RAZPRAVI O PROGRAMSKIH ZASNOVAH NA ROB V »jami« naj ne bo garaž Delagaclja KS AJdovščlna \e za zbor krajevnlh akup-noatl občlnaka skupščlne obravnavala 5. točko gra-dlva za 14. aajo zbora KS »Programske zasnove za uraditvano območje CO 2/1,6 Bavarakl dvor, Kozolac« — Je menlla, da so sprejemljlve In da nlma prlpomb. Povaam drugačno pa Je mnenje 365 atalno prljavlje-nlh preblvalcev, kl so nepoaradno prlzadetl zaradl namaravana gradnje parklrne hlše. Svoje mnanja so poaradovall ie v junljakl Javnl razpravl o prostorsklh uradltvanlh pogojlh In ga julija letos še podkreplll. Stanovalci zgradb Kersnikova 10, 12 in Titova 25/a, b in c odloč-no nasprotujejo, da bi za Kozol-cem, v sedanji »jami zgradili par-kirno hišo za 350 do 460 avtomo-bilov. Svoje nasprotovanje so ute-meljili takole: »Pristop k reševa-nju dolgoletnega problema parki-ranja in prometa v mestnem sre-dišču je ekološko neodgovoren. Gradnja še ene parkirne hiše v mestnem jedru, oddaljene samo dvesto metrov od sedanje parkir-ne hiše na Miklošičevi oz. Trdino-vi, je popoln nesmisel, saj s tem problem parkiranja ne bo rešen. Nasprotno, z načrtovano parkirtio hišo v »jami« bi se povečala gravi-tacija prometa v središče mesta, ki se že sedaj duši v avtomobil-skih izpušnih plinih. Stanovalci okoliških hiš že sedaj vdihujemo najbolj zastrupljen zrak, zlasti v zimskih mesecih. Trditev, da bodo garaže namenjene samo sta-novalcem, je smešna. Jasno je, da bi bile javne in bi jih uporabljali novi uslužbenci, ki bodo delali v dveh predvidenih objektih ob cesti VII. korpusa, sedanja par-kirna mesta pa bodo prav tako zasedena kot dosedaj. Skupno število avtomobilov, parkiranih na tem ozkem območju, bi se tako početverilo. Nameravana gradnja in koncentracija velikega števila avtomobilov na tem podrodju je v nasprotju z odgovornim ravna-njem ekolpško osveščenih stro-koviyakov v občini, ki imajo vizi-jo razvoja in preobrazbe mesta Ljubljana (Slovenija 2000) in se dolga leta zavzemajo za odstrani-tev avtomobilov iz ožjega mestne-ga središča, torej za »čisto in zele-no Ljubljano«. Ekološko osveščeni urbanisti bi morali, funkcionalno in dolgo-ročno gledano, projektirati sate-litne parkirne centre ob nakupo-valnih središčih na obrobju me-sta, neposredno ob mestnih vpad-nicah v Črnučah, Šiški, ob Do-leryski in Tržaški cesti, po vzgle-du razvitih držav.« Prizadeti stanovalci so zato predlagali naslednji režitvi: V sedanji »jami« je umestna le ureditev zelenice in zasaditev dre-ves z dovodno asfaltirano cesto za Kemija - Impex in Avtotehno s parkirnimi prostori za stanoval-ce in z vhodno rampo »na ključ«; Po ukinitvi avtobusnega prometa po Titovi cesti pride v poštev mo-rebitna gradnja skladiščnih in po-slovnih prostorov za Supermar-ket, ki bi bili lahko povezani z na-črtovanim podaljšanjem za stav-bo na Titovi 23, kar je predlagal tudi programski svet Centra za in-teresne dejavnosti mladih. M. Z.