih šol. S posameznimi preraz-poreditvami je bilo mogoče položaj omiliti, ne pa rešiti, kot da veljajo na področju usmerjenega izobraževanja tržne zakoni-tosti. Ob tem smo skoraj pozabili na usmerjanje izobraievanja de-lavcev ob delu in iz dela, ki je odraz predvsem iniciativ posa-meznika. Potrebo po izobraževanju že zaposlenih delavcev pa velja poudariti prav v naši občini, ko kljub uvajanju zahtevnej-šega dela in razvoju industrije še vedno beležimo 50 odstotkov delavcev z nedokončano oziroma dokončano osnovno šolo. J. L.