Beseda o našem gasilsfvn. Gasilstvo vrši veliko človekoljubno nalogo. Obraniti in rešiti hoče človeku njegovo posest, ko jo ogroža ogenj s svojo uničevalno silo. Po večjih krajih, trgih in mestih je področje njegovega človekoljubnega udejstvovanja še bolj razširjeno. Delo, ki ga vrši gasilstvo, je že po svojem predmetu dobro in plemenito. Še večjo plemenitost mu daje namen, iz katerega se to delo vrši. Ni pa ga plemenitejšega namena, kot je oni, ki izvira iz ljubezni do bližnjega. Ljubezen do Boga in do bližnjega je najvišja zapoved. Zato ne more človeka pri njegovem delu voditi višji nagib, kot je nagib krščanske ljubezni. JNS pa hoče slovenskemu gasilstvu predpisati druge nagibe in druge cilje. Ogenj naj bi gasili ne iz krščanske ljubezni do bližnjega, marveč iz nagiba lažiBvobodomiselnega naprednjaštva in narodnjaštva. S svojim človekoljubnim udejstvovanjem naj bi slovensko gasilstvo vršilo službo priganjača za slovenski liberalizem, kl se je nekdaj organiziral v demokratski stranki, sedaj pa zbira svoje gosposke in kmečke pristaše v JNS. Ta stranka je med Slovenci na političnem področju popolnoma skrahirala. Da bi si vsaj nekoliko opomogla ter si omogočila življenjsko eksistenco, se trudi privabiti k sebi ljudi pod nepolitično ^astavo. Nabira rekrute z vabo športa in '','' telovadbe, veselja in zabave v takozvanih kulturnih organizacijah in človekoljubja bi bratske vzajemnosti v gasllski organizaciji. Kar se te organizacije tiče, si JNS lasti do nje nekako posestno pravico iz naslova ustanavljanja te organizacije med Slovenci. »Jutro« je pretekli teden objavilo pod naslovom »Delo naprednih Slovencev« članek, v katerem zatrjuje, da je ustanovitev gasilskih društev v Sloveniji delo »naprednih in nacionalnih« Slovencev. Dokazov za to svojo trditev glavno JNS glasilo v Sloveniji — pardon, da ne žalimo jugoslovanske občutljivosti JNS ušes: v dravskl banovini — ni navedlo. Da pa je njegova trditev za bivšo Štajersko povse neresnična, dokazuje zgodovina tukajšnjega gasilstva. Na slovenskem štajerskem je bila v prejšnji državi »napredna« gasilaka organizacija. Toda ta ni bila slovenska, marveč nemška, boljše rečeno nemškutarska. Kar je na podeželju o sebi sodilo, da je napredno, je bilo nemškutarskega duha ter je prisegalo na evangelij ptujskega »štajerca«. Tiste požarne brambe, ki so bile slovenskega duha, so bile sestavljene od mož in fantov, ki so bili zvesti slovenstvu in katolištvu. Torej po liberalnem besedoslovju: klerikalci. Njih organizatorji in duševni voditelji nlso blli propagatorji liberalizma in liberalnega naprednjaštva, marveč po veliki večinl možje konservativnega mišljenja, ki so delovali sporazumno s katoliškim slovenskim duhovništvom. To so dejstva, ki jih spričuje naša zgodovina in ld jih ni mogoče zanikati. Kako pa »Jutro« potvarja zgodovino, dokazuje tudi njegova trditev, izrečena v navedenem članku: >Današnja kultura in civilizacija Slovencev je v glavnem zgrajena na požrtvovalnem delu naprednega in narodnega človeka.« Velika zgodovinska laž je, da bi slovenska kultura bila delo svobodomiselnega naprednjaštva. Liberalizem ni vzrastel iz šlovenskega Ijudstva, marveč je ljulka, ki jo je zasejal tujec na njivo slovenstva. Slovenstvo je ohranil katolicizem, naša kultura je plod vzajemnega dela katoliških In slovenskih sil in naša Ijudska prosveta, najvišja v Jugoslaviji, je zgrajena na požrtvovalnem delu slovenskih duhovnikov in njihovih somišljenikov izmed razumništva in prepro- stega ljudstva. Tako dosežena ohraniter slovenske narodnosti in visoka stopnja slovenske kulture je najboljši dokaz za to, kako hudobno lažnjiva je »Jutrovat trditev, da »je nacionalna misel blla med nami samimi proglašena za pogansko krlvoverstvo«. Kdoi vodi svojo pravdo z lažnjiviml trditvami, jo mora zgubiti. JNS je to pravdo zgubila. ^jeno glasilo »Jutro« se zaman trudi, da bi slovenski liberalizem med našim Ijudstvoi^ rehabilitiralo (v prejšnji ~tan postavilo). Ta stan ni bll nikdar trden med našim ljudstvom, le s pomočjo osrednje vlade se je včasih posre&lo meščanskim ln kmetijskim liberalcem, da so svoje vladstvo vsilili našemu ljudstvu. Ko pa je prišla zopet Bvoboda za Ijudstvo, se je vladstvo liberalcev in njihovih zav^z..ikov zrušilo do tal. Tudl nad slovenskim gasilstvom je JNS vladala v dobi diktature brezobzirno in teroristično.. Sedaj je tudi to minilo. Naše gasilstvo je postalo svobodno ter je dobilo priliko, da si predoži veličino svoje naloge v službi bližnjemu. Izrazito krščanska je ta naloga in krščanski bodi tudi duh, ki naj prešinja naše gasilstvo.