0 namenu in pomenu učiteljske organizacije Namen naše stanovske organizacije je določen s pravili. Toda iz tega v pravilih zgoščenega namena ne moremo posneti prav vseh nalog učiteljskega udruženja in je zaradi boljšega razumevanja dela in stremljenj JUU nujno potrebno večkrat precizirati stališče, ki ga.zastopa organizacija in ki ga do nje zavzema odnosno mora zavzemati organizirano učiteljstvo. Prvenstveni namen učiteljske stanovskc organizacije je služiti splošnim skupnim interesom učiteljskega stanu. To načelo je najtrdnejši temelj naše skupnosti in utrjeno med učiteljstvom ne more in tudi ne sme nuditi nikomur povoda, da bi mogel nričakovati ali celo zahtevati, naj bi sc postuvilo udružcnje v službo raznih osebnih zahtcv in ambicij posameznikov. Vsak učitclj (učiteljica) je tiel st:inu, ki predsia/l.ia važno celoto današnjcga javnega življenja in kot tak je orizadet pri vseh splošnih skupnih interesih te celote. In prav to je razlog, da bi moralD prav vse učiteljstvo sodelovati v naii stanovski organizaciji, ki je edina predstavnica učiteljskega stanu, edina boriteljica za interese šole, prosvete in učiteljstva ,a obenem edina bran.iteljica naših pravic. Stem bi celokupen stan z moralno in materialno podporo dvigal moč in vpliv učiteljskega udruženja, ki bi, oprto na prav vse učiteljstvo, laže dosegalo uspehe, ki so nujno potrebni narodu, šoli in tudi našemu stanu. Stanovska linija, pot, ki vodi k dosegi namena našega udruženja, se je v Sloveniji pričela uveljavljati v času deklaračne borbe leta 1926. in je popolnoma prodrla na celjski skupščini. Od leta do leta se je članstvo vedno bolj utrjevalo v prepričanju, da je edino taka smer učiteljske stanovske organizacije pravilna, prepričalo se je, da je strankarski vpliv na njo zelo škodljiv, a obenem skrajno nevaren za njeno avtonomijo in celo za njen obstoj. To prepričanje se je širilo iz Slovenije in si ga je polagoma prisvojilo vse jugoslovansko učiteljstvo. Članstvo JUU, ki se je v prvih povojnih letih grupiralo lc po strankarski pripadnosti, je polagoma uvidelo, kako kvaren je vpliv dnevne politike na stanovsko organizacijo, in zato je v zadnjih letih zavladala v njej deklaračna smer, ki je bilasprejeta v Sarajevu, potrjena v Novem Sadu in manifestirana v Skoplju. Listi, ki jih izdaja udruženje, propagirajo to deklaračno idejo in stanovsko smer, ki je edina zdrava baza, na kateri se lahko združi prav vse jugoslovansko učiteljstvo v močno, vplivno in nezlomljivo celoto. Učiteljsko udruženje se more uspešno boriti za pravice in interese šolstva, prosvete in stanu le tedaj, če je združeno v neodvisni in v svojem delovanju povsem avtonomni organizaciji. Vsak, bodisi strankarski ali kateri drug vpliv je kvaren in ga niti vodstvo, niti članstvo nista upravičena dopuščati ali uvajati v naše organizačne edinice. In prav v zadnjem času opažamo pojave, ki skušajo spodkopati avtonomijo in neodvisnost naše organizačne centrale. Takim poizkusom se moramo upreti z vsemi močmi in stremiti, da z izvrševanjem svojih moralnih in tudi materialnih dolžnosti napram svoji organizaciji krepimo njeno odpornost, njeno moč in sodelujemo v borbi za uspehe. So namreč trenutki, v katerih odloča zavednost in odločnost vsega stanu, in če pride učiteljski stan v tak položaj, mora biti pripravljen, da bo znal čuvati svoje pravice. Ako so v naših vrstah posamezniki, ki gledajo na stanovsko organizacijo edino in zgolj s stališča lastnega jaza, ki mislijo, da bi morala biti ta posredovalnica za učiteljske službe, za napredovanja in osebne koristi članstva, tedaj je treba, da se vsi ti zavedajo, da je borba za reguliranje osebno pravnih odnošajev vse nekaj drugesja nego skupina ali pa kaka druga osebna korist posameznika. Pravice in dobrobit celokupnega stanu, skupni interesi učiteljstva, to niso samo fraza, marveč odločen imperativ, ki ga je učiteljstvo postavilo svojemu vodstvu s sprejetjem deklaracije v Sarajevu. V svoji organizaciji in tudi izven nje najodločneju odklanjamo vsak protekcionizem raznih osebnosti pri namestitvah, premestitvah in napredovanjih. Naše zahteve so jasno začrtane in neštetokrat poudarjene: namestitev vseh brezposelnih abiturientov, razpisi službenih mest, avtomatično napredovanje, reguliranje gmotnega stanja in stalnost. Ti vitalni interesi vsega učiteljskega stanu ne dopuščajo nikakega polovičarstva, nikakega barantanja in tudi ne morejo in ne smejo biti prcdmet za demoralizacijo učiteljstva. Kot glavna osnova pravne sigurnosti nam je potrebna stalnost na službenem mestu. Za vse te vitalne interese vsega učiteljstva se bori naša organizacija, neprestano in povsod poudarja potrebo izvedbe vseh, trudi se prepričati o tcm odločujoče činitelje in prav v tcj borbi se ji vsiljuje druga borba. borba za neodvisnost, borba za avtonomijo v lastnem delokrogu. Naša najmanjša zahteva v , ... . , v.. ... ..mora pac bih to, da se sme uciteljstvo v svojilastni orgamzaciji svobodno opredeljevati msvobodno izražati svoje poglede na prosvetnain stanovska vprašanja. Vse tuje vplive v tempogledu smo dolžni odklanjati, ker ne moremoin tudi ne smemo dopustiti, da bi nekateri tovariši, ki vidijo le svoje lastne oscbne ko-risti, zavajali smer našega udruženja na pota,ki so prikladna le poedincem. Tudi ne mo-remo dopustiti tujih vplivov na ustanove, kismo si jih gradili z lastnimi močmi, lastnimižrtvami. Učiteljstvo je bilo v borbi za svoje pra-vice požrtvovalno in svobodoljubno in to ho-če ostati tudi v bodoče — toda brez tujihvplivov.