V knjigovodskem tečaju v Ptuju se vzgajajo novi strokovni kadri Obsežni Petletni plan FLRJ je že v syojem osnutku predvideval potrebo za velikim številom strokovn h kadrov, ki bodo pomagali s svojim delom in zna-njem spieminjati plan v otipljivo stvar- j nost. Praktično izvajanje planskih nalog ' je do6lej dokazalo, da so v vsakem go- ¦ spodarske-rn sektorju potrebni ljudje, ki znajo ravnat; z občeljudsko imovino, ki znajo usmerjati delo v obratih in pod-jetjih, tovarnah, kmetijskih zadrugah in drugod, ki znajo vzgajati delovne kadre v zaveJne patriote, ki se ne zadovolju-jejo samo s tem, da &o nekaj ustvarili, temveč hočejo to tud. obvarovati pred ' V6emi možnostmi oškodovanja ali uni- ' čenja. i V La namen je ministrstvo za trgovino in preskrbo LRS ustanovilo v Ptuju tri-mesečni knjigovodski tečai, katerega obiskuie 31 tečajnikov .n tečajnic iz vseh delov naše republike, predvsem pa iz Primorske, kjer je vprašanje novih strokovnih kadrov vsled dolgoletne ita-lijanske zasedbe še prav posdbno pe-reče Tečajniki iimajo svoj internat in svojo meozo, k pouku pa pr ha'ajo v obnov-ljeno osnovno šulo ob Dravi, kjer ima-jo svoj razred. Učne predimete: knjigo-vodstvo, računovodstvo, gospodarski ei-stein, evidenco in druge predmete pre-davajo strokovnjaki iz trgovske mreže, pritegnjenih pa je k poučevanju tudi nekaj učiteljev V spiošnem so tečajn ki zelo dobro razpoloženi. V šoli sledijo pouku in tu-di pred3vateljj se trudijo, da bi jim podajali uono snov čkn bolj pregledno in razumliivo. P^uk traja dnevno 8 ur, in to od 8 do 13. in od 15. do 18. ure, kar zahteva od mlad h tečajnikov mno-go dobre volje in poertvovalnosti, po-sebno ko je potrebno, da se po pouku učijo v internatu, da izvršujejo naloge, se vadijo v knjigovodstvu. Tako utrju-jejo v šoli pridofelieno znanje. Zavedajoč se velike važnosti vpraša-nja novih strokovnjakov v našem go-Sjpodarstvu, so 6e mladi tečajniki :n te-čajnice Jotili deJa z vso mladostno vne-mo in z vsem tistim elanom, ki so ga ie neštetokrat dokazali 6 kiampi :n lopatami na progt ;n drugih akcijah. Vedno so bili pripravljeni prednjačiti v borbi proti zaostalo&ti in slediti po-tiebam v domovim ter pomaaati po svo-jih zmožnostih in moceh. Tudi učenie so vzeli resno SpočetJcoma, ko se še niso poznali. jim je bilo vse težko, hije in novo. Kmalu so se seznanili. Drug drugemu so zaupali svoje doživljaje zdoma, pred vojno in za časa vojne in skovalj tovarižki odnos. Težko si sedaj zamišljaio dan ločitve. Preje je treba še mhogo učenja. Predobro se zavedajo besed tovariša Tita, da se je treba mno- go učiti. Ni čudno, da so okna internata pozno v noč razsvetljena in da je mno-gim dovolj le nekaj ur spanja, ostali čas pa znajo izrabiti za izobraževanje. Z obisJki podietij in kulturno-prosvet-nih prireditev izpopolnjujejo svoje du-ševno obzorje Doslej so že obiskali sadjarsko obdelovaino zadrugo »Osoj-nik«. ptuj6ke muzeje itd., vendar je po-trebno, da se število teh obiskov še po-veča pred zaključkom tečaja ali ob za-ključku samem. ZaJcljučn izpiti bodo odraz uspehov predavateljev in marljivosti tečajnikov. Pridobljeno znanje bo absolventom te-čaja osnovna opora pri vsem nadalj-njera delu m učenju, podietjem pa v dokaz, da je v njih še mnogo ljudi, ki jim je treba dati možnosti, da si pri-doJj jo osnovne obri6e aplošne izobraz-be in pogoje za dosego strokovne iz-popolnitve Tega so si naši delovni Iju-dje vedno želeli. Za to imajo danes po-goje. Treba je najti tozadevne možnosti in omogočiti čim večjemu številu mlaj-š h delovnih ljudi, da se strckovno usposobijo in teoretično izpopolnijo. V. K.