Dečji dnevi za saditev sadnega drevja Uvedbo dečjih dni za saditev sadnega drevja, posebno orehov, kakor jih namerava uvesti banska uprava, bi bilo iz vzgojno poučnih, pa tudi gospodarskih vidikov toplo poz.draviti. Šolska mladina zadnjih šolskih let bi s 'takim delom dobila brez dvoma obilo pobude in veselja za poznejše udejstvovanje, saj bi bili po šolski mladini izvršeni in o^crbovani nasadi najuspešnejši pripomoček za vzgojo vnetih sadjarjev. Za uspešno izvršitev tega dela pa bi bilo nujno potrebno, da sodeluje ta z upraviteljstvom šole tudi šolska in upravna občina ('kmetifski odbori) ob pomoči banovine. Za saditev sadnega drevja po šolski deci, naj bi prišla pred vsem v poštev primerna šolska in občirtska zemljišča, ker so ta tudi pozneje pri oskAovanju drevja mladmi najliaže dostopna. V drugi vrsti bi bilo s sodelovanjem občinskih uprav začeti zasajati sadne drevorede ob občinskih potih, v tretji vrsti pa bo zasajati sadno drevje sporazumno z lastniki zemljišč tudi ob vaških potih. V kolikor bi me biTo to izvedljivo, odnosno, bi bilo tekom let to izvedeno, bi prišli na vrsfo 'posamezni posestniki, posebno starši mafljivih in za sadjarstvo vnetih učencev. V prvih treh primerih bi morala občina, odnosno va;s, pod vodstvom učitelja, ki bi vodil zasajanje, in ob sodelovanju učencev kopati jame in pripraviti potreben gnoj, kole itd. Sadna drevesa, bi dala v prvi vrsti šokka dreveseica, za kar bi moral vsako leto dati pomoč kmetijski odbor upravne občiine. Kadar bi sadili na privatnem zemljišču, bi moral lastnik zemljišča preskrbeti vse potrebno za saditev. Drevesca pa bi tudi v tem primeru >dala šolska drevesnica pod zgoraj navedenimi pogoji. Poleg tega bi bilo potrebno organizirati tudi za&ajanje pri privatnikih. Pri tem delu bi sodelovali učenci pod vodstvom učitelja. seveda le tedaj, če posestnik zemljišča na to pristane in se vrši saditev po obče uveljavljenrh izkušnjah pravilnega sajenja. V kolikor ne bo mogoče vzgojiti sadnega drevja v šolskih drevesnicah, bi ga prispevala banovina iz banovinskih drevesnic, kar bo pred vsem potrebno za domači oreh. Da pa bi bila uvedba šolskih dečjih dni povsem uspešna, bi bilo potrehno, da učenci drevje po sajenju tudi oakrbujejo. Lastnikj zemljišč bi bili dofžni skrbeti za potrebni gnoj in na:bavo sredstev za zavarovanje drevja in pokončavanje sadnih škodljivcev. Ob šolskih dečjih dnevih bi ob sebi umevno smeli sadiiti le one vrste sadnega drevja, ki jih določa za posamezna okrožja sadni izbor za dravsko banovino. Da pa bi nameravana uredba šolskih dečjih dni za sadHev sadnega drevja uspela in se že v vseh začetkih pravilno, preudarno in smotreno pričela, je potrebno začeti takoj z organizacijo in zbiranjem podatkov, da bi imeli do jeseni točen pregled sestavljenih dogovorov in programov za posamezne sole, da bi bilo mogoče pozimi dodočiti tudi pomoč s sadnimi drevesci iz banov. drevesnic, kjer bi bilo to potrebno. Za izvedbo dečjih dni za saditev sadnega drevja bi bilo istočasno z objavo šolam, krajevnim šolskim odborom in občinam, priložiti tudi zadevni pravilnik. Nasadi ob občimskih in vaških potih, kakor tudi ina občinskih in šolskih zemljiščih, bi dobili lahko tudi imena po raznih za povzdigo sadjarstva, šolsike vzgoje in narodnega gospodarstva znanih in zaslužnih možeh. Šolski dečji dnevi za saditev sadnega drevja bodo brez dvoma lahko velJkega vizgojnega in gospodarskega pomena, zato smo prepričani, da jih bo učiteljstvo z veseljem pozdravilo. Pod skupnim vodstvom in s skupnim delom bo mogoče posredno navdušiti za koristne nasaide in olepšavo naše vasi tudi odrasle vaščane. Ž-eleti bi bilo, da se za to važno vprašanje zanimamo, o njem razpravljamo in iščemo poti in sredstev za čim uspešnejšo izvedbo. Dobro započeto in pravilno izvedeno delo bo lahko rodilo nepričakovano lepe uspehe.