Mladeniški shod pri Sv. Trojiei v Slov. gor. Slovenski Velehrad je predsednik ZVeze slovenskih mladenieev pretečeno nedeljo imenoval Sv. Trojico v Slovenskih goricah. Ta prispodoba'ne velja, če se gre za sloves obojnega sveti^ča; saj hrari? Velelirad enega .izmed najdragocenejših slovanskih zakladov — telesne ostanke nesmrtnega sv. Metoda. Ne velja tudi z ozirom na število mladjeničev, ki so se na teh dveh krajit* v neposredno preteklem času zbrali k svojemu zborovanju; v Velehradu se je na dan sv. Petra in Pavla zbralo 5000 katoliških čeških mladeničev, pri Sv. Trojici j»a seveda veliko manj, toda z ozirom na slovenske razmere jako veliko število. Pop;olnoina pa je opravičena primera, 6e pogledamo na naziranje in na stremljenje čeških in slovenskih mlaideničev: pa Velehradu kafcor pri Sv. Trojici isto srčno navdušenje za ,,vero sveto in doraoviiio drago", povsod ista plemenitost v mišljenju, ista požrtvovalnost in odločnost v dtejanju. Trojiška mladeniška slavnost se je ob 5410. uri začela s ^pridigo v cerkvi, koje ogroinni pjrostori so skoraj bili napolnjeni. Propovednik gospod bogoslovni profesor dr. Josip H o h n j e o je razložilversko stran programa Z. S. M., ki teži za tem, da utrdi in poglobi pri svojih članih krščanski svetovni. nazor in jih vnema za izpolnjevanje verskih dolžnosti in za vdanost napram Bogu v srcu in življenju. Nja kratko je tudi označiil plodonosno delovanje sv. Cirila in. Metoda, ki sta svojo požrtvovalno vnemo za slovansko narodno stvar črpala iz vse oživljajoče jkaioliške verske ideje. Mladeniči naj posnemajo sijajni zgled slovanskih blagovestnikov, potem njib navdušenje ne bo ostalo samo v besedi, temveč se bo pretvorilo v prepotrebno dejanje, ki z neomajno vztrajnostjo končno doseže zinago. Slovesno sv. mašo je služil vlč. gosp. pater gvardijan Miklavž MeznariC z asletenco dveh patrov. Popoldansko zborovanje je tfllo napovedano za 1. uiu Med tem je prišla nevilita, ki pa n\ stresla iz oblakov mnogo tistega ledenega srnjja, ki se ga kmet tako boji, temveč je prijetno ohladrta in osvežila zrak. Ob y22 otvori. zborovanje predsednik trojiške Mladeniške zveze Franc S i S k o ter iskreno pozdravi vse navzoče. Podpredsednik S. K. S. Z. dr. H o h n j e c prevzame vodstvo shoda in izmed navzočih imenoma pozdravi č. g. gvatfdijana in pa ostale čč. gg. patre, ki so se veliko trudili in žrtvovali za današnjo slavnost, zastopnika telovadne organizacije iz Ljubljane g, Vojteha Jeločnik nin Fr. Puc, in zastopnika koroških mladeničev Jož, Krof. Potem razpravljao narodni strani programa Z. S. M.: ,:za domovino drago." Ljubezen do domovine in materinskega jezika je naravna; kdor je nima ali .|o celo izprevrže v mlacnost in sovraštvo, greši proti naravi. Domovinska ljubezen je nepopolna, če je samo v srcu in besedah, predvsem rnora biti v dejanju. • Naš narod more rešiti in mu sredi med sovražniki zagotoviti obstanek edino le izobrazba in gospodarska utrditev. V tej dvojni smleri se mora gibati mladeniška organizacija, da izpolni svoj narodni namen. Naposled prinaša Z. S. M. pozdrav S. K. S. Z. za Stajersko: prisrčni pozdrav matere svoji nnjljubši hčeri. Navdušeno pozdravljen nastopi Franc 2 e b o t, predsednik Z. S. M. V vznesenih besedah vspodbuja mladeniče-tovariše za boj proti sovražnikom vere in domovine. Sv. Trojico smemo imenovati slovenjgoriški Velehrad. ,,Na tem našem Velehradu", pravi, ,,srao se zbrali mladeniči slovenski, da počastimo god slovanskih apostolov sv. Cirila in Metoda.' Sovražnik preži na nas od vseh strani, hoče nam vzeti najdražje, kar imamo: krščansko vero in drago našo domovino. Proti temu sovražniku moramo zastaviti vse sile, da nas ¦ ne ugonobi. In kakšno naj bo naše orožje?" Govornik pripproča lastnosti, ki jih je naštel na ljutomerskem shodii dr. i Krek in dodene še dve drugi. • Ti sta: Veselje do dela in veselje do boja. Našemu ljudstvu manikia pred vsem izobrazbe in samozavdsti., Naša sveta dolžnost je, da mu to dvoje pridobimo. Izobrazba ^e naj širi z nasimi društvi, s shodi ter z dobrim,, poštenim berilom. Treba je pa tudi enkrat za vselej dati slovo oni pasji ponižnosti, ,ki jo moremo opažati pri našem ljudstvu napram oholim tujcem. Ker pa imaino toliko nasprotnikov, treba nam je tudi vesfelja do boja. Naši .pradedje so se dolgo vrsto let pogumno bojevali s Turčinom. Tudi mi imamo dva Sovražnika, ki nista prav nič boljša od Turčinov. Jeden je'naš stari znanec, oblečen v širofce hlače nemškutarstva, drugi pa njegov bratec, še mlad' pobič iz novej&e dobe, ki ima ovit okoili glave pisani turban . liberalizma. Vsakomur • je znano, da imata obadva eiden in isti satanski namen, odtujiti naš mili slovenski narod od vere krščanske in ž njo' vred iztrgati našemu ljudstvu iz srq tujdd ljubezen do materinega jezika in prekrasne ¦ naSe domovine. In proti feina sovražnikoma velja torej naš neizproseu boj. Tri svetinje naj bi imel vsak slovenski mladenič in sicer: 1. versko prepričanje v srcu, 2. ljubezen do naroda osobito v dejaniu in 3. jekletao značajnost povsod. Mladeniča, ki ga dičijo te tri svetinje, lahko s ponosom imenujemo diko naše ljube domovine. Konča z lepimi besedami: ,,Dragi mojili Od Boga imamo svojo mladost. Zdravi smo, mladit krtepki, čili in pogumni. Vseh svojih mla(dil]l moči pa nimamo zato, da bi ž njimi lenarili ali pa razpolagali v slabe namene, ne, vse'.naše sile in kreposti imamo za to, da služimo ž njimi vzvišenejšim ciljem, Bogu in domovini. V tem smislu naprej, tovariši! ' Naprej mlada kri slovenska!" Kq se je poleglo viharno odobravanje, ki je sledilo Zebotovim besedam, spregovori na vsestnansko željo g. gvardijan Miklavž Mezuarič in pojasnuje narodno delovanje sv. Cirila in Metoda in nežabnega našega škofa Slom(šeka; naposled priporoča v prisrčnih besedah mladeničem medsebojno ljubezen in edinost v delovanju. Z uprav velikanskim navdušenjem sprejeta na« stopita zastopnika krŠ8anskosocialne telovadne orgauizacije v svojih slikovitili uni^ormah. Načelnik Zveze telovadnih odsekov g. .Vojteh Jeložnjk razpravlja • o pomenu telovadbe za razvoj telesa in duha. Od Sokola smo se ločili, ker se je iz njeg sekov, govori bolj o organi^aciji. Povsod naj nas vodi narodna zavest. Orgjanizirajmo se! Ce delamo, ne vlecimo vsak na svojo stran, temveč ure^ jene morajo biti naše čete! Pod orodje in orožje! Skupnega sovražnika imamo, skupno udrihajmo!. Zasnujmo velikoslovensko mladeniSko organizaciio^ To bo v prid celemu našemu narodu in tudi sovražnika prisilimo k spoštovanju. Mladina verna ia narodna, zdrava in čila na duši in telesu, jb porok za boljšo bodočnost našega naroda. Ko se je poleglo dolgotrajno in hrupno odobravanje, naglaša predsednik dr. H o h n j e c vsestransdd napredek naše organizacije, ki se Kaže tudi v tem, da se dandanašnji ni več treba polibera- Jiti, če boče kdo biti član telovadnega društva. Izraža še enkrat svojo hvalo telovadcema iz Ljubljane z željo, da bi njun obisk , kmalu imel dejanski uspeh. Nato nastopi cela vrsta mladeničev-govornikov. Iznenadil nas je pred vsem JoŽef Krof, kmeSki sin iz Sniarjete pri Pliberku n,a , Koroškem, ki je prinesel pozdrave S.. K. S. Z. na Koroškem, izobraževalnega društva ,,Lipa" v Velikovcu, bralnega društva v Dobrlivasi, Skocijanu, delavskega .drustva na Prevaljah in posebno od katoliško-narodnih mladeničev na slovenskem Koroškem. Na tem mladeniču, ki, se v šoli ni učil slovenski i ne pisatLr ne brati, ki ga^ je hlapec v domači hiši moral obojega učiti, ki i pa je govoril pravilno slovenščino, katera mu je tekla gladko in ljubko, kakor potoček v dolinici, smo občudovali, kaj premore navdušenost iu vztrajnost. Na • tako mladino zidamo; boljšo bodočnost slovenskega naroda na Koroškem. Govorili so Še naslednji mladeniči: Kranjc od Sv. BolJanka, S p a r 1 iz Jarenine, Polj anec od.Sv. Antona v Slov. gor., Brezner od Sv. Jurija v Slov. gor., R o š k a r od Sv. Benedikta, Hauptman od Sv. Križa nad Mariborom, U rbanifi od Sv. Ane, Fr. j B o r k o od Sv. Antona, F! e 1 i c i j a n Jakob iz Vurberka. Izražali so z veliko navdušenostjo in s spretnimi besedami prelepe misli,. ki so se gibale okoli ideje-osrednice, ideje versko-narodne. K besedi je še bil oglašenv g. kaplan Ivn:: B o s i n a, ki z ostrimi besedami ožigosa protiljudsto