in kmefski stan. Socijalisti Tabij«. Razraerje med socijalno demokracijo in kmets kTtm stanom ž« od nekdaj ni zelo rožnato. Po krivdi sooijalnih demokratov se j« to razmerje med vojno š« bolj poslabšalo. Ali nismo v vseh socijalistiCnih listib. celega sreta dan za dnevom brali o kmetib., češ, ta ie pravi, tega primimo in ga obesimo, pa bo povsod bcIje in bo tudi jesti dovolj, še mogoče kaj odveč, kajti kmet, to je tisti hudič, ki odira vse druge stanove!!; On je kriv, da smo rai delavci tako slabo plačani ter da moramo stradati tako, da nam je tema pred očmi. Ali niso oznanjali in še oznanjajo socijalisti, da s« raora kmetom odvzeti vsa zemlja in da mora zemlja postati skupna družabna last, kmet naj bi jo dobil le v najeta t svrho obdelovanja. Torej delal, mučil in trpel bi naj kmet, hasek bi pa imeli rudečkarski gospodjs z Tisokimi cilindri na glavah ter z globokimi žepi. Tako in enako so pisali, govorili, delali ter se obnašali socijalisti napram kmetu. Toda sedaj so vse io pozabili in se bodo mogoče še drznili govoriti, da Jisto med vojno ni bilo res. Kar naenkKat vabijo kaj ganljivo na vse mogoče načine z dovoljenimi in nedovoljenimi sredstvi, da naj kmet pristopi v njiliove vrsie, ker tam pri njih je njegova edina rešitev. Seveda rarno pri njih! Saj nas to že učita zlasti Rusi,ja in Madžarska. Tam lahko vidimo vzglede, kako se rudečkarji razumejo na gospodarstvo. Kjerkoli so dobili ti ljudje količkaj oblasti v roke, so vse razdejali, uničili, prevrnili in požgali. Njihovo rudečkarsko-ropansko prenavljanje je ostalo ljudem v živem spominu. Posledice se bodo poznale še leta in leta ter ka zale potomcem v svarile, kam človek pride, ako ga dobi taka sodrga za svoje brezverske nauke. To je iorej niihova Ijubezen: kri in nasilje! To se vse seyeda sklada z njihovim evangelijem. Socijalno-demokratični fabriški delavci naj izvršujejo, 6e so še tako neznatna manjšina, nasiJno vlado nad vsemi drugimi stanoTi, tudi nad teboj, kinet! Vse se jim mora uklo- niti! Ce nočeš, pa si lahko poiščeš kak star gaber, da te malo povišajo. Tako prenavljajo svet! To je diktatura (vlada) soeijalističnega proletarijata. Zakaj hodejo pridobiti kmetsko ljudstvo? Pri nas si pač mislijo gospodje: Sami iz lastne moči tega še ne moremo izvršiti. Dobiti moramo pomo6. Najmočnejši stan pri nas je pa kmetski staii. Ce hočemo, da bomo tudi tukaj y Sloveniji lahko govorili in seveda tudi delali po ruskem in madžarskem načinu, moramo najprej slovensko kmetsko ljudstvo omajati, oslaftiti, njihove stanovske organizacije razcdpiti, njihovo združeno moč razbiti. Tako si olajšamo svoj posel, da bomo mi neznatna rnanjšina vihteli svoj strašni bi6 nad večino kmetskega ljudstva. V dosego tega se je v srcih socijalnih demokratov kar naen krat jiorodila skoro nepopisna ljubezen do kmetov-trpinov. Kako lepo govorijo sedaj o našem delavskem ljudstvu, med katero prišteraio z veliko rudečkarsko odrešeniško milostjo seveda tudi nas kmete. Tako se je \sa stvar naenkrat zasukala; ker dosedaj smo le vedno slišali o kmetih-požeruhih iu otlemhih in brezštevilno drugih takih socijalističnih ljubeznjivostili . Veste, kmetje, zakaj so socijalni demokratje v svojem glasilu naenkrat udarili ravno na drugo, nasprotno struno? Veste, zakaj ,je brezverskim socijalističnim \ oditeljem, ki držijo delavstvo v brezmejnem trinoš kem suženjstn) v svo.iib organizacijah, veste, zakaj jim je kar naenkrat pri srcu naša politična snžiiost, kakor pravijo? Zato, ker hočejo kmetske ljudi, kme ie, posestnike, kmetske delavce, lilapce in dokle, |>o rabiti samo za orodje, s katerim bi si pri nas pridobili iuoč za svo.ie samopašne namene. Mislijo si pa , kakor so mislili nekdaj: češ, kaj nam mar ta trpeči kmet, da imamo od njega le kakšne koristi, namreč polne trebuhe ter polne ^turške blagajne brez dna"! \redo, da ne morejo izvesti svojih prekucijskih namenov, ako jim ne pomaga kmetsko Ijudstvo. Mi bi to - rej naj bili orodje v njihoviJi rokah? Naš blagor in naše blagostanje jim je deveta driga! Tega pa niti ne tajijo, kakor spričuje celo vodstvo sociialdemokratične stranke: ,,Izvršilni odbor socijaldemokratične stranke je sklenil v svoji seji, da so socijalni demo kratje prisiljeni razširjati svoj program, svojo organizacijo in svoj tisk z vsemi silami, tudi med kmetako priprosto ljudstvo, ki bo pri nas v bodoče rsled svoje velike vefiine v mnogih ozirih odločevalo. Ce torej hoče stranka dobiti v bodoče odločujočo besedo v našem javnem življenju, se mora takoj opreti zlasti na kmetijski proletarijat ter ga na vso mogoče načine zbirati v yrstah Jugoslovanske socijaldemokratske stranke." Tako govori vodstTO socijalnih demokratov. Iz tega je razvidno: Ker je industrijskega (obrtaega) delavstva premalo ia čutijo, da so prešibki, so kapitalistioni voditelji socijalistov vrgli svoje slabovidne oči milostno tudi na nas kmete-trpine, ki garamo, de-> lamo in se mučimo nad 16 ur na dan, da si s tem de]oni komaj prislužimo borno kmetsko hrano. Lepa hvala za tokrat nam izkazano Ijube2jen! Dobro vemo, da nas potrebujete samo zato, da bi polnili vaše blagajne, iz katerih so vaši voditelji tako sijajno plačanili Potrebovali bi nas, da ob času voliter poveeate itaki raajhno število vaših glasov. Toda ne boste nas! Mi smo že toliko samostojni, da celo nič ne pofrebujemo vaših naukov in vaših judeževih nasvetov« Mi vodimo boj proti izkoriščanju kapitalistov in ta naš boj bi bil mnogo uspešnejši, če vi delavskega ljudstva, ki izhaja večitoma iz naših kmetskih domov, ne bi okuževali s svojimi brezvestnimi in brezverskimi nauki. Kjerkoli ste še dosedaj dobili moč v svoje i-oke, s€ niste postavili v boj proti izkoriščanju in kapitalizmu, kakor ste to prej vedno trobili, ampak na* hujskane, vapi zvesto udane množice ste obrnili v popolnoma drugo smer, v smer svoje zločinske politike< Prvo vani ie bilo vselej in povsod boj proti verskemu preprifianju ljudstva, čeravno ste vselej povdarjali, da nimate nič proti veri in duhovnikom. Toda ko se vam je kje ponudila prilika, ste udrihali po veri in duhovnikih, kakor nekdai biči graščinslrih valpetov po krvavih kmetskih hrbtih. Tudi pri nas je iz vašega rudečkarskega vedenja razvidno, da hočete kre niti na isto pot. Kaj že piše socijalistično glasilo: MiSTaprej"? Ali ne imenuje našega najsvetejšega verskega prepričanja prazne bajke, ki niSesar ne povedo in ki nam pdpolnoma nič ne hasnejo? Ali ne tre pečete kar od samega hlastnega razburjenja, da bi se tudi pri nas mogli spraviti na šolo, Cerkev, duhov nike ter na versko prepričanje poštenega kmetskega Ijudstva? Kar dočakati ne morete tega trenutka, da bi na ta način vodili »boj proti klerikalizmu." Dobro yemo: Za dosego naših pravicnih zahtev moramo zediniti vse delavne človeške sile, naj si bo to kmetski posestnik, viničar, kmetski delavec, obrtnik ali to ,varniški delavec. Vsi moramo voditi boj proti izže manju delavnega ljudstva po kapitalistib. in bi*ezvestnih navijalcih cen. Eno je gotovo: Socijalna demo kracija, ki pozna le strast in sovraštvo ter boj sloja proti sloju, s svojimi še tako lepo vabljivimi nauki ne bo mogla nikdar zediniti različnih stanov. Do vza jemnega dela nas bo pripeljala le tista stranka, ki priznava in tudi podpira ter izvršuje nauke kršean ske ljubezni in pravičnosti. Ker ta nauk priznava edino SLS, oziroma Jugoslovanska kmetsk a z v e z a, zato tudi mi kmetje prav dobro vemo , kje je naše mesto in se za snubljenje socijalnih de mokratov prijazno zahvalimo. Vaša snubitev je pa za nas samo tem ognjevitejši poziv, da tembolj strnemo svoje vrste v kmetskih zvezah, se združimo v nepretržno verigo vsi, ki se trudimo z zemljo in preprečimo na ta način ,,rndečkarske" nakane. Kmetje slovenski! Sedaj vidite, zakaj bi nas pravzaprav socijalisti radi imeli v svojem taboru! Ne dajte se premotiti! Ne hodite za nje v žerjavico pc kostanje! Vaše mesto je pod krepko razvito zastavo K m e č k e Z-v e z e.