KATOLJŠK CERKVEN UST. ,Danica" izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za celo letu 4 gld. «Okr, za pol leta 2 gl. 40 kr., za «"-eMt l"ta 1 gl kr. V tiskarnici sprejemana za celo leto 4 gl., za pol K*ta2gl., za «Vrtet lota 1 tri.; aU zad«-u.' na t:» dau praznik, izid.- ..luni« :»' din j -prej Tečaj XXXVI. V Ljubljani, 16. susca 188o. List 11. Izgledi bogoljubnih otrok iz vsih časov kerščanstva. lil 7. Blaženi Herman Jožef. Preteklo že je 700 let, kar je živela v Ivoliuu, slavnem nemškem mestu, skoz ktero teče velika reka Ren, neka prav poštena in spoštovana družina. Pred-kedaj je bila zelo bogata, a po raznih okoliščinah je jako obožala. da ji je še naj potrebuiših reči primanjkovalo. Pa če tudi je vsega primanjkovalo, cu dragocen zaklad je vendar bil pri hiši, kteri je staršem neizrečeno lajšal po revščini obteženo serce. Svetnika so imeli v hiši. In ta z nenavadnimi milostmi iz nebes obilno obdarovani svetnik je bil — njih ljubljeni sinek Herman Lahko so se tolažili in rekli: „Kaj pomagajo mnogim staršem kupi zlata iu polne omare denarja, če pa imajo hudobne in vporne otroke, kteri jim vedno serec obte-žujejo in življeuje grenijo ter jim še celo pred časom grob skopi jejo? Nam pa napravlja dobri Heriuau s svojo angeljako nedolžnostjo toliko veselja iu tolažbe." Herman je l>il rojen 1. 1150. Imel je blago in k v-emu dobremu nagnjeno serce, iu sleherni nauk dobrih staršev padel je na prav dobro in rodovituo zemljo. Posebno so se bali, da bi mu to kaj ne škodovalo, ker se mu je tako hudo godilo, ko je bil tolikrat lačen iu je celo tešč moral kterikrat iti v šolo. Zato so ga vedno opominjali, naj zaupa ua Boga iu na piiprošnjo Marije Device, naj bo z malim zadovoljen iu naj sc uikdar ne prederzne tudi naj manjše reči skrivaj vzeti. Tudi sicer so imeli precej od začetka zelo pazljivo oko nanj. Od-kodar je prišel domu, je moral vselej povedati, kje je bil, s kom je hodil, kaj je med potjo govoril. Ubogljiv je bil tako, da je bilo veselje. Tako zelo je bil pokoren svojim staršem, da se mu je nemogoče zdelo drugač misliti ali storiti, kakor to, kar so starši rekli ali ukazali. Bil je sicer moder iu malo besedi, toda nikdar osoreu ali jezljiv. Iz njegovih oči je sijala čista nedolžnost in že na veselem obrazu se iuu je bralo, kako rajsko mirno je bilo njegovo serce. Čeravno je bil / mislimi več v nebesih kakor na zemlji, je vendar bilo vselej tako veselo njegovo govorjenje iu obnašanje, da so tudi žalostni bili utolaženi iu razveseljeni v njegovi druščini. Ko je bil sedem 1ni svet: Ti za nas se \daš pokori, Smert ponižaš se ter pet' — Ves pohleven, ves voljan, Ves 0j obraz, Ude vse Ti strah prehaja: Vender prejme- križ za na«. Tvoje muke, kri in križ Nam odprejo paradiž. IV. Kes. o res: le to terpijenj*-Srečne sprave nam je vir. To nas pelje le v življenje, Zagotovi večni mir: I)aj, da križ in bridkost Tvoj križ, bridkost Nam bo v \ečno blaženost — Daj (iospod, daj Oospod! »P" L. Uormanu.) (Dalje aiiedt. Slovesno vmeičevanje novega škofa mons. dr. AL Zorn-a V Porečn. v lepem vremenu je došel vzviš. prelat 1. sušca v Poreč, spremljan od teržasKega škofa. mons. Glavina, in uekterih duhovnov iz Gorice in iz Te»sta, in je bil prihodnjo nedeljo. 4. sušca, slovesuo vmeščen, kakor pripoveduje dopis v goriškem „Eco'\ — Ob 9 so se podali kanoniki iu vsi mestni duhovniki v obhodu v podružnico Marije Angeljske zunaj mestnih vrat, ki je bila praznično okinčana, nad vratmi s krasuiiu uapisom: „Kraljica angelov, ohrani nam našega angela". V cerkvi se je bilo med tem zbralo osebstvo raznih mestnih vrad-nij, kakor turi i županstev vse škofije. Kmalo potem se pripeljejo milostljivi g. škof v praznični kočiji s svojim g. kanclerjem iu kaplanom, ter so bili pri vratih slovesno sprejeti. Sledila je tiha sv. maša gosp. prošta. Po sv. maši se prične obhod proti katedrali v mesto: pri vhodu v mesto se ustavi mestni župan iu obdan od svojih svetovalcev čestita škofu v prelepem nagovoru in pozdravu, i/, kterega posnamemo sledeče: ,.2e od 0. stoletja, tedaj skoz 13 stoletij, obstoji poreška stolnica, ki je bila narodu učiteljica vere in pobožuosti. Mesto, poreško je ponflMP zarad svojega t^jnpaljiia in njegovegaškotij-skega prestola': kajti pervi nas opominja pobožnosti naših preddedov, drugi je bil pa sedež anosteljuov sv. Qeifcve in oznanjevavcev sv. vere, ki je navduševala vernike in gojila božje seme resnične izobraženosti. Junaške dela predstojnikov škotije so zapisane v zgodovini, toraj pa tudi živi in bode živel v naših sercih spomin svetih prelatov, ki so ta prestol kinčali s svojimi čednostmi in dobrotami. Zdai ste Vi, milg. prelat. od Roga izvoljeni in nam poslaui škof, 73. v versti naših šsofov, »la posedete ta prestol; Vi ste zastopnik in brauitelj riste vere, ki povzdiguje duha in vnema serca k čednosti. Iu Vi, čigar ime je častitljivo zarad posebne učenosti, velikodušne ljube ujivosti in angelske dobrotljivosti. boste gotovo sveto opravljali svoje visoko poslanstvo, obdajani s spoštovanjem in vdanostjo vse škotije. Bog Vas sprinii, ki pridete v Gospodovem imenu, ki s^ejuaui prinesli liuhajjnui in ljubezni. Blažene in tesne naj bodo vezi, ki Vas vežeVua to mesto in njeno stolnico, na duhov-stvo in poreške mestjane, ki smo ponosni. da^Vas iniamo. Med slavoklici vseh vernikov pridete toraj z veselim ser-cem v posestvo Vaše katedrale in ozuanujtc nebeško besedo ljubezni, odpujapja in miru; vnemajte naše serca k čednosti in pobožnosti lri^hrOroiIeino Vašo skerbljivost povračevali s spoštovanjem in hvaležnostjo vedno vdanih sinov." Na ta pozdrav so milg. škof odgovorili s primernimi besedami; med drugim so rekli: „Globoko sem ginjen od izrazov spoštovanja in vdanosti, ktero mi poklanja mesto poreško. Ko premišljujem svoje Sipke moči, se čutim nevrednega naslednika toliko častitljivih prelatov, od Vas omenjenih, ki so sc s čednostjo iu učenostjo odlikovali v ti starodavui škofiji. Dasiravno spoznavam slabost svojih moči. me tolaži in oserčuje slovcz pobožnosti, l*i_jo moje stuiice, ter stTmpTJaTn, da bodo, od tiste vneti, vsi podpirali mojo nezmožnost. Naj si bodo svesti. da si bom ua vso moč prizadeval oznauovati zveličavne resuice sv. vere. ktera eoina zamore pospeševati čednost, iu tedaj pravo ljubezen med ljudstvom. S temi nadami navdajan stopim v stolnico, da nebeškega blagoslova prosim nad svoje ljubljene vernike." Nadalje se je obhod obernil proti stolnici, v kteri s . zapeli „Te Deum", spremljan od mestne godbe. Na prižuici je bilo glasno prebrano njegovo cesarsko iu papeževo imenovanje. Pozdravil ga je še stolni prošt v iatinskem jeziku, ter mu uaznanil občno današnje veselje, ki prešinja duhovŠino in vernike, in zagotovil ga sploš-n.joga spoštovauja in pokoršiue. V prelepem latinskem govoru se milg. škof prav leiiižno zahvaljuje, ter povdarja, da bi raj še biLvsakega ouh 'vna podložni k. kakor njih predpostavljeni, da ga jo in; e :»o'vanjeTza škofa globoko pretreslo, Ttrr pa spozua vfa-novil, so tako lahko razumljiva, da mora krivoverce res sraiu biti. Oni namreč po eni strani sv. Pismo visoko cenijo, po drugi strani pa vendar nočejo spozuafi. da ima učeča Cerkev s\vjo oblast iu veljavo od Boga. kak -r sv. Pismo tako jasno kaže. Ali še bolj bi se morali sramovati tisti katoličani, kateri delajo razloček med /spovedmi božjimi in zapovedmi sv. Cerkve, češ. da v iioga verujejo iu m» iuu ; okorni, cerkvenih za p« vedi pa nočejo spolnovati. Sin Božji se je toliko pouižal. da je prišel na >vet iu nam sam prinesel sveto vero: ker je hotel pa svet zopet, zapustiti in se verniti k svojemu nebeškemu Očetu iu ker je njegova sv. vera namenjena vsem prihodnjim rodovom, vstanovil je Cerkev, kateri je izročil svojo lastuo oblast, da delo njegoveira odre-enja na /emlii nadaljuje. Kristus pa se je hotel zagotoviti, da bede sv. Cerkev, obstoječa ljudi — to je papeža in škofov -njegova prava namestnica ter da bo zvesto opravljala, kar ima upravljati: zato ji je obetal, da ostane On sam ž njo in pri ujej do konca sveta (Mat. Sv. Cer- kev ima biti po .lc/.uso\i volji nezmotljiva voditeljica vseui ljudem, ima biti steber iu poenora resnice; biti mora narodom naj viša postavodajka iu njena oblast ne sme biti nobeni človeški oblasti podlež»:?«: ona «iue za-poveuati in narediti, kar se ji zui potrebni» ali koristno za čast božjo, ali kar jc dušam v priti; ujei je dal Kristus splošno pravico, razvezovati in zvezovati. rekoč, da bodo mene razsodbe poterjcnc v nebesih; slednjič je pristavil še to. da. ko bi se kateri izmed vernih pre- derznil ustavljati se temu, kar Cerkev uči. bode veljal za malikovavca brez vere. (Mat. l«s. l7.) Tak» je hotel Jezus Kristus na več načinov zaterditi to važno in poglavitno resnico, da je ohlast. ki jo je svoji Cerkvi izročil, prava božja oblast, in da so torej verni dolžni, spoštovati jo in poslušati. Terduo teda> verujte, preljubi, da sv. Cerkev je resnično in postavno podedovala pravice Jezusa Kristusa. «Ia je <>n njej izročil svoje božje zaklade in božjo svojo voljo. Terduo verujte, da. kar sv. Cerkev govori, govori v njegovem imenu; da kar zapoveduje ali prepoveduje, v njegovem imenu dela; verjemite, da Jezus Kristus Kam v svoji Cerkvi živi in da nam po njej svojo sveto voljo razodeva. Ce tedaj poslušate Cerkev, rimskega papeža, škofe ii. masnike; če cerkvene postave spolnu-jete. skazujete rast in pokorščino Kristusu samemu. Tako bi pa tudi po drugi strani zaničevali Njega samega, ko bi Cerkve ne poslušali in za-njo ne marali. — Te pogla\ituc resnice si dobro zapomnite, sosebno dandanašnji. ker je zmešnjava verskih rečeh tako velika. '/. žalostnim serccin moram povedati — da se nahaja med katoličani dokaj nemarnosti gledó spolnovanja rerkvenih zapovedi, ker mnogi nebeške oblasti sv. Cerkve ne poznajo. Skrivši in očitno se vzdigujejo zoper sv. Cerkev 111 prederzno sodijo njo in njena dejanja: zaničujejo njene zapovedi in se še bahajo. «ia njim ni mar za sv. Cerkev. In lejte! Sv. Cerkev n. pr. se oglaša proti branju slabih bukev, ki trosijo med vernimi seme nevere in greha (in to veljá sosebno tistim, ki znajo brati bukve in časnike v tujih jezikih pisane*. Marsikatere bukve pa kar naravnost ojstro prepove. Iu s tem ne dela druzega. ko kar je dolžna storiti kot učiteljica vseh narodov, ker mora ponujati svojim vernim točno hrano čistega nauka in varovati jih strupenih naukov, to je. zmot in greha. Ali. dasi so take cerkvene prepovedi prav modre iu ima Cerkev dolžnost, jih dajati, koliko ljudi ie vendar. ki se za te prepovedi se ne zmenijo.... In tako berejo mnogi vse počez, naj rajši pa take spise, ki so gla«iko in zanimivo pisaui. v katerih se pa pod lepo pisavo skrivajo nejevérske ali krivovérske /mote. ali pa so človeške strasti in pregrehe tako živo popisane iu naslikane in — rekel bi — pozlačene, da se bralec vanje zaljubi in sc v njem poželjivost budi. Pa kaj iiuain» od tega. da sc cerkvene prepovedi ne spol nuje jo V Kaj imajo od svoje nepokorščine oni. ki svoje dobre matere sv. Cerkve ne poslušajo? Vsakdanja skiiMija nas uči. kam branje slabili s'»i ,.v veka spravi. Mlačen postane v vseh verskih rečeh, dvomiti začne zdaj o tej. zdaj o tej sveti resnici, dasiravno je jasna ko beli dan: ogiba sc službe božje in sosebno pri-lige in kerščanskega nauka; je — kakor terst — v dobrem omahljiv, pa kaj omahljiv v dobrem V saj kersčausko živeti skoraj več ne zuá; vdá se strastni pregrešni ljubezni in vsakorsnim napakoin. in. da bi ga v pregrešnem življenji vest ne motila, prizadeva si zatreti jo s tem. da zabavlja proti naukom cerkvenih služabnikov in. ko bi mogel, ¡znebil bi se rad celó líoga. da bi pravični sodnik njegovih dejanj tie videl. In to so ie nekateri nasledki branja slabih bukev. Vse tiste ted;»j. katere ta opomin zastran slabili bukev zadeva, zarotujemo. da naj glas svoje matere sv. Cerkve poslušajo; saj pokorščina bo njim samim v prid za čas in večnost. Nadalje govori pastirski list o resni zapovedi sv. Cerkve, ki zapoveduje post. pa velikonočno sv. Obhajilo, kar mora vsak katoliški kristjan vestno in natanko spol-novati. Iz Celja. [Iz sporočila katol. podpornega društva, preteklega !et gl. gotovine. Najpriserčuejša zahvala vsem blagim našim podpornikom! Kar ste darovali v blagor najmanjših Jezusovih bratov iu sester, to ste darovali Gospodu samemu. Blagovolite nas podpirati tudi za naprej. Dubica bos, 8. sušca 1883 — Izvolite v „Zgodnji Danici" objaviti, da imamo zdaj tudi v bosanski Du-bici vojaško pošto, čeravno iiuamo čez reko Uuo samo dober streljaj do pošte v Duhico hervatsko. Da bo pa imela naša pošta kaj zaslužka, jc strogo zapovedano, da ima iti po pošti vojaški čez reko lino v našo Dubico vsaka pošiljatev, če je tudi zapisano ua zavitku „poste restante": toraj ta napis dalje nič ne velja. Dalje se imajo poštne nakaznice, odmenjene sem v bosansko Dubico. kar iz hervatske Dubice vračati t je, od kodar so došle. ter se tukaj nikakor ne morejo izplačevati. Zato se zdaj tudi meni denar ne iuore nič več pošiljati po nakaznicah, ampak samo zavit v pismu, ter se zamore samo do bosanske meje fraukirati, dalje pa ue. — Tri dni že imamo gerdo vetrovno, deževno vreme, daues pa nekaj snega. Oves so posejali, pšeuico jarico bodo pa zdaj, ko sneg zgine. Z Bogom! Val. Lah. Iz Banjaluke *) v osebnem pismu S. Gregorija Je-šetova, prednica usmiljenih sester, piše, da so usmiljeuke s svojo mladino prav lepo zveršile pervega sušca po-skušnjo za pol leta. Tako-le piše v bosanskem jeziku: Gospodin predstojnik izrazio se je veoma (jako) zado-voljau, te (ter) nam je dozvolio osam daua odmor. Pa i druge gospode bilo je veoma mnogo na izpitu, kao: gospoja barunica, supruga gosp. generala, pa i on sam počastio nas je sa (s) svojom prisutnošču (uazočuostjo), gospodiu prezident, od kojeg imamo dva sinčiča v školi. i još muogo ine gospode i prostijeg naroda, te su svi največe zadovoljstvo izražali. Nu sad (zdaj) odpočivanto djeca i mi, te čenio u petak, t. j. 9. ov. m. u ime božje opet nastaviti. Ove godiue imademo do 170 djece. Na bjelu nedjelju ici če (jih bode šlo) mnogo na prvu sv. pričest (obhajilo), pa bi im rada veselje učinila, da im štogod kupim za uspoinenu, da se što više budu sječati (spominjali; velike sreče, koju čedu na taj dan postiči. To bi od naše strane težko učiuila. ako ne nadjem kakvog dobročinitelja, jer (ker) uaša podpora, koju dobivamo od visoke zemaljske vlade, je mala. jedva (ravno komaj) za naše uzdržavanje, te »ni nije moguče za djecu štogod kupiti od naše strane. Mi čemo vre (že) moliti se za sve dobročinitelje, da iiu Bog stostruko svaki novčič naplati. Dakle ža svaki novčič jednu forintu da im dragi Bog dadc, koji se smiluju ua uašu siromašuu bosansku djecu." M. L. Iz Amerike- (Ena šnopsarska in ena katoliška pridiga) „BI ah o vest*4 25. sveč. ima dopis iz Amerike, ki kaže kakošui so prostomišljaki tudi nekteri izmed Cehov v Ameriki. Dopisnik pravi: Hudo me serce boli, ko vidim, kako se naši rojaki goropaduo stermoglavijo v nejevero (tedaj vredni Ilusovi in Žižkovi sinovi), kako vero psujejo z razuzdanim čas-ništvom... To so motivci, ki ljudstvo zapeljujejo v gre/, razuzdanosti. — Slučajno sem prišel v družbo uovošeg- *) To pismo kaže, kako ue le naši gg. duhovni iz Kranj • skega, ampak tudi naše častite domače redovnice verlo delajo za oliko naših bratov na Jugu. Vr. nih lučnjakov. Ravno so sedeli pri hmelovini in viteško jo serkali. Kaj pa da, to se šteje za domoviustvo! Da bi pokazali tudi svoj „naprej" in presvetljene možgane, so se ua vero spravili. Zlasti pa, kakor sem spazil, bila jim je spoved resa v očesu: ob to od Boga samega vsta-novljeno napravo so jezike brusili. „Kaj. k spovedi bomo hodili?" je modroval eden. „Neumnost!" „To bi mogel biti brez pameti, da bi duhovnu pravil, kolikrat sem grešil V Le pomislite, kaj si duhoven z Wiusted-a (kraj. kjer biva češki misijonar č. g. Povolnv) dovoluje: noče, sprejeti za botra nikogar, kdor k spovedi ne hodi! Kaj pravite k temu V" — Drugi pajdaši so z «¡ru/ih kotov od svojih stekienk zabavljali čez duhovna. „Jaz pa", je začel drugi, „namesto da bi dal 4 dolarje za cerkev, si raji kupim kake sodce ola, to je bolje V cerkev hoditi, za dušo skerbeti. kakor duhovni zapovedujejo, to je neumnost. Nebes in pekla že tako ni. in ko človek umerje je vsega konec." — In tako bi bili še dalje klohasali: toda oglasil sem se in zaklicai: „To je laž in slep.tr-stvo. kar ste govorili!"... Naj bi bili vi videli, kako so se nad menoj zaderli. oči in usta odpirali. „Kes. laž je to", sem resno še enkrat ponovil, toda dregnil sem k svojimi besedami v osje gujezdo. ..Le malo poterpite*. jim zakličem. ,.precej vam bom to dokazal. Vi pravite, da so duhovni spoved izmislili. To bi za-se bili kaj lepega izmislili! Lejte. k duhovnu pride človek, da naj gre previdit bolnika. Sneži in fertači tako, da še pet korakov daleč se ue vidi: iu duhoven mora iti ua pot — večkrat nekoliko milj daleč, da spove bolnika, in gu umiri v njegovem bridkem stanu. Ali ni tudi tako delal, ko bi bila spoved gola izmišljenost?... Duhovni, škofje in papež hodijo k spovedi. Delajo tedaj mar tudi to. da bi ljudi slepili, ali da bi slepili sami sebe? Ali mar kdo za spoved plača le en sam sold V Marsikteri duhoven bil bi bogatiu. ako bi bil le za vsako spoved en edini sold dobil. Je mar li tudi to sladkost, ko mora duhoven z lačnim želodcem štiri do šest ur spovedovati. kaj V Lepa hvala za tako izmišljenje! Ako bi duhovni ne bili nič boljšega za-se izmislili, v resnici bi zaslužili naziv „mračnjakov", kakor jih psujete. Po zimi vi lepo čičate na toplem, duhoven pa v spoveduici mraza o lrevenuje; po leti vi greste na hladni zrak. duhoven pa sedi kakor spečen v spoveduici in mora v sebe dihati nezdravo sapo. čuda, da ne omedli. Enako je pri kužnih boleznih klican v noč in dan k bolnikom, da jih spoveduje. to je zauj sadkost, kaj ne V Ali pa na vojski, kjer med ier-čanjeui svinčenk zraven padlega vojaka poklekne, da ga spove: je to tudi nekako sleparstvo. kaj V Lepa hvala za tako izmišljenje! — In da č. g. Povolnv uobenega odpadnika za botra pri sv. kerstu ne dopusti, ali ne dela popolnoma prav V Boter mora v imenu deteta poterditi, da veruje. Kak«» pa bo to odpad..ik storil, ko Boga. vero. vernost, nebo, pekel, spoved razklicuje za izmišljenje? Boter pri sv. kerstu sprejme dolžnost, da v potrebi bo za keršenca poskerbel, da bode v veri izrejeu. Kako pa se odpadnik zamore v to dolžnost zavezati, ko nič ue veruje in vero ceni za .mračnjaštvo" V *) *) Ljubljanski ,.obredni!*" Compend. Kitualis Kom. uaib. Dioec. Labac. Ant. Al. Wolf 1&44} zaterjuje, da neverniki, ki i voverci, očitno izobčeni, ali kteri ¡>o v preklicu, ali očitni hu lo-delniki in veliki grešniki ter ljudje nepoštenega imena (public»' eriminosi, aut iniamta) ue bmejo biti od župnika za botre dt-pušeni; pa tudi taki ue, ki niso zdravega urna, ali kteri u«; znajo začetnih resnic tv. vere (rudimenta fidei). Ze ljudje bami bi morali previdni biti ter ne vsilovati botrov :tli boter, kteri bo pohujšljivega življenja, in ne delati duhovnom zadrege, da bi jih morali od tega vsilovanja morebiti v njih lastno osra-motenje odverniti. Id da za cerkev nočete nič plačati, to vam verjamem iz cele duše. Kaj neki bi imeli v cerkvi opraviti, ker pravite, da duše nimate V — Tako pogosto sleparijo brezbožni listi naše ljudstvo, sklepa dopisnik---- Pač dobro pa bi bilo. da bi se povsod našli tudi poštenjaki, kteri bi brezverske >eme tako moško zavračali, kakor je omenjeni češki rojak v Čikagu svoje nevredne sorojake. Sv. Jožefn. Sveti Jožef, mož pravičen, Zvesti v božji milosti, Po vsih čednostih si vzvišen, Zlate zgled pobožnosti! Ni možii izmed narodov Tvoje blagoserčuosti; Ni ga kralja z nad prestolov Take dušne žlahtnosti. Bog nebeški gleda čistost Serca ti premilega. Vredno dara tvojo vestnost On spozna nebeškega. Božjemu si Sinu varih, Ženin čiste vsih devic; Vedno pa deviški žeuih, Tvoj visoki jc poklic. Sam po angelju te vpelje V to preblaženo sKrivnost; Te sprehaja strah, veselje — Vnema Božja zvoljeuost. Kmalu kralji te častijo Molijoči Jezusa; Vesti z neba berž budijo, Da otrni Zveličarja! Jožef z Jezusom v naročji Si naj srečniši rednik; Te objemlje Sinček Božji, Zdaj preljub si nam prošnjik! Naj usliši. spresi milost Čistosti, pravičnosti, Poterpljivo zaupljivost. Blagor zadovoljnosti. Sveti Jožef, varli nam bodi. Sproti dar nam vernosti. l»oj»n vdane zvesto vodi N raj presrečne večnosti! Z. v Matija Kulavic*. (Konec.) V narodu« »-pol i tirnem ««žiru je bil ranjki eden poglavitnih ste! mv domoljubne >tranke na Dolenjskem. oselwn prijatelj dr. Blehveisov. Nekaj mesrev pred smertjo mu j- ta poslal svojo sliko z lastnoročnim podpisom: »Predraiftmu svojemu prijatelju gospodu Matiju Kulavicu v >pon»in 1*81." (H» en sit volitev mu je eentralni odbor izročil glavno nalo gl. 38 kr. — Č. g. župnik Jan. Eder 2 gl. — C. g. župnik Igu. Tavčar 5 gl. — C. g. M. S. v R. 3 gl. — Pral naslovom: rDa bi nas Bog obvaroval časnega in večnega ognja!" I gl. — Č. g. Tom. Potočnik 2 gl- — C. g. kapi. Ant. Kukelj 2 gld. — Gospa Frančiška Su-pevec 10 gl. — Iz Hrenovic po preč. g. župniku G gl. — tfosp. Peter Jurič iz Novega mesta 20 gl. Za cerkev Jezusovega presv. Ser ca v Ljubljani: Iz Blok 10 gl. (prejel preč. g. stolni župnik Ant. Urbas). — Kranjskogorski farani po č. g. župniku 14 gold. — C. g. Fr. Marešič 11 gl. — Žirovci po č. g. župniku Jož. Vidmarji 20 gl. — Fara št.-Jernejska po č. g. župniku Jan. Ev. VovfcuJiO gl. — Iz Hrenovic po preč. g. župniku 5 gl. — C. g. J. Klapšič 2 gl. — C. g. kapi. A. Kukelj 1 gl. — Po r. Mar. Bertoncelj 20 gl. — Oseba po č. g. J. Erkerji l gl. — Marija Rakar l gl. Za. vovo kapelo sv. Jožefa v Kuteževem: Dobrotni gospodičini 5 gl. — 0. g. kapi. A. Kukelj 1 gl. — M. Z. I gl. — Neimenovana-50 kr. „ Za cerkev v Boh. Bistrici: C. g. Fr. Marešič 1 gl. Za opravo ubožnih farnih cerkev nase škojije: Iz Hrenovic po preč. g. župniku 15 gl. — Z Ljubnega 10 gl. Neimenovana 50 kr. — Rotija Gogala 20 kr. — Iz Predoselj K> gl. 32 kr. — S Podbrezja 20 gl. — Z Ledin 13 gl. 80 kr. — Iz Dobernič 40 gl. - Iz Polja 21 gl. — Iz Cirknice 48 gl. 38 kr. — Iz Toplic 15 gl. — Jerica 50 kr. — Iz Knežaka 7 gl. Za misijon č. g. Val. Laha v Bosni: Iz Henovic po preč. g. župniku 3 gl. Za redovnice presv. Kervi v Nazaretu pri Banjaluki: Pod uaslovom: „Pridi k nam Tvoje kraljestvo!" 10 gl. Za redovnike Trapiste v Marija-Zvezdi v Bosni: Pod naslovom: „Pridi k nam Tvoje kraljestvo!" 10 gl. Za Marijino sirotišnico g. kan. dr. Jegliča v Sarajevu: Pod naslovom: „Pridi k nam Tvoje kraljestvo!" 10 gl. — Iz Hrenovic po preč. g. župniku 3 gl. — Neimenovan 1 gl. Za Bosno: M. Z. 1 gl. Za str tMeta: Zbirka v frančiškanski cerkvi 24 gl. 33 kr. — Šmartin pri Kranju po preč. g. župniku J. Krašovicu 15 gold. — Iz Hrenovic po preč. g. župniku 5 gl. — lz Zlatega polja 4 gl. — Iz Križ pri Teržiču č. g: duhovni pastir in verniki 5 gl. — C. g. J. Klapšič 1 gld. — A. K. 5 gld. Za sv. Detinstvo: C. g. Blaž Petrič, župnik v Blagovici, 5 gobi. — C. g. Janez Rozman, mestni župnik, 20 gld. — Č. g. Fr. Honcelj 1 gl. — Iz Štange po č. g. župniku 1 gl. — Iz Istre kr. — Iz Hrenovic po preč. g. župniku 3 gold. — C. g. J. Kerčon. župnik v Predosljah, 7 gl. 73 kr. — P. h. V. 5 gl. 83 kr. — Iz Zlat. polja 24 kr. - M. Z. I gl. — C. g. A. Keržič 10 gi. Za varhe Božjega groba: P. h. V. 8 gl. Za bratovsino sv. Leopolda: M. Z. 5 gl. Pogovori z gg. dopisovalci. G. D. v L— h: Mislim, da je došlo pojasnilo in tudi „uervus". Pozdrav! — G. B. v li.: Vcrlo dobro; bode se zgodilo. Hvala in veselo Aleluja! — G. J—č v Gor. L.: Za-stran „Dan." naznanjeno odpravil. — G. J. Sr. v Don.: Naznanjeno odpravništvu in se bo vravnalo. Odeovorni vrednik: Loka J»»ran - Tiskarji m «aiožniki: Jožef Blaznikovi nasledniki v Ljubljani.