URN_NBN_SI_doc-Y9VQKAN7

181 UDK 373.016(497.4):811.124'02 1.02 Pregledni znanstveni članek Prejeto: 1. 7. 2016 Janja Žmavc* Jezikovna raba in pedagoški proces ali zakaj je učenje latinščine danes še vedno smiselno? 1 Language use and the pedagogical process or why teaching Latin still makes sense Izvleček Sodobni pouk latinščine v slovenski osnov- ni šoli odraža izrazito diskrepanco med pedagoško prakso in predlogi relevantnih na- cionalnih in evropskih dokumentov s področja izobraževanja, ki predstavljajo temelj za sis- temsko ureditev oziroma ustrezno umestitev pouka klasičnih jezikov (zlasti latinščine) v osnovno šolo. Jezikovno pragmatični po- gled na vlogo učenja latinščine izpostavlja tiste ključne lastnosti latinščine, ki v okviru pedagoškega procesa pripomorejo tako k razvijanju večjezičnosti in medkulturne zmo- žnosti kot tudi k spretnejši in učinkovitejši jezikovni rabi v vsakdanji šolski komunikaciji. Ključne besede : latinščina, osnovna šola, jezikovna raba, znanje, komunikacija Key words : Latin, primary school, language use, knowledge, communication Uvod Prizadevanja za uveljavljanje učenja latinščine v slovenskem šolskem sistemu pri odločevalcih že dolgo nimajo več predznaka političnega boja, kjer bi zagovorniki pome- * Izr. prof. dr. Janja Žmavc, Pedagoški inštitut, Ljubljana, e-pošta: janja.zmavc@gmail.com 1 Prispevek je predelana in dopolnjena različica članka z naslovom Pouk latinščine v osnovni šoli ter njegovo mesto v sodobni vzgoji in izobraževanju , ki je bil objavljen v reviji Šolsko polje , 16, 2005, št. 1, str. 107–123. Abstract Modern Latin lessons in Slovenian schools reflect a notable discrepancy between the pedagogical practice and suggestions by the relevant national and European documents in the field of education, which represent the foundations of a systemic solution, i.e. the ap- propriate positioning of the classical languages (particularly Latin) in the primary school. A pragmatic linguistic view of the role of teach- ing Latin focuses on those key characteristics of Latin that contribute to the development of multilingualism and intercultural abilities within the educational process, as well as to more skilful and effective language use in eve- ryday school communication.

RkJQdWJsaXNoZXIy