vednega češčenja i n lepšanja revnih cerkva Četertega natisa. Natisnil J. Rud. Milic' v Ljubljani. ex*jen]e. 'rošnjo več pobožnihin bogoljubnih duš: ali bi se smela „bratovščina vednega češčenja presvetega Rešnjega Telesa in lepšanja rev¬ nih cerkva 1 * tudi v tej škofii, in zlasti v Ljubljani vstanoviti, sprejme korarski zbor z velikim veseljem, in poterdi po cerkveni še¬ gi to bratovščino s tem pristavkom, da se ravna po pravilih Dunajske mater bratovščine, kterih naj brez škofijskega privoljenja nič ne prenareja. Naj bi jih pa tudi v to bratovščino le kmalo prav veliko pristopilo, naj bi goreli za čast presvetega Rešnjega Telesa in za lepoto hiše Božje, in tako saj nekoliko za¬ dostovali za tolike nečasti, ktere se Gospodu v tem naj lepšem spominku Njegove ljubezni mnogokrat godijo. Od korarskega zbora v Ljubljani 11. sušca 1859. Anton Kos, s. r. veliki namestnik. JW. o o (.e.tUs. . */./«e?tfr. au^d/.. . je zapisan.. Ura molitve: . . ex).e^.e>. ..vsacega'mesca. Namen bratovščine. 1. dteliamen bratovščine je buditi in vnemati Božje češčenje, ktero so verni kristjani skazovati dolžni Zakra¬ mentu presvetega Rešnjega Telesa. Udje bratovščine si tedaj po svoji moči pri¬ zadevajo, da bi spoznanje, ljubezen in češčenje Jezusa Kristusa v presvetem Režnjem Telesu čedalje bolj rastlo, in da bi se odvračevala nečast, ktera se večkrat godi najsvetejši Skrivnosti. Za- tegavoljo se združijo v neprenehanem 6 raoljenji presv. Rešnjega Telesa, kakor tudi v tem, da bi revnišim cerkvam omi¬ slili potrebnih reči, in tako presv. Za¬ kramentu povsod napravili vredno pre¬ bivališče. 2. Gospod bo blagoslovil to pri¬ zadevanje, ki iz ljubezni in gorečnosti do Njega izvira. On bo serca Svojih zve¬ stih otrok ginil, ter jih z močjo Svoje milosti k temu delu privabil. Dal jim bo spoznati, da so iz hvaležnosti dolžni, tako Njegovo čast povikševati, in ljube¬ zen z ljubeznijo vračevati. Vžgal bo v njih sercih tisti ogenj ljubezni, ki ga je Sam na svet prinesel. Luk. 12, 49. 3. Ta bratovščina se od vseh dru¬ gih pobožnih in dobrodelnih družeb raz¬ ločuje, jim ne samo nič napotja ne dela, ampak veliko več, ker prav iz studenca vsili milosti zajema, k njih duhovnemu življenju veliko pripomore, in se z lah¬ kim pristopom in bogatimi odpustki pri¬ poroča. 7 Molitvine ure in pobožne vaje udov. 1. Vsaki ud moli enkrat na mesec Jezusa v presv. Rešnjem Telesu celo uro, ktero si pri vpisanji sam izvoli. Dan se rajta v ta namen od 6. ure zjutraj do 6. ure popoldne, tako da se ure od šestih zvečer do šestih zjutraj k ponočni molitvi štejejo. Komur dolžnosti stanu in druge njegove zadeve pripuste, da si ktero teh ponočnih ur zvoli, ta bo še posebne gnade prejel. Primerniše je pač svojo uro podnevi v kakošni cerkvi moliti, vendar se sme tudi doma opraviti, in se ravno tako odpustki zadobe. če je kdo ob svoji uri zaderžan, naj jo pa pred ko je mo¬ goče odmoli. 2. Udje naj posebno časte naj¬ svetejše Jezusovo serce, ktero tako pre¬ čudno v presvet. Rešnjem Telesu med nami prebiva, in zlasti naj se pobožno spominjajo Kristusovega terpljenja, čegar vedni spomin je ravno ta Božja skriv¬ nost. 8 3. Sv. maša pred izpostavljenim presvetim Rešnjim Telesom se opravlja vsaki pervi četertek mesca (ali pa še le drugi četertek, ako bi bil pervi kak zapovedan praznik) v Ljubljanski nunski cerkvi v namen bratovščine, čegar udje naj se pri nji znajdejo, ako jim je mo¬ goče. Pred to mašo je pridiga, po kteri moli mašnik 2 „očenaša“ in 2 „češčena si Marija" z 129. psalmom: „Iz glo¬ bočine" za brate in sestre, ki so v pre¬ teklem mescu umerli. Bratovska maša je mesca svečana, malega travna, rožnika, velikega serpana, listopada in grudna o petih s slovensko pridigo; o neimenovanih mescih pa ob osmih z nemško pridigo. 4. Po hvalevredni navadi pristo¬ pijo bratje in sestre po opravljeni spo¬ vedi in z dovoljenjem svojih duhovnih vodnikov med bratovsko mašo k sv. Ob¬ hajilu. 5. Udje naj si prizadevajo, da svojemu Božjemu Odrešeniku, Gospodu in prihodnjemu Sodniku, kjerkoli Se v 9 presvet. Režnjem Telesu očitno prikaže, kakor pri obhajilih, obhodih i. t. d., dolžno čast sami skazujejo, in tako če- ščenje z besedo in djanjem tudi pri dru- zih budijo, vnemajo in širijo. 6. Gorečnost bratov in sester naj se tudi v tem kaže, da presv. Režnje Telo pobožno molijo pri vsakem očitnem in slovesnem izpostavljenji, kakor: kva- terni teden, pri štirdesetnih urah (pustne dni), pri Božjih grobih, v osmini prazni¬ ka presv. Rešnjega Telesa i. t. d. Pobiranje darov za uboge cerkve. 1. Da ima bratovščina stanovitne dohodke v podporo revnih cerkva, po¬ deli vsaki ud na leto pol goldinarja. Ako bi pa še to komu preveč bilo, naj vsaj 12 krajcarjev na leto odrajta. 2. Kdor ure moliti ne prevzame, pa vendar en goldinar milošnje na leto dati obljubi, postane deležnik bratov¬ ščine ; odpustkov sicer ne vživa, vendar pa ima delež pri zasluženji in molitvah bratovščine. 10 3. Pri mesičnih shodih se mili da¬ rovi za revne cerkve med bratovsko mašo pobirajo. 4. Vodja bratovščine in tudi mati vratarica pri častitih nunah v Ljubljani vse prejema, kar hoče kdo v sveti na¬ men bratovščine podariti, kakor: platno, špice, svilno blago, porte, srebernino in karkoli' se more v cerkvah rabiti. Vse bo na tanko in skerbno na dobro mesto prišlo. Več reči, ki so sicer majhne vred¬ nosti, in so se že rabile, bratovščina v svoj namen rada prevzame. Saj so že izraelske žene nekdaj svoje zapestnice in uhane dajale v olepšanje šotora, ki je bil le pomen naših cerkva. Kako bi se neki ne smelo nadjati, da bodo kerščanske žene in device veselje imele nad poveličevanjem našega na al- tarjih pričujočega Boga, in darovale mar- siktere reči, ki se dajo še dobro porabiti in oberniti! 5. Posebni darovi v denarjih ali pri zadnjih volitvah zapuščeni denarji se 11 z lepo zahvalo sprejemajo, z molitvijo povernejo, in po razločbi darovavcev obračajo. Vstanovitev bratovščine, 1. Bratovščina stoji na podlagi po¬ stav „ Dunajske mater bratovščine ved- nega češčenja presv. Kešnjega Telesa in lepšanja revnih cerkva", in je z njo popolnoma v zvezi, tako da ima ravno take pravice, pride in odpustke kakor Dunajska bratovščina. 2. Bratovščini je mašnik za vod¬ nika, ki ga visokočastito škofijstvo iz¬ voli. On gleda na to, da se namen bratovščine doseže, in nje postave spol- nujejo; tudi opravlja službo Božjo pri bratovščini. 3. Ud bratovščine more biti vsaki katoliški kristijan brez razločka stanu, da le prevzame uro moliti, in letni do¬ nesek ubogaime darovati. 4. V bratovščino zapisujejo duhov¬ ni pastirji pri vsaki fari, in imena novih 13 udov, vpisnino ter letne doneske vodju bratovščine pošiljajo. 5. Ker je namen bratovščine, da bi, kar je mogoče, cerkvene reči sama izdeljevala, in ne kupovala, zato ima vodja na strani odbor ženskih udov, da to oskerbuje. 6. Cerkvene reči, ki so jih izdelali ženski udje, ali jih je bratovščina dala narediti , ali v dar dobila, se konec bra¬ tovskega leta, ktero se z veliko nočjo prične in konča, v ogled očitno razstav¬ ljajo , in potem delijo revnim cerkvam, v kterih se hrani presv. Rešnje Telo. 7. Vsako leto bratovščina nazna- nuje, koliko darov je prejela, kako in kam jih obernila. Kako naj udje svoje ure molijo. 1. Začni in končaj molitvino uro z naslednjim, z odpustki sto dni obdaro¬ vanim, serčnim zdihljejem: „Bodi češčen in hvaljen vsaki čas — Naj svetejši in Božji Zakrament!“ 13 2. Živo si pred oči postavi, da je naš Gospod Jezus Kristus v najsve¬ tejšem Zakramentu resnično in telesno pričujoč, — prav prav blizo tebe. Obu¬ di živo vero v to resnico, in skušaj svo¬ jega duha zbrati. 3. Združi se s sv. Angeli, kteri Ga obdajajo, in moli Njegovo veličastvo, ki se je tako neizrečeno ponižal. 4. Zedini se z vsemi brati in se¬ strami bratovščine, in v čast presv. Reš- njega Telesa sledeči 83. psalm moli: „Kako ljuba so mi Tvoja prebi¬ vališča, Gospod vojskinih trum! Moja duša hrepeni in koperni po lopah Gospodovih, moje serce in moje meso se veseli v živem Bogu. Vrabec si namreč najde hišo in gerlica svoje gnjezdo, ker izvali svoje mladiče. Jaz pa naj najdem Tvoje altarje, Gospod vojskinih trum, moj kralj in moj Bog! 14 Blagor jim, kteri prebivajo v Tvoji hiši, o Gospod! Vekomaj in vekomaj Te bodo hvalili. Blagor človeku, kteri ima pomoč od Tebe! V svojem sercu si napravlja stop¬ nice po dolini solz v kraj, ki si ga je odločil. Zakaj postavodajavec daje blago- dar. Hodijo od čednosti do čednosti. Vidi Se Bog bogov na Sionu, Gospod, Bog vojskinih trum, usliši mojo molitev! poslušaj Bog Jakopov! Ozri Se Bog, naš varh, in poglej na obličje Svojega Maziljenega! Zakaj bolji je en dan v Tvojih lopah kakor tavžent. Raji sem naj manjši v hiši Svojega Boga, kakor da bi sta¬ noval v šotorih grešnikov. Kajti usmiljenje in resnico ljubi Bog. Gospod bo milost in slavo dal. Dobrot ne bo kratil njim, ki žive nedolžno. Gospod vojskinih trum! bla¬ gor mu, kdo v Te zaupa! 15 Čast bodi Očetu in Sinu in sv. Duhu; kakor je bila v začetku naj bo zdaj in na vse večne čase. Amen“. 5. Za odpušanje grehov in nečasti, s kterimi Se Jezus v presv. Rešujem Te¬ lesu žali, moli 50. psalm: „Usmili Se me, o Bog! po Svoji veliki milosti, in po obilnosti Svojega usmiljenja izbriši mojo hudobijo! Operi me če dalje bolj od moje krivice, in očisti me moje pregrehe! Kajti svojo hudobijo spoznam, in moj greh je vedno pred menoj. Tebi samemu sem grešil, in vpričo Tebe sem hudo storil, da si opravičen v Svojih besedah, in premagaš, ko si sojen. Glej namreč, v hudobii sem spočet, in v grehih me je spočela moja mati. Glej, saj resnico ljubiš; neznane skrivnosti Svoje modrosti si mi razodel. Pokropi me s hisopom, in očiščen bom ; operi me, in bolj bom bel kakor sneg. 16 Daj mi veselo in prijetno besedo slišati, in poterte kosti bodo od veselja poskakovale. Oberni Svoj obraz od mojih grehov, in zbriši vse moje hudobije. Čisto serce vstvari v meni, o Bog! in ponovi v mojem oserčji pravega duha. Ne zaverzi me spred Svojega obličja, in Svojega svetega duha mi nekar ne vzemi. Daj mi spet veselje Svojega zve¬ ličanja, in z gospodovavnim duhom me poterdi. Krivične bom učil Tvoja pota, in hudobni se bodo k Tebi spreobernili. Reši me dolgov kervi, o Bog, Bog mojega zveličanja! in moj jezik bo z veseljem hvalil Tvojo pravico. Gospod! odpri moje ustnice, in moja usta bodo oznanovala Tvojo hvalo. Ako bi bil daritev hotel, se ve da bi Ti jo bil dal. Nad žgavnimi darovi nimaš dopadajenja. Dar Bogu je prežaljen duh. Po- tertega in ponižanega serca, o Bog! ne boš zaničeval. Stori milost, o Gospod! po Svoji dobri volji Sionu, da se zidajo zidovi v Jeruzalemu. Tedaj boš sprejemal daritev pra¬ vice , darove in žgavne daritve; tedaj bodo pokladali na Tvoj altar teleta. Čast bodi Očetu in Sinu in sv. Duhu; kakor je bila v začetku, naj bo zdaj in na vse večne čase. Amen 44 . 6. Premišljuj, kako naš Zveličar v skrivnosti sv. Rešnjega Telesa ne¬ beškega Očeta moli, — kako Se Mu za nam dodeljene dobrote zahvaljuje — kako Se Mu v zadostenje za naše pregrehe ponuja; — kako Mu naše potrebe raz¬ klada, ter novih gnad prosi. — Združi se z Njim, in ravno te serčne misli k Bogu pošiljaj. 18 7. Ženi si k sercu čednosti, ki se nad tvojim nebeškim Zveličarjem v tem presv. Zakramentu svetijo: Njegovo za¬ tajevanje, Njegovo ljubezen, Njegovo gorečnost za zveličanje ljudi in za čast Njegovega Očeta. — Tudi ti hrepeni po teh čednostih, in delaj terdne sklepe, se zdaj te, zdaj te poprijeti, ter jih po Mariinih priprošnjah Bogu daruj. 8. Nekoliko časa tiho in mirno v mislih postoj, in poslušaj, kaj Jezus k tvojemu sercu govori, tedaj se sv. Duhu daj vsega preveti. 9. Vadi se v duhovnem obhajilu, rekoč: „Moj ljubi Jezus! verujem, da si pričujoč v presvetem Zakramentu. Ljubim Te čez vsej želim, Te v svoje serce sprejeti. Ker Te pa zdaj v presv. Zakra¬ mentu ne morem prejeti, pa saj duhovno v moje serce pridi! Objamem Te, zedi¬ nim se s Teboj, kakor da bi bil že v mojem sercu! Nikar ne pripusti, da se kdaj Tebe ločim!“ 19 10. Goreče moli* za rast ali raz¬ širjenje bratovščine, za vse njene ude in dobrotnike, ter jih priporočuj Materi Božji z molitvijo sv. Bernarda: „Spomni Se, o premila Devica Marija! da se še nikoli ni slišalo, da bi bil kdo, ki se je k Tebi zatekal, se Tvoji priprošnji priporočal, in Tebe po¬ moči prosil, kterikrat od Tebe zapuščen. S tem zaupanjem napolnjen pribežim k Tebi, o devic Devica in Mati Jezusa Kristusa! K Tebi pridem, k Tebi hitim, in kakor grešnik zdihovaje in trepetaje pred Teboj stojim. O Ti Kraljica zem¬ lje in Mati večne Besede! ne zaverzi moje prošnje, ampak poslušaj me do¬ brotljivo, in usliši me reveža, kteri iz te doline solz pri Tebi pomoči iščem. Pomagaj mi v potrebah zdaj in vse¬ lej, posebno o smertni uri, o dobrot¬ ljiva, o milostljiva, o sladka Devica Ma¬ rija! Amen“. ao 11. Gospodu potrebe Njegove cerk¬ ve in svoje domovine serčno priporočaj, ravno tako tudi spreobernjenje grešni¬ kov. Tudi ubozih duš v vicah ne žabi, in moli zanje in zlasti za rajnke ude in dobrotnike bratovščine 129. psalm: „Iz globočine vpijem k Tebi, o Gospod! Gospod! usliši moj glas! Naj po¬ slušajo Tvoja ušesa glas moje prošnje. Gospod! ako boš na pregrehe gledal, kdo bo obstal, o Gospod! Toda pri Tebi je sprava, in zavoljo Tvoje postave čakam Tebe, o Gospod • Moja duša čaka Njegove besede, moja duša v Gospoda upa. Od jutranje straže do noči naj Izrael v Gospoda upa! Kajti pri Gospodu je usmiljenje, in pri Njem obilno odreščenje. In On bo rešil Izrael vseh njego¬ vih hudobij. 21 O Gospod! daj jim večni mir in pokoj, in večna luč naj jim sveti!“ 12. Preden svojo molitvino uro skle¬ neš, prosi Gospoda' odpuščenja pregreš- kov, ki si jih ravno pri ti molitvi storil. Zahvaljuj se Mu za Njegove dobrote, in obudi serčne želje kmalo spet Jezusa obiskati v presv. Zakramentu. 13. Komur ni dano, samemu pre¬ mišljevati po zgornem napeljevanji, ta naj se posluži bukev sv. Alfonza Ligorija, ki se imenujejo: „Obiskovanje sv. Reš- njega Telesa Kdor pa ne zna brati, ta naj moli naslednji roženkranc sv. Reš- njega Telesa: I. Jezus, kteri v sv. rešnjem Telesu naše duše razveseljuje. II. Jezus, kteri v sv. rešnjem Telesu naše duše nasituje. III. Jezus, kteri v sv. rešnjem Telesu naše duše tolaži. IV. Jezus, kteri v sv. rešnjem Telesu naše duše peklenskega ognja varuje. V. Jezus, kteri v sv. rešnjem Telesu naše duše v nebeško kraljestvo vodi. 33 Odpustki udom bratovščine podeljeni. Z razpisom 2. julija 1858 so sv. Oče papež Pij IX. vse Dunajski mater bratovščini podeljene odpustke vsem bra¬ tovščinam po avstrijanskih deželah, ki so z Dunajsko v zvezi, dodelili, namreč: 1. Popolnoma odpustek, če po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu v pa¬ pežev namen moliš: kterikoli dan tistega mesca, kterega se v bratovščino zapišeš; v praznik presvetega Rešnjega Telesa, ali kakšen dan v Njegovi osmini; vsaki pervi četertek v vsakem mescu; vsak mesec en dan, kterega si sam izvoliš. 2. Popolnoma odpustek ob s m e r t n i uri tistemu, kteri s pravim kesanjem sladko ime Jezus saj v sercu zakliče, ako Ga ne bi mogel izgovoriti. 3. Popolnoma odpustek, če se spoveš in obhajaš, in v kakoršni koli cerkvi presv. Rešnje Telo obiščeš, in če v pape¬ žev namen moliš, in sicer naslednje dni: 23 V praznik čistega spočetja, rojstva, ozna¬ njenja, očiščevanja in vnebovzetja Marije; na vseh Svetnikov in vernih duš dan; v praznik sv. Jožefa, sv. Petra in Pavla, sv. Janeza kerstnika in sv. Janeza apo- steljna. 4. Odpustek 7 let in 280 dni po opravljeni spovedi in sv. Obhajilu in po obiskanji presvetega Rešnjega Telesa ob vseh druzih praznikih Matere Božje in sv. Aposteljnov. Teh pod število 3 in 4 naznanje¬ nih odpustkov se morejo vdeležiti tudi tisti udje, kteri namest presv. Rešnje Telo obiskati, po spovedi in sv. obhajilu 5 „o- čenašev“, 5 „češčena Marij “ in 5 „ čast bodi Bogu“ i. t. d. na čast presv. Rešnjega Te¬ lesa, in še 1 „očenaš“, 1 „češčenasi Marija“ in 1 „čast bodi Bogu“ i. t. d. v namen sv. Očeta molijo. 5. Odpustek 60 dni vsaki dan za vsako dobro delo. 6. Duhovni ud je prošen, vsako leto eno sv. m a š o brati, neduhovni naj 24 pa dve sv. Obhajili za duše vmerlih udov Bogu daruje. Z vsako tako mašo in z vsakim obhajilom so sklenjeni po¬ polnoma odpustki, ki se morejo ober- niti dušam v vicah. Kdor brez vzroka, zaporedoma dva mesca uro molitve zanemari, ta nima — po razspisu Pij a VII. do perve bratovščine v Rimu — nobenega deleža pri odpust¬ kih, dokler spet svojih bratovskih ur v redu ne opravlja. Založila bratovžo. presv. Rešn. Telesa. lerlih mašo p o- ober- a dva na — ivščine idpnst- dh ur elesa.