Katolišk cerkven list. = — ■ ■ — i==:- Tečaj MX. V Ljubljani 9. kozoperska 1866. tAst it. Spomin sabvalp in *po. 13.) Vernik. Slišal sim. de uni skrivni krivoverci v svojih po nočnih shodih berejo sveto pismo, in si ga sami med seboj razlagajo, kaže se. de ne prušajo za razlaganje katoliške cerkve. Duhoven. Je to navada vsakterih krivovercov, de le sami svojiga duha poslušajo, ob enim pa se znašajo s tem. de imajo Duha od zgorej. luč z nebes. Tako sta ludi Luter iu Kalvia vsim od kraja velevala brali »vele pisma, ter obetala, de bo k temu vsaklerimu brez razločka dano razsvetljenje z višave: ravno take misli so ti skrivni zmotenci med nami. Kr* je Gospod vsim ljudem luc pripravil in obljubil. vender le v zvezi s svojo sveto cerkvijo; aposteljnam je rekel: ..Vi ste luč sveta". (.Mal. 5. I I.). Kam pa de se za.de v razlaganji svetiga pisma brez ozira na glas svete cerkve, lo se očitno kaže med protestanti. ki so si lako nasprotni v razlaganji svetili bukev: zakaj skorej bi se moglo včasih reči: ..Kolikor glav . toliko razlag", in lo sicer ne v kalili malih nekoliko tehtnih rečeh, temuč v nar ime-nitnisih resnicah svete vere. Zatorej ji Tridenlinski zbor dohod, de ni lice nc sme razlagali svetiga pisma v pomenu, ki je iia-pioi razlaganju katoliške cerkve, t Sej. I.i. Jiersi r UHbU«HMki nunski cerkvi in ubogi sanutrski oiročiči. Kaioli-kiga serca nobena rec bolj ne razveseli, kakor kadar njegova preljuba mali. >vcia cerkev, kako zmago obhaja. Nekaj ciiaciga je bilo tudi prclecciio nedeljo v I julijanskim uršuliiiskim samostanu. Roženkrane je bil treh klo>tcr>kih zam ur k . odkar s.....kaj. nar ljubši molitev , in ravno rožen k ran s k o nedeljo si jc Mali milosti Božje izvolila, de je tr uboge zdaj pa tolikanj srečne otroke v cerkev svojiga Sina pripeljala, kteri t i I« je k večnim« življenju prerodil. z vso obiluostjo svoje gnade obogatil io z belim ohlacilam nedolžnosti o/.alisal. Kerstili so jih preca>tilljivi piosl. gosp. dr. Simon l.adinig. vpričo vec korarjev. duhovnov iu ohilniga ljudstva v nunski cerkvi, kerotnr opravila. zlasti še pri odrašeuik. »n že same na sebi «ilo lepe. v cela iu častitljive: v-e lo pa jc še bolj povzdignila •Jovc«iio»t iu rezila pojavnost visokiga gospoda keramika. in pa prelepo iu pobožno obnašanje kcrsctik. Za-cetek je bil r niiii>kim koru. kamor so prišle kersciike Kakor neverke v žalostnim temnim oblačilu iu so svojiga odres.iija čakale. Gosp. kerstnik s svojim spreinsivam pokličejo pred aliarjcm Boga ua pomoč ( Deits iu adljiilorium itd.) k leimi tako tchliiimu opravilu, odmolijo tri psalmc s predglasam: ..l/.lil bom nad v a- ciste vode. iu ociseiii bote vsih svojih madežev, govori Gospod", opravijo 3 kraike molitvice k pre-veli Tiojici. de naj bi bile le-lc ze v kersaiisivu podtičenc izvoljene z vodo >v. kersia prerojene iu med ude sv. cerkve sprejete, potem se v kor h kersenkam podajo, ki mi jih pred obličjem precaslite gospe malcir ili v sil, častitih nun s svojimi botrami pričakovale. Mislim, de ui bilo ^korej snbiga oce»a med pričujočimi. ko so gosp. kerstnik zaceli - prijazno rcsiiobo keršenke zaporedama vpraševati: ,,Kako ti je ime? Kaj zelis nd cerkve Božje ? Kaj ti da vera?'4 De ako hoče vsaktera večno življenje doseči, mora Božje zapovedi spolnovati, Boga iz vsiga serca — nad vse, bližnjiga kakor sebe ljubiti; v Bogu Očeta, Sina in sv. Duha prav verovati itd.; ko so jih vprašali če sc res odpovedo hudiču, njegovim delam, njegovimu gerdimu napuhu? Ce verujejo v Boga Očeta, gina in sv. Duha? v sv. katoliško cerkev, občestvo svetnikov, odpušanjc grehov, vstajenje mertvih, večno življenje? Keršenke pa so na vse to serčno in jasno odgovarjale, de se hočejo klicati s keršanskimi imeni; de žele sveto vero. ki jim bo večno življenje dula; de nočejo ne hudiča, ue njegovih tlel. ne njegoviga napuha; de vse zares in terdno verujejo, kar so jih vprašali. Kerst-ii i k ua to trikrat keršcnkani v obličje dihnejo, zarotivši sovražnika, dc naj gre iz njih in uaj s. Duhu prostor da. kakor je bil Kristus nekduj svoje učence navdihnil; in potem še enkrat v podobo križa, de naj dobri duh vanje pride. Dajo jim znamnje križu nu čelo iu nu seree, de nuj sprejmejo vero ter tako žive, de bodo zamoglc tempelj Božji biti. tle naj zaveržejo malike itd. Zuzuaninjaju jim po drugi molitvi spel čelo s sv. križem, de nuj sprejmejo križ Gospodov, ušesa dc naj gledajo lepoto Božjo, nosnice, de naj čutijo prijetni duh Kristusove sladkosti, usta. tle uaj govore besede, kakorštie so zu večno življenje, persi, de naj v Bogu verujejo, mcdruinje. de naj sprejmejo jarem službe Kristusove, itd. Po več molitvah so sprejele soli v usta. v znamnje, de zdaj ko bodo očišenc. naj Imdo modre, naj sc varujejo smerdljiv iga meseni ga poželjcuja. de ne Imilo zaveržene, kakor une neumne device v cvaiigelii. Po večkratni molitvi oceuaša. obilnim roicnji. izganjanji in odganjanji sovražniku nase duše. ter po več molitvah, de naj bi trojnoedini Bog prišel vanje prebivat — jim podajo gospod kerstnik štolo kusuit. ler reko vsakteri: ..Pojdi v s. cerkev Božjo, de dosežeš nebeški blagoslov ml Gospodu Jezusa Kristusu, iu se z njim in njegovimi svetniki večniga življenja vdeležiš". Na to so bile srečne deklice peljane v cerkev s procesijo, kleru je šla iz. kora po Imdišu uli moslovžu ven skoz samostanske vrata pred cerkev , iu potem skoz velike vrula v cerkev pred veliki altar. Naprej je šla versta belooblečenih tlekelc, iu ene zmed njih sn nesle kerst nc sveče, ene lepe vernike, ene pa bele oblačila, pripravljene za keršenke. Za njimi so sli tudi trije ljubljanski zamureki. poleni duhnvstvo z gospodam kerstiiikam, ki so zamurke seboj peljali, in z botrami. V cerkvi so keršenke pred altar pokleknile Boga na tihem svetiga kerstu prosit, potem so z g. kerstuikam ua glas molile apostolsko vero iu gospodovo molitev. De bi te izvoljene stvari Božje posihmul ne imele nič s budnim in njegovimi ostudnosiiiii opravili, kerstnik zopet zažuguje satanu v imenu trojnoediuiga Boga. de naj odstopi ml teh služabnic Božjih, ko sc jc ponižal naš Gospod Jezus Kristus, jih v svojo sveto gnado iu blagoslov ler k studencu svet. kerst a poklicati. Jezus jc bil »Iepiga iu gluhiga ozdravil se s slinami svojih list dotaknivši njegovih ušes iu jezika: to posnemajo tutli njegovi namestniki s keršenci. de naj bi ua duši ves gluhi in slepi človek »preslišal iu spregledal. Po tacih svetili opravilih jc od keršenca ze tako rekoč vsu nesnaga odpravljena, zlasti v njegovi volji, vse jc pripravljeno za kerst ali prerojenje. De je bilo io pri zatiiurkah mili resnica, sc je nad njimi vidilo. Se vnovič sc odpovedo sa-latiu in njegovim delam iu napuhu: de bi bile pa v vsim letu res za vse svoje žive dni merjene, ili ako je še kaj sovražne oblasti v njih, de bi sc popolnama pregnala in zalerla. jih gosp. kerstnik pomažejo vsoktero s sv. kerslnim oljem na persih iu v medrumji. rekoč: ..Pomuzilim te z oljem zvclicanja v Kristusu Jezusu Gospodu našim za večno živ Ijenje. Amen". P«» poslednjim protenji zoper hudobni-ga d u lia so bili vsi nasproiljeji odverujeni. in keršenke za prerojenje vse priprav Ijenje; lorej se opusti žalost, in veselje nastopi: duhoven žalostno višnjevo oblačilo odloži iu veselo belo sprejme. Vender pa morajo keršenke pred sv. kerstam svojo vero še enkrat očitno pred vsimi ljudmi na glas spoznati; torej so bile še enkrat vprašane: če verujejo v Boga Očeta — Sina — sv. I)uha, — sv. keršansko kat. cerkev itd.? in na vse to še: „Kaj želiš?" „„KersC"\ „Ho-čcš keršena biti?" .,„Hočenr"\ l»o teh besedah so stopuli trije jagenjčki zaporedama gori k altarju, so vklonili grešno glavico, voda prerojenja je na njo tekla, /uglasile so se besede: „Kerstim te v imenu Očeta. Sina iu sv. Duha", in serčice se je obelilo kakor sneg. V znamnje nad nje izlile gnade sv. Duha, ktera naj se z glave v vse telo razlije iu nikoli ne tisuši, in v znamnje dopadajenja Božjiga nad njimi , jim je bilo teme na glavi pomazano s sv. krizmo, ktero ime je vzeto od Kristusu. Torej se človek po sv. kerstu kristjan imenuje. Kristus pomeni p o ni a za ni, kri z mu maziljenje, kristjan pu nasledovavec Kristusov; s krizmo je on v kristjana pomaziljeu ali prav za prav očitno za to naznanjen, v kar je on s kerstaiu ravno kar bil posvečen. Dopudajeuje Božje iu svoje veselje nad keršcnim clo vekam pa sv. eerkev se z očituišimi ziiuinnji lazodeuc. Tri deklice, belo oblečene, so imele ze ' " trojno belo oblačilo, tri so deržale lepe sveče s podobami trojnih keršenk uu njih, tri pu lepe venčike ua pladujih. X vsim tem so hile nove stvari Iložje zuporedama ozališauc. iu tako so stale kakor novostvarjeni ungelei pred altarjeni. .,Sprejmi belo oblačilo, iu prinest gu neomudežunigu pred soduji stol našiga Gospodu Jezusu Kristusu, de boš dosegla večno življenje!" Te besede so jih opomnile, kuj de to siiežnobelo oblačik-c pomeni, kako lepe in nedolžne de so zdaj. pa kako močno de morajo nedolžnost vurovali vse svoje žive dni, de jih bo uiogel Jezus pred sodbo za liste spoznati, ki jih je bil tako delec \en iz vročili dežel izmed nesrečnih Kumovcov poklieul. iu pa ruvno t Ljubljano k studencu sv. kerstu. ..Prejmi gorečo svečo, in ohrani sveti kerst brez graje: spoliiuj Božje zapovedi, kadar Gospod pride k ženilovunju. de mu moreš nuproti iti z vsimi svilniki v nebeškim preddvoru, in de večno življenje dosežeš ler živiš vse vse večne čase. Amen". S temi besedami so jim bile goreče sveče v roke dane . iu mi jih opomnile, kako de inorujo vsako uro z gorečo svetiluico svete vere ua Jezusa čakali. Sveča jesv. vera. luc ua nji so čednosti iu dobre delu. klere vero poživljajo. Iludo hudo hi bilo za nje, ko bi Ženin prišel iu sveče bi ne bile prižgane! Prečast it Iji vi gospod prošt so ua to v lepim govoru opomnili keršene otročiče, kuko težko de jim jc moglo biti. ko so jih neusmiljene roke ml njili očetu, inutcre. hrulov iid. odločile, kolikokrat so se morebiti grenko zjokale, ko -n sina to spomnile: kiiko lepo pu de je dobrotljivi llog to ohernil in jim je namesto zgubljene telesne matere veliko boljši duhovno mater — sveto cerkev, pravo vero - dal. De morajo pa tudi zapovedi te predobrolue matere spolnovati, kakor so ravnokar obljubile, dc jih Im potem v prihodnjim življenji še bolj srečne storila, itd. Pričujoče pa so opomnili, naj bi molili zu tc otroke, dc hi se v nedolžnosti ohru-nili . pu tudi zu uboge zamurcc sploh, de bi jih Bog poklical k luči sv. vere. Priporočili so slehernimi!, nuj hi tudi za svojo struu pomislil, kuko je kerstuo gnado varoval, kako hudo de bi mu moglo pri sercu bili. uko ui spolnoval. kar je pri sv. kerstu obljubil itd. - llerz potem so pristopili Milostljivi knez in škof iu so keršenke hirmali. z njimi pu tudi naša nova zaiuurca. Stanislava in Jožka. Botre so hile dckletam pri sv. kerstu gospe, gr. \ua Korin*k>-lova, zl .los-eva in gr. Stubeuberg-ova, pri sv. birmi pa žzl. poglavarjeve iu Još-evc hčere, funtuiu pa prccustiiljjv j korar iu scmcuiški vodja. gosp. Janez \ovak. in prccuslili nunski gosp. Oče. .Miliuel Potočnik. Krono temu prcsvciimu opravilu je postavilo sveto obhajilo trojnih zamurk in dveh starejih zamureov iz rok MilostIjiviga knezu in škofu med njili lastno sv. iiiu.šd. Bog daj, de bi bilo lo sveto obhuju-njc. kakoršniga še ui bilo v Ljubljani, zamurskim otrokam in njih rojakam, pa tudi vsim nam. ki «mn vidili ali ne vidili, v zveličanje! (_K. sl.l Ms Amerike• List gosp. Lavtizur-ja, misijonarja v Ameriki, do gosp. Janeza V o v k - a. V Krivim Drevesu 25. mul. serp. I **.'»♦». Ljubi Janez, predragi moj prijatel! Kmalo Im leto, kar sim tvoje predrago pismo prejel, kteriga si mesca vel. travna preteceniga lela pisal. Ker sim več pisem uu Kranjsko pisal preteceno jesen in eniga spet pretočeno spoiulud, me je bilo sram tudi tebi prehitro pisali. Zdaj pa vender nočem več odlašali. \a Kranjskim jc kaj iiueuitiia novica zu nektere, kadar je kaki duhoven prestavljen, zu te pa mislim ue Im zlo mikavno zvediti. de sini — prestavljen, pa ne deleč, le v bližnjo faro. samo 8 ur deleč. Pretočeno jesen je prišel neki duhoven. Janez \Veikamp po imenu, iz mesta Chicago tSikago) v krivo drevo izdaj sploh imenovano po uugleško: l.ittlc Traverse) ter je sabo pripeljal nektere mludcuče in device ( Vsi so udje 3. redu sv. Kraučiska, pod pokoršino iu vodstvom imenovu-niga duhovuaj. Leta družba je mislila v neki Indijanski vasi blizo kriviga drevesa, kjer še nobene cerkvice ui. m-vseliti, dva samostana iu cerkvico postavili iu za ondušuje Indijuiie skerbeti. ki tolikanj Imlj potrebujejo duhovne pomoči, ker je že 4 letu prolcstaiiski učitelj tum m dve leti tudi pridigar pogosto tje zahaja. Tode zdaj se jc nemalo drugači izšlo. Indijani pri sv. Križu, moji furmani, so želeli to družbo v svoji vasi imeti. Nekteri možje so bili pii-pruvljeni, toliko zemljiša zastonj ti družbi dati. kolikor ga ima že v ta ti i vasi ml škofu kupljcniga. Jest sim ludi prizadevanje teh mu/, pmlpirul. ne sicer na ravnost, pa vender s tem, tle sini hvalil njili dobri namen in jim povedal, de po moji misli Im velika sreča zu vus iu zu ves misijon, če ho letu druzhu med njimi. (L \Veikump je tudi po dolgim premišljevanju sklenil, ponudbo liidijuuov pri sv. Križu sprejeli. ce škof pervolijo. Tode zemljišu ui \/.cl brez plačila, ker ui hotel nobene zuveze storili z Indijani. kur >o liotli. ampak zemljišč jc plačal, iu Im s svojo družbo delal za Indijuiie, kolikor Im mogoče; pa nobeden lic Im mogel po pravici gmlcrnjati. dc ne stori tegu. kar jc obljubil, ko je zemljišč prevzel. Skof so v to privolili, in g. \Veikump se je ije preselil, in jest sim v krivo drevo prestavljen. kerjc g. Sleinhuuser, poprcsiiji duhovni pastir, v Dctroil «r podal, ker ga ui veselilo med ludijuiii hili. Vender je g. \Vcikamp tukaj pustil mladiga duhovniga, kteriga so »kol preteceno zimo posvetili, druziga klerikurja s I. zegui, ki v soli uci, kuhurico iu učenim, iu se dve drugi devici, iu suiu večkrat doli pride. Tudi ji*st od svojih popre^njih fuimauov nisim popolnauiu ločen, jih Imm mogel iiekuj časa obiskovati, de bodo spoved opravljali, ker še nobeden teli dveh duhovnov ne zuu jezika. V krivim drevesu, kakor ti je znano, jc bil začetek inisijonov med Indijani uuse škofije, klere jc Ciiicinuliški škof. raiijki Kdvard Kenvvick usiauo-vil. Tukej so visokočastiti škof Friderik Baraga svoje apostolsko delo med ludijuni začeli. >n bili dobili sicer z«- precej kcršeuih Indijanov, pa se več nckcrsi-uih. so jih v celi okolici več sto kerstili iu se po 3 letnim trudu drugam podali, ter tukajšnji misijon drugimu prepustili, rcdemloristu Simonu Siiiiderl-u. Potem so g. Pire vee kot 10 let tukaj stanovali iu ludi sedanjo cerkev napravili. Cerkev je lepši iu veči kakor pri -v. Križu, je s potrebno pripravo precej previdena. tako kakor Imlj revne farne cerkve ua Kranjskim. ludi čeden turu je z majhnim zvonikam iu majhne orglice, ti. \Veikamp jc pripeljal dvoje veei orgle. «lic za lo cerkev, ene za sv. Križ. dve dekleti i/, njegove diu/.he znale orglali, ludi neki Indijau v li vasi s#- je ze nekaj naučil. K lemu misijoiiu sle pridružene dve druge va-i, precej deleč od Uikaj. veni je precej čedna ccrkviea. v drugi pa lii nobene, lo je lam, kjer se jc g \Veikamp speiviga 07107224 mislil ustanoviti. V tem misijona mislim, je nekaj manji število duš. kakor v poprejšnjim. Sicer pa ne morem reči. ali je moje delo lažji ali težji, mislim, de ne bo veliku razločka; vender toliko smem reči. de med prebivavci v farni vasi pri sv. Križu je več keršanske vneme kakor tukaj. iu lam so še zgolj Indijani. vsi katoličani, tukaj je pa /e nekaj Amerikaneov protestantov. Pravijo, dc bodo ludi cerkev napravili, zeiuljiše so zc kupili. Indijanov sim se zc precej privadil, mi ui težji z njimi svojo duhovsko služ- ......pravljati iu druge potrebne reči se pogovoriti, kakor mi jc bilo na kranjskim; malokdaj mi je treba reci: nassab ikiton. kavvi sa vvevveni ki gi-iiissitotossino, to je: še enkrat povej, te nisim prav razumel. Govorim lahko, pa še iic popolnama. I.juhim jih bolj kakor mislijo in kukor zamorem kazali, posebno me vedeli, kadar premislim, kaj so bili pred 30 leti in kaj so zdaj. — Škof so mi zdaj podarili kelih. kteriga so predlanskim na Dunaju od svitliga cesarja prejeli, ta mi je posebno drag. ker se pogosto z veseljem spomnim junaskiga cesarja, ki tako krepko podpira katoliško cerkev, llog ga ohrani veliko let. V cerkvi je še neki spominek, kteri vesele in žlahtne čutila v meni olui-duje. namreč ravno tista altarna podoba, klera je bila v Ljubljani v nekdanji šolski kapeli ..Jezus 12 let stari, med učeniki". ce >»• je sc veš spomniti. Ta je velika podoba nad altarjem. od tod škof imenujejo leta misijon ..Missio Ss. \dolescciiiiuc Jestr* i misijon pri sv. Jezusovi mladosti». kakor so ga ze g. I»irc včasi imenovali. II kolikokrat se o-zrem tiunjo in hitrejši kot blisk sim v svojih mislih v l.juhljaui. ..Kecogiiaho lihi ( Domine) omnes aimos meos in ama-ritudine animae meae." Pač bolj kot Ilavid moram zdiho-vati: ..Delicta juventutis meae ne memiueris. Domine"! Večna hvalu bodi neskončno usmiljenimi! Bogu. de mi je gnado dal. dc zamorem od njega prejeti talent, kteriga sim bil tako /.anikeriio zanemaril iti zakopal. (To govori misijonar iz ponižnosti: jest. njegov s n učenec skoz 7 let, nisim nikoli uič hudiga ml njega slišal. Vr.) zdaj v njegovo čast oberniti. ker sim se hitro ptujiga jezika naučil, in včasi se nemaln pokoriti za brezštevilne grehe. (U. si.) Pogletl nazaj nu Las ho. (Dalje.) Iz Ko lilij a 21. rožnika odrivniši smo zvečer dosegli oicsticc S po le t o. kjer so nas bili zlasti švajcarski vojaki veseli iu so nas imeli za svoje rojake, ko snm se z njimi v jeziku razumeli, desiravno smo si bili zastran domovine veči del dalje narazen, kakor oni z l.ahi. Kako dobra reč ic pač. sc mc«l seboj razumeti! Razločna beseda je skorej nar večkrat izvir inednarodovniga sovraštva, torej je tudi znanje jezikov velika dobrota. ker človek rad tistiga za »vojiga spozna, kteri jo zna po njegovim zakrožiti. Napuh-ujciii llahilonci so s svojiga ošahniga stolpa z zhlodo jezikov na vse strani veliko sovraštva zasejati. Pa tudi drage -kode veliko iz zhlode jezikov izhaja. Kden vojakov me jc prosil, dc naj mu napis za pismo naredim, ker denarje pošiljal domti. že v ečkrat pisal, pa nič odgovora revež uc dobi. iu že čez leto je v dvomu, če je žena denar prejela, ali ne' Znano je namreč, de Ic mulo l.uhov nemški jezik zna. iu kuko luliko se potem zgodi, de pisma prav ne pridejo. Siulna cerkev je na prijetnim hribu, kjer smo ravno k žegnu dospeli, ki so ga mlud in prijaziu škof imeli. V tem mestu so tudi papež Pij IX. škof bili. - \a vse zgo-dej 22. rož. smo sc odpravili proli mestu Temi. Mašili sim tukuj v cerkvi sv. I.ucije. v kolegii. kjer so bili nekdaj jezuiti in je še zdaj sobivališe s kakimi 200 učenci. Vse sole z bogoslovstvam vred imajo. Tukaj mi je bila zlasti v si e posebna prijaznost iu gostoljubnost ondotnih gospodov iu učencov. Vidi sr sr vselej jezuitursku bistrnst in omika pri uccnikih in učencih. Nrki korar je opraševal /usiran škofovskiga zbora na Dunaji in druzih zadev, iz česar ne je vidilo. de se peča tudi za to. kar se zunaj njegove dežele godi. Tudi po sv. maši so nama s šleskim g. dekanatu Tiedl-nani lepo postregli. Dobro se človeku zdi, ko ua tujim dobre serca najde, torej tudi keršanski nauk priporoča ..p o p o t n i k e sprejemati". Ako bi kdo ondot hodil. hi mu pripročili. cerkve in sobivaiiša sv. I.ucije ue zgrešiti. Blizo Terni-a je silo lep in imeniten trojnatin slap ali vodopad, do 1000 čevljev visok, ki smo gu bili šli gledat. I.judje vedo vsako reč v svoj prid obračati, tako tudi ondotni ubožni prebivavci. kteri so vedno z osli pripravljeni, ter jih popot-nikaui ponujajo za ježo k slapu: pa tudi nam je bilo z njimi vstreženo, nekaj zavolj vročine, nekaj zavolj sicer ne nar lepši poti skoz skalovje in germovje k slapu. Take na-torske veličastva, kakor je ta slap, kteriga veiiča še lepa mavrica v znožji. se dajo le občudovati iu ne toliko popisovati: človeško serce se vzdiguje pri njih pogledu iu Boga hvali, ako ni brez vere. Malo pa pomagajo sklici: ..() du sehoiie Mutter \atur! O Praclu!" itd., ako niso v zavezi s Sivariiikam tih prečudnih lepolij. Kaki 2 uri od Tcrni-a ua griču je .Varni. rojstni kraj cesarja \arva. imenitno zavolj obilnih rimskih starin, kakor sploh ondotni bližnji kraji. Po tem kraji in bližnjim Otrikoli je nekaj materi cerkvi uepo-kornih ljudi, kteri nedeljo preslabo posvečujejo; vidili smo v svojo veliko žalost, de so v nedeljo sem ter tje hlapčevske dela delali; tudi drugi popotniki se čez nje pritožijo. Sercc se nam je pa razveselilo, ko smo čez nekaj časa pervikrat ugledali reko Tibero. ktera se z zgorujiga l.aški-ga po sredi dežele doli prijazno vije. skoz Rim teče in se nekaj ur za Rimam pri Ostii v srednje morje izliva. Prišli smo tisti dan do teržica ..Borghetto". kjer smo čez noč ostali, i D. si.) Ogle*i po Slovenskim• Iz Gorice, 3 kozop. X. Danes smo slovesno sklenili duhovne vaje za uiašnikc. ki sta jih v nemškim jeziku vodila dva čast. Otl. iz družbe Jezusove, O. Jan. Xep. S toge r in pa O. Stanislav Maver. Terolec. Vdeležili so se 104 duhovni, med temi 4 vuajni. namreč, dva ljubljanska in 2 teržaška. \jih Prevzvišeiiost, naš Milostljivi viši pastir so se vsim težavam euacih vaj podvergli in so mogočno Slogerjevo in milo Maverjcvo besedo s svojim /.gledam po-tcrjevali. Ravno tako tudi žl. in prečastiti g. prošt. kaj lepo je bilo vidili duhovno družino. zbrano krog sv ojiga očeta. Pač bratovstvo iu enakost, ki vlada tc dni med niaziljeiici Gospodovimi, bodi si že sivoglavimi ali še gladkoličuimi. presune serce premišljevavca. iu kar ga že posebno giuc. je to. de ti cerkveni pooblastenci se znebijo prostovoljno vsih oblast, vradov iu časti, in položijo na stran svoje duhovno orožje, predeli se začne imenitno delo obnavljanja iu preden stopijo v dušno kopel, kako veličasten pogled, vidili, kako se mašnik pred svojim morde mlajšim, morde manj vrednim, uianj slavnim sobratam poniža iu v njem sveti značaj, in tisto nebeško oblast spoznava in časti, ktere vrednost iu visokost v samim sebi težeje spozna, kjer si je svest svojih slabost. Take misli so me obhajale pri skupni spovedi. Pri zajterku so milostljivi knez nadškof nekaj o se-menišu za otroke spregovorili, ktera zadeva je bila pred 2 letama pri enaki priložnosti sprožena, in so naznanili, de bojo v kratkim pastirski list razposlali, in za pripomočke v vstanovIjenje te silno potrebne naprave prosili. Jtili darovi. J. I.. iz Rcifciiterga 2 gold. J. P. vdova 30 kr. — G. J. Znanec 5 gld. — Za a fr i kan s k i misijon. I z Sostriga 3 kupone po 30 kr. t. j. I gold. 30 kr.