Izvolitev lavantinskih škofov. (Dalje.) Po prebranem potrdilu pride na vrsto izpraševanje. Posvečevalec da posvečencu zaporedoma osem vprašanj, ki se ozirajo na oakbovanje njegove službe. Po vaakem vprašanju se poavečenec vzdigne in na vaa vprašanja odgovarja: nHočem". Potem pa poavečevalec skonča oamero vprašanj s temi beaedami: ,,Vae to in še tudi druge darove naj ti podeli Gospod; naj te ohrani in naj te potrjuje v vaem dobrem". Zdaj še aledi devetero vprašanj gledč vere, na katera vpraaanja poavečenec odgovarja: ,,Pritrdim, in prav tako tudi jaz verujem". Na to posvečevalec moli: ,,Naj blagovoli Goapod to vero v tebi, preljubi brat v Kristuau, pomnožiti v pravo in večno izveličanje". Potem ae prične daritev av. meše. Poavečenec stoji in moli na levi atrani poavet^-evalca vatopno molitev sv. meše. Med tem pa, ko posvečevalec gre po stopnjicah k altarju, vodita škofa, ki sta na pomoč, poavečenca pred njegov laatni altar. Oudi ae mu obujejo škofovaki čevljijv spomin, da ae naj njegovo srce odpove poavčtnim atvarem in se naj povzdigae do nebeških reči, ravno tako, kakor čevlji od zemlje odločijo in vzdignejo noge novega škofa. Za naprej naj njegove noge opravljajo prijetno opravilo ter donašajo ljudatvu veaeli glaa in mir. Prerok Izaija namreč govori: »Kako lepe ao noge tiatega, ki pridiguje mir, ki oznanjuje dobro". Zdaj mu obeaijo okoli vrata na zlati verižici naprani križ v znamenje, da ae odslej po besedab svetnega apostola nobene druge reči ne bo bolj hvalil, razven križa naaega Goapoda Jezuaa Kriatuaa. Zraven tega ga oblečejo tudi v notranja bela, platnena oblačila in v avilnato dalmatiko (obleko dijakona), v znamenje, da so v škofovaki časti vai drugi posamezni redovi in blagoalovi zedinjeni. Na dalje se mu obleče štola in mešni plašč. Štole pa mu ne dejo na praih križema, kakor ai jo dene navadni duhovnik, ampak oba konca štole mu naravnost doli viaita, kar lepo pomenja. da njegova duhovna oblaat v ničemer in nikjer ni preprečena in prekrižana, ampak da je neomejena in polna. Pred av. evangeljem vodita škofa poma- gača posvečenca pred poaveČevalca, ki aedi pred altarjem na atolu, in poavečeneu naateje dolžnoati njegovega novega atanii: ,,Škof mora 80diti, pridigovati, blagoalavljati posvečevati mešnike, darovati, krščevati in birmovati". Potem ae vzdignejo vsi trije škofi a avojih aedežev in pokleknejo pred altarjem. Poavečenec pa ae za njimi zgrudi po dolgem na zemljo, in ae z licem 8kloni do tal, poavečevalec pa navzdigne litanije vaeb svetnikov. Tukaj tedaj škofje, dubovatvo in priaotno ljudatvo, in tako rekoč tudi vai 8vetaiki atopijo pred tron božji, naj izvoljenca blagovoli blagoaloviti in poavetiti. Na to se vzdigne škof posvečevalec z mitro na glavi, v levici držeč pastirsko palico in nad poavečevalcem z deanico trikrat napravi sv. križ in med tem moli: Blagovoli tega prisotnega izvoljenca blagoaloyiti; — blagovoli tega prisotnega izvoijenca blagoaloviti in poavetiti; — blagovoli tega prisotnega izvoljenca blagoaloviti, poavetiti in poavečiti. Dubovatvo pa odgovarja: prosimo te usliši naa! (Dalje prih.)