Ovire razvoja naiih stanovsklh gospodarskih podjetij Ko jc učiteljstvo snovalo svoje crve stanovske gospodarske ustanove, se je dobro zavcdalo, kako velikega pomena so te za učiteljski stan. Minilo je že prccej let od tedaj, ko so naši starejši tovariši spoznali velik pomen in korist močnih učiteljskih gospodarskih društev in zadrug. Danes pa moramo še bolj ceniti njih važnost, ker so našemu stanu sedaj prav tako, ako ne celo mnogo bolj potrebne nego ustanoviteljem. Vsakemu stanu, predvsem pa učiteljskemu, so lastne gospodarske ustanove življenjska potreba. kajti znano jc dejstvo, da pridejo do upoštevanja in popolne veljave le stanovi s krepkim gospodaiskim ozadjem. Razvoj naših stanovskih gospodarskih institucij nam povsem jasno kaže, da se je v njih združevalo že od početka prav vse učiteljstvo in se niso ustvarjale nikake razlike, ki bi dajale povoda za kako cepitev. Učiteljstvo se je dobro zavedalo, in to že od prvih početkov snovanja svojih socialnih in gospodarskih zadrug, da je le v enotnem nastcpu možno ustvariti takim ustanovam trdne temelje, ki so še posebno v gospodarstvu nujno potrebni. Ves čas, od kar obstojajo naša socialna in gospodarska podjetja, je učiteljstvo vednc konstruktivno delovalo za njihov obstoj, dvig in prospeh. Tudi danes je še tako! Učiteljstvo dela z združenimi močmi za čim intenzivnejše uveljavljanje svojih domov, hranilnic, samopomoči in svoje največje gospodarske ustanove Učiteljske tiskarne. Složno prizadevanje in stvarno delo je pripomoglo, da so te naše ustanove že doslej pridobile najlepši ugled in upoštevanje med raznimi stanovi v Sloveniji. Naši tovariši iz ostalih delov Jugoslavije nam jih zavidajo, tudi ostala javnost se zanje zanima in priznava, da si je učiteljstvo v Sloveniji z veliko požrtvovalnostjo znalo ustvariti take institucije kot nobcn drug stan javnih nameščencev. Učiteljska tiskarna, največje naše gospodarsko podjetje, jc osnovano na zadružni podlagi in ni kako velekapitalistično pridobitno podjetje. Njena zadružna osnova je garancija, da služi javnim in občekoristnim namenom; pristopna vsakemu nadzoru pristojnih oblasti, lahko vcdno dokaže, da izdatno podpira stremljenja za reševanje narodnih in socialnih vprašanj v naši ožji domovini. Ustanova, ki je namenjena takim splošnim koristim in ki mora tudi redno in pravilno plačevati odmerjene davke, bi morala biti deležna prav vse podpore tudi od strani merodajnih činiteljev, in se ne bi smele postavljati nikake ovire njenemu razvoju. Ne smelo bi se skušati zavreti njenega napredka. Tako bi moralo biti, je pa drugače! Učiteljstvo si je vedno prizadevalo dvigniti to ustanovo in bo delalo to tudi v bodoče; vendar obstoja nckje namera, ovirati razvoj tega našega podjctja, in tak namen mora učiteljstvo le obsojati. Odkod izvira ta namera nam ni znano, znano pa je nam vsem da obstoja. Učiteljstvo je doslej vedno pokazalo pclno razumevanje za svojo stanovsko organizacijo in pa tudi za svoje socialne in gospbdarske ustanove; delalo je za njihov napredek in dvig ves čas njihovega obstoja in tudi v bodoče ne bo tega opustilo. Sedanji težki časi nam nalagajo še posebno dolžnost, da zastavimo vse sile in sposobnosti v to, da se naša socialna in gospodarska podjetja dvigajo in samo dvigajo, da bo imelo učiteljstvo v njih svojo moralno oporo in gmotno pomoč. Ne smemo dopustiti, da bi kdor koii skuši! škodovati našim tako važnim ustanovam, zato bomo ukrenili vse, da se to prepreči. Učiteljska zavest in dosedanje delo sta garancij?. za uspeh.