POEZIJA Ciril Bergles Praznik obrezovanja Et-thour ali praznik obrezovanja Dan dečkove bolečine je za vse velik praznik. Dosti stvari mu obljubijo, da bo zamolčal skelenje mesa, kričavost krvi. Njegove dlani in stopala obarvajo oranžno, ki zagovori nore žuželke, divje ptice, zle oči iz temnih oken. Dečka oblečejo v belo. Mladi prijatelji mu pojejo zategle pesmi. Vsi so vznemirjeni in deček bi se najraje skril med oljke ali kaktuse. Ko ostro rezilo zareže v tenko kožo planejo fanfare do neba, moški razbijajo vrče in strašen hrup prevpije dečkovo bolečino. Za kratek čas izginejo zanj vse stvari. Potem se začne veliki praznik. Bubaker in njegov piton Najprej ga hudo sovraži. Iz razdalje. V njegovih očeh je nevarnost opoldanske puščave. Vdanost je hudo prikrita. Onkraj smrtonosnega strupa. Odločnost moža je velika, njegov molk je omamijiv in čaka na polzaprtih ustnicah. Ko se ga prvič dotakne, se zvije v puščico, pripravljeno za strel. Potem ga doseže s svojo sapo, globoko iz drobovja. Ga previdno poboža. Vsak dan, narahlo. Da se navadi na dotike. Ko se vdanost počasi razkrije, ga dene na svoje prsi, da sliši podvojene utripe srca. Potem živita samo še od ljubezni. A. Gide v Ilammamctu Deček mu je pokazal mesto, staro kasabo in morje, tanko obzorje, kjer izginjajo ladje in ptice. Skupaj sta šla do kraja vrta, kjer v zgoščenih vonjih zastajajo koraki in postaja telo nekam čudno voljno za nežnosti. Ob starem vodnjaku sta bila hkrati zgoraj in spodaj in sta se ponavljala v nedogled. V večernem mraku mu je lepi deček s črnimi očmi razkril skrivnosti, ki jih ne sme vsak vedeti in so cilj številnih potovanj. In prikritih naklonjenosti. Ko je odhajal, mu je v prsih žarela huda bolečina, ki je ni mogel nikoli več ustaviti. Deček iz plemena Massai Največkrat sanja leve. Potem je ves dan tiho. Hodi na rob savane. Čaka na valovanje trave, na pritajeno dihanje senc. Preizkuša natančnost predmetov in živali v daljavi, njihovo previdnost, ko se vznemirijo ptice v zraku, v krošnjah dreves. Si izmeri skok, napetost hrbtenice. Zasleduje polnost zraka, smer vetrov. V nosnicah bere namene zlih duhov iz skal, dreves. Posluša, kako narašča nevarnost tišine. Kot uročen prisostvuje obredom smrti. Ko se v savano vrne ravnovesje, gre deček domov. Arabska zgodba Za vse so bili krivi starci, ki so kar naprej spočenjali nemir v krvi. Spominjali so se nerazložljive zvestobe vrancev, na katerih so osvajali daljave, prehitevali veter, zapeljevali najlepše ženske v tujih deželah. Niso opazili, kako jih je poslušal deček in si je vse zapomnil. Ko je nekega dne deček nenadoma izginil, so utihnili. Veliko grenkobe je bilo poslej v njihovem molku. Deček s severa Ves deviški je na ozadju zlatega peska. Z gibi severnega jelena. Z majhnim oblakom na čelu, ki mu je na Severu zakrival nebo. S sinjino mrzlih jezer v očeh. Afriško sonce ga poželjivo udihava in brez zadreg boža njegovo telo. Vsak čas ga bo odkril črni deček, krotilec kač in divjih živali. Otipal bo nemir njegovih žil. Sredi afriške noči bosta oba dišala, po cimetu. Polna skrivnostne smrti. Jutro v Hammametu Jutro mu vrne vse, kar se je ponoči nekam izselilo. Staro kasabo, zgovorne suke, težke vonje in zategle pesmi. Samo morje se v jutranji enoličnosti ničesar ne spominja. Kako je prejšnji dan ponorelo od toplih teles dečkov in deklic. Kako jih je spravilo v drhtenje, jim jemalo dih. Ob svitu se odpravi lepi deček naravnost v vzhajajoče sonce, da bi zaustavil krvavitev, ki jo je spočela noč. Puščavski deček Njegovo telo razkriva vztrajnost suličastih trav. Negiben kot kuščar pusti, da sonce razsipava svoj zlati prah po njegovem temnem telesu, pripravljenem za strašno eksplozijo. Na visokem peščenem robu kroti svojo nestrpnost z voljo uklenjenega ubežnika. Ko se v daljavi prikaže majhen oblak prahu, mu zadrhtijo ustnice in krhko obzorje v njegovih očeh se zlomi. Poldan v Chenini Polnost svetlobe je do kraja premagala dvojnost sveta. Sonce je brez otipljivosti. Kamni žarijo navznoter. Zdaj je vsak gib nepotreben. Kamela in deček, oba sta v čudovitem mirovanju. Ki ga pozna samo prazno rečno dno. V popolnem soglasju s tišino. Lončar iz Nabeula Sklonjen nad vitko vazo, v nežnem loku, ji gre z drhtečo roko do pasu preko bokov. Kot deklici, ki ni smela nikoli ležati z njim. Na orošeno telo nariše mesec, senco oblaka. Nariše še ptico, ujeto v sinjini. Rožo v prikritem pričakovanju. Riše in se sklanja, se je dotika z razgretim dihom, s podvojenim utripom srca. Kot deklice, ki ni smela nikoli ležati z njim. Agadcz Nekam svečano gresta, Tudi deček obstane, deček in starec, po peščeni ravnini, beli od preobilja svetlobe. Naenkrat starec obstane. Ko da poslušata zgorevanje tišine visokega dne. Slutita neko prikritost v vročičnem zraku. Potem se starec pobožno prikloni. In tudi deček se prikloni. In gresta naprej. V smer, ki je nihče ne zna razložiti.