MAJNSHIH BRATOV NASHIGA SERAFINSIUGA OZHETA I N NBKOLK FOTREBNIGA PODUZHENJA S A BRATE LAIKE IN KLOSHTERSKE TERZIARJE FRAKZISHKATf ARSKIGA O RDIVA IIROVASHKO-KRAJNSKE PROVINZJE S. KRISHA V’ VIDMI NATISNIL L. VENDRAMI i 8 5 7. < A F’ ncitif tih bukev fo gnadlivi Firjhl Gofpod Gofpod Fram K s aferi Go- rifhhi Fikfhi Sliko/ g dan velziga travna 1 85^ dovolili. ll, Jtrf 5 — NASHIGA SERAFINSKIGA OZHETA S. FRANZISHKA. POTEH. JENJE REGELZE MAJNSIIIII BRATOV SVETIGA OZUETA PAPESIIA HONORTJA III. Honori Shkof, flusliabnik flu- shabnikov boshjib, ljubesnivim fi- novam, Bratu Franzifhku, in dru¬ gim Bratam Ordna Majnfhih Bra¬ tov posdravlenje in Apoitolfki she- gen! Navadno je Apoftolfkimu Se- desbu brumnim profhnjam per- voljiti, in /podobnim sheljam pro- /ijozhih dobrovoljno perpomozb fkasati. Satega voljo, v’ Gofpodu ljubeznivi Sinovi! vafhim brummfn profhnjani nagnjeni, Regelzo va- fliiga Ordna, she od rankiga Pa¬ peška Inozenza, brnmniga fpo- minja, nafaiga Sprednika poterje- no, tukaj ipilano, S Apofiolfko ol> ladjo polerdisno, in s’prizhijazhim Pifmaru v’ varftvu vsamenio, ktira fe tako sazhne? T* asjasra SE SAZHNE REGELZA IN SIIIVLENJE MAJNSHIH BRATOV. I. KAPITEL. Hegelza in shivlenje Majnfhih Bratov je: Ipolnovati fveti Evangeli Gofpoda nafhiga Jesufa Krillufa, in shivcti v pokorj'hini, bres laftine, in v zhiftofti Brat Franzifhk obl j u- — 5 — bi pokorfhino in fpofhtovanje Sve-“ timu Ozlietu Papeshu Honorju, in njegovim naflopnikam, ki bodo po zerkvenih poftavah isvoljeni, in Rimfki Zerkvi. In drugi Bratje fo dolshni Bratu Franzifhku, in njegovim naftopnikam pokorni biti. OD TISTIH, KI HOZHEJO TO SHIVLENJE NASTOPITI, IN KAKO DE SE MORAJO SPREJEMATI. II. KAPITEL, Zhe bodo nekteri holli to shiv- lenje naftopili, in zhe pridejo k’ nafhim Bratarn, naj jih pofhlejo k’ fvojim Provinzialam, ktirim fa¬ rno, in ne drugim, je perpufheno, Brate fprejeniati. Provinziali pa naj jih pridno ifprafhujejo od ka- 6 — tolihke vere, in od fvetiii zerkve- nih Sakramentov. In zhe vfe to verjejo, in svefto prizhajo, iti do konza ftanovitno Ipolnovat oblju¬ bijo; in zhe nifo oshenjeni, ali zhe fo oshenjeni, in fo njih shene she v’ klofhter fhle, ali zhe fo obljubo sdershnofti she ftorile, in jim dopufhetvje dale s’ oblaftjo fvojga domazhiga Shkofa, in zhe fo shene take ftarofti, de fe od njih ne da kaj flabiga natolzvati; naj jim rezhejo befede Svetiga Evangelja, de naj gredo, in pre- dado vfe fvoje, in naj fi per- sadevajo, to med vboge rasdelit. Zhe pa tiga ne bodo mogli ftoriti, jim je sadofti dobra volja. In Brat¬ je, in njih Provinziali naj ne bodo savolj njih zhafnih rezhi lkerbni, de bodo profto ftorili s' Ivojmi 7 rezhmi, kakorkolj jih bo Bog na- dahnil. Zhe je pa vender kak ivel potreben, je dopuflieno Provinzia- lam, jili poflati li’ kakim bogabo- jezhim, de s’njih fvetam 1’voje premoshenje firoinakani rasdelijo. Po tim naj jim dado oblazhila po- lkufhnje, namrizh dve Tuniki bres Kapuza, in opaf, in hlazlie, in Kaparon do opata , zhe Provin- ziali ne bodo kedaj v’ Gofpedu drugazh Podili. ]Na- konzu, leta po- fkufhnje pa naj jih vsamejo v’ po- korthino, in naj obljubijo, to shiv- lenje in Ilegelzo vfelej fpolnovai. In po nobeni ženi jim ni pcrpu- lheno, is tiga Ordna iti po sapo- vedi Svetiga Ozheta Papesha ; kir po fprizhevanji S. Evangelja: No~ beden, hi sa dervo prime, in na¬ ša j pogleduje, ni perpraven sa — 8 — nebefh ko Kraljeftvo. In tifti, k tiri fo sli e obljubili pokorfhino, naj imajo eno Tuniko s’Kapuzam, in eno drugo bres Kapuza, ktiri jo hozliejo imeti. In ktiri fo is po¬ trebe perfiljeni, snajo nofiti obu¬ valo. In vli Bratje naj fe oblazhijo s’ponishnimi oblazhili, in jili snajo ofhiti s’ saplatami, in drugem fla- bern fuknam s’ boshjim sbegnam. Ktire opominjam in nagovarjam, -de naj ne sanizhujejo, in ne fodijo ljudi, ktire bodo vidli s’ mehkimi in pofarbanimi oblazhili oblezhene, in dobro jefti in piti: ampak fle- Jierni naj raji fodi in sanizhuje farni ga febe. — 9 OD BOSHJE SLUSIIBE IN OD POSTA, IN KAKO MORAJO BRATJE PO SVETE « HODITI. III. KAPITEL. Kieriki naj opravljajo flushbo boshjo po redu fvete Rimfke 7.er- kve, svunej Pfalterja, is ktirga naj imajo Brevirje. Laiki pa naj mo¬ lijo flitir in dvajfet Ozlienafhov ga Sornize ( Matutin ) sa Hvalnize ( Laudes ) pet: sa Pervo, Tretjo^ Shefto in Deveto, sa fleherno le¬ tih vur'ledeni: sa Vezhernize pa dvanajft: sa Dokonzhanje ( Rom- pletori ) fedem, in naj molijo sa mertve. In naj fe poltjo od praš¬ nika Vfih Svetnikov do Rojftva Gofpodoviga ( Boshizha ). Kar pa sadene fveti lhtirdefetdanfki poft, — to - ki fe sazhne od rasglafhenja Go- fpodoviga ( od fvetili treh Kralj ov ) do lhtirdefet dni sapored, ktirga je Gofpod s’ fvojim fvetim poftam pofvelil, naj bodo, kteri ga rado- voljno dershe, shegnani od Gofpo- da, in ktiri ga nozhejo, nifo dolsh- ni; ampak drugi fhtirdefetdanlki poft do Velike IVozhi naj fe po- •ftijo. Druge zhafe pa nifo dolshni fe poftiti, kakor ob petkih. Ob zhafu ozhitne potrebe pa Bratje xiifo permorani k’ telefnimu poftu. Svetujem pa, opominjam, in nago¬ varjam fvoje Brate v’ Gofpodu Je- sufu Kriftufu, de, kader hodijo po Cvetu, naj fe ne kregajo, in ne prepirajo s’ befedami, in druge ne iodijo, ampak naj bodo krotki, mirni, pametni, pohlevni in po¬ it ish ni, in naj pofhteno govore s’ tlehernim, kakor fe Ipodobi. In tudi ne fmejo jesdariti, zhe jih ozhitna potreba, ali bolesen ne permora. In v’ ktiro kolj hifho ftopijo, naj nar poprej rezhejo: Mir bodi ti hijhi. In po fvelirn Evangelju naj jim bo perpufheno, od fleherne jedi jefti, ki bo pred njih poftavljena. DE bratje me smejo dnarjov JEMATI. IV. KAPITEL. Terdno sapovem vfim Bratam, de naj po nobeni ženi denarjov ali gotovine ne prejemajo, ne farni, ne po kaki drugi nameftneni per- fhoni. Sa potrebe vender bolnikov, in sa obleko drusili Bratov naj farno Provinziali in Kuftosi po duhovnih, prijatlih pridno fkerb imajo, kakor bodo kraji, in zhafi, in mersle dushele, kakor fe jim bo sa potrebe Ipodobno sdelo; vender smiram s’ tim perftavkam, de ( kakor je bilo rezheno ) de- narjov ali gotovine ne prejemajo. KAKO DE JE TRE3A DELATI. V. KAPITEL. Bratje, klirim je Gofpod gnado del iti dal, naj delajo svefto in po¬ besimo, tako de lenobo, ktira je fovrashnik dufhe, odslienejo, in vender [vete molitve in poboshno- fti duha ne vgale, ktirmu morajo druge zhafue rezhLflushiti. Sa pia- zhilo dela pa naj s a d e: in Ivoje — i3 — Brate telefu potrebne rezhi vsa- mejo, svunej deuarjov al gotovine, in to ponishno, kakor fe fpodobi boshjim flushabnikarn, in nafied- nikam nar fvetejfhiga vbofhtva. JOE Sl BRATJE NE SMEJO NIZH PERLA- STITr : IN KAKO DE JE TREBA AL- MOSIINO PROSITI: IN OD BOLNIH RR ATOV. VI. KAPITEL. Bratje naj fi nizh ne perlafte, ne hiflie, ne kraja, ne kake druge rezili, ampak kakor popotniki in ptujzi na tem fvetu naj v’ vbolh- tvu in ponishnofti Bogu flushijo, in naj s’ savpanjam gredo po al- moshno. In fe ne fpodobi, de bi fe framovali, kir Gofpod j^ sa naf ** vbog poftai na tem fvetu. To je tifta vifokoft nar vifhiga vbofhtva, ktira je vaf, preljubesnive moje Brate, deleshe in kralje nebefhkiga Kraljeftva poftavila, v’ zhafnih re- zhek vboge fturila, v' zhednoftih povikthala. To naj bo vafh delj, kter perpelje v’ semljo sbivih. Kteri morate, preljubesnivi Bratje 1 po- polnama vdani biti, in nizh dru- siga savoljo Imena Golpoda Na- fhiga Jesufa Kriftufa na veko mej pod nebam ne shelite. In kjerkolj prebivajo, in fe snajdejo Bratje, naj fe med fabo domazhe fkashu- jejo, in san plivo naj ii eden dru- simu rasodevajo fvojo potrebo; sa¬ ka j zhe mati redi in ljubi fvojga telefniga otroka, ftoljko fkerbnejfhi more kdo ljubiti in rediti fvojga dnhovniga Brata. In zb o kdo is med njih sboli, mu morajo drugi Bratje ftrezhi, kakor shele, de bi fe njim farnim poftreglo. OD POKORE, k’ SE MOllA NAKLADATI BRATA.VI, KATIRI GRESHE. VII. KAPITEL. Zhe fe bodo kteri ismed Bra¬ tov, sapeljani od fovrashiiika, fmert- no pregreshili^ morajo savolj tiftih grehov, savolj ktirih bo med Brati sapovedano, de je treba k’ farnim Provinzialam fe satezhi, imenovani Bral je fe k’ njim podati, kakor hitro bodo samogli bres odialha- nja. Provinziali pa, zhe fo Mafh- iiiki, naj jim s’ milofijo pokoro naloshe; zhe pa nifo Mafhniki, naj jim jo reko naloshiti po drusih — i6 — Mafhnikih is Or dna, kakor bodo oni v' Bogu sa nar bolje fposnali. In naj fe varjejo, de fe ne bodo jesili in motili savoljo kogar greha, kir jesa in nepokoj v’ febi in per drusih ljubesen smanjfhuje. OD ISVOLENJA GENERAE-MINISTRA TE BRATOVSHINE, IN OD BINKUSHTNIGA KAPITELNA. VIII. KAPITEL, Yn Bratje morajo enga ismed Bratov tega Ordua vedno imeti General-Miniftra, in flushabnika žele Bratovfhine, in To mn dol- sbni ftanovitno pokorfliino. Kader ta odftopi, naj Provinziali in Kuftosi naftopnika isvolijo v’ Binknlhtnim Kapitelnu, v' ktirim fe Provinziali j morajo vselej sbrati, kjerkolj bo General-Minister sapovedal. In to vfako tretje leto enkrat, ali pa na drugi vezhi ali manjfhi odlog, kakor bo pred-imenovani Minifter sapovedal. In zhe fe bo vfim Mi- niftram Provinzialam in Ruftosam kedaj sasdelo, de pred-imenova- ni Minifter ni sadofti sa flusbbo in fplofhen prid Bratov, morajo pred-imenovani Bratje ( klirim je svoljenje dano ), v’ imeni Gofpoda enga drusiga fi sa Kultosa sbrati. Po Binkufhtnim Kapitelnu pa sna- jo fleherni Miniftri in Ruftosi, zhe bodo hotli, in zhe fe jim bo per- pravno sdelo, ravno tilto leto v’ fvojih Rriltodijah enkrat fvoje Bra¬ te h’ Rapitelnu fklizati. — i8 OD PRIDGARJOV. IX. KAPITEL. Bratje naj ne pridigvajo v’ Shkofiji kakiga Shkofa, zhe jim bo od njega prepovedano,. In nobeden Bratov naj fe kratko in malo ne poftopi, ljudftvu pridigvati, zhe ga General -Mi n ifter te Bratov fin n e fhe ni fprafhal in poterdil, in mu pridgarfko llushbo dovolil. Tudi opominjam in nagovarjam ravno te Brate* de v’pridgah, k’ jih de¬ lajo, morajo njih befede premifh- ijene in žhifte biti, v’ prid in bolfhanje ljndftva, in de naj jim osnanujejo hudobije ( pregrehe ) in zhednofti, ftrafmgo in zhaft, s’kratkim govorjenjam, kir krat¬ kih befedi je bil Golpod na semlj;. — 1 9 — OD GPOMINVANJA IN SVARJENJA BRATOV. X. KAPITEL. Bratje, ktiri fo Miniftri in flu- shabriiki drusih Bratov, naj obi- fkujejo in opominajo fvoje Brate, in naj jih ponishno in ljubesnivo pofvare, in nizh taziga ne sapo- vedujejo, kar bi blo soper njih dufhe in nafho Regelzo. Bratje pa, ki fo podloshni, naj fe fpomnijo, de fo savolj Boga laftno voljo sa- tajili. Sategavoljo ji rti sapovem, de naj vbogajo fvoje Miniftre v’ vfih rezheh, ktire fo Bogu obljubili fpolnovati, in nifo soper fvojo du- fho in nafho Regelzo. In kjerkolj fe snajdejo Bratje, ki bi vedli in fposnali, de ne morjo po duhovno Regelze fpolnovati, snajo in mo- 30 — rajo k’ fvojim Miniftram fe satezhi. Miniftri pa naj jih ljubesnivo in dobrotlivo fprejmejo, in toljko perjasnoft naj imajo do njih, de jim bodo samogli govoriti in fto- riti, kakor Gofpodarji fvojim hlap- zam: sakaj tako mora biti, de fo Miniftri flushabniki vfih Bratov. Opominjam pa, in nagovarjam v’ Gofpodu Jesufu Kriftufu, de naj fe Bratje varjejo vfiga napuha, prasne zhafti, nevofhlivofti, lakom- nofti ( fkopofti ) fkerbi in fkerbli- vofti tega fveta, opravljanja in go- dernjanja. In ktiri nifo uzheni, naj fi ne persadevajo po uzheno- fti, ampak naj fkerbe, kar morajo vezh sheljeti ko vfe drugo, de bodo imeli Duha Gofpodoviga, in njega fveto podelenje ( pomozh ); de bo¬ do vedno Boga molili s’ zhiftim ferzam, in imeli ponishnoft in po« terplenje v’preganjanju in bolesni, in ljubili tifte, ki nal preganjajo, sanizhujejo in obgovarjajo, kir pravi Gofpod: Ljubite fvoje fov- rcishnike, in molite sa tifte, ki vaf preganjajo , in obrekujejo. Svelizhani , katiri sa pravize voljo preganjanje terpe, kir njih je Nebefiiko Kraljefts o. K. for bo pa do konza ftanoviten obftal, bo svelizhan. DE BRATJE NE SMEJO HODIT* V’ NUNSKE KLOSHTRE. de naj ne imajo natolzlive tovar- fhije al polvetovanja s’ shenltvam, XI. KAPITEL. sapovem vfim Bratam, in de naj ne hodijo v’ Nunike Klofhtre, svunej tiftih, ktirim je od Apoftolfkiga Sedesha dano po- febno perpufhenje. Tudi naj ne bodo botri mofhkim ali shenfkim, de po leti perloshnofli med Brati, ali od Bratov pohujfhanje ne pride. OD TAISTIH, KI HOZHEJO ITI MED SARAZENE IN DRUGE NEVERNIKE. XII. KAPITEL. Kjrkolj ismed Bratov po bo- shjim vdihvanju bi hotel iti med Sarazene, in druge nevernike, naj sa to dopufhenje profi fvojga Mi~ niftra Provinziala. Miniftri pa naj nikomur dopufhenje iti ne dado, kakor le tiftim, ktire bodo vidli, de fo vredni ( perpravni ) pollani biti. Sraven tega pod pokorfhino na- loshim Miniftram,de naj od S.Ozhe- t;a Papesha enga Svete Rimfke Zer- kve Kardinala profijo, ktir bo ‘Hladnik ( Vishar ) Varli in Svar- nik te Bratovlhine; de bomo ved¬ no podlosbni in podversheni nogam ravno te Svete Rimfke Zerkve ftanovitni v’ katolfliki veri, vbofht- vo in ponisbnoft, in fvet Evangeli Oofpoda Nafhiga Jesufa Kriftufa, karfmo terdno obljubili fpolnovali. Kobenimu zhloveku tedaj naj ne bo dopofheno, tega lifta naflii- ga Poterjenja smanjfhevati, ali pa mu predersno nafproti ravnati. Zb e fe bo pa kdo to ftoriti pod- ftopil, naj ve, de bo perfhal v’ savniro Vfigamogozhniga Boga, in njegovih IVetih Apoftelnov Petra in Paula. — 24 — Dano v’ Laterani 29 dan Li- ftognoja, ofino leto Nafkiga Pa- pefhtva. S. REGELZE. Sraveu treh bitnih, in od Zer- kve ozhitno poterjenili Obljub Po~ korfhirie , Ubofhtva in Zhiftofti, sapopade nafha Regelza pet in dvajfet sapovedi, ki pod fmert- nim greham veshejo, namrizh: VII. Ozhitnih sapovdi. II. Prepovdi. IV. Ki imajo mozli sapovdi. XII. Ki To sapovdam enake. OZHITNE SAPOVDI. 1. JL/e zeli Orden je dolshan pokorfhino in fpofhtovanje fka?o~ vati S. Ozhetu Papeshu, in Rim- fki Zerkvi. i. Kap, 2. De Bratje po nobeni ženi ne fmejo deuarjov al gotovine prejemati. 4. Kap. 3 . De naj Bratje pokorni bodo Tvojim Mi-utira m v’ vfih rezheli, kar To Gofpodu obljubili fpolno- vati. 10. Kap. 4 - De naj Bratje ne imajo na- tolzliviga pezhanja s’ shenftvam j j. Kap. 5 . De naj ne hodijo v’ Nunfke KI o flitre. 11. Kap. 6. De naj ne bodo botri mofh~ k im, ali shenfkim. 11. Kap. - 26 - 7- De naj Miniftri prolljo enga Kardinala fvete Rimfke Zerkve, de bo Vishar, Varli in Svarnik te Bratovfliine. 12. Kap. PREPOVDI. r. De naj Bratam po nobeni ženi ne bo perpufheno is tega Ordna iti. 2. Kap. 2. De naj fi Bratje nizli ne perlaftujejo. 6. Kap. KI IMAJO MOZH SAPOVDI. 1. De fe Bratje morajo satezhi k’ Miniftram Provinzialam savoljo sadershanili grehov. 7. Kap. 2. De naj Bratje eniga ismed Bratov tega Ordna imajo Gene- ral-Miniftra. 8. Kap. — 2 7 — 3. De Ministri in Kuftosi fe morajo fkupej sbrati v’ General- -Kapi teinu, de isvolijo Naftopnika General-Miniftra. 8. Kap. 4- De, zhe fe bo kdaj pokasalo, de pred-imenovan Minifler ni sa- doften sa vfe Miniftre Provinziale^ in Kuftose, morajo svoliti drugiga 8. Kap. RI SO SAPOVDAM ENAKE. 1. De naj Bratje imajo eno Toniko s’ Kapuzam, in drugo bres Kapuza, ktiri jo bodo hotli imeti. 2 . Kap. 2 . De farno taifti, ktiri fo od potrebe perfiljeni, snajo obuvalo nofiti. 2 . Kap. 3. De naj fe s’ ponishnim obla- zhili oblazhijo. 2 . Kap. — 38 4- De naj Kleriki opravlajo du¬ hovne molitve ( Officium ) po redi ( navadi ) fvete Rimfhe Zerkve, in Laiki naj molijo Ozhenafhe. 3. Kap. 5. De naj fe Bratje poftijo od Prašnika vfih Svetnikov do Bo- shizha, fveti fhtirdefetdanfki poit k’ Veliki Nozhi, in ob petkih ze- liga leta. 3. Kap. 6. De naj ne isdarijo, svunej zhe fo po ozhitni potrebi ali bo- lesni perfiljeni. 3. Kap. 7. De naj Miriiftri in Kuftosi pridno fkerbe sa potrebe bolnikov, in obleko drusih Bratov. 4* Kap. 8. De naj Bratje ftreshejo bol¬ nim Bratam. 6. Kap. g. De naj Bratje ne pridigjejo v’ Shkofij kakiga Shkofa, kader jim bo to od njega prepovedano; 9. Kap, — 2 9 — 10. De nobeden Bratov naj le ne podftopi, ljudftvu pridigvati, zhe ne bo od General-Miniftra te Bratovfhine poterjen. g. Kap. 11. De kjerkolj fe snajdejo Bra¬ tje, ktiri bi vedli in fpofnali, de Regelzo po duhovno ne morjo lpolnovati, snajo in morajo k' Tvo¬ jim Miniflram fe safcezhi. io. Kap. 12. Yfe kar je poftavljeno v' Regelzi savolj podobe oblazhila tako Novizov, kakor tiftih, k’ fo she Profefion ftorili, in kar tizhe navado, kako fe morajo fpreje- mati, in k’ Profelionu pulhati, ker fe dofti dolshnoft in saves snaj- de. 2. Kap. SH8UAI&&BV ISASHIGA SVETIGA OZHETA FRANZISHKA. Grofpod mi je dal Bratu Fran¬ zi ihku, de fim sazbel tako pokoro delati: kir kader fim bil v’ grehih, fe mi je prevezh grenko sdelo, viditi gobove; in Gofpod me je fam med nje perpeljal, in fim sh’ njim vfmilenje imel. In kader fim od njih perfhel, fe mi je to, kar fe mi je grenko sdelo, v’ flad- koft dufhe in telefa lpremenilo. In potlej fim fhe en malo poftal, in fim fe lozhil od fveta. In Go¬ fpod mi je dal toljkfhino vero po Tvojih zerkvah, de fim tako per- — 51 profto molil in rekah Molimo r le prefveti Gofpod Jesuf Kriftufi tukej in po vfih tvojih zerkvah, ktire fo na želim fvetu, in Tt hvalimo, kir s’ Jvojim Svetini Kri- sham fifvet odrefhil. In po tim mi je Gofpod dal toljkfhino vero do Mafhnikov, ktiri shive po naredbi fvete Rimfke Zerkve, savoljo njih Reda ( Shegnov ), de, zhe ravno bi me preganjali, ho zhe m k’ njim fe satezhi. In ko bi imel tako veliko modimft, kakor jo je Salomon imel, in bi naj del revne Mafhnike po Farah, v’ ktirih prebivajo, nozliem pridigvat zhes njih voljo. In njih, in vfih drusih fe hozhem bati, jih ljubiti, in lpofhtovali, kakor moje Gofpode. In nozhem v’ njih pre- milhluvati greha, kir Sinu boshjiga v’ njih vidim, in kir fo moji Go- — 32 — fpodje. In to sato delam, kir nizh telefniga ne vidim na temu fvetu od famiga nar vikfhiga Sinu bo- sbjiga, kakor njegovo prefveto Telo, in njegovo prefveto Kri, ktiro oni pofvezhujejo, in lami oni drugim dele. In te prefvete Skrivnofti hozhem vezh ko vfe drugo zhaftiti, in fpofhtovati, in v’ dragih kraj ih fpravlati. In nje¬ gove prefvete imena, in pifane befede, kjerkolj bi jih v’ nefpo- dobnih krajih najdil, jih hozhem pobirat, in profim, de fe pobirajo, in v’ fpodoben kraj fpravijo. In vfe Bogoflove, in ktiri nam prefveto boshjo befedo osnanujejo, mora¬ mo zhaftiti in fpofhtovati, kakor take, ki nam dajejo duha in shivlenje. In potim, ko mi je Golpod dal — 33 — fkerb sa Brate, mi nihzhe ni po- kasal, kaj de bi imel Utoniti, am¬ pak fam Narvikfhi mi je rasodel, de moram nhiveti po naredbi ( nauku ) S. Evangelja. In jeft lirn s’ kra!kim in perproilim befedami dal fpifati, in Gofpod ( S. Ozhe ) Papash mi je poterdiJ. In ktiri To perfuli, de bi to shiv.enje nafto- pili, fo vfe, kar bi bili mogli imeti, vhogim dali. In lino bili sadovol¬ ni s’ eno Tuniko, ki je bla od snotrej in od svunej ofnita, s’opa- fam in hlazham, in nilnjo liotli vezh imeti. Duhovne molitve ( officium ) fmo mi Kleriki opravlali, kakor drugi Kleriki, Laiki fo molili Ozhenalhe. In fhe radi fmo prebivali v’ rev¬ nih in sapufhenih Zerkvah, in fmo bili perprofti in vfim podloshni. In jeft fina s’ fvojirn rokami delal, m hozhem delati, in tud. refnizh- no hozhem, de naj vfi dragi moji Bratje delajo fpodobne dela; in kte- ri ne snajo, naj fe uzhe, ne savoljo poshelenja, de bi plazhilo dela prejeli, ampak savoljo dobriga is-; gleda, in de lenobo preshenejo. ] In kader bi ne bili sa delo pla- zhila prejeli, fmo fe satekli k’ Go- 1 fpodovi miši, in fmo almoshno ! profili od hifhe do hifhe. Gofpod mi je to posdravlenje rasodel, de naj rezliemo: Gofpod ti daj mir. In naj fe varjejo Bratje, de Zerkva, in ftanovanja, in vfih drusih rezhi, ktire fe sa-nje napravlajo, po no¬ ben ženi ne bodo vseli, zhe bi ne bile takfbine, kakor fe spodobi sa fveto vbofhtvo, ktirga fmo v’ Regelzi obljubili, in naj smiraj tam flanujejo, kakor ptujzi in po¬ potniki. Ojftro sapovem pod po- korfhino vfim B ra tam, de, kjerkolj ie snajdejo, naj fe ne podftopijo profiti kakfhniga Pifma per Hi ni¬ tk im u Sedeshu, ne farni, ne po nadomefteui perfhoni, ne sa Zer- kev, ne sa kakfhin kraj, ne s’ vi- desam pridigvanja, ne savoljo pre¬ ganjanja fvojih tejef'; ampak kjer¬ kolj ne bodo fp rej e ti, naj beshe v’ drugo dushelo, de delajo tam pokoro s’ boshjim shegnam. In ftanovitno bozhem pokoril biti General-Miniftru, in taiftimu Guardianu, ktir mi bo po njegovi volji dan; in tako bozhem v’ nje¬ govih rokah vjet biti, de ne bom mogel kam iti, ali kaj ftoriti zhes njegovo voljo, kir je moj Gofpod. In def ravno fim perproft in 36 flab, vender hozhem vedno imeti Klerika, ktir mi opravla boshjo llushbo, kakor je v’ Regelzi sapo- padeno. In vd drugi Bratje naj bodo pod pokorfiiino doishni, po¬ korni biti tvojim Guardianam, in boshjo fiushbo po Regelzi oprav- lati. In ko bi fe nekteri nefhli, ktiri bi ne opravlali boshje flushbe po Regelzi, in bi Kotli drugazh ipremenovati, ali de ne bi bili Katolifiike vere; naj bodo vfi Bra¬ tje, kjerkolj fe snajdejo, pod po- korfnino savesani, de, kjerkolj bo¬ do kakfhniga taziga najdli, ga pred blishniga Kuftosa taiftiga kraja, kjer ga bodo dobili, morajo per- peljati. In Ruftos je pod po- korfhino dolshan, ga fkerbno var- vati, kakor vkleneniga zhloveka po dnevi, in po nozhi , tako _ 5y - de fe ne more iftergati is nje¬ govih rok, dokler ga v’ fvoji laftni perfhoni poftavi pred fvojga Miniftra. In Minifter naj bo pod pokorfhino ojftro savesan, ga po¬ dati po takih Bratih, ktiri ga, ka¬ kor jetnika, po dnevi in po n ozki varjejo, dokler ga poftavijo pred Gofpoda v’ Oftij, ktir je Golpod, Yarh in Svarnik te Bratovfhine. In naj ne govore Bralje, de je to druga Regelza, kir to je Ipo- min, opominvanje, fvarjenje in moj Teftament, ktirga jeft Brat Franzifhk; vafh revesh in hlapez, ftorim vam mojim shegnanim Bra- tam sategavoljo, de bi Regelzo, ktiro fmo Golpodu obljubili, bolj po katolfhko fpolnovali. In General-Minifter, in vl'i dru¬ gi Miniftri in Kuftosi naj bodo — 38 — pod pokorlliino savesani, v ! tih befedah ne kaj perftavljati, ali fpu- fnali ( smanjftievali ). In to Pifmo naj s mi raj per iebi imajo po Re- gelzi, in per vfih Sborih ( Kapi- telnih ) ki jih delajo, kader berejo Regelzo, naj berejo tud lete be- fede. In vimi mojim Bratam, Rlerb kam in Laikam, ojftro sapovem pod pokorfhino, de naj ne obra- zhajo napzbino Regelze, in tud ne letih befedi, rekozh; Tako fe je moglo saftopiti; ampak kakor mi je Goipod dal zhifto in per- profto govoriti in pifati Regelzo, in lete befede, tako jih perprofto in zhifto bres raslage saitopite. in v’ fvetimu djanju fpolnujte do konsa. In kdorkolj bo to fpolnoval, - »9 - naj bo v' Nebefih napolnen s’ shegnam Narvikfhiga Ozlieta Ne- befhkiga, in na semJji naj bo na¬ polnen s’ shegnam fvojga 1 jubiga Sirni, s’ prefvetim duham Tblash- nikam, in s’vfim nebefhkim Mozh- mi, in s’ vlim Svetniki. In jeft Brat Franzifiik, vafh revesli in flusbabnik, koljker samoreni, vam poterdim od snotrej in od svu- nej ta prefvet sliegen na veko- mej. Amen. Teftament nafiiiga Serafinfkiga Ozheta S. Franziflika naf ne veshe k’ fpolnovanju pod fmertnim gre- ham, kar tud Gregor IX in Ni¬ kolaj III. rasloshno fprizhajo. Sa- volio fpofhtovanja vender do Se- — 4 « — rafinfkiga Ozheta fe fpodobi, de ga po fvoji mozlii fpolnujemo. Tud nifo Bratje savesani na druge e- vangelfke Ivete, kakor tifte, ( kar je bilo she rezheno ) ki fo v' Re- gelzi poftavljeni. Vender fo tud te nafiedovati bolj dolsbni, kakor drngi Kriftjani, kir v’ftanu po- polnomafti sbive, in fo farni febe po refnizhnim sanizbvaoju vfib po- fvetnili rezin Bogu v’ shgavni in perjetni dar darovali, in f: po fvoji mozb morajo pergadevati, tud evangelfke fvete fpolnovati, kir prav mozbno perpomorejo, f- zhafania tudi popolnama biti. OPOMINVANJE S. OZHETA FRANZISHKA, kako je fvoje Brate nagovarjal, S. Re- gelzo svefto in na tanko fpolnovati. SHEGEN. 0 nar ljubesnivfhi Bratje, In na vekomej poshegnani Sinovi! Pofiufhajte me, poli n fh a j te glat' fvojga Ozheta. Velike rezili fmo obljubili; She vezhi fo nam obljubljene: Spolnujmo lete, Sdihujmo po unih. Slaft je kratka, Shtrafinga pak vezhna; Terplenje je majhino, Zbaft breskonzhna. — 4 * — Veliko jih je poklizanih, Malo jih je isvoljenih; Vfim bo pa povernjeno. Amen. Tako je prefveti Ozhe Fran ~ zijhk p reki in al taifte Brate, ktiri pohujfhlivo shive, ali kako perla- ftovanje, pofebno per dnarjih, ali kaj drusiga soper zhftofti Re~ gelze pozhenajo, in ktiri s' fvo- jim flabimi isgledi druge pohuj- fhajo , in tako Orden poderajo. PREKLETSTVO. Od Tebe nar fvetejfhi Ozhe, In od zeliga nebefhkiga Sbora, Jn od mene revesha Naj bodo prekleti, Kteri s’ fvojim flabim isgledam Motijo in poderajo, Kar fi po fvetih Bratih - 43 - Tega Ordiia fo-sidai, In lo-sidovati ne prenehath. Amen. Bratje ! ftrafhno je , shivimu Bogu v’ roke pafti. Hebr. io, 3r: PROFESION MAJNSHIH BRATOV PERVIGA ORDJfA; Jeft Brat J. J. fe saveshem id obljubim Bogu Vfigamogozhnimu; in nar Svetejfbi Mariji Divizi, id fvetimu Franzifhku, in vfini S vet¬ rnicam, in Njimi duhoviti Ozhe; veF zhaf fvojga shivlenja fpolnova- ti Regelzo Majnfhih Bratov, po Svelim Ozhetu Papeshu Honorjii polerjeno, in shiveti v’ pokorfhini bres laftine in v’ zhiftofti. Mafhnik, ktir Profefion prej¬ me , odgovori: — 44 — In jest tebi namefti Boga, zhe bofli to fpolnil, obljubim vezimo shivlenje. V’ imeni Ozheta, ino Sina, ino Svetiga Duha. Vji Bratje odgovore; .Amen. skmukuov s a. ponovlenje Profefiona v’Prašnik S. Rafaela veliziga Angela. šahvalim Te, o Gofpod Jesuf Kriftuf! sa pofebno gnado, po kfci- an fi mene nar revnifhiga grefhnk ka od hudobniga fveta ispeljal, in v’ tem prefvetim Ordnu ozhiteh Profefion ftoriti dovolil. Shal mi je is zeliga ferza, de po ti gnadi nifim vredno shivil, — 45 ~ in de fim sa tolkfhino dobrote nehvaleshen bil. Zhertim fiehernd lenobo ( opulhanje ), ko lim jo v’ tim ftanu dopernelil, in de fim fe sa popolnamoft tako malo po¬ trudil. Odpulti mi, o miloftljv Bog! in dodeli, de laj sdej s’ tvojo gnado sazlmem, kakor is ierza shelim, fklenem in obljubim. Zhe bi fe s’ obljubam fhe ne bil tvoj mu Velizhaftvu savesal, bi td gotovo sdaj ftoril; in satorej, kar nar poboshnifhi samorem, te ob¬ ljube sdaj ponovim, in fe po njih s’ Tabo sjedinim s’ prefvetim da- rovanjam, s’ ktirim fi famiga-febe od sazhetka Tvojga prefvetiga Vzh- lovezhenja ( zhiovefhkiga poftaje- nja ) noter do fmerti Ozhetu fe daroval, darujejjn, in s’ novo go- rezbnoftjo fe saveshem in obija- - 46 - h im Boga Vfigamogozhnimu, L t. d. kakor sgorej. Vender pa, kir le k’ fpolnovanju tih Obljub pre- vezh mlazhniga in flabiga fposnam, profim Tebe, o nar milcftlivfhi Jesuf! de, kir fi mi dal voljo, ob¬ ljube ftoriti, mi 'tud dodelilh mozb, jih fpolnovali, in de me tako ravnafb, de ne bom febi, ampak eciinimu Tebi shivil, in de vfe sapovedi Ordna, in kar popoltia- maft moje Dufhe povikfhat sa- -tnore, s’nar vezhim persadevanjam in trudam poprimem , k’ vezhi zbal ti tvojga Jtnena, ki fi Bog na vekomej hvalen in zhefhen. Amen. MOLITVE SA MERTVE. 'raven Molitve, ki jo S. Regel- — 47 — za v’ tretjimu Rapitelnu sapove, morajo Bratje Laiki i’he tele Mo¬ litve sa Metrve svefto in poboshno opravljati. Kaderkolj kaki Brat v’ Provin- zji vnierje, morajo Laiki, kakor hitro to svedo, sa njegovo Diiflio omolili fto Ozhenafhov, in fto Zihefhena Marij, in tolj kokrat. perftaviti: Gofpod! daj mu vezhni mir in pokoj, in vezhna luzh naj muf veti. In v’ tihim Klofhtru, kjer je kdo vmerl, fe more ravno tako opraviti na dan obletnize. Zhe pa vmerje Provinzial, ki je ravno v’ 1’Iushbi, fe more sanj moliti tri fto Ozheuafhev i. t. d sa Ekf- -Provinziale pak, ali tifte, ki fo nekdaj Provinzial! bili, fe more opraviti dveflo Ozlienafhov i. t. d. Na dalej je v’ nafhi Provinz.ij sapovedaiio, de koj sa Vernim Dufliam tifti dan , to je 3 Lifto- gnoja, sa vfe mertve Brate nafhe Provinzje Laiki morajo moliti fto Ozhenajhov in fto Zjhefhena Marij, in ftokrat perftaviti: Go- fpod! daj jim ■vezhni mir in pokoj, in vezhna luzh naj jim fveti. Potim imamo vfako leto trikrat fplofnne Molitve ( Officia Genera¬ lni ) sa nafhe ranze Brate, Seftre, Dobrotnike, in sa tifte, ki fo poko¬ pani na nafhih britofih, namrizh: 1. Drugi dan ( v’ ponedelk ) po pervi predpepelnizhni Nedelji (Sep- tuagesima ). 2 . Pervi dan pred prasnikam S. Marije Magdalene. 3. Blisk ni dan pred prasnikam S. Mihaela: sa k tirih fleherniga — % — morajo Laiki moliti pofto Ozhe¬ nafhov, in fto Zhefhena Marij, in toljkokrat perftaviti: Gofpodl daj jim vezhni mir in pokoj, in vezhna luzh naj jim fveti. Ravno tako fo dolshni moliti fto Ozhenafhov i. t. d. sadni de¬ lavnik pred Adventanl sa ranke ftarfhe vfih nafhih Bratov. Pred prasnikanl vfih Svetnikov treh Ordnov Si Ozheta Franzifh- ka je nar fplofhnejfhi Molitev ( Officium Generalifsimum ) sa ran¬ ke Brate in Seftre vfih ftanov treh Ordnov, in tud sa njih ftarfhe, in ki fo pokopani na njih britofih sa k tire Laiki morajo opraviti fto Ozhenafhov i■ t. d. kakor sgorej. Sadnizh, kakor je v’ General- Statutih sapovedano, morajo med Ofmino ( Oktavo ) Prašnika S. O- zheta Franzifhka, njemu k’ zha- fti, vfako leto moliti sa dobrotni¬ ke, kteri nafhe popotne Brate pod ftreho fprejemajo, in zlies nozh ohranijo, fto Ozhenafliov, in fto Zhefliena Marij. POPOLNAMA ODPUSTIRI sa vfe verne Kriftiane, ktiri fe te le Prašnike v Zerkvah na- fliiga ordna fpovedo, iti ob¬ hajajo , in na maningo S. Zerkve molijo . 16. Profenza, v’prašnik S. Be- rarda in 'I ovarjhov pervih Mar- ternikov perviga Ordna. Popolna- ma Odpuflik je dodelil Bene¬ dikt XIV. 18 Kosoperfka I 74 1 - Drugo Nedeljo po Ss- treh Kra- — 5i Ijih v’ prašnik prefvetiga Imena Jesufoviga. P. O. dodel. Papesh Jnozenz XIII ki fe tild sa ver¬ ne Dufhe v’ Vizah sna oberniti; ta Gdpuftik je Papesh Plus VII fam od febe 23 Roshniga Zvesta 1810 sa zelo Oktavo prefvetiga Jmena Jesufa in Marije tako po- dalfhal, de fleherni Kriltjan med tim ofim dnem le farno enkrat sna popolnama Odprflik sacfobiti. 3 0. Prolenza, v’ prašnik S. Hiazinte Divize 3 Ordna. P. O. dodel Pius VII. 24 velziga Trav¬ na 1807. 3 1. Profenza, S. Ludovike Vdo¬ ve 3 Ordna P. O. dodel. Klemens XI 22 Grudna 1714 di drugi Papeshi. 5 . Svizhana, v’ prašnik Ss. Petra Kflrftniku in 'Fovarfhov Marter- - 52 nikov i Ordna. P. O. dodel Kle- mens XII. i 3 maliga Serpanu i 7 3g. 22. Svizhana , S. Margarite Kortonfke Spokornize 3 Ordna. P. O. dodel. Benedikt XIII 26 maliga Serpana 1728. 6. Sufhza, S. Kolete Divize Ordna. P. O. dodel. Pius VII 2 velziga Travna 1807. 9. Sufhza, S. Katarine Bonon- jke Divize 2 Ordna. P. O. dodel. Klemens XI 21 Sufhza 1714. 3 . Maliga Travna, S. Benedik¬ ta Fiiadelffkiga Sposnovavza 1 Ordna P. O. dodel. Pius VII 24 velziga Travna 1807. 16 Maliga Travna, S. Piafaela Velziga Angela. Donf je ponov- lenje Obljub. P. O. dodel. Kle¬ mens XII 3 o Sufhza 1735. C1 ■Vt — 5.3 — i3. Velkiga Travna, S. Petra Piegalata Sposnovavza i Ordna. P. O. dodel. Benedikt XIV 23 velziga Serpana 1746. 17. Velkiga Travna, S. Pafli- kala Bajlon Sposnovavza 1 Ord¬ na. P. O. dodel. Alekfander VIII 7. Kimovza 1690. 20. Velkiga Travna, S. Ber¬ nardina Senenfkiga Sposnovavza 1 Ordna. P. O. dodel. Sikftus V 28 Kimovza i585. V’ prašnik S. Refhniga Telefa, in Ikus zelo ofmino je Popolnama Odpuftik sa taifte, ktiri fo sraven Spovedi in S. Obhajila tud per velki Mafhi in zerkvenih Molit¬ vah ( officium ), kakor fo dodelili Urban IV, Martin. V. Eugen. IV in drugi Papeshi. i5. Roshniga Zveta, S. Antona - 54 - Paduanfkiga Sposuovavza i Grdi¬ na. P. O. dodel. Sikftus V 28 Kimovza i 585 . 19. Roshniga Zveta, S. Mihe¬ line Vdove 5 Ordna. P. O. dodel. Klemens XII 27 Kimovza 1737. 9. Maliga Serpana, Ss. Niko¬ laja iti Tovarfhov Marternikov 1 Ordna. P. O. dodel. Benedikt XIII 6 Grudna 1728. 14. Maliga Serpana S. Bona¬ ventura Slikofa Kardinala Spo- snovavza in Uzlienika Zerkve 1 Ordna P. O. dodel. Sikftus V 28 Kimovza 1585 . 24. Maliga Serpana, S. Fran- zifhka Solana Sposuovavza 1 Ord¬ na P. O. dodel. Benedikt XIII. 14 velkiga Serpana 1727. 2. Velkiga Serpana, v’ god Ob¬ let nize pofvezhenja Zerkve S: Marije Angeljke ali Porziunkule P. O. dodel. nafh Gofpod Jesuf Kriftuf, poterdil Honori III ras- -fhiril na vfe Zerkve nafhiga Ord- na Gregor XV 4 nialiga Serpana 1622 in de fe tud sa verne Dufbe v’ Vizah sna oberniti, ras-fodil Inozenz XI 12 Profenza 1687. 12. Velkiga Serpana S. Matere Klare Sazhetnize Klarifarjkiga Ordna Divize 2 Ordna P. O. do¬ del. Sikftus V 28 Kimovza i 585 . 19. Velkiga Serpana, S. Ludo- vika Shkofa in Sposnovavza 1 Ordna. P. O. dodel. Sikftus V. 38 Kimovza i 585 . 25 Velkiga Serpana, 6’. Ludo- vika Franzofkiga Kralja in Spos¬ novavza 3 Ordna. P. O. dodel. Jdcnedjkt XIV 17 velziga Trav¬ ma 'i 7 %- — 56 — 4 Kimovza, S. Rose Riterb- fke Divize 3 Ordna P. O. dodel. Klemens XI Profenza 1701. V’ iNedeljo med Ofrnino Maliga S h mar na prašnik prefvetiga J- mena Marije je P. O. kakor v’ prašnik prefladkiga Jmena Jesufa. 17. Kimovza, v’prašnik Utif- nenja Svetih Ran nafhiga Se¬ raf. Ozheta S. Franzifhka. P. O. dodel. Klemens XII 3 i velziga Serpana 1701. 4. Ivosoperfka, v’ velik Prašnik nafhiga Serafinfkiga Ozheta S. Franzifhka Sazhetnika treh Ord- nov. P. O. dodel Sikftus V 28 Kimovza i 585 . i 3 Kosoperlka, Ss. Daniela in Tovarfkov Marternikov 1 Ordna. P. O. dodel. Klemens XII 1 3 Roshniga Zveta 1739. ig. Rosoperfka, S. Petra Al~ kantarfkiga Sposnovavza i Ord¬ na. P. O. dodel Klemens IX 2 Rosoperfka 1669. 2 3 . Rosoperfka, S- Janesa Kapi- ftrana Sposnovavza 1 Ordna P. O. dodel. Alekfander VIII 3 Grud* na 1690. za. Liftognoja, S> Didaka Spos¬ novavza 1 Ordna P. O. dodel. Klemens VIII 26 Sufhza 1698. 19. Liftognoja, S. Elisabete Kogerfke Kraljize Vdove 3 Ord¬ na. P. O. dodel. Benedikt XIV 17 velziga Travna 1755. 28. Liftognoja, S. Jakoba is Marklje Sposnovavza 1 Ordna P. O. dodel Benedikt XIII i/j velziga Serpana 1727. 29. Liftognoja, v’ prašnik vfih Svetnikov treh Ordnov nafhiga — 58 Seraf. Ozheta S. Franzifhca. P. 0. dodel. Klemens XIII 21 vel- ziga Travna 1765. 8. Grudna, v’velik prašnik Pre- zhiftiga Spozhetja p ref ve te Di- vize Marije. P. O. je Ikus zelo Ofmino ( Oktavo) kakor v’prašnik prefvetiga Refhniga Telefa, kakor fo dodelili Sikftus IV 27 Svizha- na 1476 in Benedikt XIII 12 Grudna 1729. SERA FINSKI ROSHENRRANZ Moli Apoftolfko P"ero, Ozhenafh, in tri zhefhena Marije, per k tir ih rezi: 1 . Ktir nam dodeli pravo Vero. 3. Ktir nam dodeli lerdno Upanje. 5. Ktir nam dodeli popolnama Ljubesen. Potem per fleherni defeterih Zhefhcna Marij. 1. Ktirga fi Diviza fpozhela. 2 . Ktirga fi Diviza v’ obifkanji Elisabete nofila. 3. Ktirga fi Diviza rodila. 4- Ktirga fo fveli trije Kralji mo¬ lili. 5. Ktirga fi Diviza zhes tri dni v’ Tempelnu neflila. 6 . Klir fe je Tebi po finerli zba- fiilliv perkasal. 7 . Ktir je Tebe v' Nebefa vfel in kronal- — 6o — “NEKAJ IS SIIIVLENJA IJV BUKEV NASIIIGA SERAF. OZHETA S. FRANZISHKA- Rimfkim Papeshu Honorju III, k tir je Regelzo Majnfhih Bratov ofmo leto fvojga Papeihtva s’ Apo- ftolfkim Pirmani poterdil, Ib fe nektere sapovdi tiga Ordna pre- vezh ojftre, in sa zhlovefhko fla- boft pretefhke sdele; satorej je S. Ozheta Franzifhka nagovarjal, de naj bi nektere rezhi polajfhal, nektere premenil, druge pa po- polnama odvergel. Ktirmu je S. Franziflik odgovoril: Prefveti O- zhe! Jeft tiftih sapovedi al be- fedi v Regelzo nifim poftavil, ampak Kriftilf ktir vfe koriftno in potrebno sa svelizhanje Dufh in B ralov, in sa dober tek in ■— 6i — obvarvanje Ordna bolj vej od vfih drugih, in ktirmu je, kar fe bo v Zerkvi in nafhim Ordnu sgodilo, prizhijozhe in odkrito. Sategavoljo tedaj ne fmem in ne morem Krijtujovih befedi pr ome¬ niti, ali pa zlo savrezhi. Rir je S. Franzifhk she v 7 dolgi bolesni, in v’ oraedlevzali bil, ga je negdo vpralhal, sakaj k’ polaj- fhanji fvojih bolezhin nektirkrat ne sapove, de bi fe mu kaj bralo, kar bi omedleviga, duha samoglo svefeliti, je odgovoril: Nizh mi ni tako fladko in kratkozhafno, ka¬ kor fpomin shivlenja in Terple- nja Qofpodoviga, kar po gofto in vfakdan premijhljujem, in do konza fveta, ko bi tako dolgo shivel, ne bi drusiga branja po¬ treboval. — 6a — Nafli S. Ozhe je uzhil, de po- febno fpofhtovanje in zb alt gre Malhnikam boshjim, k tiri fo vifhi in vreduifhi od vlih drugih: fo duhovni U/.heije Kriiijanov, in ti- ga Ive ta duh in sbivlenje: Jeft, je on reka!, ko bi vidil po poti pri'ti M ifhnika in Angela, bi Jhal hitrejf/ii Mafhniku roke kafhniti, in Angelu bi rekal: Pozfmkaj me Angeli kir roke Mafhnika Uefe do shivlenja nojijo, in nekaj vezli ko zhlovefkiga imajo. Nekiga nepokorniga in neboglji- viga Brata je S. Franzifhk en¬ krat v’ prizho drusih Bratov tako preftrafliil, de je ta mifliJ, de bo sdaj glavo sgubil. Na to dobrot¬ ljiv Gzdie perftopi, in mu rezhe: Brat ji she mertev? fi she mer- teyl namrizh ne na trupli, ampak na fvoji nebogljivi volji, in terdo- vratnofti. Ozhelfim she mertev, je leta Brat savolj fvoje nevbogljivofti vef ponishen in sgrevan odgovoril. In S. Franzifhk mu pravi: Tedaj vftani, zhe fi refnizhno mertev, in fvojiga Na p rej p oftavlje n iga, ka¬ kor fi dolshan, s' vefeljam ubogaj, in fe njegovim sapovedam ne vftavlaj, kakor tud mertev zhlo- vek fe v’ nobeni rezhi ne vftavla. Jeft hozhem mertve, ne shive naflednike. Neklere lenuhe, druge pa ktiri fo le vtragljivo in mlazhno delali, je S. Frauzifbk v’ prizho Bratov po- fvaril, rekozh: Mlazhni, in ktiri fe s vefeljam in ponishno k ' deli ne p er pr a vij o, bodo kmal is uft boshjih ifpluvani. Satorej hozhem, de naj vfi Bratje delajo, in -64 — v dobrih opravilih fe ponishno vadijo, de bomo ljudem majn nad- leshni, in de fe ob var jemo hu¬ dobij ferza in jesika, de fe ne obernemo na flabe mifllali pa soper dobro ime drusih. Ktiri pa delati ne snajo, naj fe uzhe; do- bizhek pa, ali plazhilo dela naj fe rasdeli ne po volji tiftiga, ki je delal, ampak po naredbi (Juar- diana ali Prepoftavljeniga. INekakfhniga leniga Brata, ki je femtertej poli opal, in fe je od de¬ la drusih sliivil, je S. Franzifhk is drufhne Bratov fegnal, rekozh: Pojdi po tvojim potu, Brat Mu¬ ha! k ir hozhefh jefti trud fvojih Bratov, in pohajkovati v boshjih opravilih, kakor trot, ki je lena in nerodna zhebela, k tira ne de¬ la, in fe ne trudi, ampak je trud in perdevk dobrih zhebelj. — 65 — Velike in teshavne bolezhine je enkrat imel S. Franzifhk, tako, de je fkor konz vfel, in de fo Bratje savoljo njegoviga shivlenja she obupali. Ismed ktirih je eden, ki fe je bal, de ne bi savolj ve¬ likih in pogoltnili omedleviz ferza na naglim vmerl, rekel: Ozhe sheg- naj naf in druge Brate , k tir e fi v’ Kriftufu rodil , in sapufti nam kakfhin fpominj tvoje volje ktirga bi Bratje vedno per febi imeli , de bi fe vedno Tebe jpom¬ nili, in vedno v' dobrim raftli. Pia to fe je S. Ozhe na finove o- seril, in rekel: Poklizhite mi Bra¬ ta Piratrarfkiga ( de Piratro ), ktir je S. Ozhetu v 1 bolesni smi- ram ftregel, in pred njim mafhoval S. Mafho, de vaf poshegnam. Ka¬ der je ta perfhel, je S. Franzifhk — 66 — rekel: Boshji Mafhnik! pijhi, ka¬ kor shegnam v je moje Brale f ktiri jo sdaj v' Ordnu, in ktiri imajo pridti noter do konza jve- ta. Kir sa voljo bolesni govoriti nemorem, ob kratkim rasodenem tnojo voljo in m jel v jpominj mojga shegna in Tejtamenta v- jim Bratom prizhijozhim in prihod- nim. Bratje naj je v je lej med jabo ljubjo, kakor jim jih jrjt ljubil, in jih ljubim. V jele j naj ljubijo in jpolnujejo mojo (Jr o j po Vbojhtvo, in vjelej naj bodo Na- prejpojfavljenim in Majhnikam Svete Matere Zerkve svejti in podlo slini. Naj jih shegna in Var¬ je Bog Ozhe, in Sin , in Sveti Duh. Amen. ~ 67 - SA KLOSHTERSKE TERZIARJE. Serafinfki Ozhe S. Franzifhk je tud sa tretji Orden pofebno Re- gelzo Ipifal, ktira je pa le sa tai- fte perfhone obedvojga fpola na¬ menjena , ki liozhjo nafledovati shivlerije S. Franzifbka, in vender fvojga ftanu ne fpremene, in med fvetam oftanejo. Taifli Terziarji pa, ktiri tud fvet sapufle, in v' Seraflnfkim Ordnu po Klofhtrih med nam shive, s’ edinim svunaj- nim raslozhkam, de per Habitu Kapuza nimajo, fe per vlili rezheh, pofebno kar Molitev tizhej mo- 68 — rajo ravnati po pervi, sgor popi- fani Regelzi, kir v’ tem tud ni dofti raslozhena od Regelze tre- tjiga Ordna, ktiro je poterdil S. O- zhe Papesh Nikolaj IV ( Bulla: Supra monteni catholicae fidei ) 17 dan velziga Serpana 1289 drugo leto fvojga Papefhtva; in naj fi dobro v’ glavi obdershe, de pod greham jih nobena sapoved S. Re¬ gelze ne veshe, de fi ravno jim je perporozheno, de naj fi, kar je mogozhe, persadevajo, jo tudi na tanko fpolnovati; in de denarje je¬ mat, fpravljat in vun dajat jim je perpufheno ; in zhe je tud kdo Terziarjov k’ velkim Profefionu perpufhen, le na to maningo Itori tudi obljubo Vbofhtva, de nam- rizh denarje, ktire fprejemle, ne bo fpravljal safe, ampak le sa po- — 6 9 — trebe Bratov in Klofhtra, kakor mu bode od Prepoftavljenih vka- sano. PROFESION majnskih bratov tretjiga ordna. Brat J. J. fe savesherft in obljubim Bogu Vfigamogozhnimu, in nar fvetejfhi Mariji Divizi, in Svetimu Franzifliku, in vfim Svet- nikam, in Njimi duhovni Ozhe, vef zhaf fvojga shivlenja fpolno- vati Regelzo Majnfhih Bratov tre¬ tjiga Ordna, od nafbiga Serafinfki- ga Ozheta Svetiga Franzifhka po- ftavljeno, in shiveti v’ Pokorfhini, Zbiftofti in Ordna. Vbomtvu ravno tega > I — 7 ° — Ma/hnih, ktir Prcfefion prejme, odgovoril Ja Jefl tebi namefli Boga, zhe bofh to fpolni!, obljubim vezhuo shivienje. V’ Imeni Ozheta, imo Sina, iuo Svetiga Duha. V ji tira tj e odgovore: Amen. K. O N Z Ex parte Ojjicii Archicpifcopa- lis Goritiensis nihil obftat t cju.omin.il s tjpis donetur. Goritice 9 Maji 1837 . Franciscus Xaverius m. p. Auchiepiscopcs. 4 NARODNA IN UNIUERZITETNA KNJIŽNICA 00000324686 NARODNA [N UNIVERZITETNA KNJIŽNICA