URN_NBN_SI_DOC-XTTBV7PU

S P O S V E T O V A N J — F R O M SY M PO SIU M S I Z O B R A Ž E V A N J E K N J I Ž N I Č A R S K I H D E L A V C E V V J U G O S L A V I J I Izhodišča, stanje, usmeritve Dr. B ranko Berčič, Pedagoška akadem ija, Katedra za knjižničarstvo, Ljubljana U D K 0 2 :3 7 3 .5 + 3 7 8 (4 9 7 .1 ) BK.RČIČ, dr. Branko: l/ohraževanje knjižničarskih delavcev v Jugoslaviji: Izhodišča, vtanje, usmeritve, Knjižnica, Ljubljana, 31 (1987) št. 1, str. 110— 129 Z a izgradnjo knjižničnoinform acijskega sistem a Jugoslavije in za njegovo funkcijo v d ružbenem delovanju in razvoju so pogoj strokovno izobraženi knjiž­ ničarski delavci in organiziran sistem njihovega šolanja. V 19. stoletju je bila knjižničarska stroka priznana za sam ostojno znanstveno disciplino in kot predm et visokošolskega študija. D andanes je bibliotekarsko strokovno izobraževanje orga­ nizirano v več kot 100 državah sveta. V Jugoslaviji je vključeno v izobraževalni sistem na srednji, višji in visoki dodiplom ski in na podiplom ski stopnji. M edna­ rodne strokovne organizacije (IF L A , U N E SC O ) si prizadevajo za organizacijsko in vsebinsko skladne oblike tega izobraževanja. V Jugoslaviji je bila po drugi sve­ tovni vojni tu Stalno dejavna Zveza društev bibliotekarjev Jugoslavije, v zadnjem času tudi Skupnost jugoslovanskih nacionalnih knjižnic. V strokovnih obravnavah so bila izpopolnjena in usklajena tem eljna izhodišča o bibliotekarskem strokovnem izobraževanju ter določene konkretne usm eritve in priporočila za organizacijske oblike in vsebino pouka na stopnji srednjega šolstva, pri visokošolskem in podi­ plom skem študiju, kakor tudi za opravljanje bibliotekarskih izpitov in priznavanje strokovnih nazivov te r za perm anentno strokovno izobraževanje. Vse knjižničar­ ske strokovne in delovne organizacije ter izobraževalne inštitucije so dolžne izvajati dogovorjene sm ernice in priporočila: U D C 02:373.5 + 378(497.1) BKRČIČ, dr. Branko: Education of librarians in Yugoslavia: Starting— points. State, Orientations, Knjižnica. Ljubljana, 31 (1987), no. 1, p. 110— 129 O rganization of the Y ugoslav library inform ation system and its functions in the social activities, and)developm ent depend upon professionally educated libra­ rians an d an organized system of their education. Librarianship was recognized to be an independent discipline and a part of the university studies in the 19 th cen­ tury. Library education is now adays organized in m ore than 100 countries of the K orefcrat na I I. skupščini Zveze društev bibliotekarjev Jugoslavije, O hrid 24.— 26. aprila 1986

RkJQdWJsaXNoZXIy