tem primeru / Adornom strinja, potem jio-stane nostalgija za vladavino estetske avtonomije jasno pniblcmatiCna. Kakorkoli, Debeljakovo delo je napisano sveže, provokativno ter predvsem dobro in utemeljeno argimicntirant> s predstavitvijo institucije umetnosti in njenih zgodovinskih oblik - ko raziskuje strukturne spremembe institucij avtonomne umetnosti v sodobnih družbenih formacijah. Gre za izjemno .stvaritev v tako ameri.^kem (mednanxJnem!) kot slownskem prostoru, ki presega marsikatere poskuse teoretske sinteze na temo in.^titucij umctno.sti in njenih zgtKiovinskih form. Pričujoča knjiga je neprecetiljiv pris-pewk k razumevanju procesov, ki .so pripeljali do tega, da unietno.st dobi status n:Lsprt>tnega pola glede na kapitalsko trži.Ve in nadalje, kaj .se dogaja v luči zahteve po esteti/aciji družbenega življenja. Knjiga nam pomaga pri vpra.^anju. kako razumeti simbolno kulturo niedij.skih podob in ogla-.ševanja, ki sta poslala doU)čiteIja realnega sveta, v katerem Zivinu)? Magični svet ogla-.^evanja je namreč prekril odnose blagovne produkcije - v tem smi.slu je pt>tro.iini.ška družba uspela prikriti praw) ekonomsko strukturo in družbene odnose, ki .so potrebni za njen obstoj. Pogled na estetsko perspektivo potroSni.4ke kulture je pripeljal do .svojevrstnega izkori.ščevanja, v katerem potro.^niki aktivno .st)delujejo na področju potroSnje, da bi esteii/intli same seluv Kar bralec ob pazljivem branju Debcijakove knjige začenja razumeti, je pomen oglaševanja/marketinga kot formalne umetnosti IX)zno kapitalistične družbe ("kapitali.stični realizem" - slavljenje \-sch pozitivnih l:Lstnd zvezdami" v Gori.^ïkem muzeju, ki je bila odprta aprila 1997. Obema aMorskima deloma je skupno dej.stvo, da predstavljata bližnjo preteklost, ki .sega v .sedanjo.st, ki pa hkrati i/redno naglo izginja in je v .spominu starej.lj kot pričevanje ča.sa. ki je nepreklicno za nami. Morda z izjemo ječmenove kave! Kot .sestavino jutranjega in pogosto tudi večernega obroka. si> jo ljudje "po.sodobili" tako. da so praženemu zmletemu ječmenu dodali tri dt> Štiri zrna zmlete prave kave. Za dve jajci je bilo v trgovini moč dobiti 20, 25 zrn pra\v kave (s. 66). Z vikanjem življenjske ravni je prava kav~a pov.sem izpodrinila ječmenovo, ki pa .se prav zadnje Čase S|X't vrača na na.še jedilnike kot zdrava jutranja pijača. Ali bo v življenje sodobnikov mogoče pripeljali .^Se kak.šno drugo tradicijo, in tako povezati sedanjost z bližnjo preteklostjo, pa je že drugo vpra.^anje. V tem zapisu je nekaj vtisov, ki mi jih je zapustila predstavitev in pt)znejše prebir.i-nje knjige Ivanke Počkar "I/. č;lsov ječmenom kave". Zavedam .se namreč, da knjige v vsem njenem boga.stvu ni moč predstaviti. Treba jo je enostavno prebrati! Prav /.;ito mi je bik) knjigo težko brati s .svinčnikom in listom papirja v roki. kamor sem sproti zapisovala misli za pisanje predstavitve I5odatkovno izredno bogatega in vsebinsko pestrega be.sedila "o č:tsih ječmenove kave". Knjigo .sem namreč želela hniti zgolj v užitek in ne kot .ssameznik prepoznava .sebe, svtjjc bližnje, .svojo preteklost in sedanjost, ter vsaj približno lahko predvidi tudi .svojo prihodnost. "Časi ječmenove kave" .so najbrž res in nepreklicno minili, t(xla .4e živi spomini nanje bodo zavzetega bralca opomnili na vrednote, ki jih velja spoStovati in tudi oživiti. Čas ječmenove kave je bil po prii^ovedih re.stla skromen in reven, vendar hkrati urejen. Mar ni prav urejenost in z njo povezana pred-vidljivo.st življenja stvar, ki jo v mladi slovenski državi danes pogrešamo? Pestre izkušnje pripovedtivalcev nas nehote opozarjajo na pasti zanikanja preteklo.sti, ki nas po eni .strani uči /a prihodnost, obenem pa navdaja s spo.^tovanjem do ljudi in generacij, ki .so v danih okoliščinah optimalno urejali svoje življenje in re.šev-ali vsakdanje probleme. Pripovedovalke in pripf)vedovalci življenjskih zgodb prikazujejo svoje življenje in življenje s\'*)jih najhližnjih brez samej vtisnile v .spomin naslednje teme: Cerkev iu tvra. Pripovvdovalci sicer izražajo različno stopnjo vernosti, venilar večino opredeljuje "pragmatična verno.st" (.s. 342). Oče je na primer h so .se pri-možile. Zadeva le zahtevo, da je (bodoči) mož Ltstnik kmetije. "Ni hotela prej priti, dokler jaz nisem imel zapisano zemljo", trdi eden ckI priptn-edovalcev (.s. 229). "Aidi dekleta, ki .so bila zaposlena kot gospodinjske pomočnice, .so se znala potegniti zase. Tako je ena od pripovedovalk. ki je delala kot gospodinja pri družini v Zagrebu, za.se kuhala drugačne (nemesne) jedi. ker ni marala jesti zgolj me.sa (s. 122). Knjiga predstavlja bogat vir podatkov za .sociološko analizo z uporabo nictode analize v.sebine in naravnost izziva p«vx-zovanje .socioU>gije in etnologije. Sociologi in sociologinje pa .se (kI etnoloških del, kakrSno je predstavljena knjiga, lahko učinu) tako spoštovanja do preteklosti kot do .svojih učiteljev in učiteljic. kakrSno je avtorica Ivanka Počkar izkazala do s\x>je vzornice in mentorice etnologinje dr Marije Makarovič. Lidija ČEHULIČ Radovan Vukadinovič Medunarodnl politički odnosi "Barbat", Zagreb, 463 str Delo Mednarodni politični odnosi je obnovljena in razširjena izdaja istoimenskega učbenika Univerze v Zagrebu iz 19H0. leta, ki ga je napisal prof. dr. Radtwan Vukadinovič. Knjiga je razdeljena na tri dele; mednanidni politični t>dn