Sv. Daniel v Mežiški dolini. Po dolgem molku so nam zapele naše nove orgle, katere so pravi kras za našo lepo cerkev; izdelal j}h je g. Janek v Mežicl. Vsa čast domačemu g. župniku, ki je sprožil to miael ter tudi oakrbel njeno uatvaritev! Sv. Marija v Puščavi. V nedeljo dne 10. maja, četrto nedeljo po Veliki noči, praznujemo v Puščavi romaraki ahod. Prosimo romarje, častilce Marijine, da ae udeležijo romanja v prav velikem številu. Pričetek spovedovanja bo ob 5. uri zjutraj in bodo goapodje spovedniki na razpolago do 12. ure. Ob 7. uri, ob prihodu vlakov, bo prva av. maša a pridigo. Druga sv. maSa bo ob 8. uri, tretja ob 9. uri in četrta ob 10. uri s pridigo. Pri jutranji in pozni sv. maši bo tudi darovanje za cerkev. Prosimo drage romarje za obilno darovanje, ker popravljamo letos cerkev tudi na zunaj. Popravilo je nujno potrebno, ker zidovje razpada. Stroški so pa veliki. Cerkev je navezana samo na milodare, ker ovojega posestva in premoženja nima prav nobenega. Sv. Jakob v Slov. goricah. Z našega pokopališča je zginil leta 1933 800—900 kg težek nagrobni spomenik. Zadeva se preiskuje. Ptujska gora. (Zlata poroka.) Kaf je že poročal »Slovenski gospodar«, da je minulo 50 Iet, odkar sta si obljubiia zakonsko zvestobo v cerkvi sv. Mihaela v žetalah g. Alojz in Julijana Letonja, to zakonsko zvestobo sta ponovila v znameniti božjepotni romarski cerkvi M, B. na Ptujaki gori v krogu svojih otrok in sorodni- kov. Velike množice ljudstva ao ze zbirale in čakale, kedaj se bo začel premikati sprevod iz hiše jubilantovega aina Ivana, trgovca na Ptujski gori. Veselo je bilo gledati, ko ata korakala starčka jubilanta med atreljanjem topičev v romarsko cerkev, v katero ata hodila Cez 20 let, proait Marijo, da ju ohrani do te lepe slovesnosti. V oerkvi je bila lepa sloveanoat. Orgle so bučale, pevci so peli v čast božjo in v slavo jubilantoma. G. župnik je v jedrnatih beaedah orisal v pridigi njuno trnjevo, zakonsko SOletno zvezo in zakonako zvestobo. Nato je bila alovesna poroka, potem av. maša, ob koncu sv. maše zahvalna peaem »Tebe Boga hvalimo«. S tem je bila ta redka slovesnost končana. Pripomnimo, da je na Ptujski gori tudi že precej starih Ijudi, ki ne pomnijo zlate jioroke. Zato kUčemo z otroci in aorodniki, kakor tudi cela ptujskogoraka župnija: Bog jima daj še dočakati biserno poroko! Ljutomer. Večerne šmarnice smo vpeljali letošnji majnik' za Ljutomer in okolico. Kakor kaže, se bodo dobro obnesle. ¦— Ljutomer dobi novega odvetnika g. dr. šijanca, novega podnačelnika g. dr. Vertovšeka in novega geometra g. Dvoršaka. — Vinogradi se kraano razvijajo, začetek jnajnika pa nas opozarja z nevihtami, da smo v božjih rokah. O vinski kupčiji ni nobenega govora. — Fantje in dekleta in ostali, mislite na Slomšekove dneve v Mariboru. Skup~o bomo nastopili pod praporom domačega Prosvetncga društva, ki ima na prednji strani veEcno Slomšekovo sliko. Meseca majnika bodemo pcdpisovali pole za Slomšekovo proglašonje za svetnika. Velika Nedelja. Ni še prav pozabljen zločin na Runču, katerega žrtev je bil tragično umorjeni Novak, že je zopet ravno tako gnusen umor pretresel celo okolico. V sredo dne 2D. 4. zjutraj so našli na Hajdlnu blizu Kukovčeve hiše zabodenega Štefana Vinter, malega posestnika in očeta sedmih nepreskrbljenih otrok iz Senežic. Sum je takoj padel na Ferdinanda Ku» kovec, katerega ao prijeli orožniki. Sv. Miklavž pri Ormožu. Preteklo nedeljo 26. aprila t. 1. je priredila Vzajemna zavarovalnica v Ljubljani v tukajšnjem Društvenem domu javno predavanje o vaeh vrstah zavarovanja ter o pomenu in važnoati istega za narodno gospodarstvo. Predavala rta ravnatelj celjske podmžnice Vzajemne g. Mihelčič ter o posmrtninskem »Karitas« zavarovanju vodja »Karitas« iz Marioora g. Kovačič. Predavanje je bilo zanimivo in potrebno in ao mu poslušalci pozorno sledili. — Popoldne iatega dne ae je vršilo predavanje tudi pri Sv. Bolfenku nad Središčem. šmartno ob Paki. Dobili amo visok obisk. Sivolasi škof dr. Jeglič nas je razveselil s svojim obiskom. V spremstvu g. opata iz Stične, ravnatelja g. Jagodiča in p. Benedikta se je na potu iz Gornjega grada na Dolenjsko ustavil pri nas. Torej četudi nam je dež nagajal, pa smo zato imeli na dan sv. birme dva žkofa v svoji šredi, St. Janž na Vinski gori. Dne 26. aprila t. 1. je imel zadnje av. opravilo pri naa naš g. župnik Matej Veia, ki je s 1, majem premeščen v škale. Ko ae je ob koncu pridige poslovil od faranov, ni oatalo nobeno oko več auho. Po popoldanskem opravilu pa ao naatopila korporativno Vsa društva in drugi v Slomšekovi dvorani, da vzamejo od ljubljenega župnika alovo in ae mu zahvalijo za vao požrtvovalnoat in neumorno delavnoat do njih. Srce pretresajoč prizor je zopet bil, ko je jokala cela dvorana, ko ao ae solzili tudi možje. Pri tej priliki amo ae zavedali, kako domač nam je bil, kako prijazen, uatrežIjiv in potrpežljiv z vsakim ter kako miroljuben. Kakšen neumorni delavec na prosvetnem polju! Kakšen klen zagovornik ljudakih pravic! Kako doaledno je atal na atrani zatiranih! Saj pa je bil radi tega od avstr. oblaati preganjan, valed česar ae je naša ljubezen in apoštovanje do njega podvojila. še enkrat: Bog plačaj! Na novem meatu pa želimo, da ga vsepovaod spremlja božji blagoalov! Pišece. Dolgo že ni bilo glaau iz našega kota. Maraikdo že misli, da naa ni več pod aolncem. in nas jp kdo pobil tako kot to delajo Italijani z Abesinci. Toda temu ni tako. še živimo in ae gibljemo., Za letošnjo veliko noč in še pozneje pa smo še doživeli veliko duhovnega veaelja. Kar po vrati so rastli ob hišah in potih v nebo križi, ki dokazujejo vero našega Ijudstva. Do sedaj amo take križe že blagoslovili pri Zemljak Ivanu, Dedja vas 5; Novak Ivanu, Piršenbreg 8; Rožman Ivanu, Bojsno 26; Kržan Roku, Malivrh 33, in kmalu ga bomo še pri žgalin Ivanu, Podgorje 67. Novo lice je dobila tudi kapelica Marije Pomočnice s sv. Antonom Pad. ob podružnici s.v. JVderti. — Najlepši praznik pa je preteklo nedeljo doživela podružnica Sv. Barbare. Od svetovne vojne vsekana rana ji je bila zaceljena a tem, da je dobila dva nova zvohova. Vlila ju je tovarna »Liv« iz št. Vida nad Ljubljano. Delo ae jo poarečilo. Lepo harmonirata nova zvonova s atarim v glaaovih d, f, g. Po teži pa ao ti trije zvonovi težji od onih, ki jih je vzela avetovne morija, za 24 kg. Največji tehta 170 kg in je poavečen Kriatusu Kralju in služabniku božjemu Slomšeku; drugi, ki ga je cerkvica že imela, tehta 109 kg in je posvečen Sv. Barbari, in tretji najranjši ima 76 kg ter je poavečen av. Antonu Puščavniku. Botrovala ata gg Bibič Anton, trgovec, z gospo aoprogo Ančko in Podvinski - in, poaestniški sin. To je bilo navduSenja med navzočimi, ko ata se novodošla zvonova med zvoki godbe in petjem zaCela dvigati v atolp, a še večje veaelje je za-* vladalo med ljudatvom, ko ata se iz atolpa tudi oglaaila. Težki, krize ^olni časi ao nam dali to šlovesnoat. Ali pa komu kaj manjka, kar je dal za zvonove, kar je čal v božjo čaat? Vaa zaaluga za zvonove gre cerkvenima ključarjema av. Barbare: Bibiču in Cizelnu. Niata ae atrašila skrbi, potov in beaed. Bog jima bo trud za njegovo čaat obilo poplačal. Malenkoat še aicer manjka denarja za plačilo zvonov, a tudi to še bodo zmogla dobra srca. Do takrat bodo pa zvonovi zvonili: Mali: še nisem plačan, še nisem plačan; Veliki: Dolg me bo dol vrgel, dolg me bo dol vrgel; Srednji: Vae še bo dobro, vae še bo dobro, vae še bo plačano. Dal Bog, da bi se to hitro zgodilo. Vsem pa, ki ao k tem sloveanoatim v naši fari kakor koli pripomogli, bodi Bog tisočeri plačnik!