Kako smo se organizirali v naši občini Glede na pomembnost zagotavljanja sredstev z» osebno in kolek-tivno RBK zaiiHto smo se v naši občini tega lotili z vso resnostjo in s pulno odgovornosljo. V strokovnih službah na področju Ijudske obrambc v O/.l), KS in občini sm» poleg kadrovske kri-pilve in urje-nja pripadnikov dvilne zaščite za^otavljanju sredstev za KBK za.š-čito dali v letu 1984 prednostno nalogo. V skladu z repui liškim odlo-kom in navodilom o načinu zago-lavljanja in vzdrževanja sredstev »za oscbno in kolektivno RBK zaščito je občinski štab za civilno zaSčito izdelai enotni program zagotavljanja in vzdrževanja teh sredstev. Srab je tudi strokovno odgovoren izvršnemu svetu ob-činske skupščine za uspešno izvedbo te naloge. Pri oblikova-nju enotnega programa smo upoštevali določila zveznega in republiškega odloka, oceno ogroženosti ob rnorebitni upo-rabi RBK sredstev in analize sta-nja ter količine že nabavljenih RBK sredstev v občini. V programu so opredeljene obveznosti do nabave in vzdrže-vanja RBK zaščitnih sredstev or-ganizacij združenega dela, kra-jevnih skupnosti in občine kakor tudi dclovnih Ijudi in občanov. Te obveznosti so časovno opre-deljene. Tako morajo organiza-cije združenega dela, delovne skupnosti in druge samoupravne organizacije in skupnosti zago-toviti zaščitna RBK sredstva do leta 1987, delovni Jjudje in ob-čani pa do 1990. leta. Kriterij za prve je vojna sistemizacije glede na obseg proizvodnje in druge dejavnosti v vojni; delovni Ijudje in občani ta sredstva zagotavljajo sami, če jih ne dobijo na druga-Čen način (vojni razpored, de-lovna dolžnost v vojni, obveznik CZ in centra za obveš^anje). Mišljena je predvsem nabava zaščitne maske M-1. Problem predstavlja zagotav-ljanje zaščitnih mask za dorašča-jočo mladino in otroke od 0—6 let (zaščitna maska MO-1). Temu primerno se je proizvaja-lec (Miloje Zakič iz Kruševca) angažiral in že izdelal zaščitno masko za otroke od 7—14 let. Preizkušajo še in bo verjetno na tržSču prihodnje leto. Tehnolo-ško rešitev izdelave zaščitnih mask za otroke od 0—6 let še iš-čejo, predvsem glede na po-trebno dodatno stimulacijo re-spiratornih organov malčkov. Zato občinski štab za civilno zaš-čito priporoča, da pri tej popula-ciji upoštevamo predvsem ko-lektivna zaščitna sredstva. Pose-bej to velja za tisti del otrok, ki ¦«r imajo organizirano varstvfl. Ve-čina vzgojno-varstvenih organi-zacij v občini ima zaklonišča, ki pogojujejo dokaj uspešno zašči-to. Vzdrževanje zaščitnih mask bo prevzela poklicna gasilska brigada Ljubljana. Kako pa je z nabavo drugih RBK zaščitnih sredstev, predv-sem določene količifie dekonta-minantov. Ceprav so ta sredstva kemično neobsiojna, skladišče-nje pa zahtevno, bomo morali v okviru občinskih rezerv ustvariti neko zalogo, da bi ta sredstva po potrebi hitro in učinkovito di-sperzirali do uporabnika. Nabava in vzdrževanje zaščit- nih RBK sredstev torej nista tako preprosti in zahtevata, da se v to akcijo vključijo prav vsi de-javniki — od hišnega sveta in uličnih odborov SZDL, prek or-ganizacij združenega dela in kra-jevnih skupnosti do občine. Ni slučajno, da sta nosilca akcije pri nabavljanju zaščitnih sredstev v občini občinska konferenca SZDL in občinski svet ZSS, ki v svojem okviru združujeta vse subjeklivne sile v naši družbi. Zato je občinski štab za civilno zaščito svoj enotni program po-sredoval prav njima v potrditev z zahtevo do družbenopolitične akcije. Tako je program razgr-njen na vseh ravneh in v vseh okoljih. Prihajajo tudi že po-vratne informacije glede izobli-kovanja programov obrambnih subjektov v občini. Da bi zagotovili primerno družbenopolitično klimo do na-bave teh sredstev, smo za leto 1984 v okviru NNNP 84 pripra-vili več aktivnosti in vaj na temo RBK zaščita in zaklanjanje pre- bivalstva. ki jih bodo izvajali v jesenskem delu. S tem želimo predočiti delovnim Ijudem in ob-čanom nujnosttakoširokeakcije pri nabavi zaščitnih sredstev. Tudi usposabljanje delovnih Ijudi in občanov za potrebe SLO in DS je že in št teče v tej smeri. Na teh pogovorih obravnavamo sredstva za množično uničevanje in temu primerno zaščito. Ceprav je štab za civilno zaš-čito občine pri realizaciji te na-loge dobil vsesplošno podporo, se bodo prvi večji rezultati poka-zalinajbržšelevletu 1985,tedaj, ko bo v programih financiranja nabava RBK sredstev v organi-zacijah združenega dela, delov-nih skupnostih in drugih samou-pravnih interesnih skupnostih n^šla svoje mesto, ko bodo de-lovni Ijudje in občani podrobno seznanjeni o nujnosti nabave; tedaj bomo tt ' - icenjevali dejansko p t vseh obrambnih šl uresni- čitve te naloge J. L.