URN_NBN_SI_DOC-XTTBV7PU
S P O S V E T O V A N J — F R O M SY M PO SIU M S I Z O B R A Ž E V A N J E K N J I Ž N I Č A R S K I H D E L A V C E V V J U G O S L A V I J I Izhodišča, stanje, usmeritve Dr. B ranko Berčič, Pedagoška akadem ija, Katedra za knjižničarstvo, Ljubljana U D K 0 2 :3 7 3 .5 + 3 7 8 (4 9 7 .1 ) BK.RČIČ, dr. Branko: l/ohraževanje knjižničarskih delavcev v Jugoslaviji: Izhodišča, vtanje, usmeritve, Knjižnica, Ljubljana, 31 (1987) št. 1, str. 110— 129 Z a izgradnjo knjižničnoinform acijskega sistem a Jugoslavije in za njegovo funkcijo v d ružbenem delovanju in razvoju so pogoj strokovno izobraženi knjiž ničarski delavci in organiziran sistem njihovega šolanja. V 19. stoletju je bila knjižničarska stroka priznana za sam ostojno znanstveno disciplino in kot predm et visokošolskega študija. D andanes je bibliotekarsko strokovno izobraževanje orga nizirano v več kot 100 državah sveta. V Jugoslaviji je vključeno v izobraževalni sistem na srednji, višji in visoki dodiplom ski in na podiplom ski stopnji. M edna rodne strokovne organizacije (IF L A , U N E SC O ) si prizadevajo za organizacijsko in vsebinsko skladne oblike tega izobraževanja. V Jugoslaviji je bila po drugi sve tovni vojni tu Stalno dejavna Zveza društev bibliotekarjev Jugoslavije, v zadnjem času tudi Skupnost jugoslovanskih nacionalnih knjižnic. V strokovnih obravnavah so bila izpopolnjena in usklajena tem eljna izhodišča o bibliotekarskem strokovnem izobraževanju ter določene konkretne usm eritve in priporočila za organizacijske oblike in vsebino pouka na stopnji srednjega šolstva, pri visokošolskem in podi plom skem študiju, kakor tudi za opravljanje bibliotekarskih izpitov in priznavanje strokovnih nazivov te r za perm anentno strokovno izobraževanje. Vse knjižničar ske strokovne in delovne organizacije ter izobraževalne inštitucije so dolžne izvajati dogovorjene sm ernice in priporočila: U D C 02:373.5 + 378(497.1) BKRČIČ, dr. Branko: Education of librarians in Yugoslavia: Starting— points. State, Orientations, Knjižnica. Ljubljana, 31 (1987), no. 1, p. 110— 129 O rganization of the Y ugoslav library inform ation system and its functions in the social activities, and)developm ent depend upon professionally educated libra rians an d an organized system of their education. Librarianship was recognized to be an independent discipline and a part of the university studies in the 19 th cen tury. Library education is now adays organized in m ore than 100 countries of the K orefcrat na I I. skupščini Zveze društev bibliotekarjev Jugoslavije, O hrid 24.— 26. aprila 1986
RkJQdWJsaXNoZXIy