untitled

81 DIJAKI, MLADI RAZISKOVALCI V SREDNJI ŠOLI Lidija Ajtnik Darja Kobal Grum Oddano: 6. 7. 2006 – Sprejeto: 9. 11. 2006 Strokovni članek UDK 001.891:37.011.3-052: 371.213.3 Izvleček Prispevek predstavlja uvajanje dijakov v srednji šoli (mladih raziskovalcev) v razisko- valni proces, ki se zaključi z izdelavo raziskovalne naloge. Z njimi se prijavijo na razpise tekmovanj za mlade raziskovalce. Mladi raziskovalec si najprej izbere mentorja. Skupaj izbereta raziskovalni problem. Nato mladi raziskovalec oblikuje delovni načrt, iz tega pa kasneje razvija zastavljene cilje, hipoteze ter s pomočjo literature, analize rezulta- tov eksperimentalnega dela izdela raziskovalno nalogo. Ob tem je zelo pomembna tako vloga mentorja kot tudi knjižničarja, ki je lahko mentor ali pa somentor. Pri delu mla- dih raziskovalcev je velik poudarek pri izboru raziskovalnih metod, saj s tem mladi raziskovalci v osnovni in srednji šoli pridobijo pomembna znanja in izkušnje. Ob us- pešnem sodelovanju mladega raziskovalca, mentorja in knjižničarja lahko nastane do- bra in uporabna raziskovalna naloga. Ključne besede: mladi raziskovalci, raziskovalne naloge, mentorstvo, knjižničarji, di- jaki, srednje šole Professional article UDC 001.891:37.011.3-052: 371.213.3 Abstract The article discusses the introduction of secondary school students (young research- ers) to research projects, which include writing an independent research paper. Young researchers compete with their fellows at competitions for best research projects in secondary schools. Each young researcher has to choose a supervisor and together AJTNIK, Lidija; Darja KOBAL GRUM. Secondary school students as young research- ers. Knjižnica, Ljubljana, 50(2006)4, p. 81-91

RkJQdWJsaXNoZXIy