4. SPLOŠNA PORABA 1.4. Proračunski prihodki Občinska skupščina bo v skladu z zakoni, odloki in družbenim dogo-vorom o davčni politiki v SR Sloveniji predpisovala izvirne proračun-ske prihodke. Stopnje iz osnov davkov iz dohodka in osebnega do-hodka, prometnih davkov in taks bodo enake v vseh petih Ijubljanskih občinah in usklajene z drugimi občinami v SR Sloveniji. Ob upoštevanju republiških smernic in izhodišč splošne porabe v Ljubljani in SR Sloveniji je zlasti potrebno: — v čim večji meri uveljaviti načelo ugotavljanja dejansko doseženega dohodka in z ustrezno obdavčitvijo doseči izenačevanje občanov, ki opravljajo dejavnost z osebnim delom, z delovnimi sredstvi v lasti občanov, z delavci v združenem delu, — z ustrezno davčno politiko in nadaljevanjem uvajanja davčnih olaj-šav in oprostitev vplivati na spodbujanje razvoja posameznih defi-citarnih dejavnosti in uresničevanju sklepov ekonomske in social-ne politike. 2.4. Financiranje skupnih potreb mesta Za skupne naloge, o katerih so se Ijubljanske občine dogovorile, ozi-roma za tiste, ki jih po določilih statuta in drugih normativnih aktov financira Skupščina mesta Ljubljane, bomo \z sredstev proračuna ob-čine namenili dogovorjeni delež v breme splošne porabe občine. Tako bomo sofinancirali tudi del dejavnosti Skupnosti občin Ijubljanske re-gije. Proračunski prihodki, kateri presegajo dovoljeno maso splošne porabe občine, bodo usmerjeni za določene namene po dogovorih, predvsem pa za: a) intervencije v gospodarstvu, b) kompenzacije za določene živilske proizvode, c) blagovne rezerve, d) dogovorjene naloge na področju skupne porabe v občini in mestu. 3.4. Financiranje splošne porabe v občini Zaradi izenačevanja pogojev delovanja družbenopolitičnih organov in organizacij predvidevamo, da bo v Ljubljani in naši občini splošna poraba naraščala za 10% počasneje od rasti dohodka. Zato bo po-trebno racionalno in smotrno uporabiti sredstva splošne porabe, ka-tera bomo namenili: — za delo upravnih organov in temeljnih pravosodnih organov, — za izvedbo programov krajevnih skupnosti in Ijudske obrambe ter družbene samozaščite, in to za tisti del dejavnosti, ki po programu ni financiran iz združenih sredstev TOZD ali iz drugih virov, — za delovanje družbenopolitičnih organizacij in društev, — sredstva za uresničevanje investicijskih načrtov na področju sploš-ne porabe, — za družbeno pomoč borcem in invalidom NOB, — za delo geodetskih uprav, tehnično in urbanistično dokumentacijo, regulacijske in zazidalne načrte ter varstvene ukrepe za ohranitev naravnih dobrin skladno s smernicami razvoja, 29 — za sofinanciranje programa cest v Ljubljani in občini, za razne občasne namene in akcije (sofinanciranje gradnje muzeja revolu-cije, spomenikov in spominskih obeležij NOB, pomoč ob naravnih nesrečah, intervencije v gospodarstvu in družbenih dejavnostih in podobno).