Nove knjige v pedagoški knjižnici JANK, Werner in MEYER, Hilbert: Didakti~ni modeli. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2007 V založbi Zavoda za šolstvo Republike Slovenije je izšlo delo Didaktische Modelle avtorjev Wernerja Janka in Hilberta Meyerja, v prevodu Marije Javornik. Avtorja sta se trudila, kot sama navajata, zasnovati in oblikovati knjigo v skladu z didakti~nimi na~eli. In to jima je v celoti uspelo, saj je pred nami poglobljen in obenem pregleden in privla~en u~benik o didaktiki. Knjiga vklju~uje nova spoznanja o didaktiki brez zanemarjanja spoznanj klasikov. Delo sestavljajo trije deli, ki so deljeni še na posamezna poglavja ali lekcije. Prvi, uvodni del zajema obravnavo temeljnih pojmov in njihovih odnosov v didaktiki in tu avtorja opredelita tudi predmet in naloge didaktike z njenimi dialekti~nimi razmerji med pou~evanjem in u~enjem, u~iteljem in u~encem, vzgajanjem in u~enjem in opozorita na usodno povezanost ciljev, vsebin in metod. Predstavita strukturni model pouka. V drugem delu, Naloge in problemi, avtorja predstavita temeljne naloge didaktike (analiza, na~rtovanje in inscenacija pouka) in teorije u~enja in razvoja. V tretjem delu, Modeli splošne didaktike, avtorja obravnavata didaktiko izobraževalne teorije in kriti~no-konstruktivno didaktiko, dialekti~no didaktiko, didaktiko u~ne teorije ter konstruktivisti~no didaktiko. ^etrti del, z naslovom Pripomo~ki za orientacijo, prinaša vsebine o koncep- tih pouka ter koristne nasvete u~iteljem za~etnikom pri na~rtovanju pouka, tako pri dolgoro~nih kot kratkoro~nih pripravah na pouk. Knjiga je privla~no opremljena z mnogimi ilustracijami in shematskimi ponazoritvami, kar omogo~a bralcu boljše razumevanje zapisanega. Namenjena je predvsem študentom kot visokošolski u~benik, za poglabljanje znanja o didaktiki pa bo zagotovo koristen pripomo~ek že u~e~im u~iteljem, profesorjem, pedagogom in andragogom. Zagotovo pa poznavanje njenih vsebin prispeva k bolj kakovostnim procesom u~enja in pou~evanja. DEVJAK, Tatjana (ur.): Pravila in vzgojno delovanje šole. Ljubljana, Pedagoška fakulteta, 2007 Knjiga Pravila in vzgojno delovanje šole je izšla kot rezultat izsledkov istoimenskega raziskovalnega projekta, ki je potekal v sklopu projekta »Partnerstvo Model III: Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje kot oblika vseživljenjskega u~enja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, podprtega s sodobno u~no tehnologijo« in ga je izvajala Pedagoška fakulteta v Ljubljani. 146 SODOBNA PEDAGOGIKA 4/2007 Avtorji projekta so si zastavili nalogo razviti, pripraviti, izvesti in evalvirati nov program nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o pravilih, zakonih in vzgojnem delovanju šole. Projekt naj bi tako pomagal u~iteljem iz zagat pri zagotavljanju discipline in izrekanju disciplinskih ukrepov v šoli ter na drugi strani pri poznavanju zakonodaje in njene interpretacije. Program je bil izveden na osnovni šoli Brežice in na osnovni šoli Maksa Pe~arja v Ljubljani, zajemal pa je vsebine o: vzgojni zasnovi šole, avtoriteti in vzgojnem konceptu šole, elementih vzgojne zasnove šole, primerjavi vzgojnega koncepta javne šole s summerhillskim in krš~anskim, vrstniški mediaciji in restituciji, težavah otrok v socialni integraciji ter evalvaciji vzgojne zasnove šole. Knjigo sestavljata dva dela. V prvem, katerega avtorji so Tatjana Devjak, Mojca Kova~ Šebart, Janez Krek in Janez Vogrinc, so predstavljeni teoreti~na izhodiš~a in koncepti doma~ih in tujih avtorjev o vzgojni zasnovi šole in nadalje empiri~ni podatki oziroma rezultati raziskave. Drugi del knjige zajema prispevke sodelavcev Pedagoške fakultete in Filozofske fakultete Univerze Ljubljana, Ministrstva za šolstvo in šport in Osnovne šole Brežice ter Osnovne šole Maksa Pe~arja Ljubljana: Robi Krofl i~ – Tudi šole vzgajajo, mar ne; Mitja Krajn~an – Konceptualizacija preventivnih modelov v osnovni šoli; Darja Zorc Maver – Otroci s težavami v socialni integraciji; Sanja Ber~nik – Kaj je skupnega vlogi u~itelja v vzgojnem konceptu javnih in alternativnih šol; Milena Ga~eša – Pravni okviri za vzgojno delovanje šole in izhodiš~a za spremembe; Tatjana Verbnik Dobnikar – Vrstniška mediacija v šoli: Primer vzgojne prakse na OŠ Narodnega heroja Maksa Pe~arja; Tatjana Verbnik Dobnikar – Vzgoja za reševanje problemov in konfl iktov v šoli – povrnitev pravi~nosti in restitucija; Marija Lubšina Novak – Model odli~nosti kot vzgojni koncept šole. Knjiga je aktualna, saj v ~asu spreminjanja šolske zakonodaje ponuja rešitve, kako zastaviti vzgojni koncept šole. Povezuje pedagoško teorijo s pedagoško prakso in pomembno prispeva k razumevanju bistvenih elementov vzgojnega koncepta in vzgojnega poslanstva šole. Avtorji so ugledni strokovnjaki s podro~ja pedagoške stroke in uspešni praktiki. Iz naštetega sledi, da bo knjiga nepogrešljiv vir v vsaki strokovni šolski knjižnici in prav tako v pomo~ študentom, pedagogom in u~iteljem pri poglabljanju znanja o vzgojnih nalogah šole. Tanja Šulak 147