V turistično celovitost Turizem je ena izmed pomemb-nejših gospodarskih panog ne sa-mo v Ljubljani in Sloveniji, tem-več v celotni Jugoslaviji, toda tuj-ci tega na žalost ne spoštujejo do-volj in lani jih je bilo pri nas manj kot predlanskim, letošnji rezultati pa tudi ne kažejo najbolje. Za lanskoletni »izpad« tujih go-stov smo našli opravičilo v slabem vremenu, letos pa bo treba verjet-no pogledati resnici v oči — dragi smo in gostinske usluge res niso najboljše. Oeprav so vsa ta dejstva znana, pa se še vedno ne ve natan- ko, kdo je kriv. Turistični delavci valijo krivdo na drage investicije, kredite, zakone in predpise, pa drage kmetijske pridelke, vsi pri-zadeti pa najdejo druge izgovore. Več kot leto in pol je, kar smo ugotovili, da je naš turizem raz-drobljen, turistična ponudba neusklajena, toga in preveč klasič-na. Toda dlje od ugotovitev nismo prišli. PriOeli smo sicer z ustanav-ljanjem regionalnih poslovnih skupnosti za turizem, ki pa zaradi drobnjakarstva turističnih delav-cev še niso zaživele. Predlagali smo, naj bi se gostinski delavci šolali hitreje in da bi imeli učne načrte, ki bi posredovali znanja, ki jih potrebujejo, toda še vedno teče izobraževanje po starem, v gostin-skih obratih pa delajo nekvalifici-rani kadri. Tudi o nagrajevanju po delu je bilo marsikaj slišati, go-stinski delavci pa še vedno dobi-vajo, kot sami zatrjujejo, nižje osebne dohodke kot ostali zapo-sleni. Tudi slaba turistična sezona je lahko podvig, čeprav drag in ne-prijeten, da je treba vendar nekaj storiti. Predvsem ni mogoče da-nes nenačrtno graditi in načrtova-ti razvoj turizma zgolj v enem kra-ju ali eni sami lokaciji, temveč bo treba oblikovati celovit projekt nadaljnje razširitve turističnih zmogljivosti, torej hotelov in in-frastrukture. Predno pa lahko tu-ristični delavci pristopijo k izdela-vi takega projekta, bi morali ugo-toviti sedanje stanje v turizmu in v vsaki delovni organizaciji pose-bej. Na podlagi ugotovitev, katere delovne organizacije imajo mož-nosti za nadaljnji razvoj in sred-stva za razširjeno reprodukcijo ka- kor tudiinteres in znanje, bflahko pripravili predlog tistih investicij, ki bodo dale dobre rezultate. Take investicije, oz. hotele, lokale in druge objekte, ki so sestavni del turistične ponudbe bi morali pri-četi uresničevati čimpreje. Pri tem pa ne morejo sodelovati zgolj delovne organizacije s podvočja gostinstva in turizma, temveC se bi morali povezati vsi zainteresira-ni, ki so posredno ali neposredno udeleženi pri dohodku, ki ga ustvarja turizem. B. P.