K A MAŠČEVANJE DVOJČKOV N F O DOUBLE IMPACT režija: Sheldon Lettich scenarij: Sheldon Lettich, Jean-Claude van Damme fotografija: Richard Kline glasba; Arthur B. Kempel igrajo: Jean-Claude van Damme, Geoffrey Lewis, Alan Scarfe, Alonna Shaw producent: Vision International, ZDA, 1991 Double Impact je film, ki v serijo akcionerjev z Jean-Claudom Van Dammom vnaša nekaj novega, svežega, kar naj bi spremenilo dejstvo, da so nam vsebina, zaplet in konec tovrstnih filmov znani že v tistem hipu, ko pogledamo plakat, ki jih reklamira. Ce na tem plakatu vidimo ime Jean-Claude Van Damme, smo lahko prepričani, da se nam za glavnega junaka filma ne bo treba bati in da se bo film od prejšnjega, v katerem je taisti igralec nastopil v glavni vlogi, razlikoval !e po težavnostni stopnji ovir, ki jih mora premagati, po dinamiki scen in po brutalnosti nasprotnika, čemur bo sledil še boij poudarjeni happy-end in z njim determiniranost in specifična, na določen krog gledalcev tempi ran a ka-rizma glavne vloge in njenega nosilca, v primeru Double Impact Belgijca Van Damma, ki poskuša obuditi pozabljeno slavo kung-fu žanra in njegovega edinega pravega predstavnika Bruca Leeja. Ce vas filmi z Van Dammom v glavni vlogi spominjajo na računalniško igrico, v kateri grozijo igralcu vse mogoče oblike nevarnosti, je to zato, ker tovrstni filmi so neka vrsta računalniške igrice - le da je vaša vloga igralca preložena na Van Damma, ki se namesto vas poti v igrici sami. Z Van Dammom se je treba tako za maksimalni učinek tudi maksimalno identificirati. Da bi prekinil serijo te klišejskosti, je Van Dam me skupaj s Sheldonom Lettichem, s katerim je sodeloval že v filmih Blo-odsport in A. W. O. L., posnel Double Impact, film, v katerem se Van Damme bori proti povprečju svojih lastnih vlog tako, da se v istem filmu podvoji. Van Damme razpade na dvojčka Chada in Aîexa, nekakšen jin-jang, prepletanje dobrega in slabega, ki se v furioznem finalu združi v en duh v dveh telesih - s tem, da zametek dobrega v Alexu popolnoma prevlada nad slabim, ki je itak le posledica odraščanja v sirotišnici in malignem okolju Hong Konga. Dvojčka se tako usmerita k istemu cilju, to pa je eliminirati tiste, ki so jima pobili starše in ju že kot otroka ločili - Chada so odnesli v Francijo, Alexa pa v Hong Kong. Kljub temu, da je Van Damme že igral negativca, in to na začetku svoje filmske kariere, v filmu Red Eagle (Eric Karson, 1987), te vloge ni hotel ponoviti v Double Impact, ker bi jo lahko kot Alex do popolnosti izpeljal do konca, in to pod budnim očesom »pozitivnega« dvojčka Chada. Van Damme tega ni izpeljal zato, ker bi moral glede na zakonitosti žanra, ki mu Double Impact pripada, eden od Van Dammov na koncu umreti - vemo namreč, da je osnovna komponenta akcijskega filma, še posebej tistega, ki je namenjen video trgu (in Double Impact to je), obvezno štetje mrtvih po končani akciji. Gledalci bi se v tem primeru enakovredno identificirali z obema Van Dammoma in bili s tem prikrajšani za katarzo, na kateri še vedno gradijo ti filmi. Učinek filma Double Impact je tako dvojen: JeanClaude Van Damme se vedno sestavi v eno osebo, tudi ko nastopa v dveh {oba dvojčka nastopata na strani dobrega); najde pa tudi svojo družino in svoje poreklo, ki ju vigilan-tski junaki ponavadi ne omenjajo. Vsi razen Stevena Seagala v filmu Out For Justice se zdijo, kot da jih je ustvaril ravno film. Double Impact je film, ki enodimen-zionalnost vsebine zapakira v eksotično pustolovščino, v kateri izstopa koreografija borbe Jean-Clauda Van Damma s samim sabo, ki skozi iskanje lastnega porekla funkcionira tudi v avtobiografskem smislu: Van Damme si je nekoč rekel, če ostanem v Evropi, bom samo eden od brezimenih lastnikov fitness studia, če pa grem v Hong Kong, bom zvezda - in to v duhu slogana Bolje izrazit bad guy kot bled good guy. MAX MODIC Blake Edwards se s komedijo Son of the Pink Panther (MGM), ki jo bodo začeli snemati junija, po nekaj fiopih vrača k že preizkušenemu receptu, le da glavne atrakcije - Petra Sellersa -že dvanajst let ni več med živimi, V znamenju kontinuitete pa bo v vlogi glavnega inšpektorja Dreyfusa ponovno nastopil Herbert Lom, Junija bodo v Astorii (Oregon) začeli s snemanjem še enega sequela -Teenage Mutant Ninja Turtles (Golden Haii'est). Izvršni producent je Raymond Chow, režiser in scenarist pa Stuart Gillard. Distribucija v ZDA bo tako kot doslej v rokah New Line Cinema. Rolandu Jojfeju (Polja smrti, Mision) in Jamesu Ebertsu je uspelo, da sta za svoji družbi Lightmotive in Allied Filmmakers pridobila pravice filmske adaptacije bestsellerja Forresta Carterja - Education of Little Tree. Gre za avtobiografsko izpoved čirokeškega fantiča-sirote, ki so ga v času velike medvojne gospodarske krize vzgojili stari starši v Tennesseeju. Zaradi avtentičnosti knjige in avtorjevega desničarskega segregacionizma so to delo lani, ko so ga dali ponovno v obtok, močno napadali. Knjiga je prvič izšla leta 1977, od tedaj pa se je za pravice ekranizacije potegovala večina hoollywoodskih študijev, kot tudi razni »neodvisni'« producenti. Joffe razmišlja, da hi filmsko adaptacijo te knjige sam tudi režiral. John Schlesinger, ki z Anthonyjem Hopkinsom trenutno v Berlinu snema The Innocent (World Films), ho za MGM režiral Bad Desire, erotični thriller po predlogi Garryja Devona: producenta bosta Ezra Swerdlow in Deborah Schindler. Scenarij bo napisal Matthew Chapman (avtor scenarija za Consenting Adults, ki ga režira Alan Pakula). Swerdlow je film, ki naj bi stal okoli 20 milijonov USD, označil kot sorodnega thrillerjem Nedokazana krivda in Usodna privlačnost, osredotoča pa se na itemno plat« moža, ki zaseda pomembno politično mesto. Plot govori o tem, kako ga obsede privlačna najstnica, kar ga privede do umora, ta pa sproži verigo lažnih obtožb in maščevanja. Film bodo predvidoma začeli snemati letos pozimi, verjetno v severni Kaliforniji. Patrick Johnson (Spaced Invaders) bo po scenariju Johna Hughesa režiral film Dennis the Menace (WB). Snemati naj bi začeli sredi julija v 29 Chicagu in njegovi okolici, gre pa za prvo igrano kinematografsko ekranizacijo štirideset let starega komičnega stripa Hanka Ketchama, ki je pri nas izhajal v Zvitorepcu (leta 1987je Doug Rogers režiral TV adaptacijo istega stripa), N F O