POŠTNINA PLAČANA V GOTOVINI. CENA PET DINARJEV. LETNIK II. OD 5. DAN. DO 11. JAN LETO 1930 ŠTEVILKA 1 lH£Penq>ov;2y svoje vrste S^^^m^ za one' ki so si nabavili ^SSHli^^^ vsledvisokih cen elektron- skih aparatov detektorski aparat s slušalkami. Sprejem daljnih postaj brez motnje domače postaje. Edini aparat, s katerim je mogoče obratovati brez predelave iz omrežja; treba je samo zamenjati baterijsko kurjene elekronke z mrežno kurjenimi elektronkami, mesto baterij se uporabi TELE-FUNKEN mrežni aparat W — in preklop na omrežje je gotov. Tudi električni prenos gramofonske glasbe je mogoč. TELEFUNKEN 10 z baterijsko kurjenimi elektronkami, stavek tuljav za valovne \ dolžine 200-600 m in zvočnik TELE-)—. FUNKEN L 666, stane . . . Din 1155— flll/lllji Stavek tuljav za valovne dolžine 450 do l|$Y 2000 m, stane..........Din 105"— TELEFUNKEN 10 z izmenično kurjenimi iJjHl elektronkami, stavek tuljav za valovne i™7 dolžine 200—600 m, zvočnik Telefunken 10 28 L 666 in mrežni aparat tipa W Din 2580-— Najstarejša izkušnja - Najmodernejša konstrukcija 01010209070202020101010000020201000202000002020201300100020101060006020202010102000602020201010200000202010101020100010201010102000002020201010200000102010101 02010800010100000201020001 ! ""#%! P"""!!! ! "" "! "!"! STANE ZA JUGOSLAVIJO: četrtletno 40 din polletno 75 din celoletno 140 din .. V.., -S" STANE ZA INOZEMSTVO četrtletno 50 din polletno qo din celoletno 170 din V novi letnik Ko stopa naš tednik v drugo leto svojega obstoja, ima za seboj dobrega pol leta življenja, čas, ki je bil dragocen po izkušnjah, ki so se rodile iz začetnih težav. Žal nam je le, da ne moremo stopiti pred svoje zveste prijatelje, naročnike, v večjem obsegu, ki bi bil v pravem razmerju z višino radiofonije na Slovenskem in bi na prvi pogled že mogel pokazati vsakemu tujemu očesu našo visoko stopnjo tudi na področju radiofonije. Gojimo pa najboljše nade za bodočnost. Nadejamo se, da bo krog naročnikov letos znova narastel, tako da bomo mogli v tedniku samem v vsakem oziru napredovati. V prvi številki prošlega letnika smo že razvili nekak program našega tednika in hkrati začrtali nalogo, ki jo ima, ter orisali njegovo podobo in mesto v slovenskem kulturnem življenju. Dobro se zavedajoč naloge radia za razvoj bodočih smeri narodne prosvete, smo že tam poudarili, da bodo revije za radiofonijo morale postati splošni družinski listi. Zakaj radio bo v bodočnosti brez dvoma postal tako splošen vir zabave in prosvete vseh ljudskih plasti, da bo slehernemu tako neizogibno potreben kakor dandanes časopis. Radijske revije bodo zato nujno morale iz-premeniti svoje lice in preusmeriti svoje prizadevanje ter ga postaviti na vse širšo, splošno podlago. Takrat bodo morale nuditi zares vsem vse, kakor bo radio sam nudil vsem vse a bo še nujno potreboval pomoči tiskane besede. Vendar je to še godba bodočnosti, ki pa, se zdi, ni več tako daleč. Vsaj po nekaterih nemških radijskih revijah bi mogel soditi tako. Naše razmere še tako daleč niso, in če smo lani to uvodoma naznačili, smo hoteli pokazati samo na cilj, ki čaka v prihodnosti in ki mora biti vanj usmerjeno naše prizadevanje. Običajno pa se smatra radijski tednik zaenkrat še kot to, kar je naš tednik v okviru naših razmer poskušal biti. V to potrebne bistvene poteze je imel sigurno vse, ohranil jih bo seveda tudi v bodoče, a se bo zaenkrat tudi le omejil le nanje . .. Od radijskega tednika se praktično v prvi vrsti zahteva, da prinaša sporede čim več postaj. Naš tednik prinaša izčrpno ljubljanski program, v celoti tudi spored zagrebške in beograjske postaje, v izvlečkih, ki skušajo biti zadostni, pa še programe redno do 25 inozemskih, evropskih postaj, Manjkajo še zlasti angleški programi in pa programi postaj na kratke valove, nedostatek, ki ga bomo poskušali odpraviti čim prej. V ostalem služi tak list na eni strani tolmačenju kulturnega dela radia, na drugi strani pa vprašanjem radijske tehnike. Kulturno delo radia je,, kakor vsako podobno delo, potrebno razlagajoče besede, ki edina more omogočiti čim popolnejše izčrpanje vseh vrednot, ki jih radio nudi. To je potrebno i v načelnih, ■ splošnih vprašanjih, ki spadajo v ta okvir, i z ozirom na vsakokratni program vsaj domače postaje, kjer je tiskana razlaga včasih zelciJkoristna. V prvem je naš tednik, upamo, zadostoval našim potrebam, v drugem pa bo treba več pažnje, kar pa je nujno zvezano s stalnostjo programa, o katerega konsolidaciji ne dvomimo. . Važen del, ki pa po važnosti vendar docela ne doseza onega prvega dela, je del za radijsko tehniko. Seveda pač ni dvoma, da je radijski list edino mesto, kjer se o vprašanjih radijske tehnike more široko razpravljati. V tem oziru bomo poskusili ohraniti čim več pestrosti in tehtnosti. , »Vsak amater — naš naročnik!« r!l Da bi se to geslo uresničilo in hi'mogli tako slovensko radiofonijo ne le razširiti, ampak tudi poglobiti, to si želimo mi , želi pa gotovo tudi vsak prijatelj našega . radia! G Pri našem napovedovalcu (»Obisk«.) Miloš Stare, napovedovalec v našem radiu. Zgoraj kot Pilat v Pasi-jonu (levo) in kot nositelj glavne vloge v Anzen-gruberjevem »Krivoprisežniku« (desno). (Ljudski oder.) Baš zažvižgala je v noč stara, premikajoča lokomotiva onkraj ceste, ko sem prestopil prag našega studia. Brž sem zaprl vrata v svesti si, da je piskanja po aparatih že tako dovolj in ga ni treba še posebej oddajati z ljubljanskega kolodvora . .. Jedva sem storil nekaj korakov, me je že skoraj podrl človek, ki je švignil iz vrat na desni ko blisk proti veliki dvorani. »Zlomka!« sem se umaknil. Bil je Miloš Stare, napovedovalec našega radia. Urno se je obrnil. »Vidiš — kar jarek se že dela po hodniku od mojega drsanja ...« Široko se je zasmejal po svoji navadi in zaprl vrata za sabo. Stopil sem v »njegovo« pisarno. Ko sem odlagal, me je pozdravil iz zvočnika na mizici zastrt, skorajda melanholičen glas: »Halo, Radio Ljubljana. Radio-orkester je odigral — —« Sedel sem k pisalni mizi: v kotu čaka na vrhu drugih juristovskih'knjig Pitamičeva »Država«. V lepi slogi počivata poleg dve igri: Bjornstjerna Bjornsona »Bankrot« in Halbe,jeva »Reka« v prepisih »Ljudskega ocjra«. V ostalem pa: osnutki programov, časopisi... Kuku . .. kuku ... Kakor veter je privihral z uro v roki in pograbil šop listov. »?« »Dnevna poročila.« »Ojej!« se mi je utrgalo. »Dolgo bom čakal . . ,« »Bom koj skozi. Kaj pa bo?« »Nekaj mi boš povedal . . .« »?« »O sebi, za list. , .« Široko se je spet zasmejal, popravil ovratnik in se zasukal. »Malo počakaj.« In ga že ni več. Kukanje prestane. Nato pa: zdravilo proti nahodu, žavba proti kurjim očesom . .. reklama, reklama. Končno vesti, domače in tuje. »Trrrrin .. . trrrrin!« Telefon. Kar vzdignilo me je s stola. •o Že priteče gospod iz ojačevalnice. »Halo! Tu Radio!« »Halo! Tu uredništvo . . . Prosimo za točen jutrišnji program.« »Počakajte, prosim, trenutek — — —« Škoda, da ni godbe. Če bi bila, bi slušalko kar h zvočniku poleg položil, da bi gospodu na uredništvu pri čakanju ne bil dolgčas. Končno, končno: »Pet minut odmora, nato radio-orkester.« Kuku, kuku . . . Naš napovedovalec se spet prikaže. Gospodu na uredništvu zašije odrešenje. »Tako, zdaj pa le še malo počakaj!« Spet izgine. Napove. Nato pa se široko prismeje, sede, se nasloni nazaj, prekriža noge in sam začne: »Kaj bi rad vedel? Kaj sem, najprej? Poslušaj: napovedovalec ljubljanskega radia, upravnik studia, igralec, recitator, jurist in sploh. Zdaj veš?« Hvala! »In veš, kaj so vsi napovedovalci na svetu poprej — bili?« »No ...« »Žurnalisti ali igralci.« »Res, ti si bil vedno pri teatru . . . pri Ljudskem odru.« »Od svojega osmega leta sem vedno kako nastopal. ..« »Si v tej svoji službi zadovoljen?« »Sem — nisem? Mhm . . .« Spet se široko zasmeje. »Koliko ur imaš posla?« »Ob nedeljah deset ur, sicer pa vsaj devet ur dnevno . . .« »Saj vendar ne oddajate toliko časa? Kaj pa delaš?« »Marsikaj: korespondenco rešujem, honorarje izplačujem, vrzeli v programu izpolnjujem — in sploh.« Odkimam. »Naše razmere so majhne. Po drugod imajo za vsako stroko svojega speakerja. Po pet, šest. Jaz sem sam,« Nenadno plane pokonci, Kalmanova »Vaška deca« je pri kraju. Kakor puščica zdrsi po hodniku. Kmalu se vrne. »Pri nas je treba, da ,je napovedovalec za vse uporaben: za oskrbo programov, za tuje- in domačejezično korespondenco, za ,. . Miklavža, za reklamne dialoge in . . .« »In?« ». .. in še za ženske vloge v njih!« Smeh mi uide. »Kaj?« »Da. Zadnjič je bilo treba ženske vloge pri takem dialogu, pa je ni bilo v studiu. Ženske namreč. Kaj mi je preostalo? S falzetom sem krasno rešil svojo vlogo . . .« Po kolenih se udari in družno se zasmejeva, da komaj tiehava. »No. zato si pa tudi mož na mestu!« »I, kajpak! Po telefonu me marsikdo za direktorja zmerja . . .« »Na vsak način je napovedovalec nekak cen-trum vsake postaje.« »Res je.« »To se pravi, on je tisti, ki posreduje z na-zuanjajočo in razlagajočo besedo poslušalcem vse, kar postaja nudi. On najčešče nastopa . . ,« »Trenutek!« Že ga ni več. Spet naslednja točka. »Zato ni čudo,« nadaljujem, ko se je vrnil, »da je izpostavljen najhujši — kritiki. . .« Do tega sem hotel priti,.. Miloš se veselo zasmeje in odpre predal pisalne mize. »Vidiš?« »Priznanja?« »Kritike . ..« »Hočeš reči: pohvale in graje. No, najbolj je pač najbrže zastopan —« »—- ženski spol. Tako je. Poglej ta kup pisem.« »Vse anonimno?« »I, kakopak. Na, beri!« Gledava, prebirava, se smejeva. — »Tvoja sreča, da je anonimno. Če bi moral vsakokrat odgovarjati, bi komaj za znamke služil. . . Pa kako je na splošno?« »Odkrito rečeno: večinoma zadovoljstvo, po teh pismih sodeč. Včasih že kaj pride, kar je teže požreti. Zlasti spočetka se me je lotevala, zdi se, da organizirana družba. Pa se je že izkašljala . . . In tudi tu in tam kakšen izpad v časopisju . . . Vse gre mimo ...« Glasno se zasmeje in predal zapre. »Pa kaj delaš med posameznimi točkami? Študiraš za zadnji izpit? Bereš?« »Nemogoče. Čas se ves razcepi. Do dela ne prideš pri tem poslu.« »Že prav. Zabavaš se gotovo bolj malo ob teh točkah . . .« »Da, radia bom imel dosti za vse življenje. Vsaka pesem je le nekaj časa lepa, je rekel že Pengov.« I^POttEDI^EC^ICDJI^^^ V sredo 8. t. m. ob 19 bo uvodno predavanje v Našo literarno zgodovino v zgledih. Ta vrsta predavanj je zamišljena tako, da se bodo po vrsti recitirali naši najznačilnejši prozaični, deloma tudi pesniški teksti, pričenši z najstarejšo dobo, pa do danes. (Podobno kakor je bila recitacija božičnih pesmi na sveti večer.) Spored teh tekstov bo sestavljal g. prof. Fr, Koblar, ki bo s potrebnimi uvodi vezal posamezne dobe, tekste pa bo recitiral g. Fr. Lipah, član narodnega gledališča. Tako bodo cenjeni Radio-naročniki našli v kratkem upogled v razvoj naše književnosti in v način snovanja in oblikovanja naših najnačilnej-ših pisateljev. Na ta predavanja opozarjamo posebej inteligenco po deželi. Nagradno tekmovanje. Radio-Ljubljana priredi v torek, dne 7. januarja ob 20 zvečer nagradno tekmovanje ob priliki mešanega programa, ki ga bodo tvorile orkestralne točke, pomešane s ploščami, Poslušalci bodo morali sporočiti naši postaji, katera točka se je oddajala s ploščami in katero je igral orkester. Razpisujejo se tri nagrade za tistega, ki se mu bo posrečilo, da označi največ točk pravilno. Nagrado tvorijo: 1 par slušalk, dalje polletna naročnina našega tednika za radiofonijo »Radio-Ljubljana« in, tretjič, Andreejeva knjiga: »Radio«. Svojim cenjenim bralcem želimo pri tekmovanju obilo sreče. Oglasite se ! Radio-Ljubljana naproša svoje poslušalce, naj mu blagovolijo sporočiti, kateri program v preteklem letu jim je najbolj ugajal, kateri predavatelj jim je najbolj všeč in kaj želijo, da bi se v predavanjih največkrat obravnavalo. »Torej se dolgočasiš med izvajanji?« »Ne baš. Marsikaj se zgodi. Včasih ti zvoni telefon. »Zakaj pa nocoj spet ne oddajate? Se je spet kaj polomilo?« »Oprostite, mi oddajamo!« »Kako to, jaz pa nič ne slišim.« »Že mogoče.« In pritisnem slušalo k zvočniku. »Najbrže pri vas kaj ni v redu.« »Res bo. Hvala.« In tako dalje ...« Faustove operne fantazije zlepa ni konca. Jaz pa le vstanem. »Vsekakor si za radio sicer navdušen?« »Imam doma aparat. Ko pridem ponoči pred polnočjo domov, sučem gumbe, dokler se mi sploh kaj oglasi. ..« »Res si vzoren amater.« »Kaj ne da?« »Če ne bi bil ti, kdo pa naj bo? Morda jaz, ki že pol leta negujem detektor, ne da bi kdaj kak glas iz njega dobil. ,.« »Viš! Ti me pa posekaš! — Čuješ, — že končujejo. Pa vse tako napiši .. .« »Bom. Lahko noč!« Za vrati zamaha roka v pozdrav. Iz zvočnika pa zakliče za mano: »Halo, Radio Ljubljana. Čuli ste: Gounod, operno fantazijo iz Fausta .. . Igral je radio-orke-ster. Dve minuti odmora, nato---« Jaz in brez dvoma posebej še naše vnete poslušavke s poslušavci vred ti želimo tako, kakor me pozdravljaš na ulici: »Ohrani Bog te v cvetju — — —« Niko Kuret. Iz tujih sporedov. Opere in operete. Nedelja: Rim, 21.02, »Iris«, lirična opera v 3 dej., kp. P. Mascagni. Miinchen, 20, »Dolarska princesa«, opereta v 3 dej., sp. Will-ner Griinbaum, komp. L. Fall. Leipzig, 19.30, »Oba strelca«, kom. opera v 3 dej., kp. Lortzing. — Sreda: Milan, 20.20, »Vesele skrivnosti«, opera v 2. dej., komp. N. Cattozzo in opera »Obljubljena dežela«, komp. A. Pedrollo, Stuttgart in Leipzig, 20, »Idomeneus«, heroična opera v 3 delih, sp. A. G. Varesco, komp. A. Mozart. — Četrtek: Rim, 21.02, 1. in 2. dej. Bizetove opere »Ribiči biserov« in lirična opera »La Navarrese«, komp, Massenet. Budapest, 19.30, »Cosi fan tutte«, opera, Mozart. — Petek: Dunaj, 19.30, »Friderike«, spevoigra v 3 dej., sp. Verzer-Lohne, komp. Lehar. Rim, 21.02, »La Mascotte«, opereta v 3 dej., kp. Audran. — Sobota; Dunaj, 20.05, lirična opera v 3 dej. »Ru-salka«, sp. Kvapil, kp. Dvorak. Budapest, 19.30, opereta: »Rip van Winkle«, komp. Plaquette. Torino, 20.30, Prenos opere iz milanske Scale. Stuttgart, 21, »Herr Schiebermann gibt sich die Ehre«, opereta v 1 dej., komp. J. Offenbach. Koncerti. Nedelja: Beograd, 20, Koncert komorne glasbe. Zagreb, 20.30, Pevski koncert zagrebškega ruskega zbora. Dunaj, 17.45, Ukrajinske narodne pesmi. —- Ponedeljek: Beograd, 20.30, Internacionalni koncert iz Berlina. Rim, 21.02 Koncert starih napolitanskih pesmi. Stuttgart, 19.30, Veliki večerni koncert. Leipzig, 20.30," Simfonični koncert. — Torek: Beograd, 20, Koncert božičnih pesmi. Budapest, 20.30, Koncert opernega orkestra. Langenberg, 21, Bachov koncert. Bre-slau, 20.30, Veliki večerni koncert. —• Sreda: Dunaj, 19, Handelov oratorij »Estera«, za soli, zbor, orkestra in orgije. Rim, 21.02, Veliki pevski in simfonični koncert mladinskega zbora. Praga, Bratislava, Moravska Ostrava, 20, Veliki koncert. — Četrtek: Beograd, 20, Jugoslovanski koncert, Praga, 20, Koncert češke filharmonije. RADIO LJUBLJANA Viti Medclja, 5. januarja 9.30 Prenos cerkvene glasbe 10.00 Pomen kmetskega stanu v Sloveniji, pred. Fr. Erjavec 10.20 Versko predavanje 11.00 Koncert Radio - kvarteta — Slovenska glasba 15.00 Ing. Lupša Ferdo: Življenje v Siamskem pragozdu 15.30 Draune: Zmaga ljubezni. Božična igra 16.30 Kupleti 17.00 Na harmoniko igra g. Stanko 20.00 Prenos iz Zagreba 22.00 Časovna napoved in poročila, Lahka, glasba — tercet Šiška 23.00 Napoved programa za nasl. dan Ponedeljek, 6. januarja 9.30 Prenos cerkvene glasbe 10.00 Versko predavanje 10.20 Ing. Lupša Ferdo: Razgledi za naše trg.-gospodarske stike z daljnim Orijentom 11.00 Koncert Kadio-orkestra: Oelsehlagel: Gasilska koračnica; Fetras: Gorsko veselje; Mayer - Helmund: Večer v Petrogradu; Thurban: Billy: Conradi: Offenbachiana: Leopold: Praha; Azzoni: Melodija; Lincke; Kresničice 15.00 Koncert domačih (poje dr Kozinov kvartet): Kocjančič: Danes tukaj; Adamič: Prošnja; Kocjančič: Na ta bander (Ven-ček primor.); Hajdrich: Nisem Nemec; Svetek: Pod noč: Foerster: Venec ponarodelih; Venec planinskih; Na planincah (Sattner); Domovina (Ne-dved); Triglav Aljaž); Ferjančič: Sijaj, sijaj solnčece; Jenko: Vabilo 16.00 Vesela glasba: Radio-ork.: Ziehrer: Werner - koračnica; Cremieux: Če ljubav umre; Petrič: Slovenska uvertura; Noak: Parada palčkov; Mil-locker: Dijak prosjak; Ru-binstein: Romanca; Lincke: Amina 17.00 Reproducirana glasba 20.00 Rezervirano za ev. prenos 22.00 časovna napoved in poročila, flapoved programa za nasl. dan Torek. 7- januarja 12.30 Reproducirana glasba (Klavirske točke — hrvatske in srbske narodne pesmi) 13.30 Iz današnjih dnevnikov 17.30 Koncert Radio-orkestra: Lehar: Ogrska koračn.; Ziehrer: Stari Dunaj; Grieg: Peer Gyntova suita I.; Lincke: Ob Bosporu; Strauss: Netopir; Brown & Ayer: Ochio Triek Trot; Leonca-vallo: Matinatta 18.30 Dr. Rožič: Po sedanji Grčiji 19.00 Dr. K. Kolarie: Napake slovenskega pisanja 19.30 Ruščina, poučuje dr. Preo- bražensky 20.00 Drama 21.00 Koncert Radio-orkestra: Wachlin: Zračna pošta; Fu-čik: Ideali sanj; Herold: Zampa; Puccini: La Bohe-me; Erwin: Svidenje; Siede: Sefira; Fetras: Uredniške skrivnosti; Zeller: Ptičar; Lincke: Janko in Metka; Ber-nards: Burlaki 22.00 časovna napoved in poročila, nadaljevanje koncerta 23.00 Napoved programa za nasl. dan Sreda, 8. januarja Opoldanski program odpade 17.30 Koncert Radio-orkestra: Dauber: Zeppelin; Gounod: Faust; Mendelssohn: Paulus; Fredeiiksen: Gronlandska suita; Spoliansky: Slava 18.30 Otroški kotiček 19.00 Prof. Koblar: Podobe iz slo venske literarne zgodovine 19.30 Francoščina, dr. Leben 20.00 Jazz-band '/1.00 Večer v silhuetnih obri oih (Tladin-orkester): Sicde: Serenada pomladne noči; Rich. Wagner: Sanje; Kockert: Uspavanka; Derksen: Večerni spev; Faure: Noč na samostan. razvalinah; May: Serenada poletne noči; Humphries: Minule sanje; \Vagner: Pesem večer-nici; Dvorak: Serenada; Aletter: V polnočni uri 22.00 Časovna napoved in poročila, napoved programa za nasl. dan (e Recitacija 17.(Ml-Popoldanski koncert 19.00 Radio-kabaret 20.30 Internacijonalni večer iz Berlina, nato koncert ciganskega orkestra 563 kc Miinchen 4 kW 10.00 Katoliška jutranja slovesnost 10.30 Nemške balade 12.00 Opoldanski koncert kvarteta 14.00 Dve legendi 14.20 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert radio terceta 18.00 Orgeljski koncert 19.00 Nemška kultura in svetovna kultura, predavanje 19.30 Prenos opere 581 kc Dunaj 15 kW 10.20 Pevski koncert dunajskega deškega zbora 11.00 Koncert duu. sinil', orkestra 15.30 Popoldanski koncert 17.45 Ukrajinske narodni: pesmi 19.00 Koncert na kitare 20.00 Pesmi 20.30 Prenos iz Berlina nato večerni koncert 599 kc Milan 7 kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert vmes poročila 16.30 Mladinska ura 17.011 Koncert kvinteta iz Torina 20.30 Zabavna glasba 21.15 Koncert radio-orkestra 616 kc Praga 5 kW 3.00 Nabožna glasba 11.00 Glasbena matineja 12.00 Opoldanski koncert 13.00 Reproducirana glasba 15.30 »Betleliem«, božična igra. v 4 dejanjih 18.00 Poročila v nemščini, nato pesmi in arije 19.00 Koncert orkestra na pihala 20.30 Internacijonalni koncert iz Berlina 2z.l5 Reproducirana glasba 635 kc Langenberg 13 kW 9.05 Katoliška jutr. slovesnost 11.45 Reproducirana glasba 13.05 Opoldanski koncert 15.00 Mladinska ura 16.05 Ura za žene 16.45 Božična igra za mladino 14.30 Popoldanski koncert 20.00 Večerni koncert 20.45 Dve slušni drami v odlomkih nato plesna glasba do 24.00 680 kc Rim 3 kW 13.00 Koncert radio-kvinteta, vmes poročila 16.40 Poročila, nato mladin. ura 17.30 Koncert rimskega kvarteta 21.02 Koncert starih napolitanskih pesmi vmes komedija v 1. dejanju 716 kc Berlin 4kW 14.00 Reproducirana glasba 16.05 70 km knjig, predavanje 16.30 Popoldanski koncert 18.00 »Film«, predavanje 19.00 Zabavna glasba 20.30 Internacijonalni konc. večer 22.30 Pouk v plesu, nato plesna glasba do 0.30 734 kc Katovice 10 kW 10.15 Prenos službe božje iz Poznanja 12.10 Prenos koncerta iz Varšave 15.20 Prenos koncerta iz Varšave 17.00 Ljudski koncert 18.20 Mladinska ura 19.45 Malo glasbe 20.30 Prenos internacijonaln. koncerta iz Berlina 23.00 Plesna glasba do 24.00 743 kc Bern 1-5 kW 12.50 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert 18.15 Reproducirana glasba 19.00 Nova glasba 20.00 Chopin na klavirju 20.30 Simfonični koncert 833 kc Stuttgart 4kW 11.00 Katoliška jutranja slovesnost 12.00 Promenadni koncert 13.00 Reproducirana glasba 14.00 Narodne pesmi 17.00 Popoldanski koncert radio orkestra 19.30 Velik večerni koncert: 1. Simfonija v D-duru, Haydn. 2. Violinski koncert, Weill, 3. Chaut de Rossignol, Stravvin-sky, 4. La Valse, Ravel 21.90 Literarne parodije 23.00 Plesna glasba do 24.00 896 kc Poznanj 1-5 kW 10.15 Prenos službe božje iz katedrale v Poznanju 12.05 Reproducirana glasba 17.45 Pevski koncert 18.15 Violinski koncert 20.30 Tnternacijonalui koncert iz Berlina 22.15 Pouk o plesu 22.40 Plesna glasba do 24.00 923 kc Breslau 4 kW 12.20 Reproducirana glasba 13.45 Reproducirana glasba 16.00 Ura za starše 16.30 Popoldanski koncert 19.05 Italijanska glasba 20.30 »Šlagerje seciramo«, slušna scena, sp. A. Arheus 21.30 >>Od Homerja do Klaus Mau- na, anekdote 22.30 Pouk v plesu 23.15 Plesna glasba do 24.00 1076 kc Bratislava 12 kW 9.00 Nabožna glasba 10.30 Glasbena matineja 12.00 Opoldanski koncert 15.30 »Betlehem«, božičua igi'a v 3 dejaujih. 18.20 Koncert bratislavskega terceta 19.20 Večerni koncert 20.30 Internacijonalni koncert iz Berlina 22.15 Zabavna glasba 1094 kc Torino 7 kW 11.25 Nabožna glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.00 Popold. koncert radio-kvint. 19.15 Večerni koncert 20.30 Zabavna glasba do 24.00 1140 kc M. Ostrava 10 kW 10.30 Nabožna glasba 11.30 Glasbena matineja 12.30 Opoldanski koncert 15.00 Božična igra Betleliem«, v 4 dejanjih 19.00 Radio kabaret 20.30 Internacijonalni koncert iz Berlina 22.15 Zabavna glasba 1157 kc Leipzig 4 kW 13.15 Reproducirana glasba 15.00 Ura za matere 16.30 Popoldanski koncert 18.30 Literarni pregled 19.30 Ura humorja 20.30 Simfonični koncert 22.00 Lirika po vojni, predavanje, nato plesna glasba do 24.0« Torek, 7. januarja 698 kc Belgrad 25 kW 9.00 Prenos svečane službe božje iz Saborne cerkve 10.30 Reproducirana glasba 12.40 Opoldanski koncert ciganskega orkestra 13.30 Dnevne vesti 15.00 Popoldanski koncert ciganskega orkestra 16.00 Ura harmonike 17.00 Naš božič, novela 17.40 Narodne pesmi 20.00 Koncert božičnih pesmi 21.10 Koncert salonskega orkestra 22.10 Zabavna glasba 977 kc Zagreb 0-7 kW 10.00 Prenos božičnice iz pravosl. cerkve v Zagrebu 1 .00 Ura za gospodinje 17.30 Popold. koncert radio-ork. 18.55 Dnevne vesti in vreme 19.00 Zvonenje iz cerkve sv. Marka 19.30 Angleški jezikovni tečaj 19.45 Kulturne in društvene vesti 20.00 Koncertni večer, prenos iz Ljubljane 22.00 Dnevne vesti in vreme 22.10 Sprehod po radio valovih 212-5 kc Varšava 12 kW 12.05 Šolska matineja 16.15 Reproducirana glasba 17.45 Popoldanski koncert 19.25 Prenos iz Krakova 19.50 Prenos iz opere v Poznaju 545 kc Budapest 20 kW 9.15 Koncert radio kvarteta 11.10 Vodokazno poročilo 12.00 Opoldansko zvonenje 12.05 Opoldanski koncert vojaške godbe i 15.30 Mladinska ura 17.00 Reproducirana glasba 18.00 Predavanje 19.10 Koncert ciganskega orkestra 20.30 Koncert opernega orkestra 22.00 Recitacije v nemščini, nato koncert Jazz-orkestra 563 kc Miinchen 4 kW 11.20 Reproducirana glasba 12.30 Reproducirana glasba 14.45 Ura za gospodinje 16.00 Recitacije 16.25 Popoldanski koncert radio terceta 17.25 Klavirski koncert 18.45 Pesmi (sopran) 19.20 Ura za delavce 19.50 Predpust prihaja 20.10 Prepustna večerna zabava, nato plesna glasba do 0.30 581 kc Dunaj 15 kW 11.00 Dopoldanski koncert 15.30 Popoldanski koncert 17.30 Mladinska ura 18.00 Zdravstvena ura 18.30 Za poljedelce 19.00 Francoski jezikovni tečaj 19.35 Angleški jezikovni tečaj 30.05 Fr. Werfel recitira lastna dela 20.50 Pester večer, nato zabavni koncert 599 kc Milan 7 kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert vmes poročila 16.30 Mladinska ura 17.00 Koncert kvinteta iz Torina 20.30 Prenos iz Torina 23.40 Plesna glasba do 1.00 616 kc Praga 5kW 11.15 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.20 Mladinska ura 16.30 Popoldanski koncert 17.25 Poročila v nemščini, nato: Kako nastane velik film, predavanje 19.05 Večerni koncert 20.00 Koncert vojaške godbe SI.00 Narodne pesmi 21.30 Klavirski koncert 22.15 Plesna glasba 635 kc Langenberg 13 kW 10.15 Repi-oduoirana glasba 12.10 Heproducirana glasba 13.05 Opoldanski koncert 16.25 Knjižna ura 17.30 Popoldanski koncert 20.05 Večerni koncert 21.00 Koncert iz Bachovih del. 680 kc Rim 3 kW 13.00 Koncert radio-kvinteta vmes poročila 16.40 Poročila nato mladin. ura 17.30 Popoldanski koncert 21.02 Prenos iz opere ali koncert iz studia 716 kc Berlin 4kW 14.00 Reproducirana glasba 16.00 Knjižna ura 16.30 Popoldanski koncert 18.00 Mladinska ura 19.00 Zabavna glasba 20.30 Pesmi 21.45 »Pariško življenje«, samo tretje dejanje operete, kp. Of-fenbach 734 kc Katovice 10 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.20 Reproducirana glasba 17.45 Popoldanski koncert iz Varšave 19.15 Malo glasbe 19.45 Prenos opere iz Poznanja 743 kc Bern 1-5 kW 12.45 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert 16.45 Ura za gospodinje 18.45 Reproducirana glasba 19.30 Sladkor in človeška prehrana, predavanje • 20.00 Oddaja v dialektu 21.20 Zabavna glasba 833 kc Stuttgart 4kW 12.15 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koneert radio orkestra Sreda, 8. januarja 698 kc Belgrad 2-5 kW 10.30 Reproducirana glasba 12.40 Opold. koncert radio kvarteta 13.30 Dnevne vesti 17.00 Kmetijsko poročilo 17.05 Mladinska ura 17.30 Koncert orig. turške glasbe 18.00 Popoldanski koncert zabavne glasbe 19.30 Operetna glasba 20.30 Kristusovo rojstvo v umetnosti predavanje 21.00 Dnevne vesti in čas 21.10 Večerni konc. radio kvarteta 22.10 »Norec in smrt«, drama, sp. H. v. Hoffmannsthal 22.40 Zabavna glasba 977 kc Zagreb 0-7 kW 12.30 Reproducirana glasba 13.20 Dnevne vesti 17.00 Vika Podgorska čita pravljice 17.30 Popold. koncert radio-ork. 19.00 Zvonenje iz cerkve sv. Marka 19.30 Nemški jezikovni tečaj 19.45 Kulturne in društvene vest i 19.50 Uvod k prenosu 20.00 Prenos opere iz narodnega gledališča med odmori dnevne vesti in vreme 1D.30 »Sv. 3. kralji« 20.15 Ruska glasba 21.30 »Kapitel 17«, serijozna igra, sp. O. Violan 22.30 Angleške pesmi — popevke 896 kc Poznanj 1-5 kW 13.05 Reproducirana glasba 17.45 Koncert ruske glasbe 19.05 Pol ure glasbe 19.50 Prenos iz opere v Poznaju 22.45 Plesna glasba do 24.00 923 kc Breslau 4 kW 12.20 Reproducirana glasba 13.45 Reproducirana glasba 16.30 Popoldanski koncert 17.30 Mladinska ura 19.05 Glasba iz tonfilmov 20.30 Veliki večerni koncert 24.30 Reproducirana glasba do 1.30 1076 kc Bratislava 12 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koncert 13.30 Slovaške novice v nemščini 16.00 Reproducirana glasba 16.30 Popoldanski koneert 17.30 Orkestralni koncert 19.05 Večerni koneert 20.00 Radio kabaret 22.15 Koneert ciganskega orkestra 1094 kc Torino ^ kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.00 Popold. koncert radio-kvint. 19.15 Večerni koncert 20.45 Prenos iz opere 1140 kc M. Ostrava 10 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Popoldanski koncert 17.15 Ruske romance 19.05 Koncert vojaške glasbe 21.30 Reproducirana glasba 1157 kc Leipzig 4 kW 12.00 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 15.15 Reproducirana glasba 16.30 Koncert iz operet 18.05 Ura za žene 19.30 Originalne gramofonske plošče 20.30 Nova telegrafska centrala v Leipzigu, obhod 21.00 Koncert orkestra na mandoline, nato plesna glasba do 24 212-5 kc Varšava 12 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.45 Reproducirana glasba 17.45 Popoldanski koncert 19.25 Reproducirana glasba 20.30 Prenos iz Katowic; a) Večerni koncert, b) Literarni po-menki, c) Koncert solistov 23.00 Plesna glasba do 24.00 545 kc Budapest 20 kW 9.15 Koncert vojaške godbe 11.10 Vodokazno poročilo 12.00 Opoldansko zvonenje 12.05 Reproducirana glasba 15.30 Tečaj o Morsejevih znamenjih 16.15 Predavanje 14.00 Popoldanski koncert opernega orkestra 19.30 Zborni koncert 20.45 Recifcacijski večer, nato koncert ciganskega orkestra 563 kc Miinchen 4kW 12.30 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert kvarteta 19.05 Večerni koncert radio terceta 20.45 »Die Buchstabiertafel«, veseloigra, sp. H. Franz, nato »Zamenjana sreča«, vesela enode-janka, sp. H. Franz 581 kc Dunaj 15 kW 11.00 Dopoldanski koncert kvarteta 15.30 Popoldanski koncert kvarteta 16.00 Mladinska ura 17,25 Haus v. Biilow, predavanje 17.51) Prehrana gladnih ptic, pred. 18.25 Za delavce 19.00 Ilandlov oratorij: »Esther« za soli, zbor, orgije in orkester, nato zabavni koncert 599 kc Milan 7kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert vmes poročila 16.30 Mladinska ura 17.00 Koncert kvinteta iz Torina 20.30 Prenos opere »Vesele skriv nosti« v 2 dej., komp. N. Ca-tozzo in Obljubljena dežela«, opera, komp. A. Pedrollo nato koncert radio-orkestra do 24,00 616 kc Praga 5 kW 11.15 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska u ra 17.25 Poročila.v nemščini, nalo predavanje za delavce 19.05 Zabavna glasba 20.00 Veliki koncert 21.00 Reproducirana glasba 635 kc Langenberg 13 kW 10.15 Reproducirana glasba 12.10 Reproducirana glasba 13.05 Opoldanski koncert 16.25 Ura za žene 20.00 Večerni koncert 21.00 Vesela sreda, nato plesna glasba do 24.00 680 kc Rim 3kW 13.15 Koncert radio-kvinteta 16.40 Poročila nato mladin. ura 17.30 Popoldanski koncert 21.02 Veliki pevski in simfonični koncert mladinskega zbora 716 kc Berlin 4 kW 14.00 Reproducirana glasba 16.30 Mladinska ura 17.30 Zabavna glasba 19.00 Večerna zabava 20.00 »Idomeneus«, opera v 3. delih, kp. Mozart, nato plesna glasba do 0.30 734 kc Katovice 10 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.15 Mladinska ura 16.45 Reproducirana glasba 17.45 Popoldanski koncert iz Varšave 19.10 Malo glasbe 20.30 Večerni koncert 23.00 Literarna ura v francoščini 743 kc Bern 1-5 kW 12.45 Reproducirana glasba 12.50 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert 16.30 Mladinska ura, nato koncert 18.15 Reproducirana glasba 19.00 Za poljedelce 20.00 Cello 20.35 Večerni koncert 21.00 Otroške pesmi 21.25 Zabavni koncert, vmes poročila 833 kc Stuttgart 4kW 12.15 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 14.15 Mladinska ura 16.00 Popoldanski koncert 19.31) Pesmi na lutnjo 20.00 »Idomeneus«, opera v 3 dejanjih, Mozart, nato vesela ura 896 kc Poznanj 1-5 kW 13.05 Reproducirana glasba 17.10 Mladinska ura 17.45 Koncert solistov 19.25 Recitacije 20.30 Koncertni večer 22.15 Plesna glasba do 24.00 RADIO Ples... »Nocoj pa res lahko vsi plešemo ...« »Da, sedaj ni treba nikomur igrati na klavir.« »Lahko se pleše po tej godbi, ali ne? Gospodar mora imeti dober radio aparat . . .« »Seveda, dobro ga poznam, da kupuje vedno najboljše. Zvočnik in sprejemni aparatf so PHIUPSOVI fabrikatfi Zares je prenos naravnost odličen, tudi ee bi ga igral orkester tu ka j, ne bi moglo biti lepše.« 923 kc Breslau 4 kW 12.20 Reproducirana glasba 16.00 Pesmi 16.30 Popoldanski koncert 17.30 Ura za starše 18.50 Zabavna glasba 20.00 »Idomeneus« heroična opera v 3 delib, sp. A. G. Varesco, kp. W. A. Mozart 1076 kc Bratislava 12 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koncert 13.30 Slovaške novice v nemščini 16.00 Reproducirana glasba 16.30 Popoldanski koncert 17.45 Reproducirana glasba 19.05 Večerni koncert 20.00 Orkestralni koncert 21.00 Plesna glasba 22.15 Zabavna glasba 1094 kc Torino i kW 11.25 Repmducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert Ceirtek, 9. januarja 698 kc Belgrad 2-5 kW 9.00 Prenos slavnostne službe božje iz Saborne cerkve ob proslavi rojstnega dne naše kraljice Marije 10.30 Reproducirana glasba 12.40 Opoldanski konc. radio kvarteta 13.30 Dnevne vesti 17.00 Kmetijsko poročilo 17.05 Recitacija sonetov 17.30 Božična pečenka«, sp. St. Sremac, recitacija 18.00 Popoldanski koncert 19.30 Francoski jezikovni tečaj 20.00 Jugoslovanski koncert. 21,30 Dnevne vesti in čas 21.40 Večerui koncert radio kvarteta 22.10 Prenos iz dvornega plesa ali iz beogr. avtokluba 977 kc Zagreb o-7 kW 12.30 Reproducirana glasba 13.20 Dnevne vesti 17.15 Zabavna glasba 18.45 Dnevne vesti 19.00 Francoski jezikovni tečaj 19.15 Kulturne in društvene vesti 19.20 Uvod k prenosu 19.30 Prenos opere iz Ljubljane med odmori dnevne vesti in vreme 2125 kc Varšava 12 kW 12.40 Mladinski koncert varšavske filharmonije 16.15 Reproducirana glasba 17.15 Knjižna ura 17.45 Koncert solistov 19.25 Reproducirana glasba 20.30 Koncert zabavne glasbe 21.30 Prenos iz Katowie 23.00 Plesna glasba do 24.00 545 kc Budapest 20 kW 9.15 Pevski koncert 11.10 Vodokazno poročilo 12.00 Opoldansko zvonenje 12.05 Koncert radio kvarteta 16.00 Pestra ura iz studia 17.10 Ura za poljedelce 17.40 Koncert salonskega orkestra 19.30 Prenos iz opere: »Cosi lan tutte, Mozart, nato koncert ciganskega orkestra 563 kc Miinchen 4kW 12.30 Reproducirana glasba 16.00 Recitacija 16.30 Popoldanski koncert radio terceta 17.25 Mladinska ura 18.45 Knjižna ura 1 16.30 Mladinska ura 17.00 Popold. koncert radio-kvint. 19.15 Večerni koncert 20.30 Prenos opere iz Milana, nato zabavna glasba do 24.00 1140 kc M. Ostrava iokW 11.30 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.30 Klavirski koncert 19.05 Večerni koncert 20.00 Orkestralni koncert 21.00 Plesna glasba 22.15 Zabavna glasba 1157 kc Leipzig 4 kW 12.00 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 14.30 Mladinska ura 16.30 Popoldanski koncert 19.30 Koncert vojaške glasbe 20.30 »Idomeneus«, opera v 3 dej., sp. A. G. Varesco, kp. W. A. Mozart, nato plesna glasba, do 24.00 19.00 Socijaluo sožitje v živalstvu, predavanje 19.30 Veseli večer 21.05 Simfonični koncert 581 kc Dunaj 15 kW 11.00 Dopoldanski koncert kvarteta 15.30 Popoldanski koncert 17.30 Pravljice 18.00 Tujsko prometno poročilo 18.20 Za delavce 18.50 Človek v filmu 19.30 Angleški jezikovni tečaj 20.00 Klavirski koncert 20.35 Ljudski koncert 21.15 Arije in pesmi, nato koncert 599 kc Milan 7kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert vmes poročila 16.30 Mladinska ura 17.00 Koncert kvinteta iz Torina 20.45 Veseloigra 21 4" Pester koncert nato koncert radio-orkestra do 24.00 616 kc Praga 5 kW 11.15 Reproducirana glasba 12.30 Poročila, nato opold. koncert 16.20 Za mladino 16.30 Popoldanski koncert 17.25 Poročila v nemščini, nato predavanje 18.00 Za žene, nato za delavce 19.05 Koncert orkestra na pihala 19.50 Uvod h koncertu 20.00 Koncert češke filharmonije, dirigira šef-dirigent pariške opere Ph. Gaubert. Francoska glasba. 1. E. Chausson: Simfonija, 2. M. Ravel: 2 judovski pesmi, 3. H. Dupare: Povabilo na potovanje, 4. Cl. Debussy: Nokturno, 5. Suk: Fantazija za violino — odmor, 6. P. Dukas: La Peri, 7. A. Honneger: Pacific, 8. Ph. Gaubert: 4 melodije, 9. A. Ca-plet: Čredo, 10. Ravel: Valček 22.15 Zabavna glasba 635 kc Langenberg 13 kW 10.15 Reproducirana glasba 12.10 Reproduciraua glasba 13.05 Opoldanski koncert 16.00 Knjižna ura 17.30 Popoldanski koncert 20.00 Večerni koncert 21.00 Simfonični koncert nato zabavna glasba do 24.00 680 kc Rim 3 kW 13.00 Koncert radio-kvinteta vmes poročila 16.40 Poročila nato mladin. ura 17.30 Popoldanski koncert 21.02 Večer francoske opere: 1. in 2. dej. Bizetove opere »Ribiči biserov in lirična opera v 1. dej. >-La Navarrese«, komp. Jiassenet 716 kc Berlin 4 kW 14.00 Reproducirana glasba 15.40 Elektrika v zdravilstvu, predavanje 16.05 Zimski šport, predavanje 16.30 Popoldanski koncert 17.30 Mladinska ura 18.30 Zabavna glasba 19.30 Zborno petje 20.30 >Ce se peljemo s cestno železnico«, slušna scena, spisal V. H. Fuchs 22.30 Pouk v plesu, nato plesna glasba do 0.30 734 kc Katovice 10 kW 12.10 Reproducirana glasba 12.40 Mladinski koncert iz Varšave 16.20 Reproducirana glasba 17.40 Koncert solistov 20.00 Malo glasbe 20.30 Zabavna glasba 21.30 Literarna ura 23.00 Plesna glasba do 24.00 743 kc Bera 1-5 kw 12.50 Reproducirana glasba 16.00 Popoldanski koncert 18.15 Reproducirana glasba 19.00 Pol ure tehnike 19.30 Organizacija internacijonalne časopisne poročevalske službe 20.00 Pestra ura 21.20 Večerni koncert, vmes poročila 833 kc Stuttgart 4 kW 12.15 Reproducirana glasba 13.30 Reproducirana. glasba 16.00 Popoldanski koncert 18.35 Ura za delavce 19.30 O madrigalu, predavanje 19.45 Iz italijanskih oper 21.00 >Ena-dve-tri«, enodejanka, sp. Fr. Molnar 21.30 Stara — nova zborna glasba 896 kc Poznanj 15 kW 12.30 Mladinski konccrt iz Varšave 17.45 Koncert solistov 20.30 Koncert solistov 21.30 Prenos iz Katowic 22.30 Pouk v plesu 923 kc Breslau 4 kW 12.20 Reproducirana glasba 13.45 Reproducirana glasba 16.00 Knjižna ura 16.30 Komorna glasba 17.30 Skok s padalom, intervjuv 18.00 Tuje narodne pesmi 19.05 Reproducirana glasba 20.30 Spominska akademija Hausu von Biilow 21.00 Pester večer 22.30 Pouk v plesu 23.00 Plesna glasba do 24,00 1076 kc Bratislava 12 kW 11.30 Reproducirana glasba , 12.30 Opoldanski koncert 13.30 Slovaške novice v nemščini 16.00 Reproduciraua glasba 16.30 Popoldanski koncert 18.05 Koncert solistov 19.05 Koncert na pihala 20.00 Koncert češke filharmonije 1094 kc Torino 7 kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.00 Popold. koncert radio-kvint. ,■ 19.15 Večerni koncert 20.30 Veliki koncert 23.00 Plesna glasba do 24.00 1140 kc M. Ostrava iokW 11.30 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 15.00 lira za žene 1B.30 Zabavna glasba 17.30 Popoldanski koncert 19.05 Večerni koncert 20.00 Koncert češke filharmonije 22.15 Zabavna giasba Pedek, 10- januarja 1157 kc Leipzig 4 kW 12.00 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 11.00 Mladinska ura 16.30 Popoldanski koncert 19.30 Večerni koncert | 20.30 Spominska slavnost v čast Hausu v. Biilow ! 22.30 Pouk v plesu 680 kc Rim 3 kW 13.110 Koncert radio-kvinteta vmes poročila 16.40 Poročila nato inladin. ura 17.30 Popoldanski koncert 21.02 Opereta v 3. dej. La Maseo-tte«, komp. Audran 716 kc Berlin 4 kW 14.00 Reproducirana glasba 16.30 Petje 17.00 Popoldanski koncert 17.30 Mladinska ura • 18.00 Iz tehnike, predavanje 19.00 Zabavni koncert 20.00 Summa, suminaruni«, tragi- komedija. spisal H. Kesser 21.45 Izbrana glasba nato zabavna glasba 734 kc Katovice 10 kW 12.65 Reproducirana glasba 16.20 Reproducirana glasba 17.15 Prenos iz Krakova 17.45 Plesna glasba 20.05 Malo glasbe 20.15 Simfonični koncert varšavske filharmonije 23.0(1 Literarna ura v francoščini 743 kc Bern 1-5 kW 12.45 Reproducirana :;Lislia 16.00 Mladinska ura 18.15 Reproducirana glasba 19.00 Prva pomoč pri smučarskih nezgodah 20.00 Prenos opere 833 kc Stuttgart 4 kW 10.00 Reproducirana glasba 12.00 Mednarodni koncert 13.15 Reproducirana glasba lli.OO Popoldanski koncert 19.30 Popevka 20.00 Simfonični koncert filharmonije v Stuttgartu: 1. Serenada, M. Reger, 2. Violinski koncert v D-duru, Čajkovski, 3. Simfonija št. 2. v D-duru, op. 73, ,T. Brahms 22.30 »Halo, halo, tu nova oddajna postaja«, vesela. zgodba 896 kc Poznanj 15 kW 13.05 Reproducirana glasba 16.50 Mladinska ura 17.45 Reproducirana glasba 20.15 Simfonični koncert 22.15 Plesna glasba do 24.00 923 kc Breslau 4 kW 12.20 Reproducirana glasba 13.45 Reproducirana glasba 16.00 Ura za gospodinje 16.30 Popoldanski koncert 17.30 Mladinska ura 19.05 Vesele pesmi 20.15 »Summa summarum:, tragiko- medija, sp. II. Kesser 21.30 Moderna radio glasba JI .50 Zabavna glasba 698 kc Belgrad 2-5 kW 10.30 Reproducirana glasba 12.40 Opoldanski koncert radio kvarteta 13.30 Dnevne vesti 17.00 Kmetijsko poročilo 17.05 Recitacija Luiggi Pirandel- love novele: »Potovanje« 17.30 3 kulturni tipi, predavanje 18.00 O turistiki, predavanje 18.15 Angleške pesmi 19.20 Nemški jezikovni tečaj 19.50 Uvod k prenosu 20.00 Prenos opere iz narodnega gledišča 21.30 Dnevne vesti in čas 977 kc Zagreb 0-7 kW 12.30 Opoldanski koncert 13.20 Dnevne vesti 17.00 Ura za gospodinje 17.30 Popold. koncert radio-ork. 18.55 Dnevne vesti 19.00 Zvonenje iz cerkve sv. Marka 19.30 Angleški jezikovni tečaj 19.45 Kulturne in društvene vesti 20.00 Rezervirano za prenos 2125 kc Varšava 12 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.45 Reproducirana glasba 17.45 Popoldanski koncert 19.25 Reproducirana glasba 20.15 Simfonični koncert varšavske 545 kc Budapest 20 kW 9.15 Koncert salonskega orkestra 11.10 Vodokazno poročilo 12.00 Opoldansko zvonenje 12.05 Opoldanski koncert vojaške godbe 16.00 Narodne pripovedke 17.10 Predavanje 17.45 Koncert ciganskega orkestra 19.25 Reproducirana glasba 20.30 Koneert na violoncellu, nato koncert opernega orkestra 563 kc Mfinchen 4 kW 11.20 Reproducirana glasha 12.30 Reproducirana glasba 14.45 Ura za žene 16.30 Popoldanski koncert 17.15 Klavirski trio v C-duru, kp. L. v. Beethoven 18.15 Vzgojna ura 19.30 Zabavni večer 21.35 Koncert na cimbale 581 kc Dunaj 15 kW 11.00 Dopoldanski koncert kvarteta 15.30 Reproducirana glasba 16.30 Akademija 17.45 Športno poročilo I.8.30 Zdi-avstvena ura 19.30 Italijanski jezikovni tečaj 20.05 Lirična opera: »Rusalka v 3. dej., spisal Kvapil, komp. Dvorak 599 kc Milan 7 kW II.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koneert vmes poročila 16.30 Mladinska ura 17.00 Koncert kvinteta iz Torina 20.30 Simfonični koncert 23.15 Koncert radio - orkestra do 24.00 616 kc Praga 5kW 11.15 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koncert 13.30 Resnica v reklami, predav. 16.20 Za mladino 16.30 Popoldanski koncert 14.25 Poročila v nemščini 19.05 Večerni koncert 20.00 Zabavna glasba i 21.00 Koneert na violoncella 22.15 Zabavna glasba 635 kc Langenberg 13 kw 10.15 Reproducirana glasba 12.10 Reproducirana glasba 13.05 Opoldanski koneert 16.45 Mladinska ura 17.30 Popoldanski koncert 20.00 Battistini na ploščah 20.45 »Sestanek«, slušna drama, sp. O. Palitzsch nato zabavna glasba do 24.00 Tovarna akumulatorjev HOPPECKE d.d.Koln a/Rhein Ne kupujte akumulatorjev, dokler niste ugotovili, da so cene novega »HOPPECKE" akumulator-ja z ročajem - najnižje in da je poleg tega ta akumulator najbolj dovršen Anodne in iarilne baterije „HOPPECKE" 1076 kc Bratislava 12 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koncert 13.30 Slovaške novice v nemščini 16.00 Reproducirana glasba 17.35 Popoldanski koncert 19.00 Uvod k operi, nato prenos iz narodnega gledišča 22.00 Poročila, nato zabavna glasba 1094 kc Torino ? kW, 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska nra 17.00 Popold. koncert radio-kvint. 19.15 Večerni koncert 20.30 Prenos koncerta iz Milana nato zabavna glasba do 24.00 Sobofa, 11. januarja 1140 kc M. Ostrava 10 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 10.30 Zabavna glasba 17.30 Klavirski koncert 19.00 Uvod k poročilu opere, nato opera 22.15 Zabavna glasba 1157 kc Leipzig 4 kW 12.00 Reproducirana glasba 16.30 Popoldanski koncert 17.30 Knjižna ura za žene 19.30 »Friderike«, spevoigra v 3 dejanjih, sp. L. Herzer-Lohne, kp Lehar 21.00 Iz svetovne literature 21.30 Pol ure violine, nato zabavna glasba 734 kc Katovice 10 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.20 Reproducirana glasba 17.10 Literarna ura za mladino 17.45 Mladinska ura 19.30 Malo glasbe 20.30 Večerui koncert 23.00 Plesna glasba do 24.00 743 kc Bera 1-5 kW 12.45 Reproducirana Klnsba 13.45 Modno poročilo 16.00 Popoldanski koncert 16.30 Mladinska ura, nato koncert 18.15 Radio-listek 18.45 Zabavna glasba 19.30 Ura za žene 20.30 Večer pesmi in balad (tenor) 22.15 Zabavna glasba 22.45 Plesna glasba do 24.00 833 kc Stuttgart 4 kW 10.00 Reproducirana glasba 12.15 Reproducirana glasba 14.15 Mladinska ura 15.00 Popoldanski koncert 17.05 Zabavna glasba 19.30 Fr. Hauck s vojim orkestrom 21.00 »Herr Schiebermann gibt sieh die Ehre«, opereta v 1 dej., kp. J. Offenbaeh 22.45 Pester večer 24.00 Plesna glasba do 1.00 896 kc Poznanj 15 kW 13.05 Reproducirana glasba 17.45 Mladinska ura 19.30 Pol ure glasbe 20.30 Večerni koncert 22.15 Reprodncirana glasba do 24.1*1 24.00 Philipsov nočni konc. do 2.0» 923 kc Breslau 4kW 12.20 Reproducirana glasba 13.45 Reproducirana glasba 16.00 Knjižna ura 16.30 Popoldanski koncert 19.20 Večerni koncert 20.30 Jazz na dveh klavirjih 21.00 Kabaretni večer 22.35 Plesna glasba do 24.00 1076 kc Bratislava 12 kW 11.30 Reproducirana glasba 12.36 Opoldanski koncert 13.30 Slovaške novice v nemščini 16.00 Reproducirana glasba 17.00 Popoldanski koncert 19.05 Ljudski večer 20.30 Veliki koncert 22.00 Poročila, nato plesna glasba! 23.00 Zabavna glasba 1094 kc Torino i kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.00 Popold. koncert radio-kvint, 19.15 Večerni koncert 20.30 Koncert kvinteta 21.00 Prenos iz milanske Scale 24.05 Sprehod po tujih postajah do> 1.1)0 1140 kc M. Ostrava iokW 11.30 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert 16.30 Mladinska ura 17.30 Narodne pesmi 19.05 Ljudski zabavni večer 20.30 Veliki koncert 22.00 Poročila, nato plesna glasba 23.00 Zabavna glasba 1157 kc Leipzig 4kW 12.00 Reproducirana glasba 13.15 Reproducirana glasba 14.30 Mladinska ura 16.30 Popoldanski koncert 19.30 Večerni koncert 20.15 »Radio lovi radio«, kriminalno slušna drama, sp. A. Her-zog 21.00 Kabaret, nato plesna glasba do 0.30 698 kc Belgrad 2-5 k V? 10.30 Reproducirana glasba 12.40 Opoldanski koncert radio kvarteta 13.30 Dnevne vesti 17.00 Kmetijsko poročilo 17.05 Mladinska ura 17.30 Zdravstvena ura 18.00 Tamburaški koncert 19.30 O Konfuciju, predavanje 20.00 Solokoncert g. Wittinga, člana beogr. opere 20.30 Večerni koneert radio kvarteta 21.30 Dnevne vesti ni čas 21.40 »Dama v uredništvu«, eno-dejanka 22.10 Prenos plesne glasbe iz beograjskega avtokluba 977 kc Zagreb 07 kW 12.30 Reproducirana glasba 17.30 Glasbena prireditev za mladino 18.55 Dnevne vesti 19.00 Zvonenje iz cerkve sv. Marka 19.45 Radio reportaža 20.15 Nemški jezikovni tečaj 20.30 Koncertni večer avstr. glasbe 1. Mozart: Trio, b-dur, 2. J. Marce: a) An den Herbstvald, b) Hat dich die Liebe be-riihrt?; 3. J. Haydn: Fantazija, c-dur; 4. Fr. Moser: Vizija, za violino in klavir; 5. J. Strauss: FriihlingHStiminen, valček; 6. H. Wolf: a) Wo find' ich Trost?; b) Verbor-genheit; c) Fuflreise; d) Er ist 's; 7. Fr. Schubert: Trio, b-dur 22.30 Dnevne vesti in vreme 212-5 kc Varšava 12 kW 12.05 Reproducirana glasba 16.15 Reproducirana glasba 17.15 Literarna ura 17.45 Mladinska ura 19.25 Reproducirana glasba 20.30 Večerni koncert 23.00 Plesna glasba do 24.00 545 kc Budapest 20 kW 9.15 Reproducirana glasba 11.10 Vodokazno poročilo 12.00 Opoldansko zvonenje 16.00 Poročila 17.30 Koncert radio kvarteta 18.30 Poročila 19.30 Prenos operete: »Rip van Winkle«, komp. Plaquette, nato koncert cigan, orkestra 563 kc Miinchen 4 kW 12.30 Reproducirana glasba 14.25 Zabavni koncert 16.00 Nastop g. Weinschiitza, ban- donion virtuOza 16.30 Popoldanski koncert radio terceta 17.25 Orgeljski koncert 18.20 Mladinska ura 19.05 Violinski koncert 20.35 Vesele zgodbe iz dunajskega pratra, (slušne scene), sp. dr. E. Fortner, nato plesna glasba do 0.30 581 kc Dunaj 15 kW 11.00 Dopoldanski koncert kvarteta 15.15 Mikrofon na rešilni postaji, predavanje 15.30 Popoldanski koncert 17.20 Sneženi mož 18.00 J. A. Lux recitira 18.35 Pesmi 19.00 Ljudski koncert (glasbene zanimivosti) 20.10 Strašna zgodba o strahovih 20.30 »Straši«, slušna drama spisal K. Behr nato večerni koneert 599 kc Milan 7kW 11.25 Reproducirana glasba 12.30 Opoldanski koncert vmes po- 16.30 Mladinska ura 17.00 Koncert kvinteta iz Torina 20.30 Prenos opere iz milanske Scale, nato klavirski koncert 616 kc Praga 5 kW 11.15 Reproducirana glasba 12.35 Opoldanski koneert 15.50 Mladinska ura 16.30 Koncert jazz orkestra 17.25 Poročila v nemščini, nato mladinska glasba 19.05 Zabavna glasba 20.30 Veliki koncert 22.00 Poročila, nato zabavni glasba j 23.00 Zabavna glasba 635 kc Langenberg 13 kW 10.15 Reproducirana glasba 12.10 Reproducirana glasba 13.05 Opoldanski koncert 17.30 Popoldanski koncert 19.15 Ura za delavca 20.00 »Damsko zborovanje velike kolnske pustne družbe« 2S.00 Plesna glasba do 24.00 24.00 .Tazz na ploščah do 1.00 680 kc Rim 3 kW 13.00 Koncert radio-kvinteta vmes poročila 16.40 Poročila nato mladin. ura 17.30 Popoldanski koneert 21.02 Pevski in godalni koncert 716 kc Berlin 4 kW 14.00 Reproducirana glasba 15.20 Mladinska ura 16.05 Eksotična glasba 16.30 Popoldanski koncert 20.00 Večer koncertnih šlagerjev 21.00 Kabaret nato plesna glasba do 0.30 LISTEK Kukirol Kukirol se predstavlja Kukirol je bil pes in kot tak je bil v službi v hiši gospodične Pavle. Njegova služba je bila težavna in naporna. Moral je podnevi jesti, ponoči spati; ostali čas je opravljal naporno službo hišnega čuvaja. Vsak ne bi bil, Kukirol pa je deset dolgih let vzdržal vse napore svoje službe: spati in jesti, spati in lajati, spati in mahati z repom; za spremembo je poleg še trobil in tulil. Kukirol prav za prav ni bil Kukirol, da bi bil morda kakor pravi Kukirol, ki ga prodajajo po trgovinah, preganjal kurje oči, ki se nemarno pasejo po nogah in povzročajo bolečine. Kukirolovo resnično in spoštovanja vredno ime je bilo Rol. Pod tem častitljivim imenom mu je bilo prvi dan njegovega bivanja pod božjim solncem določeno začeti, nadaljevati in končati življenje, kakor so to pokorno, ubogljivo in brez upora storili vsi njegovi predniki v ravni in stranski sorodstveni in svaštveni črti. Morda bi bil Kukirol stopal prav po isti trnjevi življenski poti, da mu je ni prekrižal — ljubljanski radio. Ono leto je bila prišla v hišo gospodične Pavle nova kuharica Anastazija roj. in ta čas še vedno samska Molkova. Dičile so jo odlične lastnosti, izmed katerih je bila najodličnejša tista, ki ji pravimo dar govora. Kakor so se odprle zatvor-nice njenih ust, kar se je zgodilo prečesto in pre-mnogokrat na dan, tedaj se je vsulo izza ograje njenih zob... In v vsem tistem, kar se je vsulo, ni bilo ne pik ne vejic, niti dvopičij niti podpičja, še manj je bilo sledu o klicajih in vprašanjih. Tako je bilo ali bolje rečeno, tega ni bilo, in je to potrdil sloviti ljubljanski jezikoslovec. Če bi kdaj ljubljanska radiopostaja priredila tekmo klepetulj, ki Anastazija Molkova posekala vse. Njej bi morali prisoditi nagrado, če bi bila kakšna razpisana. Vse je bilo odlično, le eno je Anastazijo ka-zilo nebeški dar govora: črke »r« ni mogla prav izgovoriti. »Rol« ji ni šel z jezika. Vendar si radi-tega ni delala sivih las, marveč je začela Rola kli- cati s Kukijem. Zakaj ta beseda ji je gladko stekla iz ust. Življenje je šlo mirno naprej. Kot Kuki je Kukirol jedel ričet iz rok kuharice Anastazije, kot Rol pa si je pustil sladkati grenko življenje s kavo in kakaom, sladkorčki in podobnimi dobrotami iz rok gospodične Pavle. Težave so zadele šele mene, Petra Pana, ko sem nesrečnež prišel k hiši. Še se je dalo priti iz zadreg, kadar smo bili zbrani trojica: Kuki, Anastazija Molkova in jaz Peter Pan. Rekel sem: »Kuki!« in bil sem deležen dveh hvaležnih pogledov. Z ene strani je dvignil zaspane oči k meni on, Kuki, z druge strani se je toplo ozrla name Anastazija. Prav tako sem srečno vozil svojo ladjo, če smo trčili skupaj Rol, Pavla in jaz. Rekel sem: »Rol!« Rol je pomahal z repkom in spal dalje. Gospodična Pavla pa je bila pomirjena. Usodne in pogubne nevarnosti so pretile takrat, kadar sem kot četrti prišel k že zbrani trojici: Gospodična Pavla, Anastazija Molkova in in . . . Nemirno je begal moj pogled od Anastazije na gospodično Pavlo in nazaj. Ali naj rečem »Rol« in si nakopljem na vrat Anastazijo? Tisoč grozovi-tosti, s katerimi se lahko radi »r-a« maščuje nad menoj, mi je stopilo pred oči: kava brez sladkorja, neočiščeni čevlji, nazaj pomaknjena ura in zamujeni urad, trdo postljana postelja, »pospravljena« pisalna miza, založeni tintnik, peresnik, svinčnik, »zmanjkalo je tople vode za britje!« . . . Ne, ne! Rol ne! Toda kaj, ogniti se hočem Karibdi, tamle me pa čaka Scila. Kam iz zadreg? Če se le drznem grkniti »K.. . !«, bo prvega prišla k meni iii mi razložila, kako visoki so davki, kako je magistrat zvišal vodarino in podražil plin, elektriko in bogve kaj še, tako da raje kar sam primaknem k najemnini petdeset dinarjev, preden jih ona sama zahteva sto. Iz teh stisk me je rešil polom Kokirolovega podjetja za kurje oči, ki je baš tiste dni šlo v franže. Vse časopisje je bilo polno Koikirola. Rešilna deska! Na njej sem srečno splaval med nevarnima čerema Karibde Anastazije Molkove in Scile gospodične Pavle. Zoper »Kuki-Rola« ni bilo ugovora ne pri Anastaziji, ne pri gospodični Pavli, ne pri prizadetem »Kuki-Rolu«. S tem se vam je Kukirol z vso svojo okolico dostojno predstavil. To pa je naše storije šele začetek. Kako je baš radio usodno posegel v to idilično dejanje in nehanje, boste izvedeli v kratkem. Peter Pan. Fr. v. Schiller posluša radio. Resnična zgodba iz hamburškega studia. Pretekli mesec so v Hamburgu oddajali po radiu Fr. v. Schillerjevo znano »Devico Orleansko«, ki so jo seveda močno predelali in skrajšali skoro na polovico. Komaj izzveni zadnja beseda v mikrofonu in ugasne rdeča luč, ki znači, da se vrši oddaja iz sobe, kjer pač gori, ko vstopi sluga s telegramom za dotičnega, ki je dramo predelal. Z velikim pričakovanjem odpre telegram, obdan od svojih sotrudnikov — igralcev in čita: »Zelo sem nezadovoljen radi prehude okrajšave moje drame. V silnem nezadovoljstvu in ogorčenju se še sedaj obračam v grobu. Sicer sem pa prenos krasno sprejemal. — Schiller.« Hvala Bogu, da studio-dvorana ni bila več priključena na oddajno postajo, ker drugače bi slišali vsi naročniki ne samo homerski smeh. RADIJSKA TEHIIKA Reakcija V sestavkih o visokofrekvenčnem transformatorju smo podajali obširna navodila, kako nam jih je sestaviti in namestiti, da se čim bolj izognemo izgubam. Vendar pa so kljub največji pazljivosti pri sestavi posameznih krogov precejšnje izgube neizogibne. Te izgube predvsem znižajo zunanji ali resonantni upor kroga, kar povzroči, da je dejansko pojačenje posameznih stopenj mnogo nižje, kot bi ga bilo teoretično možno doseči. Imamo pa sredstvo, s katerim nam je mogoče te neizogibne izgube v veliki meri nadomestiti, dvigniti s tem resonantni upor kroga in doseči izdatnejše pojačenje. Je to reakcija (Riickkopplung), ki je ena najvažnejših iznajdb, predvsem taki brez visokofrekvenčnega pojačenja, pri katerih je takoj vhodna stopnja audion, le malo boljši, oziroma občutljivejši od preprostega kristalnega detektorja. Predstavljajmo si delovanje elektronke, n. pr. audiona! Iz anodnega kroga visokofrekvenčnega pojačevala, ki je obenem mrežni krog anode, prihaja energija na elektronkino mrežo. Ta se usmeri in potom anodnega toka tudi precej pojači. Vendar pa anodni tok ne prenaša samo usmerjene energije, ampak tudi gootovo komponento visokofrekvenčnega toka v svoj anodni krog. Ako priredimo svoj aparat tako, da moremo prenesti energijo iz elektronkinega anodnega kroga nazaj na njen mrežni krog, da namreč izhodna energija vpliva na vhodno, smo s tem vzpostavili reakcijo. Najvažnejše je pri tem, da sta si oba toka, to je oni iz anode in oni na mreži, popolnoma v enaki fazi, to se pravi jakost in napetost njunih tokov mora imeti ob istem času enak predznak, ampli-tude obeh tokov se morajo točno vjemati. Kakor hitro se to ne zgodi, da si toka namreč ne vplivata v enakih fazah, imamo sicer tudi reakcijo in se imenuje ta negativna reakcija, ki jo v gotovih slučajih s pridom uporabljamo. V pozitivni reakciji, o kateri nam je v našem slučaju predvsem govoriti, se vrši ves proces razmeroma enostavno. Znano nam je, da upravlja šibka energija, ki pride na mrežo, nekako isti posel kot šofer pri vožnji avtomobila, ima namreč nalogo samo krmiti in nekako regulirati anodni tok, ki ima seveda neprimerno jačjo energijo kot je na mreži. Izvor energije anodnega toka je naša anodna baterija, prav kakor avtomobila ne žene šoferjeva moč, temveč moč bencinovega plina. Pa naj bi se del avtomobilove energije uporabil v to, da bi ta sesala v cilindre bencin, bi avto v prvem hipu razvil vsled obilnega dotoka goriva vso svojo moč, a v naslednjem hipu seveda obstal, ker bi vsega došlega bencina ne mogel razpliniti. Prav isto je pri elektronki, katerj potom reakcije dovajamo lastno energijo, ki naj bi na mreži ponovno služila upravljanju anodnega toka. Tudi ta bo v prvem hipu dosegel svojo največjo jakost, v naslednjem trenutku bo pa že ves njegov efekt uničen. Zaradi tega je neobhodno potrebno, da pri uvedbi reakcije napravimo to spremenljivo, regulirati nam mora namreč biti mogoče, koliki del anodne energije hočemo pustiti vplivati na mrežni krog. To regulacijo izvedemo s pomočjo tuljave, ki je v anodnem krogu in ki induktivnim potom vpliva na mrežno tuljavo. Ta mrežna tuljava pa mora v svrho reguliranja reakcije biti tako nameščena, da more spreminjati svoj položaj napram mrežni tuljavi. Ako je n. pr. mrežna tuljava cilin-draste oblike, tedaj je tudi reakcijska navita na cilinder z ožjim premerom, pritrjena na os, da se more vrteti v notranjosti mrežne tuljave. Ta način izpeljave reakcije imenujemo nakratko induktivna reakcija in so jo v prvem razvoju radia izključno uporabljali. Dandanes je pa za splošno uvedena tako zvana kapacitivna reakcija, katero navajamo tudi mi v shemi našega troelek-tronskega aparata, tudi tu se izvrši prenos anodne energije na mrežo potom reakcijske tuljave, ki pa je montirana fiksno zraven mrežne. Regulira pa se reakcija s pomočjo vrtilnega kondenzatorja. Električni proces se izvrši pri tem takole: Pri naraščajočem anodnem toku se znižuje notranji upor elektronke, to je upor med anodo in katodo. Vsled tega se zniža anodna napetost. Ker pa imamo tukaj opraviti z izmeničnim tokom, si moremo misliti anodo in mrežo kot kondenzator, ko je namreč anoda negativna, je mreža pozitivna. Ako priključimo elektrodama še vrtilni kondenzator, smo s tem vzpostavili možnost večjega ali manjšega zbiranja električne energije. S kondenzatorjem regulirana reakcija ima predvsem to prednost, da jo je mogoče zelo postopno in polagoma kontrolirati in ima prav posebne prednosti pri aparatih za sprejemanje kratkih valov. Praktično izvedemo kapacitivno regulirano reakcijo tako, da navijemo reakcijsko tuljavo precej veliko in jo vključimo s prav majhnim vrtilnim kondenzatorjem, ki ima le kakih 20 cm maksimalne kapacitete. Imenujejo se ti kondenzatorji neutrodoni in se jih v splošnem rabi za stabiliziranje neutrodynskih aparatov. Ako pa imamo že na razpolago vrtilni kondenzator večje kapacitete, tedaj pa navijemo reakcijsko tuljavo primerno manjšo. Pri maksimalni kapaciteti 200 cm naj ima reakcijska tuljava kakih 20 ovojev, ako pa ima ne-utrodon le 20 cm kapacitete, mora tuljava imeti vsaj 80 ovojev. Nikakor pa ni potrebno, da bi reakcijska tuljava bila zvita posebno low-los, niti da bi bil reakcijski kondenzator posebno skrbno izdelan, kot smo to brezpogojno zahtevati pri kondenzatorjih v vglasilnih krogih. Lahko ima za dielektrikum sljudo in so ti kondenzatorji prav poceni. Tuljavo pa navijemo kar zraven mrežne, če je ta navita cilindersko, če pa je mrežna tuljava navita kot košarino dno (ledionska tuljava), tedaj navijemo reakcijsko kar nanjo. Na ta način preprečimo kapacitivno vplivanje med obema tuljavama, ki prinaša mrežni nezaželjeno dušenje in izgube. Kakor si moremo z reakcijo prav zelo koristiti, tako ima ona tudi svoje slabe strani. Prva je ta, da s pretirano reakcijo vsak sprejem zelo poslabšamo, tako da dobimo govor ali godbo povsem izobličeno in nenaravno. Druga še slabša stran pretirane reakcije pa je ta, da ž njo motimo in vznemirjamo tudi svoje sosede amaterje, posebno tedaj, če audion nima predhodnega visokofrekvenčnega pojačenja. Pretirana reakcija spravi namreč elektronko do tako zvanega lastnega osci-liranja, ki se nam javlja s piskanjem, cvilenjem ali grčanjem, kadar spravimo svoj aparat v resonanco s kako oddajno postajo. To osciliranje prenesemo iz elektronke na anteno, ki izžareva prav kot oddajna antena pisk in žvižg, in ki ga sprejemajo vsi sprejemni aparati v okrožju nekaj kilometrov, če so slučajno vglašeni na isti val. Pri aparatu, ki ga opisujemo, te nevarnosti ni, ker uporabljamo elektronko z zamreženo anodo, ki deluje le unilateralno, to je, nehoten prenos energije iz anodnega kroga na njen mrežni krog in torej tudi na anteno je nemogoč. (Dalje). Iv. Kržišnik. JEZIKOVMI TEČAII Srbohrvaščina Poučuje dr. M. Rupel. 13. lekcija, 9. januarja ob 19. Milosrdni Milan. Bila je ljuta zima. Svuda je ležao sneg. Na uglu jedne ulice stajao je star i nemočan čovek, a pokraj njega njegov verni pas. Starac je prosio milostinju. Pored njega su prolazili razni ljudi, siromašni i bogati. J a d n i je starac pružao blede i osušene ruke prema prolaznicima, ali je malo koji od tih bogatih ljudi udelio po koju paru nesrečnome čoveku, dok su mu siromašni davali, što su koji mogli. Mali Milan iduči u školu prode tuda. Kad vidi kukavnoga starca, a nemajuči nikakve pare kod sebe da mu da, Milan izvadi iz svoje torbice hleb i sir, što je poneo sebi za ručak i dade starcu. »Hvala, dobri dače,« reče blagodarni starac m a 1 o m e Milanu. 0 podne daci su iz obližnje okoline otišli kuči na ručak, a oni iz udaljenijih sela ostali su da ručaju u školi. Mali Milan nije imao šta da ruča. Njegovi su se školski druži nasitili, ali on im nije zavideo, jer je bio sit čiste radosti, što je učinio dobro delo. Siromasima treba pomagati. Promena odredenih prideva muškoga roda. Nom. dobr-i gen. dobr-og(a) dobr-om(u), dobr-og(a) -dobr-i! dobr-om(e) dat ak. vok. lok. J e d n i n a : tud-i tud-eg(a) -ome tud-em(u) dobri tud-eg(a) ■ tud-i! tud-em(u) tud-im Množina: tud-i tud-ih tud-im tud-e tud-i! tud-im tud-im tudi instr. dobr-im Nom. dobr-i gen. dobr-ih dat. dobr-im ak. dobr-e vok. dobr-i! lok. dobr-im instr. dobr-im Kao dobri menjaju se pridevi mali, jodni...; kao tudi menjaju se božji, srednji... Nemščina Poučuje dr. Ivan Grafenauer. (14.) Vletjet)nte ifoung. 1. Sie SBortftetlung im Seutfdjcu. I. 3d) gef) abenbž jeitig fdjlafen. — 3Ibenb§ gef) idj jettig fdjlafen. — II. @ef)ff bu abenbS jeitig f^Iofen? — (Set) (bu nur) abenbS jeitig frf)Iafen! — III. SBenn icf) abenbS fdjlafen gef), bete id) mein Slbenbgebet. Siegeln. I. ©runbftelluug be§ beftimmten 3eit toorte?. Sas beftimmte ^eittoort fte()t in bet 3tegel ait ber jtoeiten ©telle, im Sa^e; bte baju geprtgen Sftomtnalformen (STCennformen, TOitteltoorter, trenn« baren SSorfilben) ftefjen am ©afcenbe. STn ber erften ©teHe ftel)t getooljnlid) ber ©afcgegenftanb mit feinen »eftimmungen (gerabe SSortfolge); fteljt aber ein unbere§ ©afcglieb (ober ein 9?ebenfa£) an ber ©pt£e, fo folgt ber Sa^gegenftanb meift unntittelbar beut beftimmten geittoorte (oerfeljrte ®ortfoIge). II. ©pi^enftetlung be§ beftimmten 3eittoorte§. 3n ©afcfragen (mit ber Stnttoort ja ober nein), in ®efel)l* unb SBunfdjfa^en fteljt ba§ beftimmte 3eittoort an ber ©ptfce beS ©a|e§. HI. ©djlujjftettung be§ beftimmten 3eittoorte§ 3n eingeleiteten 9?ebenfa£en (nad) nnterorbnenben Sinbetoortern, bejiiglidjen ober gragefiirtoortern ober Umftanbštoortern) |tef)t ba§ beftimmte 3eittoort ganj am ©djlufj. 2. Ser ©ebraud) Bon „e§" unb „man". Ia. Sa§ unperfonlidje „e§": ffis regnet nid)t alte Sage. -šn) of the blood (blad). To ladji krvi Da bi make Ime'k) the subject (sab-džeki) clearer (klire'), naredil stvar jasneje, he said: »Now boys, look here; if I stand (stand) je rekel: »Torej fantje, gtejte; če jaz stojim (sta-on my head. the blood, as .you ali know. nem) na sooji (moji) glavi, kri, kakor vsi vi veste, will run to my head, and I shall get red in poteče v mojo glavo, in (jaz) postanem rdeč d the face (fe's)«. The boys agreed (čgrld). »Now«, obrazu«. Dečki so pritrdili. »Torej , continned (kontinjud) the teacher, »what I want je nadaljeval učitelj, »kar jaz vedeli (u-ont) to know (nou) is this; how (hau) is it that, hočem je to; kako je to, da when I stand on my feet (fit), the blood doesn't če jaz stojim na svojih (mojih nogah, kri ne run to my feet?« The boys ali sat stili for a moteče v moje noge?« Dečki so vsi sedeli tih en tre-ment, then one little lad (lad) held up his nutek, potem en majhen fant je vzdignil svojo hand and said: «Please, sir (sor), it is because roko in rekel: »Prosim, gospod, to je zaradi tega yor fet are not empty (emti).« ker Vaše noge niso prazne.« Preved 7. vaje. Have you an English book? My father and my mother are sixty years old; they live in Eu-gland. How is your mother? She is very well, thank you. Did she send you a present from London? Teli your mother, that I shall vvrite her next week. Bring me a new dress from Pariš. * Esperantski jezikovni tečaj je moral v tej številki žal izpasti, za kar prosimo oproščenja. — Urednik, Radio v službi policije. V vseh panogah življenja se uveljavlja radio vedno bolj in bolj. Prav hvaležno polje pa je našel ' v kriminalistiki oziroma v službi policije. Njegovi uspehi najbolj dokazujejo, da bo prišel čas, ko bo radio policiji prav tako potreben kot orožje. Tako služi že danes z velikim pridom ameriški policiji in v Detroitu je policija v teku zadnjih 3 let aretirala 605 zločincev samo s pomočjo obvestil in tiralic po radiu. Nekaj aretacij je bilo izvršenih že par ur po objavi tiralic v radiu. Pred kratkim je prvikrat pomagal policiji tudi radijski prenos slik. List izhaja vsak r etek — Izdaja konzorcij »Radio Ljubljana« (V. Zor) — Uredništvo in uprava: Ljubljana, Miklošičeva c. 5 (Fr. Birk) — Ček. račun pošt. hranilnice 15.228 — Načrt ovitka in vinjete: Ivan Pengov Tisk Jugoslovanske tiskarne (K, Ceč.) VAM NAJBOLJ PRILJUBLJENI UMETNIKI - NAŠA NARODNA PESEM - MODERNA GLASBA --------- na gramofonskih ploščah Edison BellPenkala H ki jih lahko slišite pri oddajanju RADIO postaje LJUBLJANA M Prodaja tudi na dolgoročno mesečno odplačevanje! s Zahtevajte naše brezplačne sezname in cenike! Edison Bell Penkala, Ltd., Zagreb | Podružnice: BEOGRAD, SKOPLJE g Zastopniki v Sloveniji: g J UBJANA: Ivan Bonač, pap. trgovina g CELJE: Goričar in Leskovšek, knjigarna MARIBOR: Jos. Martinz, Maribor 1 ŽALEC: Vincenc Kveder, trgovec - kakor tudi v vseh ostalih s večjih krajih države Popoln sprejem Vam nudijo le Angleščina Poučuje ga. Orthaber. (13.) Thirteenth Lesson. Relative Pronouns — oziralni zaimki. Oziralni zaimek se nanaša na samostalnik ali en drug zaimek, kateri je že bil v stavku omenjen. The Relative Pronouns are who, what, which, that, as. Who se nanaša na osebe; which na živali in nežive stvari; that na osebe in na stvari; what se uporablja, če se beseda, na katero se nanaša what, izpusti, in pomeni that which. Na primer; What I have in my hand is not mine, but yours. To kar jaz imam v roki, ni moje, temveč Vaše (tvoje). What you told me yesterday is not true (tru). To kar ste Vi meni včeraj povedali ni res. Who lahko stoji za he who. Who steals (stllz) my purse (pors), steals trash (traš). Ta kateri krade (hoče ukrasti) mojo denarnico, krade izvržek. As se uporablja relativno po besedah such (sač) takšen in same (se'm) isti. These apples are very good (gud); you may eat such as are ripe. Ta jabolka so zelo dobra; lahko ješ (jeste) ta, katera so zrela. These men are not the same as I hoped for. To niso te ljudje, katere sem pričakoval. Opomba. Sestavljene Demonstrative in Relative Pronouns so tvorijo na te način, da se pritakne končnica -ever in -soever; n. pr.; whoever, kdorkoli; whichever, karkoli; vvhatever, karkoli; who-soever (hu-so-ever), kdorkoli; vvhatsoever (uot-so-žver), karkoli. (Naglas vedno na ever.) 1. They laugh best who laugh last. 2. A gen-tleman who was going. 3. The woman whom I saw (si) was my aunt (ant). 4. What cannot be cured must be endured. 5. Teli me what you want. 6. Do at once what you ware resolved to do! 7, I thank you most heartily (hartili) for the letter vvhich you had the kindness to adress me. 8. The step which you have taken will lead (lid) to im-portant consequences. 9. The company of players to which Shakespeare (šekspir) belonged used to travel about. 10. The earth is not the only body that moves (muvz) round the sun (san). 11. This was the moment that our general had waited for. 12. The English think their country (kantri) the finest land that the shines upon. 13. Ali that you do, do with your might (majt). 14. a) Everything that... b) nothing that ... c) the first that. . . d) thn last that... 15. It was thought (thit( that whoever died on a črusade (kruze'd), whatever might have been his former life, was sure (šur) to go to Heaven (havn). 1. Te se smejejo najbolje, kateri se smejejo zadnji. 2. Gospod, kateri je bil idoč (je šel). 3. Ženska katero sem videl, je bila moja teta. 4. Kar se ne more ozdraviti se mora strpeti. 5. Povej(te) mi kaj želiš (želite). 6. Naredi takoj to, kar si sklenil narediti. 7. (Jaz) se Vam zelo prisrčno zahvaljujem za pismo, katero ste Vi bili tako prijazni meni poslati. 8. Korak, katerega ste vi naredili, bo povedel k važnim posledicam (konsekvencam) 9. Družba igralcev, k kateri je pripadal Shakespeare je imela navado potovati okrog. 10. Zemlja ni edino (nebesno) telo, katero se giblje (kroži okrog) solnca. 11. To je bil ta trenutek, na katerega naš general je čakal. 12. Angleži mislijo, da je njihova zemlja najlepša, na katero sije solnce. 13. Vse kar delate, storite s svojo močjo. 14. a) vse kar ... b) nič kar ... c) prvo kar ... d) Zadnje kar ... 15. So mislili, da kdorkoli je umrl na križarski vojski, karkoli je bilo njegovo prejšnje življenje, je bil siguren, da pride v nebesa. V omejujočih oziralnih stavkih lahko oziralni zaimek v četrtem sklonu izpade, če pred njim ne stoji kakšen predlog. N. pr.; 1. It was a cruel^(kruel) religion (relidžn) they taught (tat), namesto , . . that they taught. 2. The Angles drove out the very (veri* people (pipi) they had come (kom) to defend (difend, namesto . . . that they had come to defend. 3. He keeps the oar (or() he rowed (roJd) with, namesto ... vvhich he rowed whit, ali ... that he roved with, ali with which he rowed. 1. To je bil grozovit verouk, katerega so oni učili, 2. Angli so izgnali isti narod, katererega so oni prišli branit. 3. One drži veslo, s katerim on je veslal. A Clear Proof (kll-e1 pruf) — Jasen dokaz. One day a teacher was giving his class a Enkrat učitelj je predaval svojemu lesson on the cir-razredu (dal svojemu razredu lekcijo) o cirku-culation (šorkju-lei-šn) of the blood (blad). To ladji krvi Da bi make