i i “974-Lokar-kaj” — 2010/6/16 — 11:11 — page 1 — #1 i i i i i i List za mlade matematike, fizike, astronome in računalnikarje ISSN 0351-6652 Letnik 17 (1989/1990) Številka 2 Strani 128, VII, VIII Matija Lokar: KAJ POČETI ČE DEŽUJE? Ključne besede: razvedrilo, naloge. Elektronska verzija: http://www.presek.si/17/974-Lokar-Conway.pdf c© 1989 Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije c© 2010 DMFA – založništvo Vse pravice pridržane. Razmnoževanje ali reproduciranje celote ali posameznih delov brez poprejšnjega dovoljenja založnika ni dovo- ljeno. 128 KAJ POČETI, ČE DEŽUJE ? Tole pišem v deževnem, zaspancm aprilskem popoldnevu, na dan, ko je dolgočasno za zjokat, kot je zapisal ... Kdo že? Pozabil sem! Kaj pa počnete vi, ko dežuje več dni skupaj? Idej vam verjetno ne manjka. Če pa boste kdaj v zadregi za primerno igro, sem iz knjige WiIIlIiIIg ways zbral nekaj matematično pobarvanih iger, primernih za igro v dvoje. Venem od naslednjih Presekov si bomo ogledali, kako igrati, da zmagamo. Verjemite mi, ni ravno lahko. Upam, da vam bo katera od Iger všeč in vam bo prijetno krajšala de ževne popoldneve. Posedanje parov o·) O )~~I l~. o' q.lotU Za okroglo mizo je prostora za ili oseb. Desni in levi igralec izmenično posedata povabljene pare. Desni jih raje posadi tako, da ženska sedi desno od svojega partnerja, levi pa tako, da sedi levo od njega, ni pa nujno, da sedita skupaj. Poleg ženske ne sme sedeti nihče drug razen njenega partnerja. Levi lahko torej posadi žensko na kateregakoli od 11 stolov levo od partnerja, seveda če je stol nezaseden in če s tem ne krši zadnjega pravila. Igralec, ki ne more več posedeti svojega para, izgubi. Rezanje piškotov Mam a je spe kla poln plad enj piškotov. Le še ra zrezali jih mora, čeprav je že označi la , kje jih bo. -Žiga in Urša basla lo sto ri la namesto nje. Seveda pa tudi lu brez igre ne gre . Ž iga bo rezal kose vodo ravno , U rša navpično . R ezala bosta izm eni čno, zgubil pa bo tisti , ki ne bo mogel več rezali . Žabe Igra se prav tako kol prejsnja igra na pravokotni mr eži. V vsaki vrsti sta po ena svetla in ena temna žaba. Igralca lahk o premikal a svojo žabo za eno mesto v levo (temni) ali eno mesto v desno (svetli) , lahko pa s svojo žabo preskočita nasprotnikovo, če je za njo prazno mesto. Igralec, ki ne more napraviti poteze , izgubi . Dvobarvna slika Najla že se boste to igro igrali s pomočjo dvobarvne kred e in gobe, šlo pa bo tudi s svinčn i kom in radirko. Na tablo narišemo deklico z žogo: Igrata dva igralca. Imenujmo ju modri in rdeči. Izmenično brišeta črte svoje barve. Vendar če zbriše ta tako črto, da del slike nima več povezave s tlemi, zbrišeta tudi ta del. Npr. ko na sliki rdeči zbriše trup, zbriše s tem ves zgornji del. Igralec, ki ne more več zbrisati črte svoje barve, izgubi. Pri naši sliki je najbolj -nespametna poteza, ki jo lahko naredi igralec ta, da zbriše stopalo. Nasprotnik potem tudi zbriše stopalo, s tem pa tudi celotno sliko in zmaga, saj drugi igralec ne more več brisati. Igro lahko zapletemo še s tem, da dodamo npr. zelene povezave. Te lahko brišeta oba igralca. še nekaj slik: ______J--------- ------~-------~------ --------------------- ------ -------- ---- MarijaLokar